Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så bra du blir inspirert og motivert :)

du behøver ikke ha dårlig samvittighet fordi du ikke steppet i dag. Kroppen har ikke godt av å belaste de samme musklene hver dag, så du må ta dager innimellom der du har pause.. også pause fra knebøy og utfall! det er kjempe viktig å la kroppen restituere seg!! så ta dager med pause fra treningen med gooood samvittighet :)

utfall og knebøy er døds kjedelig, det synes jeg også! men jeg gjør det på en måte som gir utrolige resultater og som er gjort i en fei!! har kjøpt med manualer og bruker disse for hjemmetrening når jeg ikke er på treningssenter. setter er på 15 kilo, syv på hver manual. det hører med løsvekter som man setter på. ta f eks 2 kilo i hver hånd, og ta utfall 12 ganger 3 på hvert ben. Husk at bene forann skal langt fram og benet bak i ca 90 grader. dette er tungt, men jeg kan love deg at den tar skikkelig på rompa hvis du gjøre det riktig... og da merker du det sykt dagen etter!! deilig å være stiv, for da vet man at man har trent skikkelig!! dette er gjort på et blunk, og etter dette vil ikke ufall være så kjedelig og tiltak mer :)

ps:kan gjøres uten manualer også. ta gjerne da det bakerste beinet opp på en benk(sofa) eller noe, så får du bra effekt da også :)

men husk, styrketrening er viktig å gjøre rett ellers er det lett å få skader! finn noen videoer på nettet eller noe som viser ordentlig hvordan man skal gjøre det!

og husk... når du trener (spesielt styrke), så må du få i deg masse proteiner! spis egg, lag omeletter, putt masse kylling i salaten, spis biff.. og kos deg :) da blir kroppen din glad :)

og husk og ikke vent for lenge med mat etter du har trent.

en halv time etter trening: lite måltid (eple, banan, yoghurt), 1-2 timer etter trening: stort måltid med masse næring (proteiner, karbs, fett(sunt fett) )

kan gi deg et lite tips på et skikkelig bra og godt måltid! havregryn med melk, cottage cheese, nøtter, blåbær, og litt sukker eller natreen sprutesukker. Dette høres ut som en rar blanding, men smaker sinnsykt godt....synes jeg ;) dette tipset fikk vi alle instruktørene da vi skulle snakke om kosthold til en forsamling! :)

her får du i deg gode og langsomme karbohydrater, sunt fett (fra nøtter) og masse protein fra nøtter og cottage cheese og havren )... jammi! ;)

go girl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du blir inspirert og motivert :)

du behøver ikke ha dårlig samvittighet fordi du ikke steppet i dag. Kroppen har ikke godt av å belaste de samme musklene hver dag, så du må ta dager innimellom der du har pause.. også pause fra knebøy og utfall! det er kjempe viktig å la kroppen restituere seg!! så ta dager med pause fra treningen med gooood samvittighet :)

utfall og knebøy er døds kjedelig, det synes jeg også! men jeg gjør det på en måte som gir utrolige resultater og som er gjort i en fei!! har kjøpt med manualer og bruker disse for hjemmetrening når jeg ikke er på treningssenter. setter er på 15 kilo, syv på hver manual. det hører med løsvekter som man setter på. ta f eks 2 kilo i hver hånd, og ta utfall 12 ganger 3 på hvert ben. Husk at bene forann skal langt fram og benet bak i ca 90 grader. dette er tungt, men jeg kan love deg at den tar skikkelig på rompa hvis du gjøre det riktig... og da merker du det sykt dagen etter!! deilig å være stiv, for da vet man at man har trent skikkelig!! dette er gjort på et blunk, og etter dette vil ikke ufall være så kjedelig og tiltak mer :)

ps:kan gjøres uten manualer også. ta gjerne da det bakerste beinet opp på en benk(sofa) eller noe, så får du bra effekt da også :)

men husk, styrketrening er viktig å gjøre rett ellers er det lett å få skader! finn noen videoer på nettet eller noe som viser ordentlig hvordan man skal gjøre det!

og husk... når du trener (spesielt styrke), så må du få i deg masse proteiner! spis egg, lag omeletter, putt masse kylling i salaten, spis biff.. og kos deg :) da blir kroppen din glad :)

og husk og ikke vent for lenge med mat etter du har trent.

en halv time etter trening: lite måltid (eple, banan, yoghurt), 1-2 timer etter trening: stort måltid med masse næring (proteiner, karbs, fett(sunt fett) )

kan gi deg et lite tips på et skikkelig bra og godt måltid! havregryn med melk, cottage cheese, nøtter, blåbær, og litt sukker eller natreen sprutesukker. Dette høres ut som en rar blanding, men smaker sinnsykt godt....synes jeg ;) dette tipset fikk vi alle instruktørene da vi skulle snakke om kosthold til en forsamling! :)

her får du i deg gode og langsomme karbohydrater, sunt fett (fra nøtter) og masse protein fra nøtter og cottage cheese og havren )... jammi! ;)

go girl :)

ps: jeg er ikke dysletiker, det går bare veeeldig fort i svingene når jeg skriver.. he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/357615/stram-opp-stussen

Se her ja...Hvor flink er ikke jeg;) Dette skal jeg begynne med. Mange gode øvelser for rumpe og lår som passer meg midt i blinken!

http://www.kk.no/287641/flatere-mage-paa-rekordtid

og her er noen for magen som jeg skal fikse! Den ene så veldig tung ut, men det skal jeg klare! Greit med litt variasjon..

Sykt å si, men gleder meg til mandagens trening! Da skal jeg sette av god tid og klare flest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da blir det utfall så det holder på mandagen! Jeg har noen manualer men lånt dem vekk, og får dem ikke tilbake:( hehe..Men jeg tror det blir tungt nok itil å starte med uansett så kan heller mase litt på disse manualene en stund også ta det deretter:) Hehe

Cottage cheese ja..Aldri smakt før. Skal ut å handle om en times tid så da skal jeg titte litt etter de sunne gode alternativene!

Når vi snakker om nøtter, kan man trygt spise chilinøtter og pistasjenøtter også????

Også denne ro maskinen?Bør jeg ta meg bryet å hente den i helgen? Er det en god trening???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte enda litt til av meg selv.. (jada har skiftet på sengene så kan med god samvittighet sitte foran pcn nå) :) Jeg kom over en annonse hos Skullerud sportsenter hvor man skulle sende inn en søknad om å vinne et års gratis trening hos dem.

Jeg tenkte som så: jeg vinner aldri noen ting, og skrekk og gru om jeg gjorde det denne gangen! Men det vil skjebnen vise. Så jeg sendte nå inn et ærlig brev om meg selv, også får vi se hva skjebnen vil med meg! :)

Deler gjerne:

http://www.skullerudsportsenter.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cottegae cheese er et mye proteiner i og veldig sunt! noen oppskrifter du kan bruke det i : eplebiter, kanel og cottage med litt natreen over. (dette er veldig godt)

knekkebrød med cottage og kaviar,

brød med cottage og purre,

cottage med syltetøy,(jammi!)

cottage i havregryn

cottage stekt sammen med kjøttdeig! bruker dette med karbonadedeig når jeg f eks lager hamburger... sunt og godt!

hadde jeg være deg så hadde jeg nok ikke giddet å hentet denne romaskinen... den er jo bra, men det er masse annet som er like bra og som kan trene de samme musklene! den tar jo så stor plass og blir helt sikkert støvet ned før du vet det!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si noe om nøttene.... chilinøtter og pistasje er greit nok, men veldig mye salt i. så gå for: mandler, hasselnøtter, pekannøtter, valnøtter... ja de som ikke er saltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god, da er cottage cheese skrevet ned på handlelisten;) mmmmm

Og nøttene er strøket, de salte altså.....hehe..

Da dropper jeg nok romaskinen. Jeg så på det som en mulighet til å få litt kondisjonstrening, få opp pulsen litt.. Men det er et ork å få den med ja, den er stooooooor og tung!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg ville hentet romaskinen jeg. Worst case scenario må dere kjøre den bort igjen. Det er en gratis romaskin og romaskin er fantastisk trening. Det å skrive "at den sikkert blir støvet ned før du vet ordet av det" er jo ikke akkurat verdens beste holdning å gå inn i dette her heller med.

Du kan forsåvidt også spise salte nøtter. Det at man skal unngå salt mat på diett har ikke noe vitenskaplig grunnlag. Det er ikke sunt å spise for mye salt i utgangspunktet, men det å minimere saltinntaket fullstendig øker bare risiko for dehydrering, i tillegg til at du da garantert første gang du spiser salt mat igjen trekker kjempemasse vann. At chilinøtter ikke er like heldig, er jo fordi de har det laget utenpå som ikke er spesielt sunt.

Jeg ville forøvrig ikke fokusert på at knebøy og utfall var KJEDELIG. Jeg ville fokusert på at det kanskje er de to aller beste øvelsene du kan gjøre for rumpe og lår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hentet romaskinen jeg. Worst case scenario må dere kjøre den bort igjen. Det er en gratis romaskin og romaskin er fantastisk trening. Det å skrive "at den sikkert blir støvet ned før du vet ordet av det" er jo ikke akkurat verdens beste holdning å gå inn i dette her heller med.

Du kan forsåvidt også spise salte nøtter. Det at man skal unngå salt mat på diett har ikke noe vitenskaplig grunnlag. Det er ikke sunt å spise for mye salt i utgangspunktet, men det å minimere saltinntaket fullstendig øker bare risiko for dehydrering, i tillegg til at du da garantert første gang du spiser salt mat igjen trekker kjempemasse vann. At chilinøtter ikke er like heldig, er jo fordi de har det laget utenpå som ikke er spesielt sunt.

Jeg ville forøvrig ikke fokusert på at knebøy og utfall var KJEDELIG. Jeg ville fokusert på at det kanskje er de to aller beste øvelsene du kan gjøre for rumpe og lår ;)

saltet er ikke pga av slanking og den slags...hvis du leste det så er det pga av celulitter. unngår man mest mulig salt mat, så vil celulittene reduseres.... dette er faktisk bevist... og det var dette "snuppa" var ute etter.

når jeg sier at knebøy er kjedelig, så er det for å vise snuppa at hun ikke er den eneste som synes dette er veldig kjedelig, men at det kan gjøres på en måte som ikke er SÅÅ kjedelig, og som gir vedlig god effekt...og som igjen fører til at man holder ut :)

ikke all trening er like gøy, og sånn er det bare., men noe må man bare igjennom for å få drømmekroppen. tror ikke alle sunes knebøy er så veldig artig og jeg tror ikke du kan printe det inn i hodet på snuppa heller, men som jeg skrev .... det gir god effekt og det tar ikke lange tiden :)

men til deg snuppa: det er akkurat derfor jeg ikke har hatt helt lyst til å skriver her inne, for det er ALLITD noen som vil komme med negative kommenterer. noen klarer å se det negative i alt... det er synd! selv sier jeg til deg hva som jeg tror passer deg best etter dine forutsetninger. Jeg har kurset fler i trening og litt i kosthold, så tror jeg vet hva jeg driver med....

men sorry, gidder nok ikke skrive mer her inne!

folk legger seg for mye oppi ting de ikke burde... og jeg orker ikke hele tiden å forsvare det jeg skrive,....

dette er synd for deg, for du går glipp av hjelpen min...!

men lykke til videre! håper du har fått litt tips fra meg! jeg avslutter mine blogger tildeg nå...

stå på, dette karer du! Det vet jeg! :)

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Nå ser jeg at min lille treningsdagbok har fått et veldig uheldig utfall:( Stella K, jeg synes det er veldig veldig synd at du ikke skal skrive mer her.Du må da for all del ikke bry deg om de som eventuelt sier deg imot. Enhver har sine meninger, sunt er det..Men vi må stå på vårt, og det er lov å mene ting uten å bli kritisert. Derfor har vi ytringsfrihet her i landet, heldigvis! Så jeg ber deg innstendig om å komme tilbake på treningsdagboken min! Du har vært en sååå stor hjelp for meg, og som du selv skrev: dine svar er ikke fasit men du har likevel stor innsikt i temaene og jeg velger å følge dem så langt jeg føler! Du er den som faktisk har gitt meg motivasjon og stå på vilje, lært meg å se fremover, ikke sikte mot resultatene imorgen men jobbe meg mot dem. Dessuten har du gitt meg realistiske håp, gode triks og ikke minst veldig mange råd hva angår kosthold! Så ikke forlat en stakkrs liten grønn sjel nå som hun allerede var så godt i gang!!

Vi har alle våre meninger om knebøy. Jeg skrev jo selv at jeg synes det er kjedlig, og man kan men så mangt! Men vondt skal vondt fordrive og jeg skal ta disse knebøyene, kjedlig eller ikke, jeg skal ta dem med den viten om at de er faktisk en av de treningsmetodene som bidrar. Og hvordan vet jeg det? Jo fordi du anbefalte meg dem og har peiling!!

Jeg har ingen peiling hva angår kosthold, men styrer unna saltet av den hensikt å få fjernen appelsinhuden! jeg dør nok ikke av å spise noe salt, men der jeg kan fjerne det, så fjerner jeg det og der jeg kan unngå så unngår jeg! Nøtter ble med andre ord ikke innkjøpt idag, derimot ble cottage cheese kjøpt inn og jeg erkjempe spent på hvordan dette smaker. Søkte på nett og det stod at det var en sunn ost som har vært sunn så lenge den har vært på markedet. Ser for meg at den blir blandet i havregrøtet jeg..Tror dere det er noe???

Stella K: du trenger ikke forsvare deg. Her inne mener vi hva vi mener, vi diskuterer og vi skal ikke være negative mot hverandre på noen måte. Grunnen til at jeg valgte å høre på deg er jo fordi du nettopp har erfaring innenfor både kosthold og trening så jeg velger å legge min lit til deg...

Mulig jeg henter romaskinen, den slags trening kan sikkert ikke skade, men det er også en fare for at den blir en støvsamler..Men da får jeg kjøre den tilbake igjen til rette eier;)

Jeg setter umåtelig stor pris på alle som besøker meg her inne, alle som kommer med råd og kritikk og du Stella K skal ha mye av æren til at jeg har kommet så langt som jeg har og fått den motivasjonen jeg har, og ikke minst innsikten! Så ikke forlat meg nå. Hev hodet og kom sterkt tilbake igjen!!

Im begging you;=)

idag har det blitt litt godis dag. Var en tur på kino og da ble det en liten kvikk lunsj. Også hadde sambo kjøpt kake, min yndligskake. Han skulle overraske meg, så jeg kunne jo ikke takke nei. Men jeg spiste bare halve av det ene stykket. Så dette ble godis dagen, no more godis denne helgen! Sånn er det bare. Og dt er nok takket være deg Stella K. HAdde det vært tidlgiere så hadde jeg tenkt at det ikke skadet med litt godis imorgen også, men idag tenker jeg at jeg må være sterk..Jeg tenker: hva er det jeg vil og hva er det jeg oppnår? Og oppnår jeg det ved å tillate meg selv to godteridager?? Motivasjon!! Så Stella K: du ser hvor avhengig jeg er av deg og dine råd. Håper du titter innom igjen altså.Ellers blir dagboka mi kjedlig igjen, er jo ikke sååå mange som jevnlig besøker meg og stiller opp på samme måte.

Setter som sagt stor pris på alle som titter innom! Nå tar jeg natten.Natti natt;)imorgen venter en laaang skogtur! :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen :) he he,ja her er jeg igjen!! du skrev jo så mye smigrende, at jeg er jo bare nødt til å fortsett :)

neida... ble bare litt oppgitt i går... folk har forskjellige meninger, og det er jo selvfølgelig helt greit... sånn er det jo med alt! men blir oppgitt av de her inne som tror de har peiling, og IKKE har det! Jeg tar meg ikke nær av det folk sier (selv om det kunne virke litt sånn,he he),men jeg gidder bare ikke bruke tid på latterlige folk...

men samme det :)

men nok om deg, nå må vi fokusere på deg..

synes du er utrolig flink, det mener jeg! etter de innleggene du skrev i starten, så må jeg ærlig si at jeg synes du virket litt lite motivert,.... men nå er du jo akkurat der du skal være...og litt til :) impressing!

med denne innstillingen her, så kommer du til å se resultater :)

vet kjæresten din om opplegget ditt? hvis ikke, er det sikkert greit å fortelle han det, så får du sikkert litt motivasjon av det også.

men du... du MÅ ha lov å unne deg kakestykke og den slags innimellom, uten å få dårlig samvittighet. jeg har en følelse av når du spiser noe "ulovlig" så straffer du deg selv med å trene ekstra dagen etter, stemmer det? det er ihvertfall litt typisk ..

men det behøver du ikke! selvfølgelig er det jo bra at du tenker sånn.. men hvis du spiser et enkelt kakestykke, så synes jeg du skal unne deg!! det er ikke kakestykket som er fy, men det er mengden. Og selv om det er mye kalorier i et kakestykke, så er jo du så flink med kosthold og trening ellers, så det gjør ingen ting .. :)

jeg tror med dette at du slipper all den dårlige samvittigheten, og heller kan unne seg noe godt i ny og ned. ellers er det nok lett å sprekke hvis man aldri får unne seg selv noe godt! da går man hele tiden å tenker på snop og den slags!

er du med?

god tur i skogen! :)

og husk.. hvis du finner en skogsvei(grusvei), så løp opp baklengs... og du vil merke det i leggene i morgen! lover!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiii :)

For en god start på dagen! Det er nyyydelig vær ute, (drit kaldt men..) Og du er tilbake! Koselig å "se" deg igjen! :)

Hehe ja jeg synes jeg ser meg selv løpe baklengs oppover bakkene ja. Vi får se..Jeg skal hvertfall ha for at jeg kommer meg ut på en lørdag av eget initiativ og det i skogen av alle steder:;)

Ja du kan ha helt riktig i at det var kanskje ikke den sterkeste motivasjonen til å begynne med, men som jeg skrev den har vokst med det jeg har fått av råd og inspirasjon av dere. Jeg får litt mer guts til å stå på og klare det.

Ja han vet om det, han jholder vel litt på selv også, selvom han ikke har tid til trening pga alt for mye jobb om dagen. Men han har faktisk ikke sagt noe:( Dagene flyr unna for oss dessverre. Men nå har jeg hørt det at de som ser meg hver dag, inkludert meg selv, ikke har så lett for å se forandringene. SÅ jeg må lete opp noen jeg ikke har sett på en stund. hehe...Kanskje de kan gi meg den ene setningen jeg kan leve litt på.

Ja stemmer (igjen) at jeg får sinnsykt dårlig samvittighet dersom jeg putter i meg selv noe fy mat! Også blir det straff i form av enda mer trening. Men idag er det ikke noe trening til tross for kaken! Sparer meg til mandagen, da blir det hardkjør! Vent å se;) Men det ble jo ikke et helt kakestykke heller da, bare et halv. Mmmm men det var godt! Men så er det jo ikke noe godt etterpå. Er så merkelig det der. Og det skjer hver gang. Man kan nesten drepe et menneske for å få en bit, også tar man enda en bit og litt til, og det er SÅ godt..Også er man ferdig og man angrer som en hund!!!! Da er det ikke så godt lenger. Og det skjer hver eneste gang!! Typisk! Men jeg klarte å stoppe i går! Det ble ikke det store inntaket. Og idag er det ikke lov! unner meg litt pepsi mkax på turen det skal jeg;) Det skal jo ikke være sååå usunt heller! Bedre enn light brus har jeg hørt!

Da ønsker jeg alle sammen en riktig riktig god lørdag! ikveld er det kose hjemme alene kveld så da er jeg nok å finne her inne på KG store perioder ja:) Kos dere idag og nyyyyyt det som forhåpenteligvis er en fridag for dere!

Og godt å ha deg tilbake Stella K;)

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja ikke dårlig å komme seg til skogs på eget initiativ :) go girl!

må si jeg blir inponert av innstillingen din :)

men du.. neste gang du døøør av å få et kakestykket, så tar du det ENE stykke (uten dårlig samvittighet), og så lager du noe annet som slukker søtsuget..

en porsjon med oppkuttet eple, en oppkuttet appelsin og vaniliekesam.. gjør underverker da :)

hvis du drikker te i tillegg, så hjelper dette utrolig nok også. :)

klem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen halloen:)

Dette ble sent, men sånt er vel lov på en søndag??Er det ikke litt sånn søndager skal være? Stå opp sent og bare kose seg? -Sånn ble hvertfall søndagen min idag! Ble fryktelig sent i natt også. Hadde et par venniner på besøk og da fløy klokka, tror den ble 5 når jeg la meg..Så ja, er super trøtt idag!!

Det ble skogstur i går vettu;) Var ordentlig digg. Sola skinte og det var utrolig herlig å få ute og bare kose seg.

Idag er vi invitert på middag hos et vennepar. Så da blir det litt ordentlig mat igjen. I går ble det lasagne, men mest salat i grunnen! Var med hvitløksbrød til og det er sååå digg! Men klarte meg med en bit bare også var det stopp! Det ble delt ut kvikklunsj på turen i går også, men jeg klarte å stå over det og;)

Te ja...Det er vel sunt og bra?? Forbrennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppis kjeder seg:( Har fått i meg en kopp grønn te og det renner tvers igjennom! Skulle lissom tro kroppen vente seg til det, men neida...Det renner tvers igjennom gitt! En eneste kopp! Noen som har en god forklaring på hvorfor det går gjennom så sinnsykt fort og jeg alltid må fly på do flere ganger av grønn te????

Imorgen er det trening trening trening!!! ;)

Kjøpte cottage cheese og dæven det var det rar esistens på..Men den skal nok testes ut ja;) Nå skal jeg snart i middagsbesøk, bare så kjeldig å sitte å vente på å få gå....

KJEDER MEGGGGG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...