Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Snart tynn
Skrevet

Frokost: En Weetabix 95%fullkornskjeks, 5 dl vann

Mellommåltid: En müslibar

Middag: En halv godmorgen youghurt, 1 l vann

Kvelds: En sukkerfri iste, litt kald makaroni og en kopp grønn te.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er dette??

En vulkanbolle er rett og slett en vanlig hvetebolle, men før steking lager man en fordypning i dem og fyller med en blanding av smør, sukker og kanel. Under steking hever bollene enda litt til og fyllet brer seg utover hele bollen - som et vulkanutbrudd :) . Veldig, veldig godt :)

Skrevet
Hvordan klarer du spise en skje med is??

Hehe! Jeg mener en isskje med is, altså, en "scoop" :fnise: Sorry, dårlig formulering! :jepp:

:tommelopp:

Jada, jeg må jo det når hele klanen her er fans :ler: Vi har starta tradisjon, med kamp oppe hos tante og onkel og de, og da hører det alltid med mat, snacks og snop!

Ålesund e byen! (Bortsett fra at jeg kommer fra en nabokommune av Ålesund da :fnise: )

Skrevet (endret)
Ålesund e byen! (Bortsett fra at jeg kommer fra en nabokommune av Ålesund da :fnise: )

Helt enig :) Selv om jeg har flytta derfra :P

Endret av venus_
Skrevet

Frokost: 2 skiver med smør, hvitost og agurt

Lunsj: Det samme som frokost

Middag: En minipizza fra Pizzabakern (kostet 45 kr. for en 20 cm pizza, nok til at jeg ble mett!).

Har ellers spist endel (vel.. mye) godteri og chips. Har falt for ostepopen til First Price! :fnise: Myyyye bedre enn den "vanlige", og ikke minst, billigere!

Skrevet

Frokost: En skyr med skogsbær & vanilje, et glass juice (appelsin, grapefrukt og blodappelsin) en banan, et eple, en halv liten yoghurt med jordbærsmak og en halv porsjon havregrøt kokt på vann dynket i kanel.

Formiddagsmat: En rislunsj, et grovt knekkebrød med smør, an gulrot og en liten håndfull grønne druer.

Middag: Kyllingsalat med litt fetaost til.

Gjest Euforia
Skrevet

Frokost - ett egg og et glass skummet melk

Lunsj - et eple

Middag - kyllingfilet med balisaus og grønnsaker

Kvelds - et knekkebrød

Skrevet

-2 ristede grovskiver med brunost, 1 glass appelsinjuice

-Blomkålsuppe, med maasse blomkål i

-Et par sånne små baguetter

-Epler fra hagen! Mmmmm :)

-En kroneis

Haha, lista ble kortere og kortere etterhvert :fnise:

Skrevet

En rett i koppen med potetmos

5 fiberknekkebrød med mager leverpostei og sylteagurk

3 små epler

En kiwi

Bringebærdrops

10g marshmallow

Litt melkesjokolade

(Jeg trenger litt melkesjokolade hver dag for å fungere skikkelig!)

Skrevet

Frokost:

Havregrøt med litt sukker og mye kanel

Lunsj:

Et rundstykke med salami, ost og mye salat

Mellom:

En twix

En appelsin

En mango

Middag:

Kyllingfilet stekt i panne med brokoli, gulrøtter, løk og sopp, med litt sweet chillisaus over, med ris.

Trodde liksom jeg hadde spist ok i dag, men ser ikke dette litt lite ut? Det ble to prosjoner med middag om det hjelper..

Skrevet (endret)
Frokost:

Havregrøt med litt sukker og mye kanel

Lunsj:

Et rundstykke med salami, ost og mye salat

Mellom:

En twix

En appelsin

En mango

Middag:

Kyllingfilet stekt i panne med brokoli, gulrøtter, løk og sopp, med litt sweet chillisaus over, med ris.

Trodde liksom jeg hadde spist ok i dag, men ser ikke dette litt lite ut? Det ble to prosjoner med middag om det hjelper..

Det saa da ikke saa galt ut det, men det kommer jo helt an paa hvor aktiv du har vaert osv. :)

Selv har jeg spist:

- En bit laktosefri ost.

- Havregroet kokt paa laktosefri melk med knuste linfroe, toerkede aprikoser og mandelessens. 1/4 eple (klarte ikke mer).

- Enda en bit ost.

- 4-5 Ryvita Original med majones, kylling, salatblader, tomat og agurk.

- En liten pose salte cashews.

- En kiwi.

- Stekt catfish, dampet brokkoli og gulrot, frisk spinat, tomat, loek og svarte oliven.

Har ogsaa drukket masse vann, ett glass sukkerfri saft, et par kopper svart te og en del Cola light.

Blir nok litt kvelds etterhvert ogsaa.

Endret av MooCow
Skrevet (endret)

Frokost: Omtrent 1/3 av en grov baguett med lett gulost, appelsinjuice

Lunsj: Resten av baguetten med salat og skinke, 1/2 eple

Mellom: 5 druer, noen få rosiner

Middag: Mammas hjemmelagde karbonader (2 stk.) av svinekjøttdeig med hennes "spesialsaus", salat

Kvelds: Nescafe capuccino, yoplait 0% ananas

Litt sånn smådårlig dag. Samvittigheten min har i hele dag trodd at jeg har spist kjempemye, men når jeg ser det nå er det visst ikke så ille *puste lettet ut*. Aner ikke en gang hvordan jeg greide å innbille meg at jeg hadde spist så mye...

Endret av Safira
Skrevet

- En cappuccino.

- Et polarbrød frørik med leverpostei og majones. En banan. Et glass skummet melk.

- Et polarbrød frørik med kalkunskinke og lett gulost. En cappuccino.

- En bagel med roastbiff og tzatziki.

- En iskaffe dobbel latte og en banan.

- En piano duo nøttecrisp.

- Pasta bolognese med parmasan.

- 4 gjendekjeks med litt brunost på. (Ja, det var faktisk godt Lotte, selv om jeg ikke trodde på deg :P )

Så blir det nok et eple og et glass melk til kvelds.

Skrevet
Det merkelige er at jeg begynner å bli litt småsulten når det nærmer seg neste måltid. (Og jeg gleder meg faktisk til den müslien, for det er noe jeg ikke har spist på lenge. Og den er så god! Rosiner, tørka frukt, nøtter.. mmm. Jobben min er å tygge og svelge, så da skal jeg (faenmeg) spise noe som er godt også!)

For bare en uke siden var jeg stappmett hele tiden. Forbrenningen som går seg til kanskje??? Håper det... :sjenert:

Er det ikke en deilig følelse å kjenne at kroppen fungerer og at du faktisk gleder deg til måltider? Det er dette som er normalt og du har mange slike gode stunder å se frem til videre!!

OG ehelt eng :jepp: - En skal så absolutt spise mat en faen meg liker !! Tenker forbrenningen din tar seg godt opp jeg, kos deg!!

Skrevet
Frokost: En Weetabix 95%fullkornskjeks, 5 dl vann

Hvor har du kjøpt disse???

Skrevet (endret)
En vulkanbolle er rett og slett en vanlig hvetebolle, men før steking lager man en fordypning i dem og fyller med en blanding av smør, sukker og kanel. Under steking hever bollene enda litt til og fyllet brer seg utover hele bollen - som et vulkanutbrudd :) . Veldig, veldig godt :)

Selvfølgelig, de er kjempegode, mammas spesialitet når de inviterer til familiebesøk!!

Endret av Lotte27
Skrevet
Hehe! Jeg mener en isskje med is, altså, en "scoop" :fnise: Sorry, dårlig formulering! :jepp:

Hehe, tenkte dette, men en vet jo aldri.. Kanskje tok du en skje i boksen og i munnen og det var det :gjeiper:

Skrevet
(Jeg trenger litt melkesjokolade hver dag for å fungere skikkelig!)

Jeg må ha kindersjokolade.. Elsker å bite av sjokoladen og suge på melkefyllet.. Merkelig er jeg..

Skrevet

Ikke noe mye mat nei, men om det gjør deg mett så er de kanskje nok..

Skrevet
Litt sånn smådårlig dag. Samvittigheten min har i hele dag trodd at jeg har spist kjempemye, men når jeg ser det nå er det visst ikke så ille *puste lettet ut*. Aner ikke en gang hvordan jeg greide å innbille meg at jeg hadde spist så mye...

Du kan bare ta den dårlige samvittigheten å kaste den langt vekk, fr dette er absolutt ikke noe mye nei!! :enig:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...