Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm... blir gal.. nå er smertene borte, og jeg har ikke blødd noe mer (kom bare.. 3 dråper da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er jo bra da. Jeg hadde folangt ny UL om noen dager.

Jeg har blødd og hatt menssmerter i dag, men det var etter at legen tok celleprøve så det er ingen fare. Kan legen ha vært borti noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tenkte litt på det jeg også.. at han kanskje var borti en litt overfølsom livmormunn (?) ellerno "oppi der"..

jeg fikk rekvisisjon til ny hcg-prøve på torsdag, så jeg får ta den først. så har jeg jo ul-time på ullevål neste onsdag..

så kom jeg tilfeldigvis over noe på nettet nå.. at embryoet kan gå i dvale? altså at utviklingen rett og slett stopper opp ei uke ellerno, og at derfor det blir feil å si at jeg er 7 uker på vei nå..

mye rart en skal lese om...

og det var jo NOE der. forrige gang, da jeg mistet, var det ingenting. alt var bare grått. men nå så vi tydelig en svart "ballong" med noe inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballongen er liksom den fostersekken eller hva man kan si men fostervann i... og så har du lille reka/egget inni der. Hadde du ikke vært gravid eller mistet hadde vel ikke et vært der? :klø:

Stemmer det at egget kan gå i litt dvale.. er derfor det er så usikkert å gå ut ifra mens termin. Derfor man skal følge orindær UL termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devilina: stemmer det.. legen sa at jeg var gravid, men at han trodde jeg kom til å miste.

han nevnte ingenting om noe dvale, men sa at siden det var ivf var det jo så sikkert hvor langt jeg var på vei osv.

var så merkelig, for da vi kom ut fra legen og ut i bilen, så mannen min på meg og sa akkurat det jeg tenkte på: "jeg tror ikke på han!"

jaja, snakk om å være "in denial"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved IVF er terminen helt sikker ja, og regnes ut fra befruktningen. Men jeg har også hørt at embryoet kan gå i dvale, fikk beskjed om det da jordmoren flyttet terminen min to dager i forrige svangerskap. Og alle embryo følger ikke helt standardmålene. Da jeg var på UL i uke 8 nå var embryoet et par mm større enn tabellen tilsa.

Jeg hadde prøvd å glemme hele denne UL'en, og heller satse på at Ullevål. For det er vel IVF-folka du skal til? De vet jo veldig godt hva de driver med da.

(Siste mens brukes forøvrig ikke til noen ting ved Rikshospitalet, der "lager" de en siste mens dato for deg regnet ut fra eggløsningssprøyter og befruktninger. Disse jordmødrene går jo i frø om de ikke har en siste mensdato... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skal til ivf-folka, ja. var på privat UL hos volvat igår. virket veldig flink han legen der altså. og, GUD, for en forskjell på privat og offentlig! her ble vi virkelig tatt vare på, og det føltes veldig godt. (men ja, det kostet jo en tusenlapp, så det skulle vel bare mangle..)

skal ringe dit i ettermidddag og høre om de har fått svar på hcg'n jeg tok igår..

vi klamrer oss til et ØRLITE håp her nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tatt noen siden første gangen.. skal vi se..

mandag 19/4: 59

torsdag 22/4: 189. lavt, men det hadde jo steget da..

skal ringe til legen jeg tok prøve hos igår snart.. tror du de har fått svar nå, Devilina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke de har fått svar, spørs når prøven ble hentet/sendt til laben også og hvor mye hadde å gjøre på laben, men det skader ikke å høre :)

Den første HCG prøva jeg tok var på..... 49 tror jeg og jeg fikk beskjed om at det var bra... neste jeg tok husker jeg ikke... må bla litt i dagboka mi her tro jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sa jeg kunne ringe dit "før klokka 16" idag da, så.. får drøye'n litt til da.

huff, er nervepirrende dette her altså.. prøver å ta det rolig, men kjenner det i magen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket litt i boka mi her og der.. og første ICSI forsøk vi hadde, da hadde jeg en HCG på 37, noe som var litt lavt. Tror det er bra så lenge det er over 40-45.

Så satt vi inn det vi hadde på frys og da fikk jeg 101 på mandag og så hadde jeg 637 på fredag.

Håper du får høre noe du vil høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ops, ser je surra litt her nå. første hcg'n ble tatt mandag 12. ikke 19. ..

meeeeeen: nå ringte jeg til legen..

hcg: 3074

da har det jo ikke doblet seg annenhver dag, men ifølge denne http://www.obfocus.com/calculators/betahCG.htm

så: "As pregnancy progresses the doubling time increases. By 6 to 7 weeks gestation beta hCG levels may take as long as 3 1/2 days to double [2,3]. The beta hCG may take more than 2 to 3 days to double in 15% of normal intrauterine pregnancies."

??????? blir jeg ikke snart gal, nå så vet ikke jeg.

har time til ny blodprøve hos fastlegen imorra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se ann hcgtallet i morgen. Den ene tabellen viste jo at man kan ha relativt lave nivåer og allikevel er alt ok.

Men det må være frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja.. akkurat nå henger jeg i "embryo i dvale"-teorien. Om embryoet har tatt seg en liten pause, så kan jeg jo være bare 5 uker på vei ellerno deromkring, og da er jo plutselig alt "normalt".. det er jo lov å håpe, ikke sant?

Takk for at dere følger med her, jenter.. har liksom ikke så mange andre å diskutere dette med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes liksom den HCG'en var bra jeg da, men greit å vente på en prøve til. Hadde det ikke vært noe bolle i ovnen der hadde jo kroppen sluttet å lage HCG, rett og slett.

:hug:

Har fortsatt :tommelopp: for dette jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må ha ihvertfall ha vært liv i bollen inntil svært nylig? og symptomene er jo fortsatt stigende. idag har jeg sittet å luktet smør i hele dag. altså, det er noe som lukter smør her! bortsett fra at det ikke er det da.. snodig.

ingen smerter og minimale (gammelt blod)-blødninger idag. spiser alt jeg kommer over. godt synlige blodårer på brystet.

sendte sms til legesenteret idag, for time for blodprøvetaking imorra. fikk svar, og det var iorden. så får jeg også en bekreftelse på time hos fastlegen min i slutten av mai??!

da ble jeg litt hissig.. jeg klarer da å bestille meg en time selv, om det skulle bli nødvendig!?

og det er akkurat den "om det skulle bli nødvendig" jeg ble litt hissig for.. de så jo sikkert "i papirene sine" at jeg hadde vært der tidligere å testet positivt og sånn. mend et burde også stått at jeg har mistet en gang allerede og derfor kunne de vel kanskje klart å tenke såpass langt at jeg klarte å ordne dette selv. hmpf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk veldig mange diskusjoner om det der.. med å titte masse i journalen etc... så ikke sikkert personen som sendte mld om time har gjort det. Noen pasienter liker IKKE at det blir gjort det, mens andre synes det er greit siden vi jobber tross alt med å prøve å tilrettelegge og få til en best mulig løsning for pasienten... noen er rare altså.

Men i mai... det var jo bra lenge til.... Hadde i alle fall skvisa deg inn innen 17 mai jeg da ;)

Å få økt og hyper luktesans er jo en positiv ting..eller? er jo et symptom.

Nei blir spennende å se hva nete blodprøve sier... den kroppen er ikke lett å bli klok på. Håper du får et klart svar på enten ja eller nei snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...