*snuppis* Skrevet 26. mars 2009 #81 Del Skrevet 26. mars 2009 Lyskestrekk er ikke godt nei Passe på å bli helt bra før du belaster det igjen, vet hva jeg snakker om. Ofte tror du at det er helbredet igjen, men drøy den gjerne en dag eller to ekstra for det.. Vondt er det ja... trøste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #82 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg skal være forsiktig. Hvertfall sørge for at teknikken er på plass i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 26. mars 2009 #83 Del Skrevet 26. mars 2009 Good Nattinatt :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #84 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Det har skjedd ting, selv om jeg ikke har logget de siste dagene På fredag tok jeg altså styrkeøkten min, og det foregikk som følger: Knebøy, 20 kg: 3 sett, 10 reps. Kjente at lysken sa i fra at den hadde blitt behandlet dårlig uten at det gjorde vondt. Så jeg fullførte settene, men droppet utfall, best å ikke ta noen sjanser. Stående benhev: 8 kg, 10 reps til siden 12 kg, 10 reps bakover Her er balansen et problem, derfor er det så lite vekter. Lurer på om jeg skal fokusere på styrke, og ha en pinne å holde meg i, og dermed kunne guffe på mer vekter. Det er nødvendig å trene balanse, men det er såpass kjedelig at jeg "sparer" det til bosu-timene, som tross alt er litt morsomt. Det skal være gøy, syns jeg. Nordic hamstring: 3 sett, 10 reps. Bakoverbøy på knær, strak rygg: 3 sett, 10 reps. Fant ut at den egentlig var vanskelig teknisk. Det har jeg ikke skjønt før... For i dag svei det skikkelig på oversiden av lårene, og da må jeg ha gjort noe riktig som jeg ikke har gjort før... Planken: 30 sek vanlig 30 sek hver side 30 sek vanlig igjen Nedtrekk, 40 kg: 3 sett, 10 reps. Skulderpress, 17,5 kg: 8 reps, 5 reps, 5 reps. Økte i dag. Føltes bra. Rygghev, 2,5 kg: 3 sett, 10 reps Brystpress, 30 kg: 8 reps, 3 reps, 4 reps.... haha!! Økte i dag. Føltes bra det og. De to siste øvelsene ble det ikke noe av. Vet ikke hvorfor.... Endret 29. mars 2009 av Miss Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #85 Del Skrevet 29. mars 2009 I går ble det altså flow. Tror Elen endrer litt på programmet litt innimellom, i dag tok vi ikke de øvelsene som ødelegger meg for flere dager fremover Det er noen øvelser som strekker noe helt vanvittig på innersiden av lårene, og det merker jeg stort sett helt frem til mandag, om ikke tirsdag. Etter flowtimen tok jeg 35 min på ellipsen, skulle sjekke ḧvordan det stod til med høypulsformen. Det var ikke så ille som jeg trodde. Klarte å holde 90 % av makspuls i 7 min, og jeg trodde jeg skulle kapitulere før det. Blir fremdeles stressa av intervaller på ellipsen... vet ikke hvorfor. Jeg vil kjøpe meg joggesko. Og jeg tror jeg skal trene intervaller ute. Enkelt og greit. Håper det ikke kommer mer snø. Så foreløpig presser jeg pulsen ved å guffe på så lenge jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #86 Del Skrevet 29. mars 2009 Så var det dagens økt. Jeg husket å stille klokka, så det ble en steptime kl 12. Bra puls kan du si Ble god og svett og varm til styrketreningen min. I dag ville jeg løfte litt annerledes. Bena løftet jeg som før, men endret litt på overkropp. Knebøy, 20 kg: 3 sett, 10 reps. Kjente ikke lysken lengre, så det blir utfall igjen på tirsdag. Stående benhev til siden, 10 kg: 1 sett, 10 reps. Hvorfor jeg ikke tok 3 sett her, det må ingen spørre meg om.... :klø: Nordic hamstring: 3 sett, 10 reps. Brukte bosuball isteden for to puter. Mye bedre. Bakoverbøy: 3 sett, 10 reps. Den er ikke alltid like snill med knærne. Bør finne et mykere underlag. Planken: 30 sek alle veier. Nedtrekk: 35 kg - 8 reps 40 kg - 8 reps 45 kg - 8 reps Skulderpress: 15 kg - 8 reps 17,5 kg - 6 reps 17,5 kg - 4 reps Prøvde på 20 kg på den siste, men det kunne jeg bare glemme. Skuldrene mine blir veldig fort slitne. Rygghev, 2,5 kg: 3 sett, 10 reps Brystpress: 27,5 kg - 8 reps 30 kg - 6 reps 32,5 kg - 5 reps Roing: 30 kg - 8 reps 35 kg - 8 reps 40 kg - 8 reps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #87 Del Skrevet 30. mars 2009 I dag blir det treningsfri Så jeg kommer meg tidlig avgårde for å dra på seminar i steden. Har ikke fulgt med på den delen av undervisningen i det siste, noen ganger er det bedre å bruke tiden på å lese for seg selv. Noen uker siden jeg har vært der nå, kanskje det har tatt seg opp. Vanligvis har jeg brukt seminartiden på å trene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 30. mars 2009 #88 Del Skrevet 30. mars 2009 Ser fornuftig ut den endringen din, ser ut som du fortsatt har litt og gå på. Og det er bare å investere i sko, straks er våren her! Gleder meg som en unge til jeg kan begynne å bruke marka igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #89 Del Skrevet 30. mars 2009 På enkelte av øvelsene har jeg mye å gå på, ja, så jeg kommer til å øke neste gang. I morgen blir det en ny økt med superstyrke. Som tok knekke på meg sist. Hehe. Gleder meg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #90 Del Skrevet 31. mars 2009 I dag ble det superstyrke, og det var en digg økt Klarte å skrote ned noen kjappe tall, det gikk ikke så fort. Knebøy, 22,5 kg: 4 sett, 8 reps Utfall, 20 kg: 4 sett, 8 reps på hvert bein Roing, 22,5 kg: 4 sett, 8 reps Biceps curl, 16 kg: 4 sett, 8 reps Sidehev m. hantler (skuldepress?) 6 kg: 8 reps 7 reps 7 reps 5 reps Benkpress, 21 kg: 8 reps 7 reps 8 reps 5 reps Fransk press, 11 kg: 4 sett, 8 reps Øvelse for kjernemuskulaturen, hun kalte det "havfruen": 4 sett, 8 reps I tillegg til dette tok jeg meg 20 minutter på ellipsen etter timen, gjennomsnittspuls på 152, 1,10 km. Så en god tøy og bøy, og deretter i dusjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 1. april 2009 #91 Del Skrevet 1. april 2009 Og der fikk jeg forklaringen på superstyrke ja :dåne: Flink du er som drar på ellipsen etterpå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 1. april 2009 Forfatter #92 Del Skrevet 1. april 2009 Takk for det, Ansjoni. Kanskje vi ses der og etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 1. april 2009 Forfatter #93 Del Skrevet 1. april 2009 I dag ble det bosu kl 8.15 Formen var ikke den samme som sist På den siste kondisøkta kjente jeg blodsmaken, og den har jeg ikke kjent på den timen før Pingleform, altså Nå skal det sies at jeg kjenner at rompe og lår fikk kjørt seg i går, men er ikke i nærheten av den tilstanden jeg var i sist. Godt er det, det var direkte plagsomt. Så ble det 20 min ellipse etterpå. 159 snittpuls, 1,20 km. Ikke rare greiene, men greit å ha noe å gjøre mens folk gjør seg ferdig i dusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 1. april 2009 #94 Del Skrevet 1. april 2009 Takk for det, Ansjoni. Kanskje vi ses der og etterhvert? Skal prøve å mote meg opp til det en gang, foreløpig er jeg litte granne skeptisk til egne evner og ferdigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. april 2009 Forfatter #95 Del Skrevet 2. april 2009 Da jeg var hos legen sist, målte hun min BMI, og mente at jeg burde gå ned i vekt. Husker ikke hva den ble, den var høyere enn det den er nå. Greia var at jeg hadde gått kraftig opp i vekt etter å ha begynt med styrke, på det meste veide jeg 76 kg. Jeg hadde også gått ned i cm. Før jeg begynte med styrke, veide jeg rundt 70, men var tykkere. Jeg prøvde å forklare dette til legen, men hun hørte ikke på det. Jeg ga opp, og sa at jeg jobbet med saken, og hun ble fornøyd. Ernæringsdamen testet også BMI'en min, men hun lyttet til meg, og kom frem til at jeg ikke kunne kalles overvektig, og sa jeg var flink. Ifølge BMI'en er jeg fremdeles overvektig. Jeg veier 69 nå, min BMI er på 25,7. Så fant jeg en kalkulator for hofte-livvidde-ratio Her! Den sier at jeg har sunn fettfordeling. Min er på 0,69, og alt under 0,8 er visst bra. Jeg forundrer meg stadig over at enkelte fokuserer så mye på BMI... :klø: Hvertfall når man sier man trener styrke. Lurer på om legen min egentlig hadde våknet den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. april 2009 Forfatter #96 Del Skrevet 2. april 2009 Det er og det er april, og det betyr at det er vår for fullt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. april 2009 Forfatter #97 Del Skrevet 2. april 2009 Det ble forresten treningsfri i dag. Merket i dag da jeg stod opp at kroppen var sliten, selv om jeg ikke var trøtt. (Forresten en deilig bivirkning av regelmessig trening; morgenene blir lettere ) Så da blir det trening i morgen, men vet ikke helt hva enda. Får se på kroppen om den orker styrke, da skal jeg pushe meg litt hardere enn sist på overkropp, hadde mye å gå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 2. april 2009 #98 Del Skrevet 2. april 2009 Eller om hun rett og slett ikke hadde peiling og kom til kort? :roll_eyes: Jeg driter i hva jeg veier jeg (nesten iallefall...) så lenge jeg er fornøyd med kroppen min. Vekt er liksom bare tall. Selv om jeg skal innrømme at jeg har veldig lyst til å komme meg under 70 kg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. april 2009 Forfatter #99 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg er mest opptatt av centimetre, ja Med tanke på helsa har jeg bevisst fokusert på å få ned midjemålet. Og andre ting. Deilig å føle seg lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 3. april 2009 Forfatter #100 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) I natt sov jeg skikkelig dårlig, fikk mensen og smertene er noen ganger så syke at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Men dårlig søvn og tante Rød hindrer ikke Shorty i å dra på trening, så jeg trådde til med en styrkeøkt i dag likevel Det ble faktisk en veldig bra økt Knebøy, 20 kg: 3 sett, 10 reps Utfall, 20 kg: 3 sett, 8 reps på hvert ben Stående benhev, 10 kg: 2 sett, 8 reps på hvert ben Nordic hamstrings: 3 sett, 10 reps Bakoverbøy: 3 sett, 10 reps Planken: 30 sek vanlig 30 sek sideplanke på hver side 30 sek vanlig Nedtrekk: 35 kg - 8 reps 40 kg - 8 reps 45 kg - 8 reps 50 kg - 4 reps Skulderpress: 15 kg - 8 reps 17,5 kg - 8 reps 20 kg - 3 reps 20 kg - 3 reps Sist klarte jeg ikke 20 kg i det hele tatt Var nok mer sliten da. Rygghev, 2,5 kg på nakken: 3 sett, 10 reps Brystpress: 27,5 kg - 8 reps 30 kg - 6 reps 32,5 kg - 6 reps 35 kg - 2 reps Roing: 30 kg - 8 reps 35 kg - 8 reps 40 kg - 6 reps 40 kg - 6 reps Total abdominal, 55 kg: 3 sett, 10 reps. Var dritlett. Merkelig. Endret 3. april 2009 av Miss Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg