venus_ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4941 Skrevet 30. oktober 2009 De fleste ernæringsfysiologer anbefaler vel rundt 0.8-1 gram Hvis man vil ned i vekt (som mange her vil) bør man få i seg 1,5-2 gram per kg kroppsvekt.
lilla91 Skrevet 30. oktober 2009 #4942 Skrevet 30. oktober 2009 To brødskiver med makrell i tomat og et glass lettmelk En klementin En go' morgen nøtteyoughurt (45 minutter trening, løpe intervaller i trapp styrke) En brødskive med roastbiff og en stor banan Ca 50 gram nøtter og rosiner En klementin Lurer på om jeg skal spise litt til kanskje, eller om det holder fram til etterpå. Skal snart til bestevenninna og hjelpe til med å ordne til fest senere i kveld. Det blir servert tunfisksalat med fine baguetter, så kan hende jeg dropper baguettene, men blir nok endel tunfisksalat på meg. Det blir nok servert godteri også, så jeg skriver egentlig her i håp om å få en liten push til å spise godteri uten dårlig samvittighet.
Lilandry Skrevet 30. oktober 2009 #4943 Skrevet 30. oktober 2009 - Liten boks med "plukk selv" salatmix, agurk, paprika, mais, rødløk, skinke, kylling, fetaost, litt pasta og egg. Krydret med litt salat krydder og en mini dæsj med hvitløks dressing (veldig lite). En Bendit Extreme Smoothies med mango og guava. - En Nutrilett bar med brownie smak. - En Yoplait Dobbel% yoghurt med pære (menst jeg venter med å lage middag til samboer kommer hjem). - Kyllingfileèt, fullkornspasta med champignon, cherrytomater og paprika. Skal forsøke med pesto på dette, men vet ikke om det blir vellykket. Mye vann.
Lilandry Skrevet 30. oktober 2009 #4944 Skrevet 30. oktober 2009 To brødskiver med makrell i tomat og et glass lettmelk En klementin En go' morgen nøtteyoughurt (45 minutter trening, løpe intervaller i trapp styrke) En brødskive med roastbiff og en stor banan Ca 50 gram nøtter og rosiner En klementin Lurer på om jeg skal spise litt til kanskje, eller om det holder fram til etterpå. Skal snart til bestevenninna og hjelpe til med å ordne til fest senere i kveld. Det blir servert tunfisksalat med fine baguetter, så kan hende jeg dropper baguettene, men blir nok endel tunfisksalat på meg. Det blir nok servert godteri også, så jeg skriver egentlig her i håp om å få en liten push til å spise godteri uten dårlig samvittighet. Spis godteri med god samvittighet du, det er tross alt fredag!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #4945 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, lilla91! Har lest endel av innleggene dine tidligere. Spis godteri og kos deg masse! Det er en del av hverdagen, det, vet du (eller kanskje snarere en del av helgene?). Ha det gøy på fest!
The Kitten Skrevet 30. oktober 2009 #4946 Skrevet 30. oktober 2009 Frokost: En skive med hvitost og et glass appelsinjuice. Formiddagsmat: En halv go'morgen yoghurt, og en skive med litt smør og hvitos. Middagsmat: En porsjon lasange med salat og en liten baguette til.
Safira Skrevet 30. oktober 2009 #4947 Skrevet 30. oktober 2009 Frokost: Et knekkebrød med philadelphia light urter og hvitløk Lunsj: Et knekkebrød med gulost, kaffe Middag: salat, 3 biter hjemmelaget pizza, pepsi max Og nå drar jeg snart til en venninne, så tenker inntaket av snacks kommer til å veie opp for at jeg ikke har spist så mye i dag. Heh.
venus_ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4948 Skrevet 30. oktober 2009 - En cappuccino. - Litt cottage cheese og kesam blandet med melon og peanøtter. - To skiver yoghurtbrød med avokado, sitron og røkt kalkunskinke. Et glass skummet melk. - En proteinshake. - En cappuccino. - En skyr. - To fullkornstortillas med kylling, salat, soltørka tomat, pesto og ekstra lett rømme. Fredagskos: Sjokoris
Lilandry Skrevet 30. oktober 2009 #4949 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) - Liten boks med "plukk selv" salatmix, agurk, paprika, mais, rødløk, skinke, kylling, fetaost, litt pasta og egg. Krydret med litt salat krydder og en mini dæsj med hvitløks dressing (veldig lite). En Bendit Extreme Smoothies med mango og guava. - En Nutrilett bar med brownie smak. - En Yoplait Dobbel% yoghurt med pære (menst jeg venter med å lage middag til samboer kommer hjem). - Kyllingfileèt, fullkornspasta med champignon, cherrytomater og paprika. Skal forsøke med pesto på dette, men vet ikke om det blir vellykket. Mye vann. Ble visst en øl (0.33) til maten. Også skal vi spise smågodt ikveld og se en film! Endret 30. oktober 2009 av Lilandry
paintarainb0w Skrevet 30. oktober 2009 #4950 Skrevet 30. oktober 2009 Frokost: Havregrøt med kanel, 1/2 banan og lett syltetøy Lunsj: En skyr og en banan Aalt for lite, har rett og slett ikke hatt tid til å spise i dag. Men nå skal jeg kose meg med popcorn, is med sjokoladesaus og pepsi max
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #4951 Skrevet 30. oktober 2009 Mye selvbedrag her, unnskyldninger for å spise lettvint.. Under 1 gram per kilo kroppsvekt er altfor lite! De rådene må være fra 60-tallet eller bare tull.
Gjest Frosk Skrevet 30. oktober 2009 #4952 Skrevet 30. oktober 2009 Mye selvbedrag her, unnskyldninger for å spise lettvint.. Under 1 gram per kilo kroppsvekt er altfor lite! De rådene må være fra 60-tallet eller bare tull. Tenker du på proteiner nå? Du kan jo sjekke selv hva de fleste ernæringsfysiologer og leger anbefaler. Ernæringsstudentenes matopplysning: http://www.mathjelpen.no "Anbefalingene for voksne ligger på rundt 0,75 gram protein per dag per kg kroppsvekt. Det vil si at dersom man veier 70 kg trenger man rundt 50 gram protein hver dag. Men med et vanlig variert norsk kosthold, vil de aller fleste få i seg nok proteiner uten at man trenger å tenke spesielt på inntaket sitt. Under vekst graviditet, amming og ved ulike sykdommer, øker behovet for proteiner."
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4953 Skrevet 30. oktober 2009 I morgen skal jeg kjøpe kinder maxi eller milkyway sjokoladerull og hive i fryseren! Det må jo prøves etter all praten om det. Gleder meg til høre hvordan det gikk med dette! Har selv en 6 pkn. Kinder Maxi frysen nå.. =)
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4954 Skrevet 30. oktober 2009 Ååh, så kjedelig at du ikke tåler det! Jeg skal spise flere jeg! Skal tenke på deg mens jeg spiser de Du... Det er torsdag Vet det var torsdag i går, men det var snakk om å kjøpe isen i DAG!! Blædi.. Bra at du spiser appelsiner for meg, takk!! :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4955 Skrevet 30. oktober 2009 Ingen grunn til ikke å spise på torsdager heller. JEPP!!
Gjest Tuttemor Skrevet 30. oktober 2009 #4956 Skrevet 30. oktober 2009 Frokost: Fiber frokostblanding. Lunsj: Brokkoli og gulerøtter. Middag: Kylling og salat Kvelds: Yoghurt med fruktbiter
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4957 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, synes ikke den er like god som før. Men jeg spiser den allikevel da, så er ikke så gale Jeg synes ikke dette.. Kjøper bare de 6 pakningene på Rema 1000 og synes de smaker lovely
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4958 Skrevet 30. oktober 2009 Det blir nok servert godteri også, så jeg skriver egentlig her i håp om å få en liten push til å spise godteri uten dårlig samvittighet. SPIS, KOS DEG og NYT LIVET!!
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4959 Skrevet 30. oktober 2009 Og nå drar jeg snart til en venninne, så tenker inntaket av snacks kommer til å veie opp for at jeg ikke har spist så mye i dag. Heh. ENIG!! Mye å gå på her!!
Chanel.No5 Skrevet 30. oktober 2009 #4960 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Ble visst en øl (0.33) til maten. Også skal vi spise smågodt ikveld og se en film! Kose dere.. Koselig å ha en å dele smågodt og god film med (selv vil jeg ha smågodtet for meg selv da :gjeiper: men filmen kan jeg dele ) :rødme: Endret 30. oktober 2009 av Lotte28
Fremhevede innlegg