Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lurer på en ting da..Hvor sunt er egentlig fullkornspasta? Det kan da umulig være direkte sunt, bare mindre usunt enn vanlig pasta? :)

Fullkornspasta inneholder nok mer næring enn vanlig pasta. Også er det mer mat i den enn i vanlig pasta, slik at du kanskje ikke trenger å spise like stor menge av fullkornspasta for å holde deg mett like lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fullkornspasta inneholder nok mer næring enn vanlig pasta. Også er det mer mat i den enn i vanlig pasta, slik at du kanskje ikke trenger å spise like stor menge av fullkornspasta for å holde deg mett like lenge.

Ja, det er jo i alle fall bra. :) Kjøper aldri vanlig pasta lenger. Synes dessuten fullkorns smaker mye bedre. :)

Skrevet

2 brødskiver med Philadelphia-ost, en klementin og to pærer.

Dent.

Skrevet

Frokost: 1 dl biola blåbær, 1 lite eple, 3 ss havreegryn og 2 ss solsikkefrø, et par valnøtter og et par mandler

Mellom: litt salat av kinakål, tomat og mais med lit pepperoni

Lunsj: 2 kneipskiver med innbakt leverpostei (skinke og paprika), 1/2 lite eple, 1/2 gulrot

Mellom: 1/2 lite eple, 1/2 gulrot

Middag: 1 ovnsbakt laksefilet med 1 neve pasta og 2 never grønsaksblanding

Mellom: 1 cappucino (pose), 1 mini sjokolade croissant, 2 fazer mint

Skrevet
Jeg lager paprikahummus sånn :)

Jeg lager den også sånn, fordi det er fra Frosk jeg har lært det. Lager aldri vanlig hummus lenger :)

Æsj, nå har jeg hatt en dårlig matperiode igjen. Begynner å bli litt slitomt med den av-og-på-matlysten.. :sukk: Kanskje lettere hvis jeg er flinkere til å logge maten mer jevnt..?

I dag foreløpig:

Frokost:

Brødskive med peanøttsmør og plommesyltetøy

Lunsj:

Brødskiver med paprikahummus og agurk

Ekstralunsj: Brødskive med paprikahummus og agurk

Mellommåltid: Banan

Middag: Matsalatting (savner et skikkelig ord for sånn type mat) laget av quinoa, paprika, tomat, squash, aubergine, løk, hvitløk, chili, tunfisk med issalat og agurk til.

Skrevet

Frokost: Ca 1/2 boks mager vaniljekesam med 1 dl fullkornscrunch musli

Lunsj: En skyr og en alpen light muslibar

Middag: Quornfilet med hveteris og saus laget av krydder fra en rett i koppen suppe (chili, ingefær og koriander), tomat og løk.

Til lørdagskos blir det den nye dream isen med brownies & karamell, noen som har smakt den? :)

Ellers: Pepsi max, dent og sukkerfri tyggi

Skrevet
Middag: Matsalatting (savner et skikkelig ord for sånn type mat) laget av quinoa, paprika, tomat, squash, aubergine, løk, hvitløk, chili, tunfisk med issalat og agurk til.

Varm quinoa- og tunfisksalat? :)

Skrevet

Frokost: Kornblanding med banan og et eple.

Formiddagsmat: En skyr med bringebær og granateple, en stor håndfull druer, en liten pære.

Middag: En porsjon spaghetti med pesto fra Pastasentralen.

Lørdagskos: To glass rødvin, litt snacks og litt stratos.

Skrevet

En rett i koppen med potetmos.

Litt melkesjokolade.

1/4 Pizza Ristorante Mozzarella.

I kveld blir det popkorn og litt smågodt regner jeg med.

Gjest pastaen
Skrevet

havregryn med littegrann rosin&valnøtt - rismelk + 1 kiwi

banan

to skiver med kalkunskinke/italiensk salat + 5 små tomater

en middels porsjon spaghetti m/ ekstra sopp og paprika

til kvelds blir det nok et par skiver.

og siden det er lørdag idag blir det nok litt godteri/litt chips e.l :jepp:

Skrevet
Æsj, nå har jeg hatt en dårlig matperiode igjen. Begynner å bli litt slitomt med den av-og-på-matlysten.. :sukk: Kanskje lettere hvis jeg er flinkere til å logge maten mer jevnt..?

Jeg tror det vil hjelpe deg..

Skrevet
Varm quinoa- og tunfisksalat? :)

Joa, men jeg mener mer generelt. Hvis man sier salat, tenker man jo gjerne på issalat med agurk og tomat og sånn, men et ord for en slags salat som er en hovedrett. Matsalat eller noe sånt. Tror jeg bruker det :)

En rett i koppen med potetmos.

Litt melkesjokolade.

1/4 Pizza Ristorante Mozzarella.

I kveld blir det popkorn og litt smågodt regner jeg med.

Er dette en vanlig matdag?

Jeg tror det vil hjelpe deg..

Ja, tror nesten det. Da må jeg bare huske å gjøre det. I dag har jeg jo gjort det, og denne dagen har ikke vært så verst.

Har hatt en smoothie som mellommåltid nå, og så blir det helt sikkert noe til før jeg legger meg :)

Skrevet
Blir spennende å se hva vekta viser til uka... *grøss*

Får du ikke drikke litt juice istedenfor all melken? Du spiser ikke masse om du er redd for det, tilnærmet normalt.

Håper vekten går rette veien(opp), da vil kroppen ha det bedre og livet vil bli bedre for deg!!!

Skrevet
Er dette en vanlig matdag?

Dagen i dag besto av mer halvfabrikata enn vanlig, så nei, ingen vanlig matdag. Litt godteri fordi det er lørdag.

Skrevet
Til lørdagskos blir det den nye dream isen med brownies & karamell, noen som har smakt den? :)

Jeg har (ikke noe overraskende siden jeg må smake alt nytt og søtt :gjeiper: )men synes den ble litt for mye av det gode, litt kvalmende, men jeg forsynte meg med halve boksen da jeg smakte den, så det kan ha vært litt av gunnen :ler:

Skrevet
Dagen i dag besto av mer halvfabrikata enn vanlig, så nei, ingen vanlig matdag. Litt godteri fordi det er lørdag.

:popcorn: Slike dager er det som gjør lørdagen nam :jepp:

Skrevet

Synes bare det var så fryktelig lite..

Skrevet
og siden det er lørdag idag blir det nok litt godteri/litt chips e.l :jepp:

:tommelsmil:

Skrevet
Synes bare det var så fryktelig lite..

Hun får bare ta det sterkt igjen med masse lørdagssnop håper jeg :gjeiper:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...