Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

:hug:

*krysser fingrene for at spiren holder seg der den skal være*

Signerer denne :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk, jenter :klemmer:

vært hos diabetessykepleier'n min idag.. fikk målt langtidsblodsukkeret mitt, som jeg trodde var skyhøyt pga. litt slurving det siste halve året. så jeg var utrolig nervøs for hvordan det lå an også. men det var fin-fint på 7.3, så da behøver jeg ikke stresse ekstremt med det ihvertfall. deilig å kunne prate litt om det vi holder på med nå også, hun er den eneste som vet om hva vi driver med, og hva vi går igjennom. og hun bryr seg virkelig også! utrolig dame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen!!! :nigo:

SUPRE nyheter å komme tilbake til!!

Dette er så utrolig velfortjent!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla:

tilbake fra ultralyd nå. det gikk som vi trodde; nok en MA.

legen hadde ikke noen forklaring denne gangen heller, men jeg fikk ihvertfall med meg rekvisisjon til kromosom-testing av oss begge.

vi var jo forberedt på dette, så godt det lar seg gjøre. og jeg fortalte det til legen da jeg kom inn, at jeg hadde ikke helt troen på dette her og forklarte hvorfor osv. men likevel klarte legen å bruke meg som opplæringsdukke for en stakkars student som var med. tror studenten syns like lite om akkurat det, som jeg gjorde da jeg lå der. unødvendig av legen. hadde jeg visst at alt var iorden, kunne hun ha fått klemt og grafset så mye hun ville, men..

litt nedfor nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: huff... trist å lese. Synd at man ikke får forklaring på sånt noe :(

Men håper dere ikke gir dere for det. Mange tanker fra meg :klemmer:

Det positive er at dere faktisk blir gravide, det er bare det videre forløpet som ikke helt har funnet fasiten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, vi gir oss ikke. legen sier jo også at jeg blir jo tross alt gravid, men det hjelper liksom ikke så mye det heller.. ikke akkurat nå ihvertfall.

takk for klemmene jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig dag det har vært... :sjenert:

Idag skulle jeg altså ta pillene jeg fikk av legen på tirsdag, den såkalte abort-pillen.

Jeg har jo gjort dette en gang før, så jeg tenkte jo at dette går jo greit. Det gikk ikke helt etter planen, for å si det sånn.

Jeg satte inn pillene og ventet. Etter omtrent en times tid begynte jeg å blø. OK, da funker det som det skal. Etter et par timer begynte smertene. Også greit, det gjør jo vondt. Jeg gikk i dusjen, det hjalp veldig sist gang. Men denne gangen merker jeg at jeg ikke klarer å stå oppreist. Jeg blir svimmel og kvalm. Smertene tiltar kraftig, men de store blødningene uteblir. Dette stemmer da ikke?

Etter en stund må jeg bare gå å legge meg i senga. Jeg ligger i fosterstilling, med varmeflaske på magen og skriker.

Jeg prøver å puste rolig, men det ender bare med at jeg hyperventilerer og begynne å skjelve ukontrollert. Jeg blir redd. Mannen blir redd. Jeg ber han ringe legevakta.

Jeg pratet ikke med dem, jeg klarte ikke. Men han sa at han følte han måtte overbevise dem om at jeg faktisk hadde mer vondt enn det som var "normalt". De spurte om vi kunne komme ned, for dette måtte sjekkes av en lege. Han sa at han ikke visste om han fikk meg inn i bilen. Jeg nektet. Orket ikke tanken på å sette meg inn i bilen..

Legevakta gjorde ingenting. Og la på!

Etter noen minutter sa jeg at han måtte ringe 113. Som han gjorde. Eller, prøvde. Han ringte fire ganger, og alle gangene endte han opp hos politiet! Hva er det da??

Til slutt fikk han dem til å sette han over. Og etter å ha pratet med dem i omtrent 10 minutter, fikk han dem endelig til å sende en ambulanse. Det tar oss maks 15 minutter og kjøre herfra til sykehuset. Hvordan ambulansen klarte å bruke over 20 minutter, aner jeg ikke. Ikke rart folk dør mens de venter på hjelp..

I ambulansen fikk jeg litt sjokk..

Mens jeg lå der, spurte han:

- Ja, når var det du tok denne angrepilla?

- Hæ?? Angrepilla??

- Ja?

- Du, jeg mistet ungen min for to dager siden, og jeg har derfor måttet ta en ABORT-PILLE!

- Å..

For en idiot! For det første; jeg har tatt ei angrepille før, og den gjør jo ikke vondt engang! Ble helt satt ut, jeg.

Så kom vi endelig til sykehuset (Blålys? Nei, de sparer vi på..) Jeg ble lagt inne på et rom, på en hard seng. Fikk oksygen. Og mens jeg lå der kom en eldre sykepleier-dame inn. Sto ved siden av meg og så på meg med et trist oppsyn:

- Du vet.. det ER vondt...

- Ja takk, jeg vet det!

- Ja, denne angrepilla kan være vond..

Hva er det med folk da?? Det er greit nok at angrepilla ikke var funnet opp da hu dama her kunne trengt en, men herregud da.. lite opplyst.

- Angrepille?? Jeg har tatt en abortpille. En ufrivillig abortpille!

- Å..

Jeg syns kanskje at alle som jobber i helsevesenet burde visst forskjell på angrepille og abortpille. Jeg vet ikke helt hvor glippen skjedde, men jeg vet at mannen min tydelig sa "abortpille" i telefonen! Men uansett... de fleste opplyste mennesker vet da forskjellen! Både på bruken og på bivirkningene!

Etter å ha ligget der i en halvtime kom det endelig en lege. En ung en, såklart, som ikke helt visste hva han skulle si. Han prøvde tilogmed å "tulle" litt med meg. Sa at det var mulig at jeg måtte ta en ny kur.

- Det gleder du deg til, ikke sant? *hoho*

- Ja, det blir kjempegøy. (Idiot!)

Visse situasjoner er det virkelig bedre å holde kjeft.

Jeg sa også at alle trodde jeg hadde tatt angrepille. Og at det var FLAUT av dem! Hadde det vært en eldre lege, hadde jeg virkelig fortalt hva jeg syns om behandlingen jeg fikk.

Jeg forklarte også at jeg hadde fått pinex forte, og at jeg hadde tatt alle smertestillende jeg hadde fått med fra legen min. Og spurte om de hadde noe mer jeg kunne få. Nei, han hadde ikke tro på pinex og sånn han, så det behøvde jeg ikke!

Igjen, idiot! Greit, så har ikke han tro på det, men hva med å være litt grei da, kanskje det hjelper meg??

Huff, dette ble et langt og sinna innlegg, men jeg må bare få ut litt frustrasjon.

Ironisk nok stoppet smertene en god del rett før ambulansen kom, men det sa jeg ingenting om. Da hadde jeg vel blitt sittende der.. Og legen mente at aborten mest sannsynlig var ferdig, selv om jeg sa at det ikke hadde kommet særlig med klumper og sånn, bare blod. (Sorry, TMI..)

Så nå får jeg bare håpe at alt er ute, og at jeg slipper enda en kur, eller utskrapning :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.... det må jeg si var litt av en opplevelse....

Men at legevakten legger på synes jeg var bra frekt, nå jobber jeg i helsevesenet selv vettu... men man legger da ikke på sånn helt uten videre. Men det er noe med det at kan ikke folk komme nede så kan ikke de på legevakten få gjort noe heller... annet enn å bestille en ambulanse så klart og dette gjorde de da heller ikke. :klø:

Kan hende ambulansen du fikk var ute å kjørte, det gjør de ofte, så derfor litt ekstra tid og at de ikke brukte blålys er fordi det ikke var noe livstrueden situasjone, men så klart... dramatisk nok for deg :hug:

Skjønner ikke hvorfor sånne leger skal være så artige til tider, de må jo se an på hvem og hva de har med å gjøre. En spøk passer ikke til alt! Huff...

Men godt det går bra med deg nå :klemmer:

Det er jo sånt som dette som får en til å tvile på helsevesenet og det å bli tatt vare på. Gruer meg til jeg blir gammel jeg... huff....

Har du hørt om habituel abort? Mener det er det, det heter. Det er en slags diagnose for de som prøver og prøver, men bare ender om med en MA/SA.... litt usikker på helt hva det er, men folk har klart å bli gravide med ekstra oppfølging etc og så tror jeg det er snakk om at man mangler noe i kroppen :klø: vet ikke helt, du kan jo høre med legen din eller den/de som hadde med dere å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. skremmende. Og for en dårlig behandling! :nei:

Det skal jo liksom kommer litt klumper da troddde jeg, min erfaring er også at det er mer enn bare blod. Hvis du er i det minste tvil om at alt er ute om et par dager hadde jeg forlangt å få en ul. Ikke bra om ikke alt kommer ut. Og du har vært gjennom mer en nok til at de tskal bli tull med dette også... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devilina: Ja, jeg (vi) skal få utredning for habituell abort nå. vi skal ta blodprøver ihvertfall.. vet ikke helt hva det går ut på enda, men de skal sjekke om eggene kan ha kromosomfeil osv. og sjekke om jeg kan få blodpropper.

Prada: Legen sa at det ikke var noe vits å sjekke mer enda, siden "det var så masse blod nå". åssen HAN vet at det var masse blod, vet ikke jeg.. han hverken sjekket eller spurte..

har tenkt på det etterpå at, kan det være at embryoet har blitt.. oppløst over en tid og at det er de som har vært det gamle blodet som har kommet de siste 2-3 ukene? var jo ikke noe synlig embryo på siste UL'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åh nei og nei!! :tristbla:

Så utrolig urettferdig!! Håper de finner ut av dette for deg altså! Skjønner ikke hvorfor du skal få ALT servert???

Er helt sjokkert over behandlingen du fikk av legevakta og ambulansen. Dårlig gjort å ikke være mer informerte. De burde VIRKELIG vite forskjell på abort og angrepille.... :sukk:

Håper alt har kommet ut og at du er i god form.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

virker som alt er iorden nå. blør ikke og ikke hatt noe smerter.

fikk tatt alle blodprøvene på sykehuset på fredag. de tappet av 12 sånne glass, så det er best de får svarene de skal ha..

har ikke hørt noe fra ullevål (bombe..) enda, men de skulle ringe når de fikk svar på hcg'n jeg tok for å se at den var normal..

ellers prøver jeg å gå ned noen kilo.. kanskje det gjør at jeg får tilbake mensen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liksom noe jeg plutselig har kommet på i det siste.. det med vekta og syklusen min. For jeg har jo faktisk nesten ikke hatt normale sykluser siden vi begynte å prøve, typisk nok. Og jeg har hatt det siden jeg fikk mensen, altså i over ti år før det...

altså.. for å oppsummere hehe:

12 år: fikk mens

23 år: møtte mannen. gikk opp 10 kilo! (fint..)

24 år: begynte å prøve.. syklusene ble mer og mer merkelige..

28 år: fortsatt merkelig ;)

en trenger kanskje ikke være spesielt lur for å skjønne at noe er galt her. men det er jo ingen leger eller noen som har spurt noe om dette, og jeg har rett og slett ikke tenkt så langt selv.

men nå... har mannen fått streng beskjed fra legen om å forbedre livsstilen sin (mye jobb/stress, dårlige rutiner osv.) i forhold til blodtrykket sitt, så da MÅ vi skjerpe oss!

(han var hos legen sin for helse-sjekk, og sa selv at rutinene hans kanskje ikke var de beste. da hadde legen sagt, mest på fleip at, ja kanskje vi burde skaffe oss noen unger, så ordna jo det seg! idiot.. han ble ikke så høy i hatten da mannen min sa at "jo, det skulle vi gjerne gjort, men vi har så langt ikke lykkes helt med IVF og sånn da så.."

merkelig at selv leger ikke kan tenke lengre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja hva er det med det der.... når mannfolka kommer inn i bilde så øker vekta.... det samme skjedde her i ca 23 års alder, men da stoppet jeg i tillegg på pilla for å sjekke hvordan hormonsystemet og hele sulamitten var på meg... og det var jo garantert PCOS hos meg... så fra og alltid ha veid rundt 70-73 kg så raste jeg oppover og oppover.... er jo ingenting som har hjulpet heller.. trening, omlegging av kosthold, Grethe Roede kurs etc etc.... så når jeg ble gravid nå med ICSI så var vekta på 88 kg... og 10 av de har jo bare kommet etter at jeg traff mannen min... :dåne:

Så tankeløs han legen var til mannen din da... men det er vel noe med det at de tenker ikke at folk kan har problemer med forplantningen... er liksom mere vanlig i de litt eldres garde, for jeg fikk beskjed om at vi var en av de yngre på RH.. de fleste var godt over 30 etc.

Men håper de finner ut noe fornuftig snart, vel unt og fortjent :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på RH dannet vi ungdomstroppen! :jepp:

Har fått høre fra flere at det er veldig "heldig" for da slipper man unna alle kommentarene på at "hvis dere ikke hadde ventet" osv...

Det er nok noe i det du tenker at de fleste ikke setter link mellom unge folk og fertilitetstrøbbel... Allikevel burde vel leger la vær med kommentarer... ?

12 glass....!... Da burde de virkelig få svarene de trenger!

Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er jo ikke spesielt gamle.. mannen er snart 32, jeg er 28. men det hjelper liksom så lite når vi alt har prøvd i over 4 år...

devilina: nesten lik vekt vi da.. jeg veide også rundt 72-73kg da jeg traff mannen. har vært oppe i 86, men nå veier jeg ca. 80. skulle veldig gjerne vært nede i 70, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bra at du har kommet deg ned og snart er på 70 et eller annet da ;) DET er mitt store prosjekt etter at tuppa har kommet ut.

Men personlig tror jeg at jeg har en stoffskifte sykdom og jeg da, selv om alle prøver er normale i følge fastlege,... men min teori er at ingen mennesker er jo like (så klart :lol: ) så om noen svar tilsier at ting er normalt, så er det ikke sikkert det er normalt for personen faktisk... Så lurer på og ta et besøk til Balder klinikken i Oslo, dyrt, men de har peil der. Har så mange symptomer på at det kan stemme med noe sånt noe... og alt må testes ut her i gården. For er dritt lei av å bare se vekta gå oppover uten at man spiser noe mere eller sitter på ræva :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...