venus_ Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #3961 Skrevet 3. oktober 2009 Lurer på en ting da..Hvor sunt er egentlig fullkornspasta? Det kan da umulig være direkte sunt, bare mindre usunt enn vanlig pasta? Fullkornspasta inneholder nok mer næring enn vanlig pasta. Også er det mer mat i den enn i vanlig pasta, slik at du kanskje ikke trenger å spise like stor menge av fullkornspasta for å holde deg mett like lenge.
Teriyaki Skrevet 3. oktober 2009 #3962 Skrevet 3. oktober 2009 Fullkornspasta inneholder nok mer næring enn vanlig pasta. Også er det mer mat i den enn i vanlig pasta, slik at du kanskje ikke trenger å spise like stor menge av fullkornspasta for å holde deg mett like lenge. Ja, det er jo i alle fall bra. Kjøper aldri vanlig pasta lenger. Synes dessuten fullkorns smaker mye bedre.
Gjest Frosk Skrevet 3. oktober 2009 #3963 Skrevet 3. oktober 2009 Hva er parikahummus? Jeg lager paprikahummus sånn
~MataHari~ Skrevet 3. oktober 2009 #3964 Skrevet 3. oktober 2009 2 brødskiver med Philadelphia-ost, en klementin og to pærer. Dent.
Paibunn Skrevet 3. oktober 2009 #3965 Skrevet 3. oktober 2009 Frokost: 1 dl biola blåbær, 1 lite eple, 3 ss havreegryn og 2 ss solsikkefrø, et par valnøtter og et par mandler Mellom: litt salat av kinakål, tomat og mais med lit pepperoni Lunsj: 2 kneipskiver med innbakt leverpostei (skinke og paprika), 1/2 lite eple, 1/2 gulrot Mellom: 1/2 lite eple, 1/2 gulrot Middag: 1 ovnsbakt laksefilet med 1 neve pasta og 2 never grønsaksblanding Mellom: 1 cappucino (pose), 1 mini sjokolade croissant, 2 fazer mint
stjernekyss Skrevet 3. oktober 2009 #3966 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg lager paprikahummus sånn Jeg lager den også sånn, fordi det er fra Frosk jeg har lært det. Lager aldri vanlig hummus lenger Æsj, nå har jeg hatt en dårlig matperiode igjen. Begynner å bli litt slitomt med den av-og-på-matlysten.. Kanskje lettere hvis jeg er flinkere til å logge maten mer jevnt..? I dag foreløpig: Frokost: Brødskive med peanøttsmør og plommesyltetøy Lunsj: Brødskiver med paprikahummus og agurk Ekstralunsj: Brødskive med paprikahummus og agurk Mellommåltid: Banan Middag: Matsalatting (savner et skikkelig ord for sånn type mat) laget av quinoa, paprika, tomat, squash, aubergine, løk, hvitløk, chili, tunfisk med issalat og agurk til.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #3967 Skrevet 3. oktober 2009 Frokost: Ca 1/2 boks mager vaniljekesam med 1 dl fullkornscrunch musli Lunsj: En skyr og en alpen light muslibar Middag: Quornfilet med hveteris og saus laget av krydder fra en rett i koppen suppe (chili, ingefær og koriander), tomat og løk. Til lørdagskos blir det den nye dream isen med brownies & karamell, noen som har smakt den? Ellers: Pepsi max, dent og sukkerfri tyggi
venus_ Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #3968 Skrevet 3. oktober 2009 Middag: Matsalatting (savner et skikkelig ord for sånn type mat) laget av quinoa, paprika, tomat, squash, aubergine, løk, hvitløk, chili, tunfisk med issalat og agurk til. Varm quinoa- og tunfisksalat?
The Kitten Skrevet 3. oktober 2009 #3969 Skrevet 3. oktober 2009 Frokost: Kornblanding med banan og et eple. Formiddagsmat: En skyr med bringebær og granateple, en stor håndfull druer, en liten pære. Middag: En porsjon spaghetti med pesto fra Pastasentralen. Lørdagskos: To glass rødvin, litt snacks og litt stratos.
Jenta21 Skrevet 3. oktober 2009 #3970 Skrevet 3. oktober 2009 En rett i koppen med potetmos. Litt melkesjokolade. 1/4 Pizza Ristorante Mozzarella. I kveld blir det popkorn og litt smågodt regner jeg med.
Gjest pastaen Skrevet 3. oktober 2009 #3971 Skrevet 3. oktober 2009 havregryn med littegrann rosin&valnøtt - rismelk + 1 kiwi banan to skiver med kalkunskinke/italiensk salat + 5 små tomater en middels porsjon spaghetti m/ ekstra sopp og paprika til kvelds blir det nok et par skiver. og siden det er lørdag idag blir det nok litt godteri/litt chips e.l
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3972 Skrevet 3. oktober 2009 Æsj, nå har jeg hatt en dårlig matperiode igjen. Begynner å bli litt slitomt med den av-og-på-matlysten.. Kanskje lettere hvis jeg er flinkere til å logge maten mer jevnt..? Jeg tror det vil hjelpe deg..
stjernekyss Skrevet 3. oktober 2009 #3973 Skrevet 3. oktober 2009 Varm quinoa- og tunfisksalat? Joa, men jeg mener mer generelt. Hvis man sier salat, tenker man jo gjerne på issalat med agurk og tomat og sånn, men et ord for en slags salat som er en hovedrett. Matsalat eller noe sånt. Tror jeg bruker det En rett i koppen med potetmos. Litt melkesjokolade. 1/4 Pizza Ristorante Mozzarella. I kveld blir det popkorn og litt smågodt regner jeg med. Er dette en vanlig matdag? Jeg tror det vil hjelpe deg.. Ja, tror nesten det. Da må jeg bare huske å gjøre det. I dag har jeg jo gjort det, og denne dagen har ikke vært så verst. Har hatt en smoothie som mellommåltid nå, og så blir det helt sikkert noe til før jeg legger meg
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3974 Skrevet 3. oktober 2009 Blir spennende å se hva vekta viser til uka... *grøss* Får du ikke drikke litt juice istedenfor all melken? Du spiser ikke masse om du er redd for det, tilnærmet normalt. Håper vekten går rette veien(opp), da vil kroppen ha det bedre og livet vil bli bedre for deg!!!
Jenta21 Skrevet 3. oktober 2009 #3975 Skrevet 3. oktober 2009 Er dette en vanlig matdag? Dagen i dag besto av mer halvfabrikata enn vanlig, så nei, ingen vanlig matdag. Litt godteri fordi det er lørdag.
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3976 Skrevet 3. oktober 2009 Til lørdagskos blir det den nye dream isen med brownies & karamell, noen som har smakt den? Jeg har (ikke noe overraskende siden jeg må smake alt nytt og søtt :gjeiper: )men synes den ble litt for mye av det gode, litt kvalmende, men jeg forsynte meg med halve boksen da jeg smakte den, så det kan ha vært litt av gunnen
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3977 Skrevet 3. oktober 2009 Dagen i dag besto av mer halvfabrikata enn vanlig, så nei, ingen vanlig matdag. Litt godteri fordi det er lørdag. Slike dager er det som gjør lørdagen nam
stjernekyss Skrevet 3. oktober 2009 #3978 Skrevet 3. oktober 2009 Dagen i dag besto av mer halvfabrikata enn vanlig, så nei, ingen vanlig matdag. Litt godteri fordi det er lørdag. Synes bare det var så fryktelig lite..
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3979 Skrevet 3. oktober 2009 og siden det er lørdag idag blir det nok litt godteri/litt chips e.l
Chanel.No5 Skrevet 3. oktober 2009 #3980 Skrevet 3. oktober 2009 Synes bare det var så fryktelig lite.. Hun får bare ta det sterkt igjen med masse lørdagssnop håper jeg :gjeiper:
Fremhevede innlegg