Gjest fragment Skrevet 2. mai 2009 #181 Del Skrevet 2. mai 2009 Det er lenge siden jeg har hatt en så fornuftig lørdag, tror jeg. Etter frokost støvsugde jeg hele leiligheten og satte på en klesvask, før jeg dro opp på skolen for å trene. Der ble det 30 min. jogging etterfulgt av 35 min. spinning (pluss sykling til og fra skolen på til sammen 20 min.) Etter treningen leste jeg pensum sammen med en venninne i rundt tre timer. Nå er jeg omsider tilbake i sofamodus, som jeg planlegger å være i resten av kvelden. Sitter vel egentlig bare og gleder meg til å spise taco... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. mai 2009 #182 Del Skrevet 2. mai 2009 Mmmmm! Taco Ha en fin lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 3. mai 2009 #183 Del Skrevet 3. mai 2009 Dagens treningsøkt ble ganske lik den i går. Først jogget jeg i 15 minutter, deretter ble det 1000 meter roing. Så kjørte jeg litt styrke for magen (planke, sideplanke, crunches, siderotasjon m/ medisinball) før jeg tok en halvtime på spinningsykkelen. Deretter ble det de obligatoriske timene med eksamenslesing...urk. Men det må dessverre til. Ferie om 24 dager! Er for øvrig ikke helt fornøyd med kostholdet denne helgen (og as we speak: popcorn). Det blir jo fort litt kos på kveldstid, og når det da er langhelg blir det lett å utvide kveldskosen til å gjelde litt flere dager... Men, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 4. mai 2009 #184 Del Skrevet 4. mai 2009 Ny uke! I dag har jeg hatt en veldig bra økt sammen med en venninne. Jeg synes stort sett det er ålreit å trene alene, men det er ikke tvil om at det er morsomt og ikke minst effektivt når man trener med de rette personene Dagens økt: Spinning - 30 minutter (middels hardt). Benkpress m/ fristang: 4 x 42,5 kg. 4 x 42,5 kg. 5 x 42,5 kg. 6 x 42,5 kg. Fikk hjelp på den siste repetisjonen på de to siste settene. Planen var egentlig kun å kjøre 4 x 4, men ble overtalt til å ta maks på settene til slutt. Det hadde nok vært bedre å kjørt 4 x 5, evt. 5 x 5. Har dessverre gått litt tilbake etter påsken, men antar at jeg er raskt tilbake igjen. Skråbenk m/ manualer: 10 x 7,5 kg. 12 x 10 kg. 10 x 10 kg. 7,5 kg./10 kg. på hver side, altså. Triceps pushdown: 8 x 22,5 kg. 8 x 22,5 kg. 8 x 22,5 kg. Stående cable flyes: 10 x 17,5 kg. 10 x 20 kg. 10 x 20 kg. 17,5 kg./20 kg. på hver side, nok en gang. Det var dagens bryst-/tricepsøvelser. Etter dette ble det noen mageøvelser. 2 x 25 crunches og to sett med liggende beinhev hvor partner står over og dytter beina ned. Kjente det egentlig mer i hofteleddet enn i magen. Gøy øvelse! Godt fornøyd med den gode starten på uken. Oppsummering, uke 18: Antall økter: 7 Total treningstid: 9 t. Kcal: 4250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 5. mai 2009 #185 Del Skrevet 5. mai 2009 Laang dag i dag. Sitter fremdeles på skolen, og burde absolutt gjort andre ting enn å skrive her. Har uansett fått tid til en treningsøkt, i form av 65 minutter på tredemøllen. Kjørte 4 x 10 minutter med jogging (8,8 km/t. med 1,5 % stigning). Hadde 5 minutters rask gange mellom joggesettene. På den måten klarer jeg å holde pulsen på et greit nivå hele veien, i dag hadde jeg gjennomsnittspuls på 158 slag/min. Urk, nå er det vel tilbake til lesingen. Vil hjem til sofa og middag... Er i det minste glad for at jeg allerede har trent, og ikke trenger å motivere meg til det akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 5. mai 2009 #186 Del Skrevet 5. mai 2009 Frokost, kl. 07:00: To Ryvita m/ makrell i tomat Ett Ryvita m/ brunost Én skive m/ remulade og kokt skinke Vann Kaffe ~ Trening, kl. 10:00 (65 min. på tredemølle) ~ Lunsj, kl. 11:30: Én skive m/ karbonade Vann ~ AT-trening, kl. 12:00 ~ Lunsj nr. 2, kl. 14:00: Én skive m/ leverpostei Vann Kaffe Lunsj nr. 3, kl. 16:00: To skiver m/ leverpostei Vann Middag, kl. 18:30: To speilegg 75 gram kjøttpølse Salat (isbergsalat, cherrytomater, paprika, ananas og fetaost) Dressing av kesam Vann Eh, ja. Mye lunsj i dag, gitt Så får vi se om jeg blir mer sulten utover kvelden. Har noen jordbær og litt vannmelon jeg skal spise, mulig det må suppleres med et knekkebrød eller to. Har for øvrig hatt halsbrann fra innerste, svarte helvete i dag (i alle fall i forhold til det jeg er vant til), og det er ganske så ubehagelig. Det pleier å komme en gang i blant, og har vært litt plaget med det de siste dagene. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 5. mai 2009 #187 Del Skrevet 5. mai 2009 Husker du hva du har spist før slike halsbranndjevelangrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 5. mai 2009 #188 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Husker du hva du har spist før slike halsbranndjevelangrep? Ikke noe annet enn det jeg har spist andre dager, det er det som er så rart. Kan kaffe være en medvirkende halsbrannårsak? Jeg har jo drukket kaffe mange ganger uten å få halsbrann, men jeg mener kanskje å ha lest at det kan virke inn. Mulig det er et skudd i blinde. I dag kom for øvrig halsbrannen etter lunsj nr. 2 eller 3. Det gikk bort etter at jeg spiste middag, så nå går det ganske greit. Jeg er nok ikke særlig mye plaget sånn egentlig, men når jeg ikke er vant til å ha det blir det ubehagelig med en gang jeg får tendenser til det. Endret 5. mai 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 5. mai 2009 #189 Del Skrevet 5. mai 2009 Ikke noe annet enn det jeg har spist andre dager, det er det som er så rart. Kan kaffe være en medvirkende halsbrannårsak? Håhå, gjett om Det er kun når jeg har eksamenshøyt inntak av kaffe at det blir noe problem her i gården i hvertfall. Link, btw. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 5. mai 2009 #190 Del Skrevet 5. mai 2009 Yes. Da roer vi litt ned på kaffeinntaket. Men en produktiv eksamensperiode uten kaffe er vel utopi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 6. mai 2009 #191 Del Skrevet 6. mai 2009 I dag har jeg kun drukket en halv kopp kaffe og tilsvarende mengde te, så har ikke hatt noe halsbrann i dag. Vil nok ikke kutte ut dette helt, men kan være greit å begrense mengdene noe. Uansett, har hatt en bra treningsøkt i dag. Oppvarming - sykling, 15 min. Hang-ups i bom: 3 x 7 Litt dårlig resultat i dag. Fikk hjelp på slutten av de to siste settene. Nedtrekk, middels bredt grep: 8 x 45 kg. 8 x 45 kg. 8 x 50 kg. Scottcurl i maskin: 8 x 20 kg. 8 x 20 kg. 8 x 20 kg. Knestående hanteldrag: 8 x 10 kg. 8 x 10 kg. 8 x 10 kg. Stående roing m/ stang: 8 x 25 kg. 8 x 25 kg. 8 x 25 kg. Sittende roing: 8 x 35 kg. 8 x 35 kg. Skulderpress m/ stang: 8 x 17,5 kg. 8 x 17,5 kg. 8 x 17,5 kg. Var sliten på slutten, så det ble ikke flere skulderøvelser. Etter dette ble det grilling og et par øl i parken, og ikke minst frisbeespilling. Utrolig deilig med sommervær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 7. mai 2009 #192 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Åhei. Sliten og sulten! Har hatt en veldig morsom dag rent undervisningsmessig, og for å si det sånn: statskassen har tjent litt penger i dag - på bekostning av ganske mange bilister. Morsomt... (for oss i alle fall, ettersom dette var vårt første reelle møte med publikum) Var utrolig sliten etter fire timer med eksamenslesing, men klarte allikevel å få til en bra beinøkt før jeg dro hjem. Oppvarming - jogging i 15 min. Knebøy m/ manual: 8 x 15 kg. 8 x 15 kg. 8 x 15 kg. Dette ble veldig lett, men føler jeg må få inn en grei teknikk før jeg begynner å kjøre på med tyngre vekter. Er som nevnt tidligere ganske stiv i hofteledd og bein, så kommer ikke skikkelig ned når vektene begynner å bli tunge. Da synes jeg det er bedre å kjøre dyp og god teknikk med litt lettere vekter i begynnelsen. Utfall m/ manualer: 8 x 7 + 7 kg. 8 x 7 + 7 kg. 8 x 7 + 7 kg. Rygghev m/ vekt: 8 x 5 kg. 8 x 10 kg. 8 x 10 kg. Leg extension: 7 x 30 kg. 8 x 30 kg. 8 x 30 kg. Leg curl: 8 x 40 kg. 8 x 45 kg. 8 x 45 kg. Calf raises: 8 x 10 kg. 8 x 15 kg. 8 x 15 kg. Beinpress: 8 x 69 kg. 8 x 69 kg. 8 x 69 kg. Etter dette ble det 10 minutter på tredemølle med 5-6 % stigning. Varierte mellom rask gange og jogging, og skal hilse og si at joggeteknikken nok var litt spesiell... Endret 7. mai 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 7. mai 2009 #193 Del Skrevet 7. mai 2009 Glad jeg slapp å møte deg idag iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 7. mai 2009 #194 Del Skrevet 7. mai 2009 Fikk skrevet mitt første gebyr. Noensinne, liksom. Kjipt for henne, men sånn er det når vognkortet ligger alle andre steder enn i bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 8. mai 2009 #195 Del Skrevet 8. mai 2009 Så var det sannelig helg igjen. Eller, helg og helg. Det blir lesedag i morgen og jobbing hele søndagen... Etter noen timer lesing var det litt vanskelig å motivere seg til trening i dag, men da jeg først kom i gang gikk alt så meget bedre. Så i dag ble det nok en time på tredemøllen. Jogget 5 x 4 minuttere (10,5 km/t med 2 % stigning), og hadde 4 minutters pause med rask gange/jogging/tørking av svette osv. Passelig høy intensitet, lå stort sett på 175-188 i puls i dragene. Er temmelig støl etter beintreningen i går, så det var greit ikke å kjøre på for hardt. I morgen blir det som sagt lesing, i tillegg blir det en styrkeøkt med en venninne. Satser på både bryst/triceps og rygg/biceps. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. mai 2009 #196 Del Skrevet 8. mai 2009 Blir lesehelg for meg og, ja. Når har du eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 8. mai 2009 #197 Del Skrevet 8. mai 2009 Første kommer 20. mai, deretter følger 22. mai og muntlig 27. mai. Så er sånn sett tidlig ferdig, men skulle gjerne ha sett at vi hadde litt mer tid mellom hver eksamen. Føler heldigvis at jeg ligger greit an, så er langt fra stresset. Når skal du i ilden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. mai 2009 #198 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja, det var litt tett mellom hver, ja. Jeg skal levere semesteroppgaven 25. mai, og samme dag har jeg 4 timers skoleeksamen i et annet emne. Så jeg må skrive oppgaven fort som fy NÅ, for å få lest nok til den andre. Det går nok bra. Som du sier, det er deilig å være ferdig så tidlig, dvs mer tid til å jobbe og tjene penger Eller ta ferie, hvis man skal den slags luksus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 8. mai 2009 #199 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med lesing og eksamen, men samtidig gruer jeg meg til siste skoledag. Det er tross alt svært mange jeg ikke vil se igjen før om over et år, ettersom vi spres utover det ganske land fra høsten av. Vil selvsagt holde kontakten med dem jeg normalt tilbringer mest tid med, men det er allikevel litt trist. Får satse på at praksisåret går fort, og det gjør det nok også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. mai 2009 #200 Del Skrevet 8. mai 2009 Spennende! Er du fornøyd med praksisplassen din? (Kan hende vi har en felles bekjent) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg