Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Frokost - 1/4 Ristorante

Middag - to Peppes Pizza-stykker

Ellers - noen få mandler og rosiner, popkorn

Dagen-derpå :sjenert:

Endret av Jenta21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hirsegrøt

Indisk blomkål/linsegryte

Nå: masse deilige spelt-pannekaker :sikle:

Skrevet
I dag ble jeg påminnet hvorfor jeg stort sett aldri spiser mer enn noen ruter sjokolade. Jeg blir rett og slett kvalm.

Kan fikses enkelt - send det til meg, skal ta med av å spise det for deg.. :fnise:

Men stakkers deg, er SÅ glad jeg ikke får dette av sjokolade, men kan det ha vært marsipanen kanskje?

Skrevet
På fest/fyllemat etterpå: Chips, karameller, sjokolade, vannbakkels med sjokoladetrekk :sjenert:

Hihi, jeg som egentlig skulle vente til i dag med å skeie ut.

Hvorfor vente når en blir servert de godsakene?? :popcorn: Det vsr fredag og du koste deg nok tenker jeg!! Har aldri smakt vannbakels, det er de små "bollene"?

Skrevet
Frokost - 1/4 Ristorante

Middag - to Peppes Pizza-stykker

Ellers - noen få mandler og rosiner, popkorn

Dagen-derpå :sjenert:

Dagen derpå mat er godt altså :popcorn: , men hvordan klarer du begrense deg som dette? Er du ikke mer sulten? Jeg er hul når jeg våkner (om jeg har spist godt før jeg la meg har ikke noe å si) og knasker hele dagen..

Skrevet
Nå: masse deilige spelt-pannekaker :sikle:

Eter du opp alle i dag også eller sparer du noen til jeg kommer med vaniljekesamen.. ?? :gjeiper:

Skrevet
Eter du opp alle i dag også eller sparer du noen til jeg kommer med vaniljekesamen.. ?? :gjeiper:

Du trenger ikke vaniljekesam på disse Lotte :)

Jeg eter opp alle i dag (faen, skulle laget mer røre). Fastedag i morgen etter lunch igjen, så jeg må være metttttt i dag :)

Gjest Gjest_Mariell_*
Skrevet
Hvorfor vente når en blir servert de godsakene?? :popcorn: Det vsr fredag og du koste deg nok tenker jeg!! Har aldri smakt vannbakels, det er de små "bollene"?

Ja, det er små "boller" fylt med vaniljekrem med sjokoladetrekk. Nam :)

Dagens matinntak:

Frokost: To wasa fiber plus med kavli lettost og agurk + et eple

Middag: Grønnsakswok med quornfilet og uncle bens woksaus

Lørdagskos: Melkesjokolade, popcorn og pepsi max :popcorn:

Spiser vanligvis lunsj altså, men står opp så sent i helgene.

Skrevet
Du trenger ikke vaniljekesam på disse Lotte :)

Jeg eter opp alle i dag (faen, skulle laget mer røre). Fastedag i morgen etter lunch igjen, så jeg må være metttttt i dag :)

Off, da unner jeg deg alle!!! Jeg kommer dragende på denne vaniljekesamen da jeg har en mistanke om at du ikke har stort mye søtt i kakene og du kjenner meg :gjeiper:

Strør til og med sukker over fleskepannekaker jeg.

Tar jo ikke lange tiden å lage mer røre og kvelden er femdeles ung, kan du ikke lage litt mer da? Hvor mange blir det av en porsjon røre da? restene kan du jo ha til frokost og/eller lunsj i morra..

Skrevet (endret)
Ja, det er små "boller" fylt med vaniljekrem med sjokoladetrekk. Nam :)

Lørdagskos: Melkesjokolade, popcorn og pepsi max :popcorn:

Spiser vanligvis lunsj altså, men står opp så sent i helgene.

De skal jeg smake, har sett de i butikkene, i frysedsken(kanksje ikke like gode dsse??), men uten sjokotrekk og det er det jeg vil prøve, lager du de selv?

Jeg spiser heller ikke regelmessig i helgene, det gidder jeg ikke stresse med da maten jeg spiser gir meg nok energi(kremt.. meget energirik mat i helgene.. :gjeiper: ) og jeg har masser av kos om kveldene så det er jo litt deilig å gjøre ting litt anderledes i helgene :popcorn:

Endret av Lotte28
Skrevet
Off, da unner jeg deg alle!!! Jeg kommer dragende på denne vaniljekesamen da jeg har en mistanke om at du ikke har stort mye søtt i kakene og du kjenner meg :gjeiper:

Tar jo ikke lange tiden å lage mer røre og kvelden er femdeles ung, kan du ikke lage litt mer da? Hvor mange blir det av en porsjon røre da? restene kan du jo ha til frokost og/eller lunsj i morra..

Jeg tar det tilbake, disse pannekakene er så mektig at jeg trenger ikke mer røre. Nei jeg bruker absolutt ikke noe søtt i noe som helst jeg lager, men jeg bruker rismelk, og den er naturlig søt. Du ville blitt overrasket over hvor gode de er helt netto ;)

Skrevet
Jeg tar det tilbake, disse pannekakene er så mektig at jeg trenger ikke mer røre. Nei jeg bruker absolutt ikke noe søtt i noe som helst jeg lager, men jeg bruker rismelk, og den er naturlig søt. Du ville blitt overrasket over hvor gode de er helt netto ;)

Tviler ikke!

Sleng ut en oppskrift da.. ??

Skrevet
Tviler ikke!

Sleng ut en oppskrift da.. ??

Jeg bruker bare øyemål, ca 6-7 dl rismelk, også passende mengde siktet spelt så det blir pannekakerøre-konsistens. I tillegg bruker jeg 2 ss eggerstatter, og en dæsj med kanel og kardemomme, pluss litt salt. That's all :)

Skrevet (endret)
Jeg bruker bare øyemål, ca 6-7 dl rismelk, også passende mengde siktet spelt så det blir pannekakerøre-konsistens. I tillegg bruker jeg 2 ss eggerstatter, og en dæsj med kanel og kardemomme, pluss litt salt. That's all :)

Vet ikke om jeg tørr dette, er langt fra noe kløpper på kjøkkenet, så øyemål fungerer dårlig for meg :fnise:

Aldri smakt rismel, det er søtere enn vanlig lett-melk om jeg skjønner rett?

Endret av Lotte28
Skrevet

Jeg måtte lese dette mange ganger før jeg fikk med meg at det sto vaniljekeamen og ikke vaniljeeksamen. :flau:

Skrevet

Det gjør jeg også! Det er jo kjempegodt. :jepp:

Skrevet

Hvor mange pannekaker blir det sånn ca?

Skrevet
Vet ikke om jeg tørr dette, er langt fra noe kløpper på kjøkkenet, så øyemål fungerer dårlig for meg :fnise:

Aldri smakt rismel, det er søtere enn vanlig lett-melk om jeg skjønner rett?

Rismelk er naturlig søtt, men er ikke tilsatt sukker slik vanlig melk er. I tillegg er det ikke slimdannende, its naaaais.

Kanskje jeg brukte 4 dl spelt-mel, aner ikke. Du vet jo hvordan ei røre skal se ut? :)

Jeg måtte lese dette mange ganger før jeg fikk med meg at det sto vaniljekeamen og ikke vaniljeeksamen. :flau:

:skratte:

Skrevet
Rismelk er naturlig søtt, men er ikke tilsatt sukker slik vanlig melk er. I tillegg er det ikke slimdannende, its naaaais.

Kanskje jeg brukte 4 dl spelt-mel, aner ikke. Du vet jo hvordan ei røre skal se ut? :)

:skratte:

Er vanlig melk tilsatt sukker? :klø:

Hva pokker skal poenget med det være?

Forresten hvor mye koster rismelk?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...