Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Noen som har kommentarer? Ønsker egentlig å gå ned et par kilo i vekt, men vet ikke om jeg spiser riktig i forhold til dette.

Jeg la en kommentar i den andre tråden din, men kan gjenta meg litt. Siden du ønsker å gå ned i vekt/stramme inn, så gå for grove og fullkornsprodukter. Ellers så synes jeg du spiser normalt og variert og ser ikke noen grunn til å endre dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er vanlige poteter som jeg heller mammas "saus" over, tror hun lager den av kraften/fettet som renner fra pinnekjøttet og ned i kjelen fra pinnekjøttet blandet med vann. Vet faktisk ikke, men det ser veldig "fett" ut, jeg er så heldig å kommer til dekket bord, men det er kjempegodt over potetene og kålrotstappen!!

Aha, da tror jeg jeg skjønner :gjeiper: Det høres godt ut!

Frokost: Et fiberrik tranebær med lettere gudbrandsdalsost, en gulrot, en bit agurk, 1/4 paprika, et glass appelsinjuice

Lunsj: To ryvita sesam med løvtynn pepperskinke, et par biter av et eple (det smakte ikke godt), et par båter klementin (den var heller ikke så god), en gulrot

Mellom: 5 mandler, 5 hasselnøtter, tre biter smågodtsjokolade, kaffe

Middag: Svinekjøttdeig med hjemmelaget tomatsaus, litt fullkornspasta, salat

Kvelds: Blir et fiberrik med brunost, en yoplait 0% og et eple

Skrevet

-2 husmann med meirismør

-1 rett i koppen grønnsakssuppe

-1 glass ekstra lettmelk

-Stekt torsk(?) huska søren ikke, pappa som tilberedte. Paprika, løk, chili, tomat og gulrot surret i stekepanne, og poteter som tilbehør.

-En skål tress-is med sjokoladesaus :sjenert:

-En julebrus

-Litt salt potetgull

-3 klementiner

-Og akkurat nå golmer jeg på Pingvinlakris.

Æsj, litt usunt. Tenkte å prøve å stramme litt opp magen, men er så giddalaus. Hater å trene! Noen tips til et par enkle treningsøvelser som jeg kan gjøre hjemme? Gjerne for ryggen også.

Skrevet
Dette spiser jeg på en vanlig dag:

Frokost: frokostblanding (2 weetabix med syltetøy og lettmelk)

Lunsj: 2 brødskiver med ost og skinke, to glass eplejuice

Middag: kyllingfilet, nudler og wok-grønnsaker (evt spagetti og kjøttdeig (karebonadeig.)Eller tomatsuppe.

Mellom måltidene: noen kopper kaffe, masse vann, 2 frukt, gjerne banan og eple. (kan også hende jeg tar en sjokoladebit, men prøver å begrense dette.)

Noen som har kommentarer? Ønsker egentlig å gå ned et par kilo i vekt, men vet ikke om jeg spiser riktig i forhold til dette.

Juice kan være sukkerbomber, så det er greit å sjekke at du drikker en juice som er helt fritt for tilsatt sukker. Velg f.eks fullkornspasta og karbonadedeig fremfor hvit pasta og kjøttdeig, fullkornsbrød osv :)

Skrevet

Kom sent i gang med måltider i dag, så det ble ikke så mye:

Basmatiris med tomatskiver og paprika (måtte ha magevennlig og fettfri mat etter gallestens-kur)

Speltpasta i hjemmelaget tomatsaus med brokkoli og squash.

Skrevet
Kvelds: baconsurrede dadler (5 stk) som jeg egentlig skulle spise i helgen :sjenert:

Godt å ha noen rester til mandagen, jeg er alltid helt tom.. :popcorn:

Skrevet
Enig med deg, har selv aldri være noe tilhenger av dette kjøttet. Liker ikke konsistensen på det heller, litt ekkelt..

Jeg synes lammekjøtt er godt, men det er vanskelig å få tak i godt kjøtt i Norge, uten at det blir veldig dyrt. Da jeg var i Marokko spiste jeg kjempemasse lammekjøtt, og det var helt fantastisk.

Skrevet
Aha, da tror jeg jeg skjønner :gjeiper: Det høres godt ut!

Det er ett must! Smaker himmelsk på potetene og kålrotstappen :popcorn:

Skrevet

Middag: 150 g karbonadedeig med salat, 2 ss rømme og 1/2 tacoskjell

Ellers: 1 lettis, 75 g popkorn, 20 g melkesjokolade

Skrevet
Æsj, litt usunt. Tenkte å prøve å stramme litt opp magen, men er så giddalaus. Hater å trene! Noen tips til et par enkle treningsøvelser som jeg kan gjøre hjemme? Gjerne for ryggen også.

Jeg synes ikke dette er noe gale i desember måned da..

Har du tilgang på noe utstyr til øvelsene? Strikk, vektmanualer, treningsmatte osv..?

Her er ihvertfall noen ryggøvelser du kan gjøre:

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/tre-o...d.epl?id=242618

Om du blar deg nedover i artikkelen så er det linker til masse forskjellig!

Skrevet

Ett måltid?? Hvor ble det av frokost, lunsj og kvelds??

Skrevet
Ett måltid?? Hvor ble det av frokost, lunsj og kvelds??

Jeg spiste en pose popkorn midt på dagen og da ble jeg jammen meg mett nok til middag (og kvalm!) :ler::sjenert:

Skrevet
Jeg spiste en pose popkorn midt på dagen og da ble jeg jammen meg mett nok til middag (og kvalm!) :ler::sjenert:

Skjønner dette :gjeiper:

Men du spiser fremdeles altfor lite kjære deg..

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

To brødskiver med leverpostei

Et grovt, halvt horn med ost og skinke

Noen pepperkaker

To mandariner

Pasta med skinke, erter og ostesaus

Druer og fruktvann

Gjest Bolledeig
Skrevet
Dette spiser jeg på en vanlig dag:

Frokost: frokostblanding (2 weetabix med syltetøy og lettmelk)

Lunsj: 2 brødskiver med ost og skinke, to glass eplejuice

Middag: kyllingfilet, nudler og wok-grønnsaker (evt spagetti og kjøttdeig (karebonadeig.)Eller tomatsuppe.

Mellom måltidene: noen kopper kaffe, masse vann, 2 frukt, gjerne banan og eple. (kan også hende jeg tar en sjokoladebit, men prøver å begrense dette.)

Dropp eplejuice. Du kan spise så mye epler for de kaloriene som er i 2 glass juice (gitt glass på ca 2.5 dl) Det å drikke kalorier er lite hensiktsmessig om man prøver å gå ned i vekt, fordi det er kalorier uten metthetsfølelse. Og dersom metthetsfølelsen ikke er der, er sannsynligheten for at man overspiser mye mye større. Ville økt mengden grønnsaker du spiser av samme grunn.

Skrevet
Jeg synes ikke dette er noe gale i desember måned da..

Har du tilgang på noe utstyr til øvelsene? Strikk, vektmanualer, treningsmatte osv..?

Her er ihvertfall noen ryggøvelser du kan gjøre:

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/tre-o...d.epl?id=242618

Om du blar deg nedover i artikkelen så er det linker til masse forskjellig!

Nei, det er ikke det egentlig, men dagene er ofte sånn føler jeg. Jeg MÅ liksom ha noe søtt, gjerne hver dag. Og det synes jeg er alt for ofte. Er veldig slank ellers, så er IKKE ute etter å slanke meg, kun stramme litt opp magen. Det er eneste delen av kroppen min jeg er virkelig misfornøyd med. Vi har faktisk en Ab-Master, kanskje jeg skal prøve meg på den. Men det er det eneste vi har. Skal sjekke ut linken! :) Takk kjære Lotte! :klemmer: Også har jeg begynt å kutte litt ned på appelsinjuicen, for tennene sin skyld. Alt for mye syre! Så i dag har jeg drukket to glass melk! Det er en sjeldenhet det :fnise:

Skrevet

Hvorfor ikke spise hele tacoskjellet?

Ellers foreslår jeg selvsagt å bytte ut popcorn og lettis med sånn der, du vet, åh, hva heter det nå igjen? Åja: mat.

Skrevet

Frokost: Et ryvita sesam med lett gulost, en gulrot, 1/4 paprika, en klementin, grønn te

Mellom: Et eple

Lunsj: En skyr med to ts solsikkefrø, et ryvita sesam med lett gulost, en liten neve mandler og hasselnøtter

Middag: Torskefilet, grønnsaker i saus, to ss fullkornsris

Kvelds: Blir en klementin, cherrytomater og et rugsprø med røkt kalkunfilet

Skrevet

- Et grovt hjemmelaget rundstykke, halve med et kokt egg og kaviar og andre halve med italiensk salat. Et glass soyamelk.

- Et rundstykke med kaviar og italiensk salat.

- En smultring og en cappuccino.

- Pasta carbonara og en skive fullkorn byggbrød.

- 3 serinakaker, et glass iskaffe latte.

- En aniskringle med brunost.

Kvelds: Noe proteinrikt..

Skrevet (endret)
Nei, det er ikke det egentlig, men dagene er ofte sånn føler jeg. Jeg MÅ liksom ha noe søtt, gjerne hver dag. Og det synes jeg er alt for ofte. Er veldig slank ellers, så er IKKE ute etter å slanke meg, kun stramme litt opp magen. Det er eneste delen av kroppen min jeg er virkelig misfornøyd med. Vi har faktisk en Ab-Master, kanskje jeg skal prøve meg på den. Men det er det eneste vi har. Skal sjekke ut linken! :) Takk kjære Lotte! :klemmer: Også har jeg begynt å kutte litt ned på appelsinjuicen, for tennene sin skyld. Alt for mye syre! Så i dag har jeg drukket to glass melk! Det er en sjeldenhet det :fnise:

Sluttet nesten helt å drikke juice selv (ufrivillig, elsker ananasjuice..)brus kun i helgene(også ufrivillig) og ved festligheter og vann tilsatt smak holder jeg meg også unna, )helt ok, for dette er jeg ikke glad i, bortsett fra den Boble med eplesmak), det er visstnok like gale som juice og brus. Jeg har litt svake tenner, kan ikke ses, men tannlegen har bedt meg være føre var her, så hun anbefalte meg å holde meg til te, kaffe, melk, vann for det meste..

Vet alt om suget etter søtt hver dag, eldigvis ar jeg 24 dager i desember der julekalenderen tilfredsstiller behovet!! Kjøpt en selv (selvfølgelig kinderen) og fikk en av mamsen(vanlig sokoladekalender).. Nam!!

Endret av Lotte28
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...