Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

yiiihaaaaaaa snuppis sin dagbok har fått to sider;) Såå koselig med besøk også!!!

Ja det er veldig motiverende gitt..!! OG vet du hva idag målte jeg meg også, og jeg har redusert med mellom en til to cm rundt hoftene, rumpa og bukselinningen;) Knallbra!!!

MEN jeg sliter enda litt, jeg blir litt frustrert av de "derre" fordømte håndtaka på siden av magen. Man kan ta et skikkelig tak rundt dem og de må vekk! Nå begynner magen å bli bedre, ikke perfekt, men bedre...Men håndtaka ødlegger og gjør at jeg ser ut som en vandrende pære!!! De må vekk..Skrå situps er den eneste treningen jeg vet om som strammer opp her..Anyone else??? også er det låra mine, de må strammes opp også...Prøver å lete litt på nett etter noen gode øvelser der...Jeg tar knebøy med ball og det kjenner jeg ja...Men er det flere øvelser?? Inputs anyone??

Ellers er jeg stolt av meg selv etter gårsdagens nesten kræsj!!! Jeg hadde så uuutorlig lyst på en hamburger..Hvor enn jeg gikk, stappa folk i seg dette. AKkurat som om alle visste at snuppis ønsket dette høyest av alt! Men jeg klarte å motstå fristelsen, og da blir man stolt av seg selv;)

Idag har jeg startet dagen m ed treningen, ble litt tøffere idag og tror jeg vil kjenne det imorgen..Håper det hvertfall, for da blir man litt tilfreds med seg selv for man kjenner at det har tatt på.

Idag har jeg skikkelig lyst på pølser! Mon tro om jeg lkan spise kyllingpølser istedenfor vanlige? Slenger inn et spørsmål om dette på forumet kosthold og trening jeg;) Også håper jeg på et positivt svar;) hehehe...

God dag til den som måtte komme innom å lese her..(det er lov å hilse på også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles helfrelst på pilates, så jeg anbefaler det for å fikse på magen :Nikke: Men det er generell fettforbrenning som kan fikse på håndtakene, man kan ikke punktslanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant!

Hvor trener du pilates da?

Jeg sitter her med litt dårlig samvittighet,. Dog var den ikke stor, men allikevel...jeg spiste en liten pannekake. Ikke sukker men allikevel..Magen føles plutselig så stor og feit. Merkelig det der...Idag har jegikke vært flink!!! Måtte gå meg en tur for å fjerne følelsen, men.....fyyyyy på snuppis!!!

Må trene ekstra imorgen, som straff!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg linket til en dvd på side 1, siden du liker best å trene hjemme. Kan anbefale den veldig, har brukt den i 3 år.

Og du, en pannekake i ny og ne er ikke farlig ;) Nå vet jeg ikke hvordan du har laget dem, men husk at all fett ikke er farlig. Flerumettede fettsyrer SKAL du ha! :Nikke: Og selv om det er raske karbohydrater, (hvis du ikke lagde grove pannekaker da) så tror jeg, med den forbrenningen din, at det går an en gang i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ser du ja..var ikke så flinktil å klikke meg tilbake og lese igjennom innleggene dine..Dessuten har jeg hukommelse som enb gullfisk. Men nå skal jeg ta en titt på linken;)

Pannekakene ble lagd med det lille vi hadde i kjøleskapet. Melk, mel, litt olje og bakepulver. Dessuten var den veldig liten da, på langt nær normal størrelse. Men det føltes ut som om magen var sprengt da. Merkelig, enten er det inne i hodet mitt, eller så fikk magen sjokk av slike matvarer... Men den var heldigvis vekke imorres.

Ble ingen trening idag, er så støl at ord kan ikke beskrive! MEn det ble en ekstra trening i går kveld og en rask gåtur i tillegg;) Imorgen er det back in business og da spørs det om det ikke blir litt pilates også;=)

middagen idag består av grønnsakswok med kylling..mmmmmmmm----

Ellers er det fridag idag, så skal kooose meg på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i luken! Finally Fredag;) gud hvor deilig er ikke det..... Men dessverre er det jobb i hele dag:( Jobb jobb og atter jobb.....Er sikkert ikke ferdig før 22 i kveld. Men til gjengjeld startet jeg senere da enn vanlig.

Derav gikk morningen med til en god aktiv 30 minutters trening. Er i grunnen ganske deilig, man våkner og blir mer innstilt og fresh..Også hopper man i dusjen og føler seg enda bedre.

I går kjøpte jeg ett av disse frokostblandingene, (husker ikke navn nå) med kaloriteller, så prøver å følge opp her litt. ikke fult så enkelt, men tester det ut.

Så er det helgen for tur, så får vi se hvordan den går i forhold til sunnheten. Var forresten i bursdag igår, og der ble det servert kake. Jeg satt å vurderte kaken frem og tilbake, opp og ned, men kom til at dette var faktisk ikke min favoritt av kaker, så hvorfor skulle jeg spise? Jeg endte meg å ikke spise en eneste en, jeg er ikke så veldig glad i dem så hvorfor spise for å stappe i meg noe;) Da var jeg stolt av meg selv;=)

god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeellluuuuuuu :)

Wow, så utrolig flink du er! OG (om jeg får komme med moralfingeren) til tider ganske så streng med deg selv! :sjenert: Den mestringsfølelsen når du klarer å motstå noe er utrolig god, og "lett" å bli hekta på... - og det går jo egentlig bedre og bedre jo lenger tid som går! Men på sikt tror jeg det er viktig at du vet at du kan kose deg med noe ekstra godt innimellom- for eksempel på lørdager eller andre dager du føler for :) Og det er jo veldig lurt å "spare" utskeielsene til noe du liker ordentlig godt - istede for å spise feks den kaken du bare liker litt. Det er altfor mange anledninger hvor det serveres usunn mat/sukkerholdige ting - og ikke alltid like enkelt å si nei selv om man egentlig ikke har så lyst på! Men at kroppen ikke har godt av det er det ingen tvil om!

Jeg må bare føye meg inn i rekken av pilates-tilhengere her :) Jeg trener også mye med pilates-ball, både mage/lår/rygg/armer - syns den ballen er helt ypperlig og gir gode resultater.

For mage/lår anbefaler jeg en øvelse hvor du ligger på rygg med ballen mellom bena (bruk leggene til å holde den fast med). Løft så beina helt opp i 90 gr og ned, med sakte bevegelser. Henda kan du gjerne plassere under korsryggen - og kjenne at du presser ryggen mot gulvet. Denne øvelsen trener både mage og innsiden av lårene.

For baksiden av lår og rumpe kan du prøve å ligge på rygg, og plassere leggene oppå ballen. Løft rumpa fra gulvet og rull ballen inn under deg og ut igjen - fremdeles med rumpa opp fra gulvet. Jeg pleier å bytte på disse to øvelsene og gjøre dem ganske så intensivt ca 5 minutter (15-20 repetisjoner hver gang)

Til slutt for "håndtak" anbefaler jeg sideplanke på ball :) Lykke til og jeg gir gjerne flere tips :) :)

Håper du får en super fredagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk med innspil:)

Jeg har faktisk forsøkt denne ene hvor man løfter ballen med bena opp 90 grader og ja, sant skal sier DEN TAR PÅ..... helt fantastisk god øvelse det der...

Av en eller annen merkelig måte så er det veldig så LIV i ballen min..Hehe den ruller av gårde så jeg har flere ganger forsøkt planken sidelengs, men ender med et heidundranes smell i bakken for min del. Den bare forsvinner. Tanken slo meg faktisk akkurat nå, at jeg kan jo stille ballen inntil en vegg, slik at den hvertfall ikke kjører av gårde den veien... Det må jeg teste ut;)

Denne andre øvelsen du nevner skal jeg også forsøke ja. Jeg elsker denne ballen, tenk at en sånn enkel liten ball kan utrette såå mye bare man vet hvordan.. Den er fantastisk.

Ja, sant det du sier, man må unne seg noe godt innimellom. Og ja helgene går med til litt bedre middager og også BITTELITT snop. Det blir aldri de samme mengdene igjen av hverken mat eller snop, men man må unne seg. Jeg sliter ikke på noe vis, trives med mitt nye liv. Det hender, men faktisk bare en sjelden gang, at jeg fyser på noe skikkelig godt, som en feit hamburger eller noe digg.. Men det pleier å gå over når jeg dytter inn en gulerot eller to.. *ler* Men det som er farlig nå, er at jeg faktisk får dårlig samvittighet i helgene når jeg unner meg noe litt ekstra.. Da blir jeg heelt oppheng av mage og kalorier og at jeg mp trene mer... Det er ingen god retning...vi får se;)

God helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen min kjære dagbok...Nå har dagene løpt fra meg, men jeg er fortsatt like flink;)

Har helt mistet tellingen på hvor lenge jeg har holdt på nå, men det nærmer seg vel snart en måned. Herlig! Jeg sliter ikke i det hele tatt og trives med deg. Idag hadde jeg en heidundranes huepine når jeg våknet, og tenkte dermed at da blir det ingen trening. Men jo da, snuppis gir seg ikke så lett. Satte i gang og vips så var huepinen vekke! Deilig!!

Jeg skal sette meg ned å lete litt etter flere øvelser med ball, blir litt ensformig nå i lengden tror jeg så må variere litt. Får søke litt rundt på nett og KG og se hva jeg finner.

Garantert kan jeg si at en øvelse med ball hjelper, den tar så det svir i nedre magedel. Legg bena over ballen mens du ligger på rygg, føttene kommer nesten på andre siden og kneskålen står mer opp mot taket. Så løfter du opp og ned, det svir godt!!! (jepp jeg er elendig på forklaring)

Ha en fin dag folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en ny mandag! en bitende kald mandag kan man trygt si! Våknet til 12 grader inne i huset idag, og det var rimelig kaldt ja! Da var det jo ikke noe annet enn å bare skru på musikken og starte treningen for fult!

I helgen ble det nok litt for mye kos..Det ble tre vanlige middager av det ikke sunne slaget. Også ble det litt kake på morsdagen og en sjokolade. Fy på meg!

Hvis snømåking kan kalles trening, har jeg trent utrolig godt i helgen! For sånn som snøen lavet ned måtte jeg ikke bare grave frem en bil, men tre biler! For så å måke rundt huset og bilene etterpå. Det tok på, og kjennes på kroppen dagen deretter!

Idag ble det normal trening igjen! Ut i butikken etterpå og kjøpe litt mer grønt. Er ti kroners på Obs heldigvis, og her er det mye grønt til 10 kr! Jippi. hamstre hamstre....

En positiv ting da, eller negativ..alt ettersom man velger å se det..Jeg kjøpte meg en bukse jeg har ønsket meg så lenge, rett før jeg begynte på denne sunnelivsstilen. Den satt perfekt !Idag, da jeg skulle ta den på var den blitt slafsete...Den henger løsere rundt rumpa, og er meget vid i livet! det må bety at jeg har vært flink, men litt synd med buksen som var så dyr og fin!

Noen råd for å stramme opp huden bak knærne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... vet ikke hvordan du kan trene leg curl hjemme på matte jeg. Det er i hvertfall noe jeg anbefaler for muskulaturen bak. Nordic hamstring er også en ufattelig bra øvelse, som jeg nettopp har begynt med selv. Men jeg vet ikke hva som kan erstatte en ribbevegg eller et sånt stativ som er like stabilt. Her er linken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fytti katta...Er det virkelig vanlige mennesker som kan gjøre slik som vedkommende viser på videon? Det så for meg umenneskelig ut! Så sterk er ikke kroppen min.. *ler*

Hm ikke godt å si nei...Lurer litt på det der, prøvde å stelle meg på tuppen av trappetrinnet og løfte benet opp og ned, det kjente jeg jo, men om det TAR på og strammer opp er mer usikkert....

Tar imot gode råd, tusen takk for ditt gode råd og link til video...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har snart denne dagen løpt av gårde også! Jeg har fått gjort mitt og har enda en del å gjøre igjen...

Idag steker jeg brød, Fullkornsbrød! Var noe greier jeg så de hadde på tilbud da jeg var i butikken i går og tenkte:hvorfor ikke! Så idag blir det varmt brød ved siden av salaten til middag. Det må vel smake! Det står i ovnen og godgjør seg nå! mmm

Er litt irritabel om dagen! Burdte i grunnen ikke vært det, er jo såå herlig vær ute og perfekt for gåturer og ski og andre uteaktiviteter. MEN merker at jeg irriterer meg over den minste lille ting nå ja. Samboeren min kunne vel vært drept hadde det vært opp til meg. Lurer litt på om det skranter..... Jeg merker at jeg blir sur og grinete og frekk i hans nærvær- Alltid en kjapp replikk på lager. Sånn skal det jo ikke være. Sånn som idag, han starter tidlig på jobb på torsdager og hva gjør han når han står opp? Jo han starter med å slenge døra hardt igjen, slik at jeg hopper i sengen! Da er det over og ut med min søvn! Har jeg først våknet sovner jeg sjeldent! Så går han på badet, skrur på radioen og tror du han lukker døren? Neida...Da tusler han frem og tilbake, vel...tusler var ikke riktig ord, tramper frem og tilbake til garderoben mens radioen skriker på hlyeste nivå. Så dusjer han, gjerne tyve minutter! Han river opp dusjdørene så hele huset rister! Som om det ikke er nok, når han endelig har fått på seg klærne og i farta så er det alltid ett eller anna han savner og ikke finner igjen. Sånn som idag, han skulle ha med seg noen papirer og begynner å romstere etter dette tidlig tidlig. I alle skuffer og skaper. Når han har slengt nok, så åpner han soveromsdøren forsiktig og viser : sover du... SOM OM DET ER MULIG!!!! så må jeg stå opp å lete. ! Da er dagen igang!

Så det betyr at idag kom jeg tidlig i gang med treningen! Fikk han ut av huset, på med musikken og frem med treningsballen og magetreneren. (en slik en man støtter hodet på og holder på med armene)

Jeg starter med å stå i trappetrinnet og vippe opp og ned, dette kjennes på leggen! Hvor mye trening det er i det vet jeg ikke, men det svir hvertfall! Eneste leggtrening jeg vet om på hjemmebasis! Så er det rockering til jeg kjenner pumpa slår!

Så legger jeg med ned og tar 30 situps med denne magetreneren, mens jeg har bena på ballen. Jeg startet med 20 den første perioden, og har økt til gradvis til 30. Etter denne serien, tar jeg føttene rundt ballen og løfter den opp og ned 30 ganger, samme økning her. Dette gjør jeg annen hver gang 3 ganger. Da har jeg trent litt mage, samtidig som løfting av ballen gjør at innsiden av lår, rumpe og mage får litt trening.

så legger jeg bena oppå ballen og løfter opp rumpa og strammer til. dette gjør jeg en 20 ganger. Så legger jeg bena rundt ballen slik at ballen holdes fast også løfter jeg opp og ned, dette kjennes på fleskepølsen nederst på magen. Serier a 2 stk både med ball og rumpeløft.

Så fjernes ballen og jeg legger meg sidelengs med magetreneren og tar skråsitups. Disse sliter jeg litt med og klarer bare to ganger 20. Kunne klart mer, men gjør så vondt:(

Så ligger jeg rett på rygg og løfter det ene benet strakt 30 ganger, annen hvert ben a serier på 3. Så tar jeg ti stk sirkler på hvert. Jeg legger meg sidelengs og gjør det samme, dette kjennes godt på innsiden ja. Her er det 30 ganger på tre serier. 20 sirkler. Samme gjøres på andre benet. Så snur jeg meg rundt, står på alle fire og løfter et ben strakt opp og ned slik at rumpa får litt trening, dette gjøes 30 ganger a tre serier på hvert ben. Også avslutter jeg med å bøye benet og ut igjen ti ganger på hvert.

legger meg så oppå ballen og tar planken og holder så lenge jeg kan. Til slutt tar jeg knebøy med ball på ryggen mot vegg. Dette kjennes. Jeg hater knebøy men er forholdsvis greiere med ball.

Dette er min trening. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Om kvelden finner jeg frem crunchern min og setter den mellom bena og trykker frem og tilbake.

Nå piper brødet,, på tide å spise litt;) Mmm kjenner jeg har vann i munn allerede......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask titt innom boka mi idag...Vært sosial idag, og helgen blir likedan! Ville bare ønske samtlige som stikker nesen innom en god helg:) Legg gjerne igjen en hilsen, da blir snuppis glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig med en sosial helg, samme her ;)

:klem: Håper du når idealvekten, krysser fingrene!!

Kanskje du bare er litt lei av alt - har en sånn periode?

At dere ikke går på kino, ut å spiser, bowler eller noe?

Finn gnisten igjen!

Jeg er ALLTID irritabel på mannen før tante rød..

Går ikke an å styre ;) Kan det være det?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann..

Tusen takk for noen gode råd Stjerneskudd....Skulle ønske jeg kunne finne igjen denne gnisten ja:( Føler meg litt langt nede i kjelleren nå og det påvirker stå på humøret og resten av dagen.. Nå har vi gått oppå hverandre siden helgen og egentlig bare bodd sammen og ikke noe mer. Er langt i fra koselig i grunnen:( I går lurte han på om det var sånn vi skulle ha det... Jeg har nemlig ført hans teknikk de siste dagene med et håp om at han skal se hvordan jeg har hatt det den siste stunden. Han lever nemlig sitt liv, uten tanke på meg, går ut når han vil, kommer når han vil, sier ikke fra, ringer ikke, svarer ikke, ofrer ikke meg en tanke og tror JEG er der med engang han sier hopp... Nå har jeg ført samme greia tilbake... I grunnen har det ikke plaget han så mye tror jeg. Men i går lurte han på om det var sånn jeg ville ha det. Da svarte jeg abre at det er sånn du har det, og da ble han irritert og bare gikk. Teite mannen!!

Er jo en lang historie bak dette, for lang til å legges ut her..

Men men.... Ja er faktisk røde tanter i vente også, men tror nok jeg er mer irritabel enn det vanlige hehe..

Men idag ble det litt trening da. Siste trening var forrige fredag om jeg ikke husker feil, så vært litt lat. Men det kommer av humøret og en tett nese. Men trening idag og trening imorgen er målet! Også har det vært salat heeele uken..Guuuud hvor godt det er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei..Det ble ingen trening idag:( Grunnen, jo jeg var rett og slett for lat! Var ikke helt i slaget når jeg våknet idag og derfor droppet jeg det! Jeg får leve på gårsdagens, fortsatt støl i rumpa..Også får jeg ta litt rumpekniping mens jeg studere og har kollokvie idag:) *ler*

Men må fare av gåre....:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...