Anglofil Skrevet 27. oktober 2009 #4821 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) 5 grove skiver med hjemmebakt brød og bringebærsyltetøy. 2 glass juice. Taco med ost, mais og kjøttdeig senere i kveld. Mvh Yvonne Endret 27. oktober 2009 av Yvonne
Gjest Frosk Skrevet 27. oktober 2009 #4822 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hittil: * Appelsinjuice * En gulrot * To fullkornsknekkebrød med ost, og masse røde druer * En stripe mørk (70%) sjokolade * En brødskive med smøreost * Stor skål kikert- og tomatgryte, med to brødskiver til Tror jeg har glemt noe nå... :klø: Edit: Nøtter, ja! En liten neve valnøtter, og noen mandler Endret 27. oktober 2009 av Frosk
Safira Skrevet 27. oktober 2009 #4823 Skrevet 27. oktober 2009 Småsyk (litt feber, svak hodepine og generelt ør og sliten)så jeg kjeder meg. Så langt i dag: * Havregrøt med kanel, rosiner, 4 mandler og litt brunost * To kopper grønn te * En klementin med kanel og noen dråper sitronsaft * Fire salte kjeks * Tre knekkebrød med mager gulost * Et par salte kjeks til * Noen tørkede aprikoser og noen mandler Til middag blir det laks, grønnsaker og ris. Blir ikke akkurat veldig strukturerte måltider, spiser bare litt innimellom når jeg orker * To ruter 70% sjokolade (det viste seg at vi har 9 sjokoladeplater i fryseren, én i kjøleskapet, og noe annen sjokolade i skapet! Her er det tydelig vis noen som har glemt at vi har sjokolade, og så bare kjøpt mer Nå gjenstår det bare å holde seg unna) * En punsjbolle Og så skal jeg spise et rugsprø og et eple til kvelds. Føler jeg har spist masse i dag (og usunt) men i realiteten er det vel bare en ganske normal mengde, og så mye som jeg sikkert burde spise hver dag.
venus_ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #4824 Skrevet 27. oktober 2009 * To ruter 70% sjokolade (det viste seg at vi har 9 sjokoladeplater i fryseren, én i kjøleskapet, og noe annen sjokolade i skapet! Her er det tydelig vis noen som har glemt at vi har sjokolade, og så bare kjøpt mer Nå gjenstår det bare å holde seg unna) * En punsjbolle Og så skal jeg spise et rugsprø og et eple til kvelds. Føler jeg har spist masse i dag (og usunt) men i realiteten er det vel bare en ganske normal mengde, og så mye som jeg sikkert burde spise hver dag. Sjokolade i fryseren? :klø:
Safira Skrevet 27. oktober 2009 #4825 Skrevet 27. oktober 2009 Sjokolade i fryseren? :klø: Mamma liker best sjokoladen kald, så hun putter den (nesten) alltid i fryseren
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4826 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har ikke gidda å gå på butikken, og dessuten er jeg bare hjemme og gjør ingenting stort sett, så jeg trenger ikke så mye drivstoff Ikke for å late som at jeg vet bedre eller lignende, men kroppen trenger mat for bare å fungere selv om vi ikke er i høy aktivitet. Mer enn du fikk i deg i går ihvertfall..
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4827 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Ikke alene, men så spiste jeg det jo sammen med noe annet - og jeg ble mett Det går litt fort i svingene her om dagen, så da blir det litt så som så med ordentlig middagsmat! Skjønner, men har du småbarn eller kjøper du barnemat til deg selv? Endret 27. oktober 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4828 Skrevet 27. oktober 2009 Småsyk (litt feber, svak hodepine og generelt ør og sliten)så jeg kjeder meg. God bedring!! Få i deg masse C-vitaminer(pleier å gi kroppen ett C-vit sjokk med disse 1 grams brusetablettene fra apoteket , tar gjerne 2-3 stk. den dagen jeg begynner å føle meg dårlig, om det er de som gjør det eller jeg har hatt flaks, så har det funket mange ganger, pluss at jeg prøver å få en GOD lang natts søvn) hvil ut og legg deg tidlig!!
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4829 Skrevet 27. oktober 2009 Når du sier halvkokt, mener du da "lettkokt"? :klø: Beklager, ja, det er de jeg mener!!
Rosa Mirabella Skrevet 27. oktober 2009 #4830 Skrevet 27. oktober 2009 Frokost: 1 porsjon wetabix med ekstra lett melk Lunch: 1 ristet brødskive med makrell i tomat, 1 eple Mellommat: 1 gulerot og 2 tomater Middag: Lettsaltet lyr med potet, gulrot og selvkomponert saus Skal snart lage meg noe kvelds nå!
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4831 Skrevet 27. oktober 2009 Oy, dette var en nyttig side... på en måte. I morgen skal jeg begynne å kommentere her inne jeg også. Det er litt lettere å velge sundt og lett når jeg vet at mange kan se hva jeg spiser
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2009 #4832 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Frokost: Ei brødskive med speilegg, to brødskiver med ost og skinke og agurk, et glass juice middag: Wok med svinekjøtt, paprika, gulrøtter, squasj, kinakål og fullkornspasta Mellommåltid: Prøvde ut havregrøt med blåbær, men ser det er forskjell på havregrøt og havregryn. I havregrøten var det hele 18% sukker. Men nå vet jeg at jeg liker havregrøt, så da liker jeg sikkert havregryn også Kvelds blir: Stekt egg med litt stekt potet Jeg vet jeg får lite jern, og lite omega fra kostholdet mitt. Tror ikke jeg har jernmagel da, så det gidder jeg ikke å gjøre noe med. Men tenkte å kjøpe omega 3 når jeg får lønning. Endret 27. oktober 2009 av Teriyaki
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4833 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Og så skal jeg spise et rugsprø og et eple til kvelds. Føler jeg har spist masse i dag (og usunt) men i realiteten er det vel bare en ganske normal mengde, og så mye som jeg sikkert burde spise hver dag. Du har ikke spist mye, men er så absolutt enig med det jeg har uthevet,helt riktig!! Kanskje du skal gå litt ut ifra denne dagen som ett godt eksempel for dager fremover, for du spiser for lite mat(noe du nok er lei av å lese at jeg skriver ..)synes jeg... Endret 27. oktober 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4834 Skrevet 27. oktober 2009 Sjokolade i fryseren? :klø: Ikke forsøkt det? Legg feks. de milky way crispy rolls ( http://www.candysweetstore.com/milky-way-c...rolls-i629.html ) i fryseren, blir himmelsk. Kindersjokolade og ja, da spesielt med fyll som disse har, kun det jeg har forsøkøt, men tror ikke jeg hadde fryst ned sjokolade med hard karamell da, med tanke på tennene.. :gjeiper:
venus_ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #4835 Skrevet 27. oktober 2009 Ikke forsøkt det? Legg feks. de milky way crispy rolls ( http://www.candysweetstore.com/milky-way-c...rolls-i629.html ) i fryseren, blir himmelsk. Kindersjokolade og ja, da spesielt med fyll som disse har, kun det jeg har forsøkøt, men tror ikke jeg hadde fryst ned sjokolade med hard karamell da, med tanke på tennene.. :gjeiper: Tror jeg må prøve det Liker best kald sjokolade, men har bare brukt kjøleskapet hittil.
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4836 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg vet jeg får lite jern, og lite omega fra kostholdet mitt. Tror ikke jeg har jernmagel da, så det gidder jeg ikke å gjøre noe med. Men tenkte å kjøpe omega 3 når jeg får lønning. Du vil garantert like havregryn!! Kok de opp i micro eller i kasarolle! Om du ikke liker grøten varm, så kan du la en porsjon ligge over natten å svelle i vann evt. Lurt å kjøpe omega 3 tabletter, det har kropp, hår og hud bare godt av!! Jern skal en ikke ta som tiskudd med mindre en har vært hos legen å fått konstatert jernmangel mener jeg..
Gjest MooCow Skrevet 27. oktober 2009 #4837 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Har spist masse rart i dag ja ... Jeg nevner i fleng: - 4-5 gf(glutenfri) skiver med majones, skinke, salatblad, tomat og agurk. - Soyayoghurt med havregryn, havrekli og knuste linfroe. 3 gf kjeks(ikke soete altsaa). - 1 glass havremelk med sjokoladesmak. Noen kopper te med soyamelk og noen liter med vann ble det ogsaa i loepet av dagen. - 1 rute vegan sjokolade. - 1 neve noettemix(ristede, uten fett og salt). - 1 toast med bacon og loek(fy!) - 2 glass Diet Pepsi(fy!). - Gf pasta med ketchup, groennsaksblanding, Quorn mince og litt ketchup. Og enda er ikke dagen over! Endret 27. oktober 2009 av MooCow
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 27. oktober 2009 #4838 Skrevet 27. oktober 2009 Skjønner, men har du småbarn eller kjøper du barnemat til deg selv? Har ikke småbarn, kjøper til meg selv! Av og til, rett og slett fordi jeg synes det er godt - det er en greie jeg har hatt lenge, at barnemat er godt Men jeg spiser jo som regel "vanlig" mat, da. Men liker å spise litt annerledes mat kanskje (?), prøve litt rare sammensetninger osv! I dag (hektisk dag hvor jeg har vært hjemmefra fra tidlig morgen til kveld): Frokost: 1 liten skål 4-korn m/ syltetøy, cottage cheese, litt frø og soyamelk & 1 knekkebrød m/ ost&avokado Mellom: 2 Rugsprø (1 m/ ost/sur agurk & 1 m/ salami, litt majones, ost & sur agurk) Lunsj: 1 stor skive m/ sevelat, litt majones & sur agurk, 4 små basilikum-pletter Middag: ½ mellomstor bolle med tunfisk, erter & sølvløk, 1 neve nøtter&rosiner, 1 ”mellomlite” eple Kvelds: 1 skive m/ peanøttsmør/appelsinmarmelade 1 knekkbrød m/ det samme Pluss flere kopper te & vann.
Chanel.No5 Skrevet 27. oktober 2009 #4839 Skrevet 27. oktober 2009 Tror jeg må prøve det Liker best kald sjokolade, men har bare brukt kjøleskapet hittil. Hadde jeg også alltid gjort til en venninne tipset meg om å legge disse milky wayene i fryseren og glad er jeg for at jeg prøvde dette!!
Kenneth199 Skrevet 27. oktober 2009 #4840 Skrevet 27. oktober 2009 Fredag frokost Havregryn og melk lunsj 6 grove skiver Middag kjøttdeig og spagetti Før byen mat: halv grandiosa og 0.3l vodka med blannevann På byen 2 øl 0.4l Før hjemreise: Kebab! Lørdag frokost 2 grove brødskiver middag kjøttkaker, og speilegg på brødskiven. Masse! litt vann fordelt utover dagen. Før byen mat 2 dolly pizzaer fordelt på 6 stk. 0,2l vodka uten blannevann På byen 3 øl 0.4 og 0.6 litere. Før hjemreise: pølse fra pølsebilen! Søndag frokost 2 brødskiver med noe spisende middag komle etter trening. havregryn og melk + prot pulver. kvelds 4 grove skiver med egg. annet masse vann og frukt! Mandag frokost havregryn og melk + prot pulver og en banan lunsj 5 grove skiver med ost og skinke + litt mandler mellom måltid 1 banan middag fiskegrateng og poteter etter trening prot/karbo shake. kvelds 3 grove brødskiver med 4 egg og grønt. Tirsdag. Frokost havregryn + melk og mandler, hasselnøtter, banan, eple biter, kanel. lunsj franske poteter, kylling burger og masse salat middag gresk mosakra eller hva det heter. etter trening ei prot/karbo shake. kvelds 4 grove skiver med kylling pålegg og en yoghurt. diverse en del vann fordelt ut over dagen, ei pære klementin og et eple.
Fremhevede innlegg