Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor det er 3 dager... Men den 4de er jo for å få en hviledag der musklene kan restituere seg. Du kommer nok til å være ganske støl etter de første rundene, det var hvertfall jeg... Så den kommer godt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er fri dag så dette skal testes ut Inazone... :O) Skal fortelle hvordan det gikk etterpå..(om jeg fortsatt er på fote) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg love kjentes godt...Var litt vanskelig å skjønne de enkelte posisjonene, feks det der med knærne opp i nr 1. og knærne peke utover i nr 2. Det vet jeg ikke om jeg helt forstod. men gjorde et forsøk, og uansett kjentes det på magen ja..

Jeg sliter skikkelig med nakken når jeg tar situps, får så vondt at det er det som gjør at jeg gir opp. Jeg vet ikke om jeg støtter riktig, for uansett hvordan jeg vrir og vender på det så gjør det vondt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Hei!!!!!!

NESTEN en times trening idag! Det var deilig. Tok ikke så mange pauser mellom øvelsene heller, kjørte heller rett på. Nå må jeg bare kjenne det imorgen for jeg kjørte hardt på mageøvelsene nå ja, alle mulige metoder prøvde jeg ut. Men det er sikkert enda noen til ja. Så nettopp på vg tv at Tone Damli Aaberge begynte å trene til sommerkroppen nå og da var det trwning med ball og fant noen gode øvelser der ja. ;)

Ellers har jeg akkurat spist en porsjon med havregrøt, har endelig funnet denne typen med kruskakli (?), men synes den smaker helt likt jeg??? Hva er forskjellen?Eller rettere sagt, hva er denne kruskalien eller kruskaklien :fnise: ??

Idag er det kveldsvakt, så tar litt flere timer før jeg har helg!Men men får prøve å kose meg litt på jobb med ålete etter noen øvelser, besøke litt "naboer" her inne og lese meg opp litt mer kunnskap;)

ha en fin fredag så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger Tone Dami Aaberge å trene til sommerkropp?! :sjokk:

Blir nesten litt provosert jeg :rolleyes:

Hun har da ikke akkurat noe å jobbe med..jaja..

Synes du var veldig flink som klarte å styre unna pommes frites!

Jeg synes det er veldig vanskelig å styre unna god mat når jeg er gjest.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempe vanskelig egentlig..Eller egentlig kan jeg si VAR..For det går lettere nå. Jeg bare forestiller meg den følelsen jeg har ETTER å ha spist det. Den er så vond den..Man sitter med skrekkelig dårlig selvfølelse og føler seg tjukk og feit, og da klarer man å takke nei.

Ja du kan så si..Tone har en fantastisk fin kropp i grunnen. Så hun trenger hvertfall ikke stresse med det.... Men greit å holde seg i form, men blir jo litt for dumt med tanke på at hun har en ganske sexy kropp! Enig der ja....

Snart venter jobben.... Jeg har ligget litt på sofaen og lest studier og hatt knebøyeren min og trent litt samtidig.

_Hittil har jeg spist;

En bolle med havregrøt med en skje syltetøy, oppskjært eple og banan.Glass vann!

En kopp grønn te

En og halv grovt omega 3 brødskive med sild og skinke et glass juice.

Før jobb blir det nok 3 kyllingpølser ja.

Ikke godis idag!!!!!! No way!!!!!!!

Forrsten, er det fy fy og spise en banan hver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nr 1 har du bena samlet, sånn at du har knærene også intill hverandre. I nr slipper du dem utover. Hold føttene samlet, bare knærene som detter til hver sin side. Vet ikke om det ble noe klarere jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nr 1 har du bena samlet, sånn at du har knærene også intill hverandre. I nr slipper du dem utover. Hold føttene samlet, bare knærene som detter til hver sin side. Vet ikke om det ble noe klarere jeg... :sukk:

Jo da fordstod jeg vettu:;) Da var det en enkel sak... :O) Tusen takk.

Da sitter jeg på jobb og kjeder meg:( kommer til å sjekke KG masse nå fremover et par timer ja så her er det bare å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppis kom seg hjem fra jobb da....Eller jeg ble invitert innom ei vennine så dro dit. Her var det kalas ja!! jenta sparte ikke akkurat på snopet!

Jeg ble tilbydt et hvitløksbrød og det stemmer det som stod på kk.no idag ja...Det er venner og bekjente som ødlegger dietten din. De skal tilby deg noe og du kan ikke si nei i frykt for å være uhøflig. Stemmer stemmer! hehe... Så det ble en liten bit. Bare en liten!!! Kun for å være snill!

Også hadde hun kjøpt påskeegg og bakt kjeks. Så det ble med en havrekjeks, bakt på havregryn (så innbiler meg at det var litt sunt) og ett påskeegg! Og to striper med firkløver. FY!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg følte det ble litt mye men..Så ved den siste biten sa jeg til meg selv at dette får være godis dagen min, imorgen er det ikke noenting!

Kom hjem og fikk malt litt...og nå har jeg landet i sengen og venter på at jon blund skal drysse litt søvnstøv i øynene mine, men han lar vente på seg gitt.....

håper jeg er støl i magen imorgen. Det burde jeg være hvis ikke blir jeg utrolig skuffet etter dagens innsats:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hadde hun kjøpt påskeegg og bakt kjeks. Så det ble med en havrekjeks, bakt på havregryn (så innbiler meg at det var litt sunt) og ett påskeegg! Og to striper med firkløver. FY!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg følte det ble litt mye men..Så ved den siste biten sa jeg til meg selv at dette får være godis dagen min, imorgen er det ikke noenting!

Grei løsning det, da ;) Ikke vær så streng med deg selv :) Du spiste overhodet ikke mye! Du skulle sett meg på godisdager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det som mye..Men hadde jo håpet at noen sa det ikke var så mye! Men.......Det er det som er litt "feilen" med meg, når jeg tar en liten bit sjokolade så får jeg skikkelig skikkelig dårlig samvittighet! Det kan jo nesten bli farlig i lengden. Men jeg får se..Jeg skal prøve å styre unna godis idag! Faren hver helg har jo vært at det har blitt litt godis i tre dager på rad. Den siste helgen kortet jeg det ned til to dager, kanskje kanskje jeg klarer en dag denne helgen! Neida, det er sant....Det er ikke mye..Tenke seg til at før spiste jeg gjerne en helg pakke med påskeegg selv på en dag, også trykket jeg imeg hele plata med sjokolade...Det var null problem, så de små bitene i går var langt fra mye i forhold til før, men så er det kanskej derfor jeg ser resultatene også :)

God helg folkens:)

By the way: er driiiiiiiiit forbanna: er ikke støl i det hele tatt i magen :kjefte::kjefte::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Da er det kanskje en trøst at ikke det å være støl betyr at det ikke har vært god treningseffekt, forskerne vet faktisk ikke helt sikkert hva stølhet forårsakes av nøyaktig, så det er ikke nødvendigvis en indikator på hvor god effekt treningen har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve å trøste meg med det..Men min kropp har alltid ellers blitt støl av trening eller ved bruk av muskler som ikke ikke alltid er i bruk...Gir meg bare en piff til å prøve enda hardere på mandag det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige er når jeg tar disse mageøvelsene så rister det / skjelver det skikkelig i magen underveis....Hm..Skulle jo tro magemusklene jobbet da...Dessuten tok jeg planken både rett og sideveis m en ikke støl der heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei...

Nå er det lite aktivitet her inne gitt...kjedlig:(

Jeg er hjemme på en lørdagskveld ja..Litt teit dag idag.Egentlig en sånn dag hvpr man ønsket at man aldri stod opp! Alt har bare vært dritt, vært daff og grinete. Startet så bra med å male noen innedører hjemme og resultatet ble bra. Hadde en lunsj date med samboeren min ute, men den ble bare avlyst og endte opp i surmuling og langt fra den koselige daten jeg drømte om.

Dagens store plan var å få på seg jogge buksa og ligge på sofaen i kveld, og da ble han ikke direkte fornøyd når han først spurte om vi skulle ta en tur til faren hans og fikk nei, for så deretter spørre om vi skulle dra på middag hos mamman hans og fikk enda et nei.... Men sofa det ble;)

Vi kom oss hjem, la oss ned pålitt og sovnet!!! OG da våknet jeg betraktelig mye blidere! Nå er jeg full av energi. vi har sett på korslaget og bare kost oss. Han harsatt på en skummel film som ikke er helt min greie så her sitter jeg...Bobler over av energi og lurer på hva i all verden jeg skal finne på..Kan ikke sette i gang med gulvtrening når han ser på film, ikke tørr jeg bevege meg ut på tur i mørket heller....Kan jo ikke akkurat begynne å male igjen så sent??? Det frister joo....Noe må jeg finne på..

Jeg sa til meg selv at det ikke fikk lov å bli noe sjokolade idag og jammen meg klarte jeg å motstå fristelsen! Se det du Inazone...Klarte du det også??? Jeg er stolt av meg selv! Istedenfor kjøpte jeg smoothie og har kosa meg med den! Jammen er det godt og frisk, og metter faktisk! Eneste fy fy idag er at jeg nettopp spiste litt, litt for sent men men....

Fortalte jeg forresten om den STORE happeningen?? jeg kjøpte meg nye bukser i går!!! I størrelse 27!!!!! Aldri i livet har jeg passet noe under 29! ;) Det ble seiersdans i prøverommet da ja!

Nå får jeg se hva slags sprell jeg finner på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vært en del surmuling her også i dag... Kanskje det er noe som går?? :fnise:

Var flink og stod i mot jeg ogå, selv om det innebar å unngå kjøkkenet... :gjeiper: Spist litt sent jeg også, men det har jeg aldri brydd meg så mye om jeg... Er jeg veldig sulten på kvelden spiser jeg, ferdig med det. Forskjellen nå er at jeg ikke kaster meg over noe usunt :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe ja man må lissom ikke bevege seg ut på ondskapens rom (les kjøkken) når man skal stå i mot. Merket det i går ja. Enhver ting i kjøleskapet bare ropte på meg. Men synes jeg var veldig flink, har 3 stk forskjellige potetgullposer i skapet som sambo kjøpte forrige dagen og de ligger der uåpnet enda. Jeg som var så glad i potetgull før, nå kan jeg ikke huske sist gang jeg spiste...

Det ble med smoothien min og det var godt! Mon tro om jeg skal hamstre litt sånne og ha liggende til man får lyst på noe godt. Det hjalp virkelig i mot. Kan jo ikke være usunt å spise det, står at det er 100 naturlig. Eneste er jo at man skal blande litt juice i den og juice har jo ikke ryktet på seg å være sunt. Men litt juice fremover masse sjokolade osv er uansett bedre, velger jeg å tro.... De er ganske dyre disse posene, 40 kroner betalte jeg for en liten 400 g pose. Kanskje de er billigere andre steder? Jeg kunne faktisk levd på disse jeg...

Ellers så tok rastløsheten over i går kveld da..Jeg satte jo i gang å male disse dørene og var ferdig kl 3 i natt..Fikk litt hjelp av sambo og da. men da var alle dørene malt og de ble kjempe fine. Fikk litt armtrening, men er ikke støl av det heller. Skulle tro at man merket det på armene, for det er jo en bevegelse man ikke bruker ofte..SÅ da blir jeg kanskje ikke sånn støl lenger...Merkelig.

Lurer på hva jeg skal finne på idag..Skal en liten tur ut i ettermiddag men det tar knapt en time. Ellers blir det å bare være hjemme....Er jo egentlig litt sånn søndager skal være, men det blir litt kjedlig. jeg er litt av den sorten av jeg blir sur og grinete når jeg er hjemme hele dagen og kjeder meg... Vi får se.....

Titter vel innom senere idag da.Ha en fin dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie er er sunt. Juice er heller ikke usunt. Men all frukt inneholder mye sukker da, så som alt annet er det ikke bra å fråtse i det hvis man vil med i vekt.

Og du kan jo kjøpe frukt da, og kutte opp selv. Tror du sparer en del på det ift å kjøpe de posene... Eller så kan du ta en tur på Smart Club, de har vist store poser med sånt, og er sikkert billigere enn mange andre steder.

God søndag til deg også :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde frukten, eller smoothie pakken var sunn og grei jeg fordi det inneholdt naturlig sukker . Ikke spørr meg, jeg er grønn på området. Ja frukt er altfor dyrt dessverre....Jeg pleier å kjøpe på de utenlandske butikkene, litt billgere.

Ja smart club ja..ikke tenkt på...Der er det jo 40% på tordager på frukt også så vidt jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Frosne bær er genialt. 100 gram jordbær eks. inneholder bare 30 kalorier, så du må spise nesten to kilo jordbær før du har fått i deg energien tilsvarende en 100 grams sjokolade (eller for den saks skyld chips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...