Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

SÅ var det endelig helg igjen! Helgen ble startet med besøk i går kveld, hvilket var veldig koselig, men ble litt for sent....Så det ble litt ekstra soving denne lørdagsformiddagen! Men det var deilig! Sambo derimot spratt tidlig ut av sengen og hadde fått det for seg at han skulle bruke helgene på å trene, så borte ble han..

Lørdagsformiddagen har gått med til å lese litt, kose seg litt, leke med pus litt, håpe på selvangivelsen, hvilket IKKE kom....Bare slappe av! Deilig!!!! ;)

Null trening med andre ord!!! Men på mandag ser jeg frem til en bedre treningsøkt, da har jeg fri dag også så skal bruke lang tid på disse videoene jeg fant! Det ser jeg frem til!

Sambo kom nettopp hjem nå i skrivende stund...Har vært å handlet faktisk! ! Hvordan er det mulig å svi av sååå mye penger uten å få med seg noe av det han faktisk skulle ha?? :gjeiper: han har kjøpt mye ja, men glemt alt det vesentligste..Mon tro hva han hadde tenkt om middagen ikveld *ler* Eller hva jeg skal vaske meg med, eller tørke meg med, eller pusse tenna med...Er ikke greit å være gutt gitt...... Men han har vært flink da, kjøpt lett produkter til meg. Lett ost, lett leverpostei, grovbrød, masse masse frukt, smoothies poser i all mass!1 ;) Litt snill er han jo da... :rødme:

Har fått det månedlige besøket idag så merker at godtesuget har meldt seg ja..... Jeg motstod alt som het godis i går kveld faktisk, til tross for besøk og full dekket bord! Jeg satt der med druene mine jeg:) Men nå er det virkelig ille.....

Fått et lite problem i henhold til godis og mat, og det er at jeg har funnet ut at jeg kan ikke ha masse av dette liggende i skaper og kjøleskap for da blir jeg superstresset og føler at jeg må spise dette. Prøvde å tolke meg selv i henhold til dette, for maten forsvinner jo ikke ut av kjøleskapet, men jeg blir bare fristet og føler at noen må ta på seg oppgaven med å spise dette opp....Dette er litt skummelt synes jeg. Hadde det vært opp til meg, skulle det vært minst mulig innhold i både skap og kjøleskap, men da klikker det for sambo her.. :fnise:

Nei nå får jeg komme meg på badet, sminke meg litt og se litt anstendig ut for resten av dagen...... blir en sosial helg dette, men det er bare koselig:)

Lite liv her inne om dagen, men håper noen vil titte innom. uansett, ha en kjempe fin lørdag kose dere med våren som er på fremmarsj.

*snuppis* :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja så var helgen over igjen..Den flyr jo fra meg, rekker jo ikke å nyte den to sekunder engang! :kjefte:

Men det har vært en fantastisk fin helg med sosialt samvær og pent vær. Da kan det jo ikke bli bedre;)

I går var en fantastisk dag!!

Og samme idag. Blitt litt sjokolade i helgen, men langt i fra mye føler jeg. Gleder meg til å stå opp i morgen og trene skikkelig til det svir!!!! Skal gjennom et par videoer.. Det blir spennende å se om jeg holder ut og om det gjør noe med kroppen.

MEN det beste av alt. Hadde besøk idag og vedkommende presterte å si (var lenge siden sist vi møttes og h*n er veldig veldig ærlig og snakker rett fra levra) at jeg var blitt tynn og det var veldig tydelig! Samtidig som h*n lurte på om jeg trente for det også syntes! :enig::enig::enig: Gjett hvem som blomstret opp da ja...Jeg ble så glad jeg, ubeskrivelig glad!!!!! Og da får man enda mer lyst til å bare kjøre enda hardere på!!!! Så det ga meg en skikkelig oppløfter om at jeg har gjort noe riktig, det gir resultater og at jeg skal fortsette!!!

Nå tar jeg snart natten, skal bare se hvordan "naboene"har klart seg;)

*snuppis* :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og Hei til deg Inazone;)

Ja vettu jeg svevde lenge på den der gitt...Har jo egentlig håpet på en sånn reaksjon, men ikke fått den fordi jeg ser de fleste hver eneste dag. Men jeg vet at det er ærlig fra hennes side, fordi hun sa også i sommer at jeg faktisk hadde lagt på meg - så det kommer begge veier;)

Ja jeg tok den linken jeg la ut forrige dagen, der finnes det 5 6 videoer tror jeg..Kjørte gjennom dem alle sammen jeg. Det gikk litt saktere enn en vanlig trening, fordi de forklarer litt innimellom, men jeg tenkte at jeg skal prøve dem alle sammen. De er laaaangt fra lange. Den lengste er på 15 minutter og den skal jeg nok følge slavisk. De andre tok jeg bare for å lære litt av, kommer ikke til å trene til dem noe mer, men bare huske dem. Men den videoen på 15 minutter trener magen og det er minimalt med prat. Så den var bra! ;) Mye bra på den siden faktisk, mange gode linker med forslag og inspirasjon (ikke rukket gjennom halvparten enda).

Så da var dagens treningsøkt gjort unna;) Føles deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått et lite problem i henhold til godis og mat, og det er at jeg har funnet ut at jeg kan ikke ha masse av dette liggende i skaper og kjøleskap for da blir jeg superstresset og føler at jeg må spise dette. Prøvde å tolke meg selv i henhold til dette, for maten forsvinner jo ikke ut av kjøleskapet, men jeg blir bare fristet og føler at noen må ta på seg oppgaven med å spise dette opp....Dette er litt skummelt synes jeg. Hadde det vært opp til meg, skulle det vært minst mulig innhold i både skap og kjøleskap, men da klikker det for sambo her.. :fnise:

Kjenner meg igjen her altså..

Særlig når jeg har bakt! Jeg spiser bare litt, men får så dårlig samvittighet over alt som er igjen (noen ganger er det nesten umulig å dele oppskriften). Blir til at jeg spiser fordi jeg ikke vil kaste maten - har vært flink og fryst ned en del, men det er fortsatt noe igjen. Stakkars mat som jeg har strevd med :grine:

Beste er vel å droppe å ta fram bakebollen i det hele tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg den linken... Skal ta en titt, la den til med bokmerke. Kjenner jo at det lønner jeg å bytte øvelser av og til, så kjekt med en side med tips! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med tilbakemelding :) Sånn er bestemoren min og, at tilbakemeldingene går begge veier. Ikke alltid like hyggelig :fnise: Men i likhet med deg har det vært av det positive slaget i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut og sett på noen av videoene. Nå skjønner jeg at det var greit å ta fler da, trodde det var videoer med fullt opplegg jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjallabais folkens! Atter en ny solskinnsdag! Fryktet det værste da jeg leste avisen i går og de skrev at vinteren skulle komme tilbake med snø! Da hadde jeg virkelig trukket for gardinene og lagt meg for en månedstid :gjeiper: istendenfor våkner jeg til en ny vakker blå himmel og solskinn! Dog litt kaldere men ingen snøfnugg så da er jeg fornøyd!!! :)

Og hva gjør man når man er fornøyd?? Jo man trener litt...Hehe. Kjørte på med denne ene videon min i linken. Den dreier seg kun om magen, og varer 15 minutter. Liker denne spesielt godt da det er minst mulig pjatt og mer sammenhengende trening. Også kjørte jeg litt andre øvelser som jeg lærte av gjennomgangen av de andre videoen i går. Våknet faktisk støl i magen og håndtaka idag:) Digg følelse! Men tror jammen meg jeg skal bli mer støl nå ja, for jeg kjenner magen jobbet skikkelig under dagens økt! Og det skalv i bena og magen etterpå. Jeg trente litt armer idag også. Det kan jeg skylde på samboeren min for :gjeiper: Han har begynt å trene på treningssenter og ønsker sterkt at jeg skal bli med han før han starter på jobb om morgenen (jepp han er gal hvis han tror jeg skal dra på et treningssenter kl 8 om morran) Og da sa han at jo det trenge jeg for å trene litt armer...så da fikk jeg noe nytt å tenke på....Så tok en stol og satte meg på tuppen av den og løftet kroppen opp og ned med armene. Det tok på ja:O)

Kjenner meg igjen her altså..

Særlig når jeg har bakt! Jeg spiser bare litt, men får så dårlig samvittighet over alt som er igjen (noen ganger er det nesten umulig å dele oppskriften). Blir til at jeg spiser fordi jeg ikke vil kaste maten - har vært flink og fryst ned en del, men det er fortsatt noe igjen. Stakkars mat som jeg har strevd med :grine:

Beste er vel å droppe å ta fram bakebollen i det hele tatt :sjenert:

Helt enig med deg Mischa...Det er synd på maten som må ende sitt liv i søpplekassen og ikke i magen;) :sjenert: Så det er nok der grunnen ligger ja...Jeg kjenner meg hvertfall så godt at jeg får helt stressfaktor innvendig når det er masse mat i kjøleskapet! Godt å høre at vi er flere;)

Så koselig med tilbakemelding :) Sånn er bestemoren min og, at tilbakemeldingene går begge veier. Ikke alltid like hyggelig :fnise: Men i likhet med deg har det vært av det positive slaget i det siste ;)

Hehe godt å høre..........Man må støtte hverandre opp litt og skryte litt..Det gir en bedre selvfølelse og mer motivasjon til å stå på.

Testet ut og sett på noen av videoene. Nå skjønner jeg at det var greit å ta fler da, trodde det var videoer med fullt opplegg jeg :fnise:

Åjada, tror du jeg er noen racer som kjører 3*30 minutters videoer..Hehehehehe ånei du... De er super korte mange av dem. Men anbefaler den på 15 minutter. Tenkte jeg skulle gå inn på diet.com og se om det ligger flere lengre videoer;) Skal linke om jeg finner noen..

Fortsatt strålende dag folkens!!

JOOOO det MÅ nevnes.Kjøpt hoppetau'!! så på flere mangfoldige år har jeg ikke hoppet, men startet begivenheten idag! Jeg må jo si at jeg hoppet mer enn jeg trodde jeg skulle klare, men det kjentes på pusten ja! Skulle tro det var en god kondisjonstrening da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på middag idag hvor det ble servert fantastisk GOD mat...Mmmmm men jeg klarte å styre unna! Jeg tok en liten porsjon og verken mer eller mindre. Det var flere desserter, kaker, sjokolade og potetgull! Snuppis holdt seg unna samtlige;) *Stolt*

Til kvelds når jeg kom hjem ble det havregrøt..Fått helt dilla vettu;)

Er super duper støl etter dagens trening så er spent på om jeg fikser noe imorgen tidlig, men burde;)

Natta folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en aldeles liten negativ ting med dette slanke/kostholdshysteriet mitt..Nemlig det at jeg har ingen bukser igjen:( Jeg har hatt en jeans som har sittet som klistret på hoftene og rumpa. I grunnen har jeg ikke likt den på MEG fordi jeg føler meg egentlig tykk og feit i den, store lår og hofter. MEN jeansen er så kul i seg selv at den er i bruk. Nå er det en stund siden sist jeg har brukt den, og tok den på idag og jepp....Høyt for meg selv alene på garderoberommet stod jeg i sjokk!!! Den finnes ikke malt på lenger, den er pløsete!!!!!! Jeg har jaggu gjort noe helt riktig!!!!!!!

Det ble trening idag også gitt...Hadde i grunnen ikke trodd det. Regnet med å være super støl når jeg våknet, men det var jeg heller ikke. Litt kjente jeg, men det var bare å fyre løs på en hard trening. Dagens treningsøkt var følgende (intensivt uten pauser)

Denne 15 minutters videoen (bare at jeg kan dne utenatt nå og trenger ikke se på den)

Så ble det sideløft med ball.

Enkle situps

benløft

På alle fire med benløft bakover

Forsøkte rumpespark slik som Inazone forklarte, men er jammen meg ikke sikker på om jeg fikk det til. Ble litt klønete...

Så ble det utfall ved hjelp av stol (jeg haaater denne øvelsen så ble ikke mange)

SÅ ble det knebøy inntil vegg

Så ble det sideløft oppå ball inntil vegg.

Og til slutt ble det armløft ved hjelp av stol!

føler at det var en god trening;)

Idag blir det havregrøt til middag..fått helt dilla, kan bare ikke få nok av det..Er så godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal *snuppis* KLAGE og SYTE litt :(

Har en skikkelig skikkelig skikkelig bæsj dag idag! En sånn dag hvor man egentlig er lei seg fordi man våknet!I grunnen startet den i går kveld, men er verre idag :tristbla:

Hvilket resulterte i null trening idag! Orket rett og slett ikke....Men jeg har jo trent hver eneste dag unntatt helg, siden forrige mandag så er jo ikke krise med en dag av.Dessuten er jeg så støl i bena at jeg knapt kan gå trapper...

Sitter her og bare synes skikkelig synd på meg selv og håper dagen snart er over..Men det er LANGT igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike dager er kjipe, men i morgen er atter en dag! :kose:

Og en treningspause var på tide, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja nesten kommet meg helskinnet gjennom denne dagen ja. Bare noen timer til med jobb nå så er det rett hjem til den etterlengtede sengen min og sove til en forhåpentligvis bedre dag imorgen...SKikkelig møkkadag har dette vært ja...Men klaert meg fint med tanke på kostholdet da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, humøret er litt mer på sin rette plass idag, til tross for at jeg våknet opp til 15 cm nysnø!!! DET var ikke helt den rette starten på dagen, men men...Jeg fatter ikke får alt dette skal rekke å smelte bort før sommeren kommer. Jeg kommer til å stå i 17 mai kjole i snøen!!! Garantert!!! Så mye som jeg har, så er det bare å komme hente for dere som ikke har nok;)

Ellers så er det fredag! Kan jo ikke være helt deppa..Er fortsatt litt deppa, men ...langt fra så ille som i går! Venter noen laaaange timer på jobben før helgen starter for min del, men får bare bite tenna sammen og holde ut.

Ble ikke trening igår, ble ikke full trening idag heller, men 15 minutters videoen ble tatt sånn rimelig greit idag. Bedre enn ikke noe. Til mandag venter det full treningsøkt ja! Grunnen til at jeg ikke orket ikdag var at sambo hadde forsovet seg til jobb, og brukte ørten timer på badet og jeg kom aldri helt til. Så da føyk klokka avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg igjen..... ;) Ukene flyr altså!

Denne uken kan jeg skryte på meg og ha hatt hvertfall tre supre treningsøkter, en fri dag og en litt mindre super treningsøkt! Matveien har det gått helt fint med;) Var innom søstra mi en tur etter jobb idag og fikk servert sjokoladekake. Det ble med det ene lille stykket! Det fikk holde;) Er stolt av meg selv. Først startet jo helgene med godis tre dager, så redusert til to, nå kan jeg faktisk klare meg med bare en..Men jeg tenker som så......litt mindre mengder kan jo deles opp over to dager? Enten full mengde en dag eller dele opp på to.... Same shit;) Vil jeg tro da??? :popcorn:

Imorgen er det sosial dag med jentene, så skal styre meg da og men litt kos blir det;)

Skal få trent litt ekstra godt på mandag! Rart med det, men gleder meg....Skal få tak i denne videoen som Kalliope har anbefalt også får vi se hvor det fører hen;O)

Tenkte å unne meg selv med en bikini fra Victoria secret. Aldri handlet her før så trenger alle mulig erfaringer og råd;) Redd for å bli svindla jeg.... Men nå tar jeg natta tenkte jeg . Opp tidlig imorgen. Eller etterpå....

Nattinatt klem fra *snuppis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så var søndagen her....Dagene løper! Men for en herlig søndag. Ute skinner solen og det er en desidert hjemme/joggebukse dag;) Skal bare kose meg! Bortsett fra at det er stor krangel på hjemmefronten, i forhold til familie da;( Ja jeg har en heeeelt syk familie, bare krangel og bråk;( Men men prøver å ikke tenke så mye på det..

Skal ta med meg lille pus og tusle ut i solveggen om noen få strakser, så venter husrengjøringen senere;) Får besøk i kveld så må se litt ok ut her.

I går ble det to små sjokoladekakestykker og et lite påskeegg...

EN ting skal sies...Jeg har fått et nytt mål. Fikk en kjempe kjempe kul jeans av en vennine i går og den er i str 34! Jeg har alltid brukt 38 i str og 36 har vært vanskelig å få over lårene. Men denne i 34 kom fint på, rett opp, fikk lukket knappen MEN jeg har litt håndtak påsidene, akkurat som om buksen presser dem opp og frem..Så legger buksen til side, og skal få dette vekk!!! TRenger ALLE gode råd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har gått med til skikkelig opprydding og litt soling;=) Nå venter middagen, idag blir det fiskemiddag!! Så blir sikkert super trøtt etterpå :natti:

Forsøkte å få tak i den videon, men viste seg å være skikkelig vanskelig. SÅ jeg søkte litt på youtube og der ligger det jo deler av den, så jeg får heller begynne med det....Det er veldig fint med youtube i den forstand at det er lovlig og gratis. MEN negative er jo at ofte er videoen bare på mellom 1og 5 minutters lengde. Vært greit å funnet en med ti,femten, tyve minutters lengde...

Ønsker fortsatt råd for å få redusert litt håndtak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...