Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Så er snart påsken over!!! Og da er det hardkjør, da er det lissom bare sommeren igjen da..Det er lissom neste ferie og dermed må en være bikiniklar!!! SÅ jeg og fitnessballen og mitt sunne kosthold er klare vi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

YIHA!!! da var påsken over....egentlig ganske merkelig å våkne idag, ingen unger som skrek i hagen utenfor og jeg lå alene i sengen :( Sambo var reist på jobb..... Også slo det meg at hverdagen var her igjen og det var bare å hoppe ut av sengen (tidligere enn vanlig) og komme seg til ballen... også var det jobb og skole igjen da:( Noe herk, men det må til!!

Neste mål er sommeren!!! Så nå er det bare å stå på. Jeg var flink å trente, det var ikke akkurat TJOHO stemningen, men jeg gjorde unna dagens trening. En del pilates, mye ball og mye knebøy! Ble både sliten og andpusten og det svei i bena, så tror de fikk gjennomgå i dag! Fantastisk øvelse den med ball mot veggen!!! den burde dere prøve:=)

Fått i meg to knekkebrød. Blir vel havregrøt til middag idag tror jeg..Lenge siden sist nå..Er jo så godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så var det atter en ny dag, tenke seg til hvordan dagene flyr og det straks er helg igjen... Ikke meg i mot akkurat men... Idag har jeg faktisk fri fra jobben så idag blir kosemose dag;:) Skal bruke penger jeg ikke har.... hvilket jeg ikke burde gjøre, men må....Om ikke dagene flyr fort så flyr pengene mine fort også :trist:

Startet dagen med litt trening, (ble ingen trening i går for da var jeg nemlig så støl at jeg knapt kunne puste normalt) Men idag ble det et kjært gjenmøte med gulvet og fitnessballen:)

Skal forsøke som Miss shorty(var det vel) å ramse opp eksakt hva jeg gjorde

1: startet med å ligge på ryggen og ben oppå ballen, dytte helene godt ned i ballen og løfte litt på rumpa og skyve fra. Jo mer ned man dytter, jo mer motstand.

2: Deretter la jeg benene i bøy oppå ballen og tok situps hvorav de er rolige som oppvarming, teller 1 2 3 og på 4 går jeg ned igjen.

3: Samme stilling, men tar det ene benet i bøy over det andre og tar skrå situps.Dette gjøres på begge ben.

4: Vanlige situps i samme stillingen

5: Samme stillingen, men denne gangen tar jeg å trene hele magen med situpsen. Det vil si at man har samme utgangspunkt for situpsen, men man går i en sirkel slik at man får med seg siden også (håndtakene) Denne liker jeg spesielt godt for den tar godt!

6: Deretter Løfter jeg opp ballen, holder bena strakt opp (så langt som mulig) og ballen i mellom, klemmer godt ballen mellom bena slik at det presser på innside hofter. Også slepper jeg ballen og tar imot med hendene, og på nytt.

7: Samme stillingen bare at jeg vugger frem og tilbake

8: Samme stillingen bare at jeg strekker ut bena så godt jeg kan og mens ballen er i mellom så senker jeg bena ned mot gulvet og opp igjen

9: Ligger så helt flat med strake armer bak hodet (knærne skal stå i bøy slik at foten er rett i gulvet) og ballen i mellom, løfter meg oppmed ballen imellom armene og over bena slik at ball treffer gulvet, også legger meg ned igjen slik at ball treffer gulv bak hodet.

10; Reiser meg opp, legger ballen litt foran meg, støtter på med albuene og bena i bøy bak, passer på at magen ikke hviler på ballen og skyver ballen fremover slik at bena løftes litt.

11: Deretter legger jeg meg helt over ballen, slik at den kommer nede ved bena og jeg har hele overkroppen hengende over gulvet i en strak form. holder planken.

12: samme som over, bare istedenfor å holde planke skyver jeg ballen under meg frem og tilkbake med kroppen

13: Samme stilling som over, bare tar push ups.

14: setter meg så skrått over ballen, dvs at jeg legger den ene armen over ballen slik at den kommer mellom kroppen og armen, armen lener på gulvet på andre siden og det ene benet skrått mot ballen. Det andre benet løftes så rett opp og ned. deretter i sirkler og skrått

15: situps på ball.

16: legger meg ytterst på ballen med foten flatt mot veggen etter hevrandre, slik at man sitter litt skrått, tar skrå situps over ball.

17: steller meg opp til veggen, legger ballen bak rygg og tar bøy, både med bena fra hverandre og et ben foran det andre.

:) Dette ble mange øvelser det, og jeg er imponert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, takk for hilsen i min bok, og en hilsen tilbake til deg!

Kan jo forsøke å henge med her heretter, og se om jeg plukker opp noen tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra øvelser for kjernemusklulaturen det der :Nikke: Også imponert over antall øvelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Caskr:) Bare å stikke nesen innom her og henge med, kjempe koslig:=)

Miss shorty - du mener det ja..Føler lissom at det ikke er en god nok trening, så da er det godt å høre fra andre med litt mer peiling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What a day what a day what a day :popcorn:

Solen skinner og man kan virkelig ikke klage...jo jeg kan, som akkurat kom på jobb og må sitte her resten av kvelden, men allikevel er det snart helg og solen har varmet meg opp i hele dag:=) Herlig.

Ingen trening idag da, hadde elektriker på besøk imorres så da fløy timene vekk der istedenfor:) Men raket hagen da, om det tells:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag, ny uke og nye muligheter!!

Startet mandagen med trening. Nettopp spist to grove knekkebrød med gilde go og mager pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av migrene har snuppis ligget rett ut siden i går.... Det ble trening i går, men det ble også en skillingsbolle i går kveld. Den kom sambo med til med og tryglet om at jeg skulle spise for å få i meg litt sukker slik at det kanksje hjalp på hodepinen..Men den sitter godt:( Dagen idag har vært sunn, men ikke trening. Tror jeg skal være litt forsiktig med det, med tanke på aktivitet og nakken :( uff er så vondt og så dumt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, migrene er ikke godt :( Får det ikke selv, men min kjære får det innimellom og det er fælt å se hvordan det kan sette folk ut av spill! Håper du føler deg bedre i morgen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Long time no see....

Skjedd så fryktelig mye, jeg har vært syk og det har vært dødsfall i omgangskretsen så vært lite tid til data og trening..Men har forsøkt å holde kostholdet i kurs:)

Trente lite granne idag, kun ben...Det av den grunn at jeg var ute i går og så på bikini og føler meg SÅ stygg i samtlige bikinibukser! Er langt fra fint på meg! Jeg kler rett og slett ikke bikinitruse. Rumpa mi blir stygg og hullete og feit! Men jeg erikke den som sprader rundt i gstring på stranda heller.

Nå blir det ikke noe av den sydenturen jeg planla i juni måned heller....Fikk rett og slett ikke fri:( TRagisk...Mistet litt motivasjon da ja, men jeg får holde ut og prøve å komme sterkere tilbake.

Tok forresten på meg tre stk bukser idag før jeg fant en som ikke satt slaskete og pløsete;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt masse fremgang, så en banal ting som en bikinitruse kan ikke ødelegge motivasjonen nå! ;) Stå på!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikiniprøving, huffameg, er det noen i hele verden som synes det er morsomt?

Hørtes bedre ut med de buksene du prøvde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, innrømmer at det ikke var noe gøy å lete opp tråden sin, heldigvis hadde den ikke landet på side nummer 2 da...

Men her er jeg og skal gjøre et helhjertet forsøk..Det har vært så mye som har skjedd i det siste, dødsfall sykdom og masse mas med jobb og diverse. Derfor har jeg falt litt ut av KG og litt ut av treningen. Jeg har forsovidt holdt kostholdet så skal ikke klage så mye på det. Men treningen derimot har det blitt verre med... Men...Nå skal jeg skjerpe meg! Siste innspurt før sommeren!

Jeg starter fra og med imorgen med trening igjen!!!Det skal bli godt, selvom jeg innrømmer at det er et skikkelig tiltak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...