Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg likesågodt kunne skaffe meg ei dagbok her. Driver å snoker rundt her til stadighet, så...

Litt om vår situasjon:

Par på 27 og 30, prøvd å bli gravide siden mai'06. Ikke skjedd noe som helst. Prøvd utallige pergotime-kurer, mannen er OK, jeg har vært gjennom laparoskopi; ikkenoe galt der. Meeeen, har veldig uregelmessig mens, og problemer med eggløsning.

Så: Lørdag 7. februar starter jeg med sprayen som er første steg i IVF-prossessen! Ganske spennende vår i møte, med andre ord!

25. februar skal jeg til kontroll, så tar vi det videre derfra.

Håper på å kanskje treffe andre i samme situasjon her inne. Godt å dele gleder og sorger med andre likesinnede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeei! Oi, er jeg den første som skriver te deg?? :nigo:

Håper virkelig det skjer snart for dere, ser dere au har prøvd en stund jah!

Dere må ha masse lykke te!! Håper spiren snart sitter hos dere! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann! På en måte er det jo kjekt å møte andre i samme situasjon, selv om vi ikke vil være i denne situasjonen!

Jammen har der vært tålmodige, prøvd siden mai -06 og første forsøk først nå! Får håpe dere lykkes fort!

Kan jeg spørre hva som er "diagnose", dersom det er noen?

Blir spennende å følge dere, hvordan skal dy spraye da? 2 el. 3 ganger i døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ting tar tid. tror første gangen jeg tok det opp med fastlegen min var i.. oktoer'07 ellerno. så en må nok mase litt, skal det gå fortere.

tja.. diagnose.. har vi vel egentlig ikke. tror det er noe tull med hormonene mine som forårsaker alt, jeg da. så det blir spennende å se hva som skjer når jeg får tilskudd av alt mulig rart!

skal spraye 2 ganger i døgnet, 2 doser om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld diskuterte vi antall egg som skal settes inn. Mannen vil absolutt sette inn "minst 2 egg!" på første forsøket... nja, vi får vel se på det ;)

Vet ikke om vi bestemmer det selv engang? Er vel vanligst å ta ett egg første gangen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal spraye 2 ganger i døgnet, men bare 1 dose hver gang...

er jo rot med mine hormoner også, noe som resulterer i dårlige/halvbra eggløsninger...

Og jeg trodde min gynekolog var treg... Din lege var tydeligvis ikke noe bedre i alle fall :roll:

Jeg har forstått det sånn at en veldg sjelden får inn 2 egg på første forsøk, da må en gjerne være passert 30 og litt... Men det kan jo være individuelle forskjeller også på de enkelte klinikkene. For oss er det ok med et egg i første omgang. Håper jo det gir uttellling og at vi slipper flere forsøk, om ikke så kan vi tenke oss å høre om muligheten for å få inn flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier :goodbye: !

Kjempespennende å se hvordan det går med ''hestekuren'' din! :fnise: Krysser fingrer og tær for at alt går bra på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det holder med ett egg ja! Hvertfall på første forsøk..

Hmm... igår og idag har jeg spotta ørlittegrann.. er det vanlig etter Provera?

Er på dag 16 idag.. noen forslag om hav det kan være? Har ikke hatt noe særlig av det før. Det er bare bittelitt altså. En gang igår og en eller to ganger idag.

Idag var jeg innom apoteket for å bestille medisinene mine! Må jo bestille "for det er ikkenoe det går veldig mye av, skjønner du"

Oh, I feel so special! Blæh.

Første runde: 7200 kr :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom:)

Blir spennende å følge med dere fremover!

Ser at det koster litt, så krysser fingrene for at det klaffer på første runde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

Håper vi (eller.. rettere sagt "de" ;) ) får det til på første forsøk :)

Var på apoteket idag.. kom ut igjen med en diger bærepose med ymse medikamenter hehe.

Sånne.. engangssprøyter til menopuren, må en bare kjøpe det utenom? kan jo forsåvidt bare ringe sykehuset å spørre.. eller.. spørre dem da vi skal dit i slutten av februar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massevis av lykkønskninger herfra! :blomst:

Men... koster det sååå mye for medisinene altså? :sjokkert: Er det for et forsøk? Og må dere betale hele sulamitten selv? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk Kirin!

Koster litt ja... 7200 for ett forsøk. Staten dekker utgifter over 15 000... så du kan si at vi får det 3.forsøket gratis.. 3 for 2 om du vil ;) men.. satster på kun ett forsøk da, så klart. i tillegg kommer jo reising og slikt da. bor jo 2, 5 timer unna sykehuset så.. vi får se om vi reiser frem og tilbake når egg skal taes ut og settes inn, eller om vi koster på oss hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart verdt det altså (når det først klaffer), synes bare det hørtes voldsomt ut. Hva er med i den pakka da? Har lite greie på dette altså, men hvor dyre kan egentlig medisiner bli? :klø:

Heier på ett eneste, vellykket forsøk! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da har jeg fått kommet meg inn i din dagbok også :) Synes vi har prøvd lenge, men dere har jo prøvd enda lenger :( Krysser fingerne for at det klaffer for dere på det første forsøket nå da! Koste mye penger ja, synes sånt skulle vært gratis jeg :) Men men, godt dere får dekket noe da i allefall ;)

Ha en super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I "pakka" er det:

Nesespray (brukes i ca. 3-4 uker)

En eller annen medisin som brukes til å modne folliklene, denne settes med sprøyter hver dag i.. tja, 2 uker?

En eggløsningssprøyte, som settes dagen før uttak.

Og så tilslutt progesterone-gel som brukes etter innsetting av egg. (Og som må brukes i opptil 3 mndr, dersom jeg blir gravid!)

Så'e.. morro dette ;)

Tror den sprøyte-medisinen er dyrest.. Menopur heter den. Koster nesten 4000 for denne kuren (for ett forsøk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "pakka" er det:

Nesespray (brukes i ca. 3-4 uker)

En eller annen medisin som brukes til å modne folliklene, denne settes med sprøyter hver dag i.. tja, 2 uker?

En eggløsningssprøyte, som settes dagen før uttak.

Og så tilslutt progesterone-gel som brukes etter innsetting av egg. (Og som må brukes i opptil 3 mndr, dersom jeg blir gravid!)

Så'e.. morro dette ;)

Tror den sprøyte-medisinen er dyrest.. Menopur heter den. Koster nesten 4000 for denne kuren (for ett forsøk!)

:dåne: Litt av en literspris altså...

Eller kanskje det bør regnes i babygram? kr. 2 pr. gram ca.? Eller, når h*n blir voksen er det bare ca 10 øre pr. gram? Eller 100 kr. pr. kg? Ikke så verst hvis man ser det på den måten. Eh...

Sorry, tror det er på tide å ta helg. :sjenert::klaske:

Lykke til med kuren i alle fall. Blir spennende å følge med! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg synes VI har prøvd lenge, men dere har jo prøvd i 1.5 år lenger! Tålmodig... Håper ting setter fart nå da, og at dere slipper unna med bare ett forsøk! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hiser på!

Tror den sprøyte-medisinen er dyrest.. Menopur heter den. Koster nesten 4000 for denne kuren (for ett forsøk!)

Ikke for å være kjip, men det er mulig du trenger mer. Jeg har endt opp med 40 menopur i begge forsøkene. Men det får du jo beskjed om etter hvert. Hvor er det du "går"?

Sprøyter og spisser kjøper jeg sammen med menopuren. De på apoteket burde vite at du skal ha det med. Og om de ikke har fått det med seg så trenger du en 2 ml sprøyte, en grov og en tynn nål. Av de tynne liker jeg de med orange farge best, står 25G eller no bakpå. Tok faktisk bilde av det forrigedagen, legger de ut i bloggen så kan du titte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...