Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg komme med et skikkelig skikkelig teit og dumt spørsmål som alle vil le av...Hva vil det si at noe er vanndrivende?Hva er effekten? (bortsett fra at jeg løper ned toalettet hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

..enkelte mener jo at mildt vanndrivende stoffer som f.eks. grønn te kan hjelpe mot vannansamlinger i kroppen.

Kroppen har ikke så veldig mange andre steder å skille ut vannet enn pust, svette og urin, tross alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe... Vel, grønn te øker visstnok forbrenningen en smule også, og de har sett apetittdempende effekter i enkelte studier. ;)

+ hvis du har mye vannvekt i kroppen, kan milde vanndrivende hjelpe med det.

Anbefaler deg å lese her:

artikkel om grønn te

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffe og te (koffeinholdige drikker) øker forbrenningen... men dette er i små mengder! noen studier har vist at man forbrenner mer fett under trening hvis man drikker en kopp te/kaffe ca 30 min. før man skal trene!

og det er nok som bolledeig sier: det er apetikkdempende!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken;)

SÅ snør det IGJEN!!! Det gjør jo ikke noe annet her, enn å snø snø snø....

Hva angår den teen så drakk jeg aldri te før, inntil jeg fant ut at jeg syntes grønn te var veldig godt, samtidig som det var sunt! Jeg kan drikke opptil 3 kopper om dagen. Og jeg gjør det i god tro om at det er sunt! Men jeg renner jo også ned toalettet da. Det skal sies! Men takk for svar folkens.

Så er atter en helg over. Den flyr fra meg! Men har heldigvis fri idag da;) så starter uken forsiktig. I går var vi ute påmiddagsbesøk og det ble servert hjemmelaget potetmos, grønnsaker og kyllingfilet. Synes ikke det var det værste å få servert med tanke på sunnheten i kostholdet.

Idag skal jeg og sambo ut å spise middag sammen, så vi får se hva det blir til. Jeg er ikke helt frelst over denne ute spisingen, føler jeg mister litt kontrollen i henhold til et sunt kosthold. Men det går vel for en gang eller to i måneden. Det er jo heller ikke slik at jeg velger det feteste på menyen slik jeg ville gjort før! Styrer unna pommesfrites og hamburgere osv.

Ja så ble det trening idag! Jeg tror faktisk at jeg kommer til å kjenne det i bena i morgen. Ble veldig fokus på bena idag ja. Øvelsene jeg tok idag:

Tok 3*15 situs med denne ab crunchern min.

3 * 15 løft med ball.

3*10 side situps med ab crunch på hver side.

Så forsøkte jeg den ene øvelsen jeg fant på nett som skal ta på lårene. Ligge rett med et ben bøyd og et helt strakt også reise opp kroppen mens benet er strakt. Det var tungt det!!!! Det svei skikkelig. Klarte bare 5 av gangen, men ble en 3*5 serie på hvert ben da. Får heller øke videre og være fornøyd med at jeg klarte det idag.

SÅ tok jeg sideliggende pilatesøvelser som går ut på å løfte strakt ben 20 ganger, for så sykkeløvelser ti ganger med bøy på hver side (bak og foran) også ti store ringer hver hvei. Dette ble så klart gjort på begge ben.

Så la jeg meg på magen, satte meg opp og løftet et ben strakt opp slik at det tar på rumpa 3*10.

SÅ kommer noe jeg er MEGET imponert over: jeg tok planken. Telte til 50 i normal fart og dette gjorde jeg tre ganger!!!!! Det ristet godt i kroppen!

Så reiste jeg meg opp, la et ben på stolen og tok knebøy! Tungt ja!!! 3*10 på hvert ben! Må jo være en grei start?

Så spensthopp, ti ganger fra bunnen av og helt opp!

Abvsluttet men noen vanlige bøy..

Det sveiiiii kjempe godt i bena etterpå ja, klarte så vidt å gå opp trappene her. Men det er vel et tegn på at musklene har jobbet litt. Tror jeg blir drit skuffet om jeg ikke er støl imorgen altså!

Huff nå får jeg vel finne frem spaden og måke meg ut:) TRening det og gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo vært super flink :)

treningen går jo som varmt hvetebrød har jeg skjønt ;)

fortsetter du sånn så oppnår du resultater...garantert :)

hvis du spiser ute/borte noen ganger i måneden, så er jo dette selvfølgelig greit! man MÅ jo kunne kose seg selv om man tenker på vekten! og husk... det er ikke alltid hva du spiser, men mengden!!

når man er på resturant og sånn, så kan du jo som du sa,.,.. velge litt sunnere alternativer, og så mååå man jo ikke spise opp all sausen ;)

stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA jeg håper virkelig at den form for trening jeg bedriver er nok.... Veldig spent på å om jeg blir noe støl imorgen altså. Noe annet ville vært skuffende gitt.

Nå har jeg tatt og vaska ned hele huset, og det er jaggu slitsomt også. Skal stras hoppe i dusjen og komme meg ut en tur! Det ser jeg frem til, etter å ha sittet inne en helg dag.

Endelig har det sluttet å snø også! ;=)

Leste en artikkel på sol nå istad med følgende overskrift: nå er det bare tre mnd igjen til bikinisesongen!! :)

ER det forresten noen som vet h vor man får kjøpt victoria secret undertøy??? Eller bikini da..Er jo det jeg skal ha;O)

Jooo det må jeg fortelle, jeg har en svart bukse som jeg tok på meg idag og den er slappere rundt magen, så mååå ha fått litt mindre å gå på der ja;)

HA en fin mandag, den er snart over og da er det snart tirsdag også løper det avgårde til helg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha bolledeig! Hehe skal legge den som startside og se på det som en motivasjon. Da kan jeg ikke unngå å se "målet" mitt og stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www2.victoriassecret.com/collection...Z&rfnbr=148

Se på bilde nummer 6: hvordan er det mulig å ha sååå fin kropp! DET er drømmekroppen det. Hun i den hvite bikinien! Perfekt tynn! Perfekt markert! Drømmer om sånt jeg, men ser ut til at jeg bare kan bli ved det...... Min mage er absolutt ikke sånn, hun går i en rett strek nedover, mens jeg er født med en heeelt annen dum kroppsfasong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lete etter min kroppsfasong der inne, men merket for at det kunne jeg driti i, eller blir super deprimert! De er bare radmagre der inne med en perfekt kropp. Så søkte litt på google, men fant svært lite....

Så det ble vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:romeo:

Hei her er jeg igjen.... Sitter å venter på at akutten skal starte, så da ble det litt KG titting. Vi har vært ute å kosa oss masse jeg og sambo..Det ble nok ikke så fet mat idag heller. Ble kylling, med litt ris og masssse salat;) Var godt og koselig!

ER egentlig kjempe trøtt, til å ikke ha gjort så masse idag! Tror det er litt sånn dagen dagen derpå etter lørdagen. Så det skal bli godt å komme i seng straks etter akutten. Men den må jeg ha med meg:) det er et must!

Så er det opp og hopp imorgen også. Da har jeg faktisk fri da og, ble ringt opp og spuyrt om jeg kunne ta en annen vakt i bytte, så ikke lei meg for det! Så da skal jeg bare kooooose meg hjemme i joggebuksa! Også trene;) Jeg er faktisk ikke støl enda, så da blir det hardere trening imorgen!!!!

Ha en fin kveld folkens og en god natt ;):natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God formiddag!

Tenke seg til, klokken er bare 13 og jeg har gjort unna en hel masse! fått vasket flere maskiner, fått vasket kjøkkenet, trent og lekt litt med pus som kjeder seg idag....

Ja så gikk det ikke så bra med denne klesvasken da. Jeg klarte å vaske samboers nye POLO genser kjøpt i London til en litt mindre størrelse. En ikke billig genser og han kommer til å fly i taket når han finner ut av det. Den er lissom helt ny! Må finne på noe sprell der, slik at den kanskje blir litt større igjen og han ikke finner det ut. Mon tro om det hjelper å bløte den og henge den på en kleshenger med noe tungt nede slik at den strekker seg?? Råd tas imot..Litt små desperat her merker jeg...

Også det beste av alt i dag: jeg våknet litt støl! JEg var langt fra veeeldig støl, men kjente at jeg hadde brukt noen muskler i bakside lår og rumpe som ikke var vant til å brukes! Herlig!!! OGså nakken var heeelt ødlagt, men det tror jeg skyldes sovingen inatt! Men litt trening i morres hjalp på, både nakke og andre muskler. Så håper å kjenne det mer imorgen..Bena altså..ikke nakken;) hehe :gjeiper: Merkelig er det at jeg ikke blir støl i magen lenger. Np holder jeg planken myyye lengre og jeg finnes jo ikke støl. Begynner nesten å lure på om jeg ikke gjør mageøvelsene riktig?? Jeg blir aldri støl i mgen etter planken, situps, eller annet....

Sov heeelt grusomt i natt. Så nemlig på den dokumentaren om dette Hudson flyet som nødlandet i Hudson elven i New York i januar. Gikk på tv2 i går. OG dermed har Snuppis drømt om flyulykker i hele natt!!! Ikke akkurat ønskedrømmer det nei!.

Idag skal jeg kooooose meg. TOk meg en laaaang god dusj, skrubbet huden, smørte inn huden, fikk på meg joggebuksen og god jakka og skal bare kose meg idag! LEse litt og styre og ordne. Ingen planer om å forlate åstedet nei. Mulig jeg må ut å måke litt, men også en plan om å overtale samboer til dette. Frister ikke å gå ut. vi får se hva det blir til....

Målte meg idag da....Med målebånd. Har redusert med 3 cm rundt hofter og rumpe!!!!! :sjenert:

HAVE A NICE DAY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey jeg innrømmer....Jeg er støl!! Veldig støl! HAr sittet på en stol i nesten to timer nå og lest og skrevet litt og skulle reise meg opp og bena sviktet under meg. Gikk i trappene og det kjentes ekstra tungt å bære dem..De sviktet litt og var stive...

JIPPI!!!!!gjort noe riktig da! (men magen er ikke støl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he,så bra du har blitt LITT støl ihvertfall da :) men når man har trent de samme musklene flere ganger, så slutter man jo å bli støl...men det har selvsagt effekt for det!

med magen så burde du kanskje variere litt. Er det bare sit ups og planken du tar?

det finnes ihvertfall utrolig mange mageøvelser, og det er bra og variere slik at man får brukt alle musklene. Er jo så mange forskjellige muskler i magen..

blir litt tungvint å ta det her... men søk på nettet så finner du sikkert mange øvelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg aner ikke hva alle disse heter, men tar så klart flere;)

Men kan sikkert lete litt på nett etter enda flere som jeg kanskje kan kjenne effekten på ja;)

du har ingen egen dagbok du da Stella K?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...