Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min dag har sett noe slik her ut:

Frokost: Bran Flakes med blåbær og soyamelk og en stor kopp kaffe med melk.

Mellom: Litt cottage cheese med eplemos og kanel og grønn te.

Lunsj: En skål tomatsuppe

Middag: Skinkestek med grønnsaker og en halv berlinerbolle til dessert

Blir nok yoghurt til kvelds og te og diverse knasking av frukt resten av kvelden :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er syk jeg også, så har blitt mye småspising i dag.

- Et eple

- Ca 1/3 av en agurk og en liten gulrot

- 1 polarbrød extreme med lettost og sukkerfri ketchup

- Ca 1/3 av en boks cottage cheese med lett syltetøy og kanel

- 1 rute melkesjokolade

+ Pepsi max og dent.

Frister med noe salt nå, så blir kanskje popcorn til kvelds :)

Skrevet

Frokost:

Weetabix og melk

Mellom:

To brødskiver med brun- og gulost.

Lunsj:

Youghurt, blåbær

Mellom:

Brødskiver med sjokoladepålegg

Middag:

Tomatsuppe

Kvelds:

Vet ikke enda...

Men har også trent på F&S i dag :D

Skrevet

Frokost: en kopp kaffe med skummetmelk og et glass smoothie

Lunsj: en yoghurt + en rosinbolle

Mellom: en Troika

Middag: en bakt potet med litt bacon, mais og rømme + litt salat fra en salatbar og smoothie

Skrevet

Frokost: En liten porsjon havregrøt med blåbær og kanel laget på vann

Lunsj: 1/2 eple, kaffe

Mellom: en kopp lettkakao

Middag: En skive grovbrød, 3/8 av en omelett laget på 4 egg, en stor potet og to karbonader, grønnsaker

Mellom: To tørkede aprikoser, noen rosiner

Kvelds: To klementiner, grønn te

Skrevet

Frokost - baguette med kokt skinke

Middag - restemiddag; et par biffstrimler, en og en halv fiskekake, masse salat

Ellers - et eple, to Dumlekjærligheter, en bit lakris, en bamsemums

Skrevet
hei, jeg henger meg på igjen :D

som dere kanskje ser, starter jeg alltid dagen min med noe sunt, men ender alltid opp med å spise usunt i løpet av dagen :sjenert:

noen gode råd om hvordan jeg skal klare å holde meg sunn hele dagen ?

:velkommen: tilbake!

Jeg må bare si at jeg ikke ser helt hva du mener, jeg synes du spiser bra jeg, en bolle må vel ikke kunne anses som så gale da..

Men du kan evt. planlegge maten litt dagen i forveien, ikke bli helt fanatiker, men ha en liten oversikt på hva du skal spise til de enkelte måltidene neste dag.. Spis ofte, hold blodsukkeret i sjakk.

Skrevet
Dessert: Ben & Jerry's chocolate fudge brownie ice cream :sjenert:

Mmmmmmmmmm.. Sykt god!! :popcorn:

Skrevet
Idag er jeg fryktelig demprimert...! :sukk: Samboer kommer ikke hjem alikevel (jeg hadde gledet meg så mye).

Prøver å få i meg litt vann, for jeg har vondt i hodet etter et lite uhell som har ført til en svær kul i panna...

:klemmer: Off.. Skjønner dette var kjedelig for deg, men du må bare prøve å kose deg i helgen selv om, inviter noen venner/familie på god mat og drikke kansksje? Du skal hvertfall prøve å nyte helgen for det den er verdt, selv med en kul i panna så blir det ekstra kjekt neste gang han kommer hjem til deg!! :yvonne:

Skrevet
Frister med noe salt nå, så blir kanskje popcorn til kvelds :)

Gjør det, for med så lite mat trenger kroppen din all næringen den kan få tl å bekjempe bekteriene kroppen din!!

God bedring :klemmer:

Skrevet
Lunsj: 1/2 eple, kaffe

Middag: En skive grovbrød, 3/8 av en omelett laget på 4 egg,

Hvofor er du så opptatt av å dele opp maten? Delte du den omeletten med noen eller deler du den i 8 deler og spiste 3? Er bare litt bekymret for deg.. Sikkert uten gunn, men måtte bare si det..

Gjest Bolledeig
Skrevet

Kyllingsalat + 2 dl appelsinjuice

Storfekjøtt med grønnsaker og poteter

Cottage cheese med mango og eple + en most krydret avocado

+Tran

;)

Skrevet
Hvofor er du så opptatt av å dele opp maten? Delte du den omeletten med noen eller deler du den i 8 deler og spiste 3? Er bare litt bekymret for deg.. Sikkert uten gunn, men måtte bare si det..

Tror det var litt tilfeldig. Jeg hadde bare lyst på ca halve eplet, og jeg delte omeletten med noen, ja. Hvis den bare var til meg ville jeg ikke laget så mye :)

Skrevet
Dessert: Ben & Jerry's chocolate fudge brownie ice cream :sjenert:

Nam. Denne og Phish Food er de beste isene jeg vet om :)

Skrevet (endret)
Er du sjokolade-fan, anbefaler jeg du prøver Phish Food, den er delicious!!! Hehe, jeg bare måtte kommentere :ler:

PS. Er hvit te godt? Har alltid vært litt nysgjerrig, men aldri prøvd og jeg er te-elsker til de grader!

Å, er det phish food den het? Jeg trodde det stod fish blood! :skratte: Det er sjokolade altså? Da må den prøves! :jepp:

Hvit te er kjempegodt! Og det sies faktisk at det mer antioksidanter i det enn i grønn te :)

Endret av Niema
Skrevet
Tror det var litt tilfeldig. Jeg hadde bare lyst på ca halve eplet, og jeg delte omeletten med noen, ja. Hvis den bare var til meg ville jeg ikke laget så mye :)

Da er jeg med! Beklager at jeg blander meg opp i det :sjenert:

Skrevet
Mmmmmmmmmm.. Sykt god!! :popcorn:

:jepp: Første gang jeg smakte den i dag, må si jeg fikk en ny favoritt!

Skrevet
Nam. Denne og Phish Food er de beste isene jeg vet om :)

That settles it. Phish food må prøves!

Skrevet
Da er jeg med! Beklager at jeg blander meg opp i det :sjenert:

Null problem ;)

That settles it. Phish food må prøves!

Absolutt! Men du må være glad i søte ting, for det er sjokoladeis med sjokoladebiter(formet som fisk), marshmallows og litt karamell så vidt jeg husker. Noen synes den er litt vel søt/mektig (men jeg synes den er kjempegod!)

Gjest Bolledeig
Skrevet
hei, jeg henger meg på igjen :D

frokost: 2 fiberrik knekkebrød med kremost og syltetøy

lunsj:et rundstykke med lunsjkake og to klementiner

mellom:en rosin bolle og en klementin

middag:tempura med forskjellige typer dipp saus

kvelds:to skiver ristet grovtbrød med smør

som dere kanskje ser, starter jeg alltid dagen min med noe sunt, men ender alltid opp med å spise usunt i løpet av dagen :sjenert:

noen gode råd om hvordan jeg skal klare å holde meg sunn hele dagen ?

Hvis man ser på maten du spiser så spiser du for mye sukker, og for mye karbohydrater tidlig på dagen. Det gir søtsug og "ulvehunger" og gjør det lettere å sprekke ut over dagen. Dropp boller etc. som uansett ikke bidrar til noe positivt annet enn tom energi, og spis litt mer proteiner til frokost og lunsj. Kanskje litt ekstra pålegg, et glass melk eller noe liknende?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...