Lilandry Skrevet 28. oktober 2009 #4881 Skrevet 28. oktober 2009 - En og en halv grov skive. Den hele med makrell i tomat og den halve med Vita leverpostei og agurk. - Lasagne med salat og en liten dæsj hamburgerdressing. Etter å ha lest tråden om hvor mye sjokolade en klarer å spise, så fikk jeg SÅÅÅÅÅ lyst på sjokolade (med andre ord velte i meg det jeg klarer ). Det jeg klarte var ca. 50-60 g melkesjokolade (kjøpte en stor plate, 200 g), da kjente jeg at jeg virkelig fikk nok...! Ble rar i magen, er absolutt ikke vant med å spise så fort og mye. Men har man sjokolade kick, så har man det! Er faktisk ikke sulten enda..., men vet jeg burde ha i meg noe lite før jeg hopper til køys, så jeg spiser et lite måltid til. - En skive med makrell i tomat og et glass skummet melk. Har drukket veldig lite vann idag.
Safira Skrevet 28. oktober 2009 #4882 Skrevet 28. oktober 2009 Det kan føles som å småspise om en spiser ca hver 3 time, men en blir fort vant til det. Spiser veldig ofte selv, liker å spise og liker mat så derfor tar jeg heller litt av alt i små mengder så får jeg smakt på det jeg vil Ang. å "skjule" sjokoladen i fryseren.. Hjelper ikke meg, finner den uansett hvor den ligger jeg Ja, jeg får nok øve litt. Noen ganger spiser jeg så fryktelig sakte også, så da føles det som om man bare spiser hele tiden Ja, det er vanskelig å "gjemme" den et sted så man ikke finner den selv!
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #4883 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, jeg får nok øve litt. Noen ganger spiser jeg så fryktelig sakte også, så da føles det som om man bare spiser hele tiden Ja, det er vanskelig å "gjemme" den et sted så man ikke finner den selv! Spiser sakte selv, viktig å nyte maten.. Jeg prøver ikke gjemme sjokoladen, kjøper den for å spise den :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #4884 Skrevet 28. oktober 2009 Det jeg klarte var ca. 50-60 g melkesjokolade (kjøpte en stor plate, 200 g), da kjente jeg at jeg virkelig fikk nok...! Ble rar i magen, er absolutt ikke vant med å spise så fort og mye. Men har man sjokolade kick, så har man det! Åh, dette går an? Har hørt om det, å ikke fullføre en sjokolade en har begynt på, men ikke opplevd det selv enda
Lilandry Skrevet 28. oktober 2009 #4885 Skrevet 28. oktober 2009 Åh, dette går an? Har hørt om det, å ikke fullføre en sjokolade en har begynt på, men ikke opplevd det selv enda Har spist MYE mer før, tror det har bare litt med vanen jeg har fått. Men jeg tror jeg spiste aaaaalfor fort, tror ikke det gikk 3 minutter engang!
The Kitten Skrevet 28. oktober 2009 #4886 Skrevet 28. oktober 2009 Frokost: En bit focacciabrød dyppet i olivenolje og et glass juice. Formiddagsmat: En bit focacciabrød dyppet i olivenolje, en pære, en gulrot og en kiwi. Middag: En kyllingkarbonade og en porsjon potetbåter.
venus_ Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #4887 Skrevet 28. oktober 2009 Frokost: En bit focacciabrød dyppet i olivenolje og et glass juice. Formiddagsmat: En bit focacciabrød dyppet i olivenolje, en pære, en gulrot og en kiwi. Middag: En kyllingkarbonade og en porsjon potetbåter. En bit kan ikke kalles frokost.
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #4888 Skrevet 28. oktober 2009 Har spist MYE mer før, tror det har bare litt med vanen jeg har fått. Men jeg tror jeg spiste aaaaalfor fort, tror ikke det gikk 3 minutter engang! Hehe.. Har spist sjokolade for fort selv og blitt kvalm, men kommer meg alltid med en gang og fortsetter i litt roligere tempo da :gjeiper:
Safira Skrevet 28. oktober 2009 #4889 Skrevet 28. oktober 2009 Spiser sakte selv, viktig å nyte maten.. Jeg prøver ikke gjemme sjokoladen, kjøper den for å spise den :gjeiper: Ja, absolutt! Noen ganger kan det bli litt vel sakte, da. I dag brukte jeg ca 40min på å spise havregrøten min, siden jeg så på tv samtidig. Den smaker bedre når den er varm for å si det sånn. Ja, det er sant. Her blir det ofte til at vi kjøper noen plater midt i uken, sånn at vi har sjokolade for noen helger fremover.
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #4890 Skrevet 28. oktober 2009 En bit kan ikke kalles frokost. Må nok si meg enig her.. Hvorfor en bit Kitten?
venus_ Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #4891 Skrevet 28. oktober 2009 - En cappuccino. - To skiver fullkorn byggbrød med en boks makrell i tomat og majones. Et glass skummet melk. - En cappuccino. - Tilsammen 4 skiver i løpet av skoledagen med røkt kalkunskinke og majones. - En banan. - En iskaffe dobbel latte. - Wrap av fullkorntortilla, kylling, salat, soltørka tomat og pesto. - Noen biter lakris. Så skal jeg ha et glass julebrus nå Og kvelds blir nok en lett blåbæryoghurt med 4korn, solsikkekjerner og gojibær.
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #4892 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, absolutt! Noen ganger kan det bli litt vel sakte, da. I dag brukte jeg ca 40min på å spise havregrøten min, siden jeg så på tv samtidig. Den smaker bedre når den er varm for å si det sånn. Ja, det er sant. Her blir det ofte til at vi kjøper noen plater midt i uken, sånn at vi har sjokolade for noen helger fremover. Havregrøt foran TV er ett prosjekt ja, den er jo glovarm og så lett å brenne seg..Noen plater=noen helger? Flinke dere!! :gjeiper:
Gjest Miam Skrevet 28. oktober 2009 #4893 Skrevet 28. oktober 2009 Han har skjønt det!! Hva er nå en hockeypulver? Luft.. Nettopp! Vel... Har nå slurpet i meg ennå en. Herregud! Nå får det være nok
Jenta21 Skrevet 28. oktober 2009 #4894 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Frokost: Grønn salat med mais, skinke, et par krutonger og en ciabatta ved siden av Bringebær Lunsj: 45 gram Kinder Maxi 4 mandariner Middag: 4 fiskekaker og en liten porsjon potetmos 20 gram Kinder Maxi Endret 28. oktober 2009 av Jenta21
Rosa Mirabella Skrevet 28. oktober 2009 #4895 Skrevet 28. oktober 2009 Frokost: 2 wetabix-brikker med ekstra lett melk Lunch: 1 skive brød med makrell i tomat, 1 pære MM: 2 gulerøtter Middag: 2 skiver speltbrød med speilegg og sukkerfri ketsjup, 1 appelsin Kvelds: 1 skive speltbrød med gulost, 1 tuburg lite øl :gjeiper:
lilla91 Skrevet 28. oktober 2009 #4896 Skrevet 28. oktober 2009 Frokost: Havregrøt med kesam og litt brunost Et eple En appelsin Lunsj: To brødskiver med ost og skinke og et eple En appelsin Et knekkebrød med skinke, et med ost + en klementin Middag: Gryterett med gulrøtter, løk, auberginer, poteterog karbonadedeig. + en klementin som jeg absolutt kunne spart meg for, men den bare lå her og plagde meg, så jeg spiste den. Klementinen satte i gang litt negative tanker rundt mat igjen..."Hvorfor spiste jeg den, når jeg var mett og ikke hadde særlig lyst på klementiner engang,har jo spist 2 appelsiner og 1 klementn tidligere i dag". -.- Ikke bra tanker! Har vært flink til å spise masse de siste dagene, og det har gått veldig bra, følt meg på topp og ikke sett grunner til å "holde på" spiseforstyrrelser, har hatt mer motivasjon til å få et normalt forhold til mat, og en tykkere (og velfungerende) kropp som alle andre. Men i dag går det ikke like bra, men jeg håper jeg fortsatt klarer å finne motivasjon til å fortsette. Forrige gang, når motivasjonen begynte å forsvinne, og "skammen" å komme, etter en periode med mye mat, endte jeg opp med å spise veldig lite noen dager. Håper ikke jeg finner meg unnskyldninger til å ikke spise igjen. Har lyst til å gå på kjøkkenet og stå og spise med skje rett fra gryteretten. Selv om jeg er mett, magen min buler nærmest ut. Jeg er redd, kommer sikkert til å spise opp hele gryteretten når jeg skal gjennom kjøkkenet etterpå før jeg skal ta bussen Hvorfor har jeg ALLTID så lyst på noe? Spiste en banan etter trening, litt til gryterett, og masse nøtter og tørket frukt. Jeg er så lei tankene mine, gikk sååå fint i et par dager og jeg gikk nærmest og sang av glede, jeg var så flink og spiste når jeg var sulten og tok meg en skyr da jeg var på butikken og hadde lyst på det!! Jaja, det vr gøy så lenge det varte, kommer vel flere oppturer også Men jeg er så syyyykt lei de spiseforstyrrede tankene, lurer på om det noen sinne går helt over!
lilla91 Skrevet 28. oktober 2009 #4897 Skrevet 28. oktober 2009 Er nok en del av "ettervirkningene" av en spiseforstyrrelse der en har over tid nektet seg mat og drikke en liker.. Hørtes meget fornuftig ut. Enda en ting som får meg til å angre på at jeg kom meg inn i dette fæle spise- og tankemønsteret! Men gjort er gjort, er bare å gjøre det beste ut av det! Forhåpentligvis blir jeg som folk flest når det gjelder forhold til mat og kropp etter hvert, og den dagen ser jeg veldig fram til Hvis jeg skal få barn, ikke snakk om at de skal ha en mor som bruker mer enn 1 minutt i døgnet på slike tanker. Jeg skal være en god mor som lærer barna sine å være glad i kroppen sin og seg selv, og booste de med selvtillitt i bøtter og spann Skal gjøre alt til rette for dem så de aldri i verden trenger å tenke ordet "spiseforstyrrelse"
The Kitten Skrevet 28. oktober 2009 #4898 Skrevet 28. oktober 2009 En bit kan ikke kalles frokost. Et stykke mente jeg.
Gjest Gjest_Liine_* Skrevet 28. oktober 2009 #4899 Skrevet 28. oktober 2009 Hørtes meget fornuftig ut. Enda en ting som får meg til å angre på at jeg kom meg inn i dette fæle spise- og tankemønsteret! Men gjort er gjort, er bare å gjøre det beste ut av det! Forhåpentligvis blir jeg som folk flest når det gjelder forhold til mat og kropp etter hvert, og den dagen ser jeg veldig fram til Hvis jeg skal få barn, ikke snakk om at de skal ha en mor som bruker mer enn 1 minutt i døgnet på slike tanker. Jeg skal være en god mor som lærer barna sine å være glad i kroppen sin og seg selv, og booste de med selvtillitt i bøtter og spann Skal gjøre alt til rette for dem så de aldri i verden trenger å tenke ordet "spiseforstyrrelse" jeg beundrer deg altså! så langt som du har kommet og sånn du tenker er jeg nesten helt sikker på at dette ordner seg! det tar tid og det er ikke enkelt men fult mulig og bli helt frisk igjen og det tror jeg du klarer! det går jo opp og ned men det blir bare bedre og bedre etterhvert.. du må bare tvinge deg selv til å motsi de negative tankene hvis de kommer. og når det gjelder det suget etter mat hele tiden, det er helt normalt etter en spiseforstyrrelse. jeg har det AKKURAT på samme måten. det er kjett men det regulerer seg etterhvert som kroppen blir vant til ordentlig mat og inntak og ikke "skriker" etter næring hvis du går igjennom det samme som meg, så pleier jeg hvis jeg plutselig får lyst til å droppe å spise noe eller får tanken om at jeg IKKE kan spise noe usunt så gjør jeg det motsatte av det spiseforstyrrelsen sier. hvis jeg er usikker på å spise noe så gjør jeg det motsatte. hvis jeg helt innerst inne vet at jeg burde ta litt mer så tar jeg mer, osv. hvis du skjønner lykke til videre :D
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 28. oktober 2009 #4900 Skrevet 28. oktober 2009 Hørtes meget fornuftig ut. Enda en ting som får meg til å angre på at jeg kom meg inn i dette fæle spise- og tankemønsteret! Men gjort er gjort, er bare å gjøre det beste ut av det! Forhåpentligvis blir jeg som folk flest når det gjelder forhold til mat og kropp etter hvert, og den dagen ser jeg veldig fram til Hvis jeg skal få barn, ikke snakk om at de skal ha en mor som bruker mer enn 1 minutt i døgnet på slike tanker. Jeg skal være en god mor som lærer barna sine å være glad i kroppen sin og seg selv, og booste de med selvtillitt i bøtter og spann Skal gjøre alt til rette for dem så de aldri i verden trenger å tenke ordet "spiseforstyrrelse" Det er en ettervirkning av spiseforstyrrelser, men det kommer til å bli bedre Har selv vært veldig syk av anoreksi, men er nå mye bedre, selv om det har krevd og fortsatt krever mye jobb og tid. Når man har spist veldig lite over lengre tid og i tillegg er undervektig er kroppen veldig på underskudd, det er derfor den sender tydelige signaler og det er viktig at du tillater deg å kjenne etter på dem og høre på kroppen din. Jeg synes det var vanskelig å kjenne om jeg var sulten eller mett, jeg ville jo ha mat hele tiden og jeg brukte mye tid til å tenke på det, se på oppskrifter osv. Jeg var redd for at det aldri kom til å gå over, men jeg lover deg at det gjør det når du gir kroppen regelmessige måltider med normale mengder mat + at den får hentet seg inn igjen etter spiseforstyrrelsene. I dag fokuserer jeg på å tenke på hvert måltid som "nytt": spise når jeg er sulten, stoppe når jeg er mett og legge alle "tankene" om dette måltidet bak meg. Det ble nok veldig off topic og surrete skrevet, men jeg ville bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i tankene dine og det er ikke noe unormalt og galt i det du føler
Fremhevede innlegg