Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser visst ikke all verden om dagen.... :sjenert:

Frokost:

2 halve frørik polarbrød med brunost og jordbærsyltetøy

1 glass melk

Lunsj:

Havregrøt kokt på vann og melk med kanel og sukker på.

Middag:

2 hjemmelagede pariserpizzaer (pizza laget på halv baguette)

1 flaske imsdal pærevann

Mellom:

Litt Elias potetchips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har spist masse rart i dag ja ...

Jeg nevner i fleng:

- 4-5 gf(glutenfri) skiver med majones, skinke, salatblad, tomat og agurk.

- Soyayoghurt med havregryn, havrekli og knuste linfroe. 3 gf kjeks(ikke soete altsaa).

- 1 glass havremelk med sjokoladesmak. Noen kopper te med soyamelk og noen liter med vann ble det ogsaa i loepet av dagen.

- 1 rute vegan sjokolade.

- 1 neve noettemix(ristede, uten fett og salt).

- 1 toast med bacon og loek(fy!)

- 2 glass Diet Pepsi(fy!).

- Gf pasta med ketchup, groennsaksblanding, Quorn mince og litt ketchup.

Og enda er ikke dagen over!

Etter trening ble det ogsaa to skiver mandelbroed og en smoothie med mye rart oppi. :ler:

Skrevet

Igår:

- 1 grov skive med salami og agurk, et glass skummet melk.

- Ovnsekte poteter med løk og tomater, krydret. Sammen med hjemmelaget kyllingkjøttboller med spinat og litt chili. Fikk lyst på saus, så jeg lagde Knorr sin Bèrnaise saus.

Litt French Fries chips.

Noen pops.

2 skiver med fårepølse og et glass skummet melk med òboy.

Mye vann.

Skrevet
:klemmer: God bedring!! Få i deg masse C-vitaminer(pleier å gi kroppen ett C-vit sjokk med disse 1 grams brusetablettene fra apoteket , tar gjerne 2-3 stk. den dagen jeg begynner å føle meg dårlig, om det er de som gjør det eller jeg har hatt flaks, så har det funket mange ganger, pluss at jeg prøver å få en GOD lang natts søvn) hvil ut og legg deg tidlig!!
Takk :klemmer:

Du har ikke spist mye, men er så absolutt enig med det jeg har uthevet,helt riktig!! :tommelsmil: Kanskje du skal gå litt ut ifra denne dagen som ett godt eksempel for dager fremover, for du spiser for lite mat(noe du nok er lei av å lese at jeg skriver :sjenert: ..)synes jeg...

Ja, det kan nok være en god ide. Men jeg tror nok jeg vil prøve å spise mer som måltider, og ikke bare gå å småspise hele dagen :fnise:

Det er så godt når sjokoladen er kald og en må suge lenge på den mens den smelter i munnen, smaker mye bedre da!

Helt enig! :jepp: Og hvis man oppbevarer den i fryseren slipper man å bli fristet hver gang man åpner kjøleskapet (eller skapet).

Skrevet (endret)

Frokost før trening: En brødskvie med ost og skinke, appelsinjuice

Mat etter trening: Havregryn! Med ferske blåbær og kanel (synes det passet sammen med blåbær :))

Middag blir ikke så sunn: Fiskepinner med potetmos

Lunsj på jobb blir: Usikker på den, enten en salat, eller knekkebrød med brunost

Kvelds blir: Brødskive med ost og skinke, også skal jeg smake på stabburet makrell i tomat

Middagen skulle egentlig bli hjemmelaget fiskegrateng, men jeg glemte å ta den ut av fryseren. Havregrøten var veldig god! Mange muligheter rundt det å tilsette ulike smaker (frukt) og sånt også, så det blir jo gøy å finne ulike favoitter osv. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

-En kopp te.

-Tre toast med ketchup, fårepølse, ost og grillkrydder.

-Et stort glass appelsinjuice.

-Tran.

-Hockeypulver :fnise:

Skrevet

Frokost: Havregrøt med kesam og litt brunost

Et eple

En appelsin

Lunsj: To brødskiver med ost og skinke og et eple

En appelsin

Et knekkebrød med skinke, et med ost + en klementin

Middag: Gryterett med gulrøtter, løk, auberginer, poteterog karbonadedeig. + en klementin som jeg absolutt kunne spart meg for, men den bare lå her og plagde meg, så jeg spiste den.

Klementinen satte i gang litt negative tanker rundt mat igjen..."Hvorfor spiste jeg den, når jeg var mett og ikke hadde særlig lyst på klementiner engang,har jo spist 2 appelsiner og 1 klementn tidligere i dag". -.- Ikke bra tanker!

Har vært flink til å spise masse de siste dagene, og det har gått veldig bra, følt meg på topp og ikke sett grunner til å "holde på" spiseforstyrrelser, har hatt mer motivasjon til å få et normalt forhold til mat, og en tykkere (og velfungerende) kropp som alle andre. Men i dag går det ikke like bra, men jeg håper jeg fortsatt klarer å finne motivasjon til å fortsette. Forrige gang, når motivasjonen begynte å forsvinne, og "skammen" å komme, etter en periode med mye mat, endte jeg opp med å spise veldig lite noen dager. Håper ikke jeg finner meg unnskyldninger til å ikke spise igjen.

Har lyst til å gå på kjøkkenet og stå og spise med skje rett fra gryteretten. Selv om jeg er mett, magen min buler nærmest ut. Jeg er redd, kommer sikkert til å spise opp hele gryteretten når jeg skal gjennom kjøkkenet etterpå før jeg skal ta bussen :P

Hvorfor har jeg ALLTID så lyst på noe? :kjefte:

Skrevet

Frokost: Havregrøt med kanel, 1/2 banan og lett syltetøy

MM: En gulrot + en halv pære

Lunsj: Skyr med fullkornscrunch musli, 1/2 banan og noen hakkede mandler

MM: Eple

Middag: Byggris med vegetarfarse, stekte grønnsaker og litt salat

Kvelds: Foreløpig en plomme.

Blir nok et par knekkebrød eller noe litt senere :)

Skrevet

Frokost: Rugsprø med philadelphia light urter og hvitløk, 6 cherrytomater, grønn te

Mellom: Kaffe, noen rosiner, 5 mandler

Lunsj: Havregrøt med kanel, rosiner, 4 hakkede mandler og brunost

Mellom: En klementin med kanel og noen dråper sitron, grønn te

Middag: En og en halv kyllingkarbonade, salat, noen pommes frites

Kvelds: Blir en yoplait 0% blåbær med go'dag blåbær

Skrevet (endret)
Er du heeelt sikker? :gjeiper:

Jeg skal begynne å trene igjen nå etter noen ukers pause, så får satse på at jeg klarer å komme meg på butikken og handle fornuftig :)

Så absolutt veldig sikker!!

Kom deg på butikken, snart har du ikke nok mat i huset og næring i kroppen til å klare den turen :handle:

Endret av Lotte28
Skrevet
Så spennende det skal bli! Tenker jeg skal prøve meg fram med masse forskjellig så blir det jo til en variert frokost selv om basismaten kanskje som regel er den samme. :)

Trenger ikke bli det samme om du bare er kreativ, det er kjempegodt og vil anbefale deg å blande med litt melk, synes at det lir meget tamt med bare vann, men det er smaks-sak..

Skrevet
Etter trening ble det ogsaa to skiver mandelbroed og en smoothie med mye rart oppi. :ler:

Nam, mandelbrød er sikkert kjempegod tenker jeg.. Baker du selv? Lurer på om jeg kanskje har spurt før.. :sjenert:

Skrevet
Takk :klemmer:

Ja, det kan nok være en god ide. Men jeg tror nok jeg vil prøve å spise mer som måltider, og ikke bare gå å småspise hele dagen :fnise:

Helt enig! :jepp: Og hvis man oppbevarer den i fryseren slipper man å bli fristet hver gang man åpner kjøleskapet (eller skapet).

Det kan føles som å småspise om en spiser ca hver 3 time, men en blir fort vant til det. Spiser veldig ofte selv, liker å spise og liker mat så derfor tar jeg heller litt av alt i små mengder så får jeg smakt på det jeg vil :popcorn:

Ang. å "skjule" sjokoladen i fryseren.. Hjelper ikke meg, finner den uansett hvor den ligger jeg :fnise:

Skrevet (endret)
Hvorfor har jeg ALLTID så lyst på noe? :kjefte:

Er nok en del av "ettervirkningene" av en spiseforstyrrelse der en har over tid nektet seg mat og drikke en liker..

Endret av Lotte28
Skrevet
Oh yes! Bare synd at de boksene er så små :sjenert:

Bare kjøp mange nok :fnise:

Skrevet

Sambo kom akkurat fra Coop med 3 stk!! :skratte:

:rødme:

Har allerede revet i meg den første da :sjenert:

Skrevet
Lunsj: fullkornscrunch musli

Hva er dette? Navnet virket som noe fristende..

Skrevet
Sambo kom akkurat fra Coop med 3 stk!! :skratte:

:rødme:

Har allerede revet i meg den første da :sjenert:

Han har skjønt det!! Hva er nå en hockeypulver? Luft.. :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...