Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vel, de er ikke akkurat kjempegrove, men det er masse frø oppå dem, og de er vel grovere inni også (tror det er før inni dem, men ble litt usikker). Jeg tror det er gresskarkjerner, solsikkefrø og valmuefrø.

Jeg vet ikke helt hva de heter, men de er kjøpt sånn halvstekt i butikken, ja.

De er hvertfall veldig gode :)

Kan jeg spørre hvilken butikk? Kun sett og kjøpt lyse jeg, elsker ciabatta som er varme med smør og hvitost eller brunost på og grove virket meget fristende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har drukket fryktelig mye vann siste par dagene. Tankene går jo selvfølgelig rett til diabetes siden mamma har det. Blæk... Er tørst hele tiden jo!

Av mat har jeg akkurat spist 2 porsjoner pasta og kjøttdeig med spaghettisaus! NAMM :) Snille samboeren min :rødme:

Heldige du som får slik god mat av samboeren din :jepp:

Jeg synes du skal sjekke deg for diabetesen, ikke vits å vente, bedre å bare få det unnagjort, forhåpentligvis så har du det ikke da, men det er best å få det bekreftet siden det ligger i familien!!

Skrevet
Kan jeg spørre hvilken butikk? Kun sett og kjøpt lyse jeg, elsker ciabatta som er varme med smør og hvitost eller brunost på og grove virket meget fristende..

Det var mamma som kjøpte dem, men jeg antar de er kjøpt på Ica? Kanskje på Meny? De er sånne som ikke er fryst, hvertfall.

Skrevet
Ser ikke verre ut :fnise:

Det var på sin plass for å si det sånn :fnise: Jeg nevner i fleng: is, potetgull, seigmenn, sjokolade.. :sjenert:

Skrevet (endret)
Det var på sin plass for å si det sånn :fnise: Jeg nevner i fleng: is, potetgull, seigmenn, sjokolade.. :sjenert:

Nå ser jeg at jeg også burde gjort som deg, for dette oppsummerer min kveld også, bortsett fra potetgull, men jeg hadde litt kake som mamma hadde bakt og spart til meg da jeg ikke rakk ett besøk.. :fnise:

Endret av Lotte28
Skrevet
Det var mamma som kjøpte dem, men jeg antar de er kjøpt på Ica? Kanskje på Meny? De er sånne som ikke er fryst, hvertfall.

Skal garanter se etter dette, takk!! :jepp:

Skrevet
Nå ser jeg at jeg også burde gjort som deg, for dette oppsummerer min kveld også, bortsett fra potetgull, men jeg hadde litt kake som mamma hadde bakt og spart til meg da jeg ikke rakk ett besøk.. :fnise:

Godt jeg ikke er alene om å synde stort lørdagskvelden :fnise: Får som regel dårlig samvittighet i etterkant, men du har faktisk gjort sånn at jeg ikke har like dårlig samvittighet lenger :klemmer:

Skrevet

Advarsel: Veldig off-topic!

Har vært en veldig spennende og opplevelsesrik helg, og gjett hva - jeg har i løpet av helga ikke telt kalorier febrilsk! Jeg mener, jeg har jo en viss oversikt over hva jeg ligger på, men vi snakker ikke lenger "hundreogfemtiåtteogenhalv kalori" if you know what I mean! :fnise: Har også klart å småspise litt uten at jeg går rundt med stoppeklokke og nøyaktig 3 timer mellom hvert måltid. Har tatt meg en godteri i ny og ne, bitt av en browniebit da lillesøs spurte om jeg vil ha, og alt dette er ikke innprentet i hodet mitt engang! DEILIG!!

(Sier bank i bordet, dette er for godt til å være sant, så tar alle forholdsregler, hehe!)

Forresten så tror jeg ikke det er bra for meg å være med på dette innlegget, for da blir jeg så altfor klar over hva får i meg, og i motsetning til de som spiser altfor usunt (da mener jeg så usunt at det i stor grad går ut over helsa), og har godt av å se svart på hvitt hvordan det står til, så tror jeg jeg har godt av å glemme litt hva jeg putter inn i munnen innimellom. Jeg føler virkelig det går bra, kjenner tvangstankene blir svakere og svakere, mer og mer overdøvet av den fornuftige delen. Og selv om det innebærer at jeg må gi opp å skrive her (noe jeg liker ganske godt, hehe), så er jeg villig til å gjøre alt for at ting skal gå i riktig retning.

Kanskje det har gått så bra i det siste fordi jeg har hatt veldig mye å tenke på? Egentlig deilig å havne oppi drama og ha ting å bekymre seg som ungdommer flest! (Har ikke bare vært bekymring heller, har vært veldig bra ting også!)

Beklager at tankeluftinga tok overhånd på et innlegg som ikke er laget til det!

Skrevet
Godt jeg ikke er alene om å synde stort lørdagskvelden :fnise: Får som regel dårlig samvittighet i etterkant, men du har faktisk gjort sånn at jeg ikke har like dårlig samvittighet lenger :klemmer:

Det er visst flere Lotte har den effekten på!

Må benytte anledningen til å si at du har hjulpet meg kjeeempemye på rett vei, Lotte, tusen takk! :klemmer:

Skrevet
Det er visst flere Lotte har den effekten på!

Må benytte anledningen til å si at du har hjulpet meg kjeeempemye på rett vei, Lotte, tusen takk! :klemmer:

:klemmer: snille dere er...

Jeg er bare ærlig med dere og jeg vet at det kan hjelpe på ens egen dårlige samvittighet å vite at en ikke er den eneste som feks koser seg masse med god mat og drikke en lørdagskveld, skal ofte ikke mer til, bare det å vite at andre også gjør det, at ikke alle andre er perfekte heller :gjeiper:

Skrevet

Hehe, sant! I løpet av de siste ukene har jeg lært at det gjør ingenting om jeg nå sitter og spiser en karamellbolle, selv om dette er den 3. dagen jeg ikke spiser eksepsjonelt sunt, for det er moderasjon som gjelder! Jeg spiste 2 sjokoladebiter og to seigmenn på fredag og et browniestykke og en karamell i går, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å fordele utover 3 dager noe mange ville spist på en dag (og kanskje mer i tillegg). Jeg er jo bare et vanlig menneske, et vanlig menneske som ikke legger på seg 100 kg av å spise en karamellbolle i ny og ne! Hmm, det var godt, kanskje jeg skal ta en til:D?

Skrevet
Hmm, det var godt, kanskje jeg skal ta en til:D?

Det der er mye mindre enn jeg hadde bare i går, så du får ikke ha dårlig samvittighet om du spør meg da, jeg har det ikke til tross for masse snop og kos.. Hent deg en bolle og nyt den!!

Skrevet
Heldige du som får slik god mat av samboeren din :jepp:

Jeg synes du skal sjekke deg for diabetesen, ikke vits å vente, bedre å bare få det unnagjort, forhåpentligvis så har du det ikke da, men det er best å få det bekreftet siden det ligger i familien!!

Ja, han kan når han vil ;)

Hmm, ja, det hadde vært enkelt om jeg hadde hatt måleapparatet til mamma her, da er det bare et stikk i fingeren. Så kjedelig at det er så dyrt og gå til lege. Aner dere om jeg kan måle blodsukker et annet sted enn hos en lege, og betale 250 kr for et stikk i fingeren?

Skrevet
Hehe, sant! I løpet av de siste ukene har jeg lært at det gjør ingenting om jeg nå sitter og spiser en karamellbolle, selv om dette er den 3. dagen jeg ikke spiser eksepsjonelt sunt, for det er moderasjon som gjelder! Jeg spiste 2 sjokoladebiter og to seigmenn på fredag og et browniestykke og en karamell i går, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å fordele utover 3 dager noe mange ville spist på en dag (og kanskje mer i tillegg). Jeg er jo bare et vanlig menneske, et vanlig menneske som ikke legger på seg 100 kg av å spise en karamellbolle i ny og ne! Hmm, det var godt, kanskje jeg skal ta en til:D?

Et vanlig menneske som ikke legger på seg 100 kg av å spise en karamellbolle i ny og ne, og ikke for å nevne at nettopp det å legge på meg er faktisk viktig for meg, for at kroppen skal fungere som før igjen! Og da er det lov å "jukse" litt med godteri kaker innimellom, ingen sier at kalorioverskuddet trenger å være proteinpulver hele tiden, for å si det sånn... Dessuten er det ikke engang snakk om noe kalorioverskudd så lenge jeg er fysisk aktiv hver dag og får i meg 1500-1700 om dagen.

Skrevet
Det der er mye mindre enn jeg hadde bare i går, så du får ikke ha dårlig samvittighet om du spør meg da, jeg har det ikke til tross for masse snop og kos.. Hent deg en bolle og nyt den!!

Det er for lengst gjort :D Hihi

Skrevet
Ja, han kan når han vil ;)

Hmm, ja, det hadde vært enkelt om jeg hadde hatt måleapparatet til mamma her, da er det bare et stikk i fingeren. Så kjedelig at det er så dyrt og gå til lege. Aner dere om jeg kan måle blodsukker et annet sted enn hos en lege, og betale 250 kr for et stikk i fingeren?

Hvis du virkelig ha mistanker om det, så kanskje det er lurt å spandere de 250 kronene på legesjekk? Jeg vet, lettere sagt enn gjort, når det kommer til saken er det jo sååå mye fint og morsomt man kunne kjøpt for de 250 kronene, men vil du ha en ekstra topp mens du lever i frykten for at du har diabetes, eller vil du droppe toppen, men samtidig ha muligheten til å slappe ordentlig av å drikke vann uten bekymringer for at det er diabetes det er snakk om?

Skrevet
Det er for lengst gjort :D Hihi

Jeg også vil ha.. :gjeiper:

Skrevet

Frokost - en baguette med brie med tomatsalat ved siden av

Middag - to knekkebrød og en halv baguette med mager leverpostei

Og ellers - en Kinder Maxi, 20 g melkesjokolade, 50 g smågodt

Skrevet
Hvis du virkelig ha mistanker om det, så kanskje det er lurt å spandere de 250 kronene på legesjekk? Jeg vet, lettere sagt enn gjort, når det kommer til saken er det jo sååå mye fint og morsomt man kunne kjøpt for de 250 kronene, men vil du ha en ekstra topp mens du lever i frykten for at du har diabetes, eller vil du droppe toppen, men samtidig ha muligheten til å slappe ordentlig av å drikke vann uten bekymringer for at det er diabetes det er snakk om?

Klart det er lurt, jeg sier ikke at folk ikke bør gå til lege om de mistenker noe slikt. Det er bare det at jeg har slike perioder hvor jeg er kjempetørst en stund, også går det over. Satser på det er noe slikt! Sånn jeg husker det når mamma fikk diabetes var det maange andre symptomer også, men ja. Om det ikker har "gått" over i morgen så får jeg vel ta turen!

Skrevet
:klemmer: snille dere er...

Jeg er bare ærlig med dere og jeg vet at det kan hjelpe på ens egen dårlige samvittighet å vite at en ikke er den eneste som feks koser seg masse med god mat og drikke en lørdagskveld, skal ofte ikke mer til, bare det å vite at andre også gjør det, at ikke alle andre er perfekte heller :gjeiper:

Tror du er inne på noe essensielt der altså! Å vite at man ikke er den eneste.. Jeg hadde lenge inntrykket av at jeg var "den eneste" som kunne spise så mye usunt på en dag, inntrykket jevnt over er liksom at alle er så supersunne og da gnager den samvittigheten ekstra. Men jeg er jo faktisk helt normal - det er mange som meg! :D Det har jeg innsett nå :) Og for min del resulterer det i et litt mer avslapper forhold til lørdagskosen, uavhengig av om jeg spiser litt eller litt mye :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...