Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

DET var jo oppklarende... :/

"Vi tenkte vi skulle være litt snille med dere, og ta en tidlig UL..."

Jo takk, det var snilt. 3 timers kjøretur tur/retur, totalt bortkastet.

Først så vi ingenting "Pokker heller", tenkte jeg..

Deretter så vi kaaaanskje noe, men legene konkluderte med at det muligens var for tidlig å se noe.

Så nå må jeg ta Hcg-prøver over helga, og så ny UL (og nå kunne jeg plutselig ta den her i nærheten!?)

Så sånn er det. Mer venting. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en ting til.. jeg fikk jo en henvisning til gyn. her... og på den står det bl.a.:

"Ser intrauterin oppklaring"

noen som vet hva det vil si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Men det er jo veldig tidlig da, sats på at det er mer å se neste gang. UL til uka, eller vente til uke 8? Regner med at du får flere UL'er framover også, men deres historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har fått henvisning til ny UL, som jeg kan ta når jeg vil, tror jeg.. venter nok ihvertfall en uke. er jo 6+4 idag..

TROR at så en liten "ting" på skjermen, men syns liksom at området rundt (plommesekken?) var så grått? på de bildene jeg har sett på nettet er jo dette området nesten helt svart.. noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, vet dere hva mannen fikk lirt av seg i bilen på vei hjem?? vi diskuterte hvorfor det var så grått istedet for svart..

"kanskje du bare er litt feit... inni liksom?? at kanskje det er noe fett som skygger foran?"

jada, det er faktisk sant. og han mente det også.

"grr.. spekk, mener du? som er så tjukt at ultralyden ikke klarer å trenge igjennom??"

"tja.. kanskje?"

*smack*

blir nok mye underholdning framover hvis detter går greit...

da vi skulle i bursdagsselskap forrige helg, var han usikker på om jeg fikk være med.. "det kunne jo være at jeg kom til å le litt for mye!"

han var redd embryoet skulle løsne hvis jeg rista for mye.. :sjenert::jepp:

og sex? det tørr han iallefall ikke!

og det mest skremmende: han syns faktisk at jeg er "forandret" nå, som jeg er gravid! at han liksom ikke kan.. besudle (haha) meg, siden jeg er gravid.. :sjenert:

"du er liksom litt sånn hellig nå..."

jeg: "litt sånn hellig... ku??"

"ja, litt.."

jadda..

til noe helt annet..

puppene ine har faktisk aldri vært så digre som de er nå, eller UL'n igår.. de står rett ut! (og jeg bruker 85E, så da kan dere tenke dere..)

God helg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det heller ikke sengeaktivitet før leeeenge etter at vi var veldig sikre på at spiren faktisk satt godt fast. Mannen tok ingen sjanser på at ting skulle løsne ;)

Dolly Parton-tilstander hos dere? :ler: Trøst deg med at puppene kan vokse fra seg i begynnelsen og deretter roe seg. De MÅ ikke vokse hele graviditeten, hehe.

Jeg har jo også vært på et etter hvert ukjent antall ul, og synes selv jeg har begynt å få litt mer oversikt over hva legene ser på skjermen, men jeg tørr på ingen måte vurdere på egen hånd det de ser. Hverken med tanke på størrelser og farge. UL er en forvirrende teknologi, bare vinkle den bittelitt anderledes, og en folikkel som nettopp var bitteliten ser plutselig ut som en kjempestor sak. Så jeg har ingen forslag til hvorfor det var så grått. Var det legen som mente det var grått, eller bare dere?

Tror jeg ville prøvd å ikke stresse med det fram til neste ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er det dolly parton-tilstander til tider, ja :fnise:

og siden jeg er rimelig oppblåst har jeg faktisk litt problemer med påkledningen om dagen. takk gud for tights & tunika! men jobbantrekket er det litt verre med, siden vi må bruke "uniform". dvs. t-skjorter. men jeg har lurt meg til å bestille et par i str. XL da... "trenger de litt lange, skjønner du.." gjør jo faktisk det også da, men.. mye problemer en skal ha gitt.

skal ta den første hcg'n imorra, det blir spennende og se hvordan verdiene er. får prøve å ikke henge meg opp i evt. lave verdier.

dagens mantra: Det er stigningen som teller, det er stigningen som teller.

men det er jo strengt tatt ikke bare det heller`?

bør jo liksom være høyere enn.. 50 når jeg er 7 uker på vei?

Alt bra med deg Prada? nærmer seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe flik på hcg-verider, bare vet at jeg har hatt i overkant av 100 14 dager etter innsetting. Har aldri tatt nye prøver etter det, bortsett fra når det har gått dårlig.

Tviler på at du har 50 i uke 7, og hvert fall ikke med de puppene, hehe. Men når testene dine slår ut positivt før tiden (leste jeg ikke det her et sted), så tror jeg hcg-nivået er bra høyt.

Nå nærmer det seg ja. Oppdaterte bloggen min i dag, men et i overkant langt innlegg, om min nå svært utålmodige tilværelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om jeg kan hente ut medisiner på en resept fra i fjor...? :sjenert:

ellers så må jeg fikse meg en ny resept på crinone snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepter er holdbare i 1 år, det har jeg testet ut.

Usikker på om de beregner fra legens dato på resepten eller fra første uttak av medisiner, vil anta det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de varer visst ett år. får jeg vel ringe til ullevål og bekjenne mine synder da.. :fnise:

7 uker idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna:

ååå så jævla typisk!

knakk av en del av ei tann, så nå må jeg vel til tannlegen.. og fortelle at jeg er gravid, noe jeg IKKE føler for å gjøre enda. skal jo ta den andre hcg-prøva imorra, får vel ikke svar før på torsdag tidligst og på fredag skal jeg jobbe.. kan jeg gå sånn til over helga da tro..

må nok få fiksa dette.. det er et digert hull der liksom.. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla:

fått svaret på den første hcg'n.. den andre var ikke klar enda. jeg VET at en trenger to prøver for å se evt. stigning, men..

2000-et-eller-annet etter 7 uker er vel ikke akkurat noe å rope hurra for.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...!

Dere hadde fortjent en graviditetet som fulgte standarden på alle prøver denne gangen, med ikke noe rom for usikkerhet og tvil. Krysser fingerene for neste prøve.

Endret av Prada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er ikke annet å gjøre enn å vente nå.. orker ikke google mer etter hcg-nivåer heller.

ser ut til at jeg har lagt på meg 2 kilo på et par dager også nå.. sånn helt plutselig. ikke lagt på meg noe siden jeg testet positivt, før nå. hmm. fortsatt ømme pupper, fortsatt trøtt, sliten, sulten, treg mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: da kan vi nok vinke dette forsøket farvel også.. :tristbla:

hcg'n hadde steget MINIMALT, så det er nok over..

men legen ville ha meg til en siste UL, for sikkerhets skyld. jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kramper nederst i magen, og det kommer ut diverse.. men jeg blør ikke friskt blod.

er det MA'n (gammelt blod etc.) som kommer ut av seg selv?

hadde regnet med at det ikke var håp, men uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...