Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Man skal ta to HCG blodprøver fordi da har man noe å sammenligne med og så ser man om det har steget eller ikke ;) Det skal doble seg hver dag eller annen hver dag.. husker ikke helt ;) HCG stiger og stiger fram til uke 7-8 da er den mere likt.

Jeg kan fortelle at jeg var heller ikke kvalm eller hadde ømme pupper. Hadde ikke ømme pupper i det hele tatt.. og har enda ikke fått det.. nesten så jeg lurer på om jeg kommer til å slite med å amme...

Når det gjelder kvalmen så kom den aldri for fult, var bare uggen på kveldstid til tider fra uke 6-10 ca, men det var bare kroppen som sa ifra at jeg måtte ha litt mat :)

Lykke til!! :hoppe: Dette går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, takk :)

Godt å høre at flere "sliter" med få symptomer ;)

Ja, jeg vet at Hcg-prøvene skal sammenlignes og sånn, men jeg tenkte mest at jeg ville ihvertfall se om den viste mer enn... bitte-bittelitt da, i første omgang. Men nå tror jeg muligens at jeg driter i hele hcg'n - ihvertfall hvis testen jeg planlegger på mandag er like sterk, eller sterkere enn idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :hoppe: Er sånn ferskvaredame du! ;)

3 timer for en blodprøve, nei det hadde ikke jeg heller gjort. Men vi fikk med prøveark fra Riksen som vi så kunne bruke hos fastelegen eller lokalt sykehus, var mer sånn jeg tenkte, for da hadde ikke fastlegen din noe hun skulle ment om saken. Men nå slipper du jo hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ;)

Best med ferske varer, veit du ;)

Ja, det hadde selvsagt gått an det...

Har tenkt litt på en tidlig ultralyd.. kanskje i uke 7. Da har vel hjertet begynt å slå, eller?

Hvordan gjør jeg det.. går jeg til fastlegen min, som henviser meg videre, eller må jeg fikse det selv? Og hvor mye koster det egentlig?

Får jo ultralyd i uke 8 på ullevål uansett.. men jeg syns det er litt mer betryggende å kanskje ha en viss anelse på forhånd om hvordan ting ligger an..

Det var ikke en festlig 3 timers biltur hjem forrige gang, da vi fikk dårlige nyheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd kan enten lege henvise til, men ofte så rekker du ikke å få en time før etter du trenger den... hadde det vært noe mer akutt liksom så hadde du nok fått det innen noen dager... jeg ble jo henvist til sånn halv øyeblikkelig ø-hjelp på grunn av blødning i uke 5+2, men fikk ikke UL før 2 uker etterpå.... Heldigvis var jo alt bra.

Så beste er nok å ta det privat, der får du time ganske fort, men koster jo litt... Volvat har vel ca 800kr... men spørs jo hvordan det er med private klinikker etc i nærheten av der du bor da. Du får google litt på nett og ta en ringe runde i morgen da vettu :) Hjertet begynner vel å slå i uke 6 vel :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel i uke 6.. bare jeg som vil være på den sikre sida ;) som vanlig.. :sjenert:

sjekket litt, og jeg tror at volvat er en mulighet, ja.

Er det flere enn meg som har fått lilla brystvorter?? :fnise:

altså, ikke hele brystvorte-området, men selve vorta? la merke til det istad.. jaja, mye rart en skal oppleve.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siden legen min tilbød meg en blodprøve med hcg-måling idag, kommer jeg til å ta den, jeg.

(trenger jo ikke å si at dagens test ble positiv med èn gang.. :fnise: )

greit å sjekke uansett, så jeg skulle ta en til på onsdag visstnok.

i går kveld innbiller jeg meg at jeg fikk metallsmak i munnen tilogmed. skal se jeg snart kaster opp også. Dèt hadde vært noe! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Metallsmak, herlig :) Håper jeg også får det om ikke så alt for lenge .

Så godt at testen ble positiv med en gang i dag da :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt blodprøva, jeg. Urin-prøve også tilogmed!

..og den var positiv, gitt.. :fnise:

skal tilbake på torsdag for en blodprøve til da, så får vi se om hcg'n har steget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vanlig med litt brunlig utflod i begynnelsen av svangerskapet? har hatt litt igår kveld og idag.. mest crinone-rester, men også bittelitt "blod" (ikke friskt altså, og bare når jeg tørker meg...)

jeg har ikke hatt noe smerter heller da.

lest litt rundtomkring, og det virker som det er ganske vanlig..?

har ikke vondt noe sted, men jeg innbiller meg at jeg kjenner at "noe" skjer der inne.. :sjenert:

Lucky: JA, det er deilig! :) og vanskelig. jeg prøver egentlig ikke å tenke så mye på det enda.. er ikke sånn at jeg går på gata, ser ei barnevogn og tenker "ååå, tenk at til jul har JEG en sånn en!" SÅ optimist er jeg nok ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vanlig med det ja. Festeblødning vettu... så lenge det er rester og ikke friskt blod er jo det en bra ting. Har du lest på bivirkningen av den gelen? Jeg brukte den første gang, men glemte å lese... men i alle fall de kapslene jeg skulle dytte opp i hønemor for andre forsøk hadde bivirkninger som blødning... og det fikk jeg jo og, men alt gikk bra :)

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, har tenkt på festeblødning, gammelt blod fra uttaket og ja, småblødninger er en av bivirkningene. Så'e.. tar det med ro, inntil videre.

5 uker imorra ;)

Takk for at dere tar dere tid til å svare på alle spørsmålene mine forresten. Setter veldig pris på det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ømme pupper! :lur:

...og jeg har lagt på meg 3 kilo på ett døgn.. :sjenert:

ny blodprøve imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som har tatt sånn hcg-test.. hvor lang tid tar det før en får svar?

tok den andre prøva idag, og dama sa det kunne ta opp imot EI UKE å få svar! :sukk: og jeg som hadde håpt på svar før helga.. jaja.

nå er jeg sinnsykt oppblåst.. sliter nesten med å finne klær som noenlunde skjuler "7-måneder-på-vei-magen min"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber på legekontor.. og jeg kan fortelle deg det at det er noe vi sier for å være sikker på at svaret faktisk har kommet inn til oss ;)

Tar som regel 2-3 dager og få svar. Så prøva du tok på mandag (eller ta jeg feil nå?) Den har de svar på alt... mens prøva du tok i dag har de svar på til mandag/tirsdag.

Legekontor har jo ofte elektronisk system slik at de før blodprøvesvar, rtg. svar og epikriser direkte inn i journal ;) Så man må ikke sitte å vente på papirsvar.

Fikk du svar på den første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. interesting..

nope, fikk ikke svar på den første.. men de virka litt bortreiste der, jeg måtte nemlig ta en urinprøve, noe jeg egentlig ikke skjønte hvorfor. Men jeg tissa i glasset, jeg.

"du vil vel kanskje vente utenfor til den er klar..?"

"eh... HVORFOR det egentlig? jeg tok jo en på mandag og den var jo positiv.."

"å..? ja.. nei.. øh.."

neida, så...

da skal jeg jammen ringe dit på tirsdag hvis jeg ikke hører noe fra dem før! så kjekt med "inside information" altså.. :fnise::lur:

Endret av flowergirl777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den sekretæren røyket et eller annet? :fnise: Snakk om å ikke følge med da. Så klart du ikke skulle ha tisset i glasset en gang til... jøsses... men ja, ut må du :fnise: Er så mye andre tester og ting og tang man driver med inne på laben og så tar jo en urinstix 5 minutter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhmmm.. skeptisk. fikk svar IDAG jeg..

på mandag hadde jeg 59 (4+5), igår hadde jeg 185 (5+1)

syns det hørtes litt lite ut jeg da.. men det har jo steget forsåvidt.. hva syns dere?

både fastlegen min og sykepleiern på ullevål mente det hørtes greit ut da, men.. :sjenert: har fått time for ultralyd på ullevål 5.mai da.. lenge til det jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...