Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

var lite liv her på en fredagskveld/fredagsnatt gitt.... Er bare jeg som ikke får sove om natten. Ligger her og kjennes ut som jeg har kniver i halsen når jeg svelger :( Også har jeg fått skikkelig magekramper. Langt fra godt, og vondt nok til at jeg ikke får sove. ingen til å synes synd på meg heller..Sambo er på fest:( Skikkelig skikkelig trist å ligge her alene..pus synes litt synd i meg da....Men ikke helt det samme som med en god varm armekrok å ligge i nei.Merker den ja!

Ellers så gikk fredagskvelden med til jobb og rett hjem til sofaen! Var skutt jeg etter noen timer på jobb! Heldigvis bare ekstra idag, så ble ikke så lange vakta. Det holdt for helsa mi idag ja! Videre begeistret blir man heller ikke når man kommer påjobb og møter folk i døra som sier rett ut: jøss, du ser jammen meg ikke pigg ut, skulle holdt senga du.. Ja da vokste lysten til å jobbe skal du se..... Syntes bare mer synd i meg selv da ja. Men men jeg kom meg gjennom det. Lovet jo det, siden jeg "skulket" u nna på onsdagen!

Fått med meg hele "gullrekka" på tv2 da og kosa meg isofaen. Ble et knekkebrød til mat også unte jeg meg et påskeegg ja..Det skal sies! Satt jo her alene, orket ikke være med sambo ut så da måtte jeg jo kose meg LITT... det ble med litt også.

Imorgen er det snakk om kosekveld med sambo..vi får se hva formen tillater. Vi tenkte lage oss litt god mat og kose oss. Vi får se hva slags mat. Drømmer om noe sterk sterk mat..Kanskje en chiligryte så sterk at tårene renner..eller så har jeg veldig lyst på biff..Biff på en seng av mais med fløtegratinerte poteter til..Det er jammen godt det og. Langt fra sunt noen av rettene, men alt med måte har jeg hørt...Det må være lov litt i helgen sånn.

Jeg vet jeg sa det forrige helg.... Men klarte det ikke helt da heller. dog var det bedre enn helgen forut men.. Denne helgen skal bli mye bedre. Det ble et påskeegg idag. Men null brus og null annet. Imorgen kan det være jeg unner meg en liten sjokolade men det får være med det. Skal ikke bli som de to siste helgene at jeg små spiser på sjokolade alle tre helgedagene. Det erikke lov. Egentlig burde jeg holdt meg til lørdagen, men bittelitt fredag og bittelitt lørdag må være like greit som to ganger bittelitt på en dag... hehe...

Jaja jeg får prøve å slå av KG o g legge hodet ned på puta igjen..Selvom det tetter seg til med engang :søvn: Natti natt

trodde det her var en treningsdagbok og ikke SYTEdagbok!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det her var en treningsdagbok og ikke SYTEdagbok!! ;)

Nå er det MIN dagbok da, så det er vel JEG som bestemmer innholdet! Og da har du ikke lest samtlige innlegg om DET er oppfattelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det MIN dagbok da, så det er vel JEG som bestemmer innholdet! Og da har du ikke lest samtlige innlegg om DET er oppfattelsen din!

sorry, ikke meningen å blande meg! synes du har vært veldig flink med treningen og kostholdet, men kan bli litt vel mye klaging og sånn. Har litt bakgrunn med kosthold og sånn... har selv vært ganske stor og gått ned masse kilo ved endring av kosthold..... nå er jeg slank og INEGN celulitter heller.. :)så derfor tenkte jeg å hjelpe deg litt! men jeg synes det blir ALT for mye syting og at du synes synd på deg selv, til at jeg orker lese alle innleggene dine. Hadde du ikke tatt med alt dette, så ville folk fått et annet inntrykk av deg og det ville vært lettere å hjelpe deg. For nå må man liksom lete seg igjennom hvert innlegg for å finne spørsmålet...

:)

bare et tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....Er det virkelig flere her inne som kan si seg enig med Katja?

Hva konkret er det du henviser til når du mener jeg syter? Kan ikke akkurat innrømme at det er noe jeg direkte gjør sånn med viten. Syter? mener du fordi jeg var syk??? At det var sytingen som ødela for deg? Eller syting i forhold til trening, kosthold og celluliter. Er ikke syting det, men mer spørsmål rundt emnet. Om jeg hadde vært fornøyd med både kostholdet mitt, cellulittene mine og treningen så hadde jeg vel aldri helt trengt en treningsdagbok for å tømme mine tanker omkring emnet. Så her må du vise litt til hva du mener, for jeg forstår deg ikke, men oppfatter deg mer negativ.

Men igjen, er det virkelig flere som mener det? Synes folk har kommentert meg at jeg har vært flink osv, hvordan kan de da mene at jeg syter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppfattet det sånn... :klø: Har lest mye positivt i fremgangen din, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm....Er det virkelig flere her inne som kan si seg enig med Katja?

Hva konkret er det du henviser til når du mener jeg syter? Kan ikke akkurat innrømme at det er noe jeg direkte gjør sånn med viten. Syter? mener du fordi jeg var syk??? At det var sytingen som ødela for deg? Eller syting i forhold til trening, kosthold og celluliter. Er ikke syting det, men mer spørsmål rundt emnet. Om jeg hadde vært fornøyd med både kostholdet mitt, cellulittene mine og treningen så hadde jeg vel aldri helt trengt en treningsdagbok for å tømme mine tanker omkring emnet. Så her må du vise litt til hva du mener, for jeg forstår deg ikke, men oppfatter deg mer negativ.

Men igjen, er det virkelig flere som mener det? Synes folk har kommentert meg at jeg har vært flink osv, hvordan kan de da mene at jeg syter???

nei selvfølgelig mener jeg ikke da du sier du synes du er tykk,celulitter etc... det er jo derfor du har denne dagboken regner jeg med:)

bare synes det er rart at du i det hele tatt gidder å nevne hvor syk og stakkarslig du er, og at typen ikke er hjemme... og ja du skjønner :)

men selvfølgelig... for MIN del må du bare gjøre det! jeg synes bare det er ufattelig kjedelig å høre på folk som synes synd på seg selv... og tror ikke jeg er den eneste :)

men de som blogger deg her inne, er nok ikke enig med meg... det ser jo ut som dere støtter og hjelper hverandre veldig.... og det er suprt det altså :)

men som sagt... jeg skal ikke bry meg! :) hadde bare tenkt å hjelpe, men kanskje det er like greit at jeg ikke bryr meg! he he :)

lykke til med opplegget ditt! du er som sagt flink med kosthold og trening, og det skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare synes det er rart at du i det hele tatt gidder å nevne hvor syk og stakkarslig du er, og at typen ikke er hjemme... og ja du skjønner :)

:ler: I samtlige dagbøker her inne, om det er prøverdagbok, treningsdagbok eller bryllupsdagbok, blir flere ting enn akkurat hovedgrunn til at man har dagboken tatt opp. Det faller seg helt naturlig, man får et personlig forhold til dagboken, og de som skriver her inne. Man har lov til å slippe ut litt steam, synes jeg. Jeg gjør det samme, det er ikke dermed sagt at min trenings- eller bryllupsdagbok blir en sytedagbok ;) Det blir en personlig dagbok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt at dagboka de handler om mer en kosthold og trening. Kosthold og trening er vel og bra å lese om å få tips og div, men det er ikke så spennende i lengden. Din dagbok er en fin blanding, dermed også mer spennende å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen! som sagt..jeg orker ikke legge meg inn i diskusjonen! folk har forskjellig oppfatning av hva dagbøker skal inneholde, og det er vel forsovet greit!

uansett... har ikke fått skrevet så mye her inne i det siste! men det virker jo som du har full kontroll på opplegget ditt, så derfor blander jeg meg ikke inn så mye mer! synes du er veldig flink jeg!!

stå på!

jeg titter nå innimellom alikevel! og er det noe spørsmål etterhvert, så spytt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg tar imot all konstruktiv kritikk, det la jeg også vekt på da jeg opprettet dagboken! Jeg tåler ris og jeg tåler ros og jeg tar også med meg det du sier om "syting" selvom jeg er langt fra enig.. Og jeg setter stor pris på at dere andre sier at dere ikke er enige, for jeg ble en smule bekymret for at det var sånn ALLE oppfattet meg, selvom jeg ikke fant det riktig.

Du har lov å ha dine meninger, og det skal du få lov til! du er hjertelig velkommen til å lese videre, til å komme med råd og meninger, enten du mener jeg syter eller ikke. MEN det skal være sagt at det er min dagbok og jeg bestemmer innholdet. Om en ikke liker innholdet, så får man bare trykke på reward knappen og komme seg ut av boken og finne noe annet spennende leseinnhold;) Det er som dere sier, litt kjedlig i grunnen å bare skrive om treningen og kostholdet, det skjer lissom ikke noe NYTT daglig på den kanten, men heller en jevn fremgang. Dermed kan det jo bli litt kjedlig. Jeg føler at jeg må få tømt meg her, og så klart jeg legger jo ikke ut enhver detalje om meg selv, men skriver det jeg føler passer seg. Lest litt i andre bøker også, og riktig det som blir sagt, det er flere med meg som skriver om litt andre ting. Min dagbok skal være åpen for slikt;) Fra alle kanter;)

Takk for innspill, og takk for støtte fra dere andre. ;)

Så var det treningen og kostholdet;=)

Helgen gikk smertefritt! Hadde bestemt meg at denne helgen ikke skulle bli noen tredagers sjokoladespising! Og jammen meg, jeg stod imot! På fredag ble det et lite påskeegg (freias påskeegg er uimotståelige) På lørdag koset vi oss litt med en bedre middag, og vi delte en daim også ble det noen smil ved siden av;) I går ble det nada;) Stolt av det gitt. Stod i mot. LEst litt om Pepsi max og forstått det slik at det er helt greit i seg selv å drikke dette, man legger ikke direkte på seg av den men det er heller søtningsstoffet som gjør at man får er sukkersug og gjerne spiser mer. Da tenkte jeg mitt; hvis jeg tillater meg selv å drikke pepsi max, så må jeg stå imot dette sukkersøtet og heller ikke spise mer. Det gikk helt fint i går... Null problem!

Idag startet dagen med trening. Tror jeg skal kjenne det imorgen ja. Idag ble treningen faktisk litt lenger enn normalt også. Er litt bedre form om dagen også, bare litt tett og snørrete men febern er borte så da føyk jeg på en ny runde;)Var deilig!

Jeg føler jeg trenger noen nye treningsmetoder for magen, så må lete litt, med mindre noen vil dele noen knallråd her inne. De jeg gjør begynner å bli litt ensformige og kjedlige. Vil ha noen som jeg kjenner TAR på magen dagen etter!

Tok nye mål idag :

Mandag 12 januar (dagen jeg startet) mot dagens mål:

LÅR: før: 56cm nå:52

NEDRE RUMPE før: 100 nå: 93

MAGEN OVER NAVLE: før: 66 nå: 64

MAGEN VED BUKSELINJEN før 80 nå: 74

Som dere ser harjeg faktisk redusert en del! Det merkes på buksene og ja!!! Har nesten ingen jeans som passer lenger, og på beltene så må det lages nye hull ja..Fantastisk;) :romeo: Men skulle ønske det var redusert litt mer ved magen over navlen! Nå må det tas i betraktning at jeg måler kanskje ikke nøyaktig på samme sted fra gang til gang, (det er jo ikke så lett) men prøver å ta på de områdene jeg er størst (om dere forstår).

Nå skal det vaskes litt her, før jobb! Ha en super mandag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Miss shorty! Ja det var oppløftende gitt. Da viser det at det er virkelig verdt det! ;)

Micha: velkommen skal du være ;):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *snuppis* :vinke:

Så kom jeg meg endelig innom deg en tur! Dvs, jeg har vært innom og lest litt nå og da, får det står jo så mye her! :ler:

Jeg har begynt på denne kuren som du spurte om igjen, så kommer hver dag til å skrive hva jeg spiser. Og legge ut resultater da så klart, for jeg nekter at de ikke skal komme nå! :sur:

Må bare blande meg litt i diskusjonen her med å være "sytete" i dagboken. Kan nok være det jeg også, selv når jeg ikke mener det... Men for meg er det utrolig digg å ha et sted jeg kan slippe ut litt damp uten at det går utover noen! Det gjør hverdagen min lettere, og tror jeg sparer de rundt meg for litt guffe. Også er det faktisk lettere å ta seg inn igjen etter en liten utblåsning. Det er ikke bare lett å skulle endre på livsstilen sin, og alle har vel dårlige dager. :frustrert:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Inazone;)

Hyggelig at du stikker innom. Ja her står det mye rart, og jeg er så enig i det du skriver, det letter faktisk litt på "trykket" å få det ned her. På en måte så er det ingen som får vite, og det hjelper på følelsene og sinnet! Så det er en slik avreagering som kan funke ja..Men men håper ikke det jeg blir alt for sytete, men vi møter jo motstand i denne kampen med å bli sunn og frisk og rask, og det er ikke alltid like lett...

Jeg skal følge med på dietten din;O) Det blir spennende og håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI alle sammen;)

God morgen, god morgen:O)

Atter en ny dag gitt. Idag våknet jeg helt av meg selv gitt, eller rettere sagt, jeg satt i sengen av skrekk......Kom på noe jeg hadde glemt. Ikke det at det var sååå viktig, men nok til at jeg våknet brått og kunne bare stå opp! Kjekt!

Jeg er super støl etter mandagens trening enda..Kjenner det skikkelig i lårene. Ingen trening idag, måtte fare avgårde på jobb. Så her sitter jeg. Skal straks unnemeg en lengre pause for å kjøpe meg en ny jeans! Det fortjener jeg! Har ikke en eneste en som sitter perfekt lenger, så det må det gjøres noe med!

Helt nydelig vårvær i byen idag! Får skikkelig vårfornemmelse, og det er så herlig!!! :O)

Ha en fin dag folkens:O)

Ps-;: ønsker gjerne noen råd til treningsforslag på mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å trene magen :)

Det er 10 øvelser. Du begynner med så mange repetisjoner at du kjenner det i magen etter en aller to av de. Hold ryggen i gulvet hele tiden. Det er ikke om å gjøre å gjøre øvelsene fort, men riktig. Du skal ikke ha særlig opphold mellom øvelsene, bare sånn at du får lagt deg riktig til neste. Øvelsene skal gjøres 3 dager på rad, så en dag pause, og neste gang skal du øke antall repetisjoner med 2.

1. Ligg på ryggen, bena i bakken med hælene inn mot rumpa og tærene vridd innover, knærene mot taket.

2. Som 1 bare at du lar knærene peke utover.

3. Ligg på ryggen, løft bena så det er 90 grader i hofte og knær, hold bena samlet.

4. Som 3, men med knærene utover, føttene sammen

5. Som 3, men med det ene benet strakt, løftet litt fra gulvet.

6. Som 5, bare bytt ben.

7. Bena løftet med 120 grader (ca) i hofte og knær, bena fra hverandre i hoftebreddes avstand

8. Bena rett opp, samlet

9. Ryggen i gulvet, vri bena over til den ene siden, la de ligge på gulvet, løft kroppen rett opp.

10. Samme som 9, men bena til motsatt side.

Med å variere bena sånn er teorien at du skal få aktivisert alle musklene i magen. Og hvis du gjør det riktig komme du absolutt til å kjenne det!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Inazone..Dette var fantastisk! Dette skal testes ut. ;) Supert altså! Da blir det frem med pcn og ned på gulvet!

Hvorfor skal det gjøres tre dager også en dag opphold? Er det fast? hvis man ikke gjør det akkurat slik, vil det ikke gi resultater da?

Jeg skal prøve å få det til imorgen, egentlig kommer det en alarmmann imorgen klokken 8-9 så håper han er rask i avtrekkern slik at jeg kan få trent litt;) Kjente jeg ble nysgjerrig og litt gira nå..

idag fant jeg endelig havegrøt med KRUSKAKLI..;) Lett lenge nå ja, men idag sto den i hyllen og ventet på meg!

Ellers så har det vært en okey dag. Ble en kokosbolle idag da, men trøstet meg med at den ikke er av det værste slaget. (noe jeg leste her inne) Var en del som så rart på meg da jeg sa det, men men... Ellers var jeg innom modern på middag idag og da ble det servert kylling, pommes frites og salat. Flinke meg styrte unna pommesfriten. DET er fremgang det..Tenke seg til at snuppis takker nei til pommes frites som egentlig er noe av dte beste jeg visste...FØR..... ;) Stolt av meg selv der ja!! Jeg rensket tilogmed kyllingen for skinnet og spiste kun kjøttet. Funket fint det.

Nå er det full tv kveld..Skal kose meg med det. Også håper jeg på litt trening imorge. Skal få lest igjennom tråden din også Inazone..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...