Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Guuuud så irriterende! Nå hadde jeg skrevet en LANG melding også trykket jeg "Lagre" også hang hele nettet seg!! Jeg husker jo ikke alt, men gjør et helhjertet forsøk på å hente igjen alt jeg skrev....

Jeg er nok en liten velte/vinglepetter ja. Litt frem og tilbake. MEN du skal få høre grunnen! Grunnen er at jeg er veldig redd for å utviklie en spiseforstyrrelse. Jeg er ekstremt kroppsfiksert og opphengt i vekt og utseende. Det har jeg alltid vært, men i grunnen har jeg alltid hatt en super tynn flott kropp, inntil jeg ble litt eldre. Jeg ser jo mer på jentenes kropp en det sambo noen gang har gjort! *ler* Men jeg synes ikke det er riktig å ta opp et sånt emne her inne på et treningsforum. En spiesoforstyrrelse er ikke noe man tuller med, og heller ikke noe jeg med min kropp skal gå rundt med. For jeg har fått mye pryl gjennom tiden at jeg er så fiksert, for jeg er langt fra tykk! Og det blir ikke riktig at jeg skal være så besatt, når det finnes mange der ute som har et langt større problem enn meg! Jeg var på nippet til å få en slik sykdom en stund tilbake, heldigvis ble jeg stoppet! Jeg ønsker å unngå det nå, derfor tar jeg meg selv i å være altfor opptatt i vekten også får jeg frem noe annet. Men det stemmer jeg ønsker å gå ned litt. Vil nå drømmevekten på 54 53 kg. Men er litt redd vekten, derfor har jeg ikke veid meg på lenge!

Det ble ikke helt med målene heller hver mandag. Men sist gang viste det seg at jeg hadde redusert med noen cm her og der. Det hjalp på motivasjonen! Men jeg er veldig opptatt av å se resultatene og tenker vel på det hele tiden og vurdere meg opp og ned i speilet dag ut og dag inn. Jeg vil så gjerne se resultatene etter så lang tid.

Målene mine:

1: markert mage

2: stramme opp lårene slik at de ikke disser

3: samme med leggene

4: fjerne håndtakene

5: stramme rumpa

6: fjerne appelsinhuden

7: generelt sett være litt snillere med kroppen min med tanke på mat!

Jeg trives med den maten jeg spiser nå, men det kan nok tenkes at jeg går lei ja... Men nå som du vet målene mine, synes du jeg spiser riktig? Og hva med treningen? Idag ble det 20 min stepping igjen. MErkelige er at jeg ikke finnes støl, ikke noen gang etter stepping har jeg vært støl! Hva hjelper egentlig steppingen for? Konkret lissom? Og synes d u det andre treningsopplegget mitt er greit nok? Hvor ofte skal jeg satse på dettE? Hvor lenge av gangen ?

Så er det snart helg, i helgen unner jeg meg selv litt mer "mat" om jeg kan bruke det ordet. Det blir ofte besøk og da kan det ikke forventes at det blir servert kaninmat. Hehe.... Men jeg spiser aldri stappa mett slik som før i tiden. Dessuten er jeg veldig glad i cola. Men dette har jeg klart å bytte ut med pepsi max som jeg har hørt det ikke er noe sukker i og kan drikkes. Det blir litt av det i helgen også.

Også litt sjokolade da, det er nok ikke mye. Med tanke på at før spiste jeg gjerne en hel og enda litt til nesten hver dag så er de tnok ikke mye jeg tillater meg selv i helgen. Men allikevel sitter jeg med dårlig samvittighet for hvor mye. Men det er nok noe litt feil oppe i psyken min. hehe... Også er jeg redd for å spise litt fra fre til søndag. Det er nok ikke bra...

Så da vet du det;:) Nå er det noen timer før jobb, også er det lang helg! Hvor godt blir ikke det! Det ser jeg frem til ;)

kjempe bra, nå forstår jeg hva du vil :) skjønte ikke helt det der skjønner du... og ikke vær redd.. vi behøver ikke forkusere så alt for mye på slanking, men nå vet jeg hvordan jeg skal gå fram. Dette var oppklarende :) jeg er på jobb nå ,så får ikke svart deg ordentlig på innlegget ditt før senere.. men hvis du vil så kan vi mailes istede? facbook/hotmail? da blir det litt mer privat hvis du synes det er bedre... jeg synes kanskje det er bedre :)

hvis ikke tar vi det her...

som sagt... svarer deg ordentlig senere når jeg har tid... i dag er det mye stress!!

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt iorden:;) forventer absolutt ingenting fra deg, bare utrolig takknemlig for at du gidder å bruke av tiden din i det hele tatt! Det er kjempe snilt:)

Vi kan godt ta det over mail hvis du ønsker det:) kan sende deg mailen min i en pm. Men er også helt i orden at vi tar det her. Da sender jeg deg mailen, og lar tilbudet stå åpent om hvordan DU ønsker å gå frem. Helt det samme for meg, gjør meg ingenting, verken det ene eller det andre;)

Ikke slite deg helt ut på jobb idag og ha en fin dag du også. Husk: ikke noe stress med dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt iorden:;) forventer absolutt ingenting fra deg, bare utrolig takknemlig for at du gidder å bruke av tiden din i det hele tatt! Det er kjempe snilt:)

Vi kan godt ta det over mail hvis du ønsker det:) kan sende deg mailen min i en pm. Men er også helt i orden at vi tar det her. Da sender jeg deg mailen, og lar tilbudet stå åpent om hvordan DU ønsker å gå frem. Helt det samme for meg, gjør meg ingenting, verken det ene eller det andre;)

Ikke slite deg helt ut på jobb idag og ha en fin dag du også. Husk: ikke noe stress med dette:)

ok,nei men hvis det er ok for deg så tar vi det her :)

snakkes senere! og nei ,sliter meg ikke ut... tar det innimellom når jeg får tid :) synes det er gøy og kunne hjelpe... :)

er jo ikke sikkert du synes jeg er til hjelp da, men det finner du ut av etterhvert :):)

i dag løper tiden nok ut for meg.. så svarer deg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi kan fyre løs med det her;) I orden for meg hvertfall, hvis det er iorden for deg! Jegf har intet å skjule:O)

Klart det... Inget stress. vi tar det imorgen.

Nå har jeg vært flink husmor og ryddet og vasket. Er litt trening i seg selv det der gitt.. Men nå venter jobben om en liten time, så får snu meg om her.

Imorgen er det handledagen, så får prøve å gjøre noen smarte innkjøp der...Og ikke bli lurt i fella av godterihylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..

mål nr 1:markert mage.

Da ville jeg bare fortsatt slik du gjør. Men man kan ikke punktslanke slik at man BARE slanker bort fett på magen. men har du fett der som må bort for å se muskler, så må du også trene fettforbrenning/kondisjon... og da var vi jo over til "slanking". vanskelig å si for meg for vet ikke hvordan du ser ut. men trener du sit ups slik du gjør så vil du se magemuskler så lenge du ikke har for mye fett som dekker.

mål 2:stramme lår.

da ville jeg trent styrke som knebøy, utfall... dette tar godt på rompe og lår slik at de blir strammere.

3: leggene: sykling tar godt på leggene, eller gå i oppoverbakke(gjerne baklengs).he he,,., men da er det greit å finne en vei det ikke går så mange . *knis*

4:for å få bort håndtakene så er slanking nok den eneste utvei. men som du sier.. du vil ikke være for fokusert på slanking.. men det behøver du jo absolutt IKKE. du kan jo ha som mål og f eks gå ned 5 kilo, og når du har klart det, så er målet nådd og du behøver ikke fokusere SÅ mye på det mer. da holder det bare med å tenke litt sunnere:)

du slanker deg forresten på det kostholdet du har. jeg synes kanskje du kunne spist ENDA mer de dagene du trener. for da er det ekstra viktig med proteiner, ellers tærer det på muskler.

5:stram rompe.:

sier igjen... utfall, knebøy! ypperlig på rompa. og jogging og sykling er også supre! særlig jogging/gåing i oppoverbakke. Og du har godt av å jogge litt, for det virket som du var i elendig form da du nevnte at du ikke klarte å jogge. til og med gamle gamle folk klarer dette, så da klarer du det også :) start med noen minutter, og øk litt for hver dag :) vet du klarer det!

resten tar jeg i morgen!

og så vil jeg si... du skal ikke bry deg om hva andre sier! det er hvordan du føler deg selv som er viktig! selv om en tykk jente vil synes det er sinnsykt at du vil slanke deg, så drit i det. det er deg selv som må føle seg vel. og hvis trivselsvekten din er på 55, ja da er den det.... selv om andre sin er på 65. alle er forskjellig, men ikke alle skjønner det!! men som sagt.. du må ikke la det gå til hodet på deg, for det kan være farlig ja. men synes det virker som du har kontroll jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stelle K; takk for at du er en som forstår! Endelig, du er den første da, det skal sies...Men den første som faktisk sier det du sier om det at jeg ikke skal tenke på alle andre og hva de sier osv. Setter umåtelig stor pris på det.

Nå har jeg jo trent situps på flere forskjellige måter to til tre ganger i uken siden 12 januar. Kan ikke se at magen har blitt noe strammere dessverre. Derfor jeg er redd jeg gjør noe feil, fordi jeg ikke ser resultatet! Nå har jeg de røde tantene på besøk denne uken, så det er mulig det er derfor den er litt mer hoven enn normalt..Men allikevel, til å ha gått så lang tid burde jeg vel ha sett litt mer.

Knebøy ja...Der kom dem..Var redd for dem gitt! Jeg gjør jo som jeg skrev, følgende: steller meg med ryggen inntil en vegg og denne fitnessballen bak også tar jeg bøy. Men jeg HATER det!! Det svir, det gjør vondt og det er kjedlig!! men JADA skal ta meg sammen!

Verre er det med jogginga! Det skjer bare ikke! No way! Jeg hater å løpe og jogge. DEt er ikke sjans i havet for at det underet skal skje! Raske turer ja, men ikke løping! Stepping ja... Hva tror du steppingen min vil hjelpe på? Rumpa?

Nå er jeg på jobb. Ble havregrøt til middag idag så er faktisk ikke sulten enda...Så da avventer jeg til jeg kommer hjem og koser meg med litt salat da:) Grønn te går det store mengder av da..Og det renner tvers igjennom! Mildt sagt! Men det er kanskje det som er bra!

Godt å høre at jeg gjør noe riktig da, både treningen og matveien..Hvertfall jeg som er så grønn:)

God kveld til deg og god kveld til de andre som eventuelt stikker nesen innom):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke jogge dersom du ikke liker det :) Dessuten er det lett å få overbelastningsskader dersom du jogger. Jeg har vondt i kneet etter det jeg påstår er skade fra jogging på hard asfalt (gjenstår å se hva røntgen sier) og har nå egentlig valgt å høre litt på det denne artikkelen sier.

Det holder lenge å gå en rask tur. Gjerne fjelltur om du har mulighet. Det liker jeg veldig godt hvertfall! Det er kilometer som teller for kaloriforbrenning. Selvfølgelig tar det kortere tid å jogge 5 km enn det tar å gå samme distanse, men har du tid er det ikke noe ille å legge inn noen lange gåturer i uken.

Du bør hvertfall legge inn litt trening i kostholdsprogrammet ditt for å få de resultatene du ønsker. Du har jo et veldig godt utgangspunkt og det blir nok vanskelig å se forskjell fort selv om du kjører naziopplegg på kostholdssiden :) Pass på så du ikke lager for strenge regler rundt matvanene! Da er det veldig lett å sprekke. Finn sunn mat som du virkelig liker!

Stå på videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke jogge dersom du ikke liker det :) Dessuten er det lett å få overbelastningsskader dersom du jogger. Jeg har vondt i kneet etter det jeg påstår er skade fra jogging på hard asfalt (gjenstår å se hva røntgen sier) og har nå egentlig valgt å høre litt på det denne artikkelen sier.

:Nikke:

Knærne mine ser akkurat slik ut ;) Derfor holder jeg på med ellipse isteden! Det anbefaler jeg, snuppis. Ellipse altså. Alle treningssentere har det, og det finnes greie ellipser til hjemmebruk. Men det er jo kanskje begrenset hvor mange apparater du skal ha stående hjemme, du som nettopp har skaffet deg stepmaskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med dere begge to over.. men jogging behøver ikke være skadelig! jeg kjenner folk som har jogget hele livet( de er i dag nesten 60) , og ingen av de sliter med knær. gode sko og mykt underlag (ikke asfalt) er gode greier... men folk er jo forskjellig og får forskjellige skader...

men som sagt..når man ikke liker å jogge, så kan du gå raskt ja :) og gå like raskt i oppoverbakke... da merker man pulsen :)

nei man må ikke bli for fanatisk med kostholdet, men jeg synes havregryn ,knekkebrød og salat er utrolig kjedelig kost. greit innimellom, men hvis det blir slik hver dag, ja da er det lett å sprekke..

jeg kan gjerne gi noen gode kost tips hvis du trenger, men behøver ikke ;:)

er jeg den første som sier det anngående vekten din...? det skremmer meg. så lenge man ikke blir mager slik at venninner og sånn har "lov" å bry seg, så synes jeg at de ikke har noen ting med det. mange er sikkert sjalu også.

uansett så er alle så forskjellige og vi har helt forskjellig syn på ting. og er man en jente som alltid har vært slank og fin og så legger på seg noen kilo, så er det jo naturlig at man vil tilbake til da man følte seg slank og sexy! de som mener må du bare heve deg over :)

og så var det målet om å fjerne celulitter: der er vi jo også forskjellig og celulittene er forskjellig på folk.

det som fjernet mine celulitter var : sunt kosthold; mye vann, skrubbing i dusjen med babyolje når jeg tørket meg, avsluttet dusjen med vekselsvis kaldt og varmt vann, fet fisk (omega 3)...noen sier dette hjelper..., lite salt, trening

vet ikke hva som hjalp mest/minst.. for jeg gjorde alt dette over en liten periode, og alle forsvant. mine celulitter satt nok ikke så godt... eller det vil si at noen er "harde" celulitter" og noen er mindre "harde".

selv om de ikke vil fjernes hundre prosent, så er jeg sikker på at de minsker. men det er hardt å kjøre dette løpet, men før sommersesongen så er det jo greit :) når jeg går inn for ting er jeg utrolig selvdisiplinert, og da går faktisk det meste ann :)

dette må du avgjøre selv... hva du gidder og ikke gidder!

å være snillere mot seg selv er ikke så dumt! :) etter all den dritt maten du spiste før( for å si det rett ut), så kommer du automatisk til å merke forskjeller uten de store forandringene også :) tror du er en flott jente jeg! :)

syns jeg har gjentatt meg selv med at jeg skriver senere og sånn, men vips så er jeg her inne alikevel .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steppingen ja.. den glemte jeg. Ja den er bra for rompa :) rart du ikke ble stiv første gang. men det er på en måte en litt spesiell måte man må stå også, så håper du gjør det riktig. er det sånn mini stepper?

de på treningssentrene er ihvertfall gode, men vet ikke hvordan slike hjemmeapparat er... ministepper er ihvertfall dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke jogge dersom du ikke liker det :) Dessuten er det lett å få overbelastningsskader dersom du jogger. Jeg har vondt i kneet etter det jeg påstår er skade fra jogging på hard asfalt (gjenstår å se hva røntgen sier) og har nå egentlig valgt å høre litt på det denne artikkelen sier.

Det holder lenge å gå en rask tur. Gjerne fjelltur om du har mulighet. Det liker jeg veldig godt hvertfall! Det er kilometer som teller for kaloriforbrenning. Selvfølgelig tar det kortere tid å jogge 5 km enn det tar å gå samme distanse, men har du tid er det ikke noe ille å legge inn noen lange gåturer i uken.

Du bør hvertfall legge inn litt trening i kostholdsprogrammet ditt for å få de resultatene du ønsker. Du har jo et veldig godt utgangspunkt og det blir nok vanskelig å se forskjell fort selv om du kjører naziopplegg på kostholdssiden :) Pass på så du ikke lager for strenge regler rundt matvanene! Da er det veldig lett å sprekke. Finn sunn mat som du virkelig liker!

Stå på videre!! :)

tror denne linken din er ment for de som er overvektige og som begynner å jogge, da er det jo klart man får belastningsskader... men snuppa er jo ikke stor,.

vet ikke jeg... bare slik jeg tenker om denne linken :)

for ellers kan de fleste jogge ja! :) tror det går mye på at folk synes det er dødens kjedelig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Moralen i artikkelen har ingenting med vekten til de som løper å gjøre. Det har med bredden mellom hoftene, og vinkelen mellom hofteleddet og kneleddet. Med stor slik vinkel er man mer utsatt for skader knyttet til løping og jogging, uavhengig av om man er tynn eller tykk.

Jeg har veldig "rette" hofter, og derfor lite problemer knyttet til løping, men det er ikke tilfelle for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen tar jo utgangspunkt i ei dame på 60 kilo. Det vil jo ikke kalles overvektig :)

Jeg sier jo ikke at man av den grunn ikke må jogge, men om *snuppis* ikke liker jogging så er jo dette bare ennå en grunn til å rett og slett ikke gjøre det. Ingen grunn til å ha skyldfølelse eller noe fordi man ikke er "flink" og jogger sånn som alle "andre som er tynne og slanke". Jeg synes bare det er litt overfokus på jogging for å bli slank. Folk ser liksom på det som et must. Kan jo hende bare jeg som innbiller meg dette også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jeg trodde lenge man måtte jogge for å bli slank. Jeg er et levende bevis på at det ikke er tilfelle, og klarte å gå ned 15 kilo og bli der uten å jogge en meter ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips...her er jeg også.......:) fort gjort å bruke litt døtid på KG ja..Det har jeg i grunnen alltid gjort, men er her oftere nå enn tidligere pga denne boken! Morsomt! Er nesten mer avhengig av dette enn facebook:)

Joda nå er jeg i gang med litt oppussingsprosjekter i stua. Håper virkelig å få det til. Man blir virkelig litt lei av det samme hele tiden. Håper på en knall lønning imorgen og at det er penger igjen etter betalte regninger. Da blir det litt ny fresh i stuen!

Jeg må nok bare droppe joggingen, åkke som!! Det er virkelig ikke noe for meg. Så det er oppløftende å høre Bolledeig at du gikk ned 15 kg uten å jogge. Men er veldig nysgjerrig på hvordan du klarte det og på hvor lang tid? Du har kanskje en egen bok jeg kan sniktitte litt på etter råd... Det var hvertfall inspirerende å høre.

Uten tvil vil jeg bli en som får alle mulige skader av å jogge. Hehe...Det er er ikke til å tvile på engang, jeg kommer til å ligge halvveis dø etter tre hundre meter. Jeg har en elendig kondis og allti hatet å løpe generelt. (det til tross for at jeg var den som løp 1200 meteren på barneskolen raskest, men det ble med det også). Nei så det utsetter jeg ikke kroppen min for. Da må nok noen skrape meg opp av asfalten i så tilfelle. Hehe...

Ministepper er noe dritt ja...Da er det noe dritt det jeg har, for det er en slik ministepper! Hehe..Jaja..Du sier noe, kanskje jeg ikke gjør det riktig? Vel, jeg blir svett, jeg kjenner svetten renne, og pulsen øker...Noe riktig gjør jeg vel..forhåpentligvis :O)

Snakker om flaks, min vennine ringte idag. De hadde ryddet på loftet og funnet en romaskin som jeg kunne få overta. Så den skal forsøkes å hentes i helgen. Så skal jeg ro ro ro min båt! Det må vel også være en god trening for ben og rumpe? Det er visstnok en sånn stooor maskin som kommer til å ta stor plass i stuen, men men hva gjør man ikke. Tror dere det er en grei trening?

Hva angår appelsinfarmen min så spiser jeg rikelig med omega 3, skrubber huden i dusjen og etterpå med egen krem. Jeg trener jo, og har endret kostholdet så det må jo gå riktig veien der også.. Håper jeg. Men lurer på hvor lenge jeg må vente... Skulle ønske noen kunne si:

"jøss hva har skjedd med deg, du har blitt tynnere, fått strammere kropp og null appelsinhud" DET hadde reddet dagen altså!!!! Det er drømmen, da skal jeg være litt fornøyd med meg selv, inntil det: skal jeg stå på!!!

Mulig jeg blir lei maten i lengden ja, men enn så lenge går det faktisk bra! Gleder meg til neste måltid og koser meg med den type mat jeg spiser for tiden. I morgen skal jeg ha besøk av broren min og han hadde ønske om pannekaker..Ikke min favoritt nei...Vi får se om det blir det eller om det blir noe annet:) Er som sagt handledag imorgen så får hamstre inn litt ny forsyning av grønt og diverse. Også var det snakk om noe kesam eller noe i forhold til dessert. Dette skulle jeg også se litt på....

Ja kom gjerne med andre gode forslag til diverse måltider som er sunne som jeg kan leve på;)

Hm...har jeg husket alt nå da????? Så gøy at så mange besøker siden min:O) Alltid gøy med besøk og diskusjoner.. Jeg lærer jo også masse. Det setter jeg stor pris på!

Nå får jeg tusle i seng. Samboer har gjort det tydelig klart at nå er det natta, han slo av tvn, slukket lysene og der satt jeg alene igjen i mørket ja... Så får tusle etter. Nå er det snart helg! Mon tro om det blir en lengre tur i helgen da, istedenfor jogging og trening. Drømte om svømming også, men får se hva tiden strekker til:)

Nå tusler jeg til sengs og håper at lønningskontoret setter inn en real fet lønn på kontoen min!!

Natti natt folkens Sweet dreams og takk for gode råd og støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Var ikke noe hokus pokus. Trente 3-4 ganger i uken (først og fremst tung styrketrening) og spiste mindre enn jeg forbrente ;) Ikke noen spesiell "diett", kjørte det klassiske med å spise mye grønnsaker, magert protein, sunt fett, frukt ++++

(også rensket jeg hjemme for ALT av fristelser for å slippe å jobbe med viljestyrken) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det hørtes fornufitig ut! og tror jeg beskrev det litt dårlig.. jeg mener absulutt ikke at man må jogge for å bli slank.. det er bare EN metode av mange!

gå tur er kjempe bra, sykle kan man, shopping(he he), stepping, styrke.... man blir alsnk så lenge man forbrenner mer enn man forbruker, og det er egentlig ingen hokus pokus!!

det er mange som tror det er vanskelig å gå ned i vekt, men som sagt... : forbrenn mer enn du forbruker.. :)

jeg kan gi deg noen tips på mat når du er lei maten. da må du si om det skal dreie seg om forkost ,lunsj,middag :)

det finnes også mange gode oppskrifter på nettet som også er sunne :)

celulittene vil synes mindre etter ca 2-3 måneder hvis du kjører dette opplegget ditt! jeg lover deg, du vil se resultater :) hvis ikke har du sluntert unna :) neida, jeg tror du klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen tar jo utgangspunkt i ei dame på 60 kilo. Det vil jo ikke kalles overvektig :)

Jeg sier jo ikke at man av den grunn ikke må jogge, men om *snuppis* ikke liker jogging så er jo dette bare ennå en grunn til å rett og slett ikke gjøre det. Ingen grunn til å ha skyldfølelse eller noe fordi man ikke er "flink" og jogger sånn som alle "andre som er tynne og slanke". Jeg synes bare det er litt overfokus på jogging for å bli slank. Folk ser liksom på det som et must. Kan jo hende bare jeg som innbiller meg dette også da :)

he he, jeg må bli flinkere på og ikke komenter ting så lenge jeg ikke har lest ordentlig igjennom. sorry! fikk ikke med meg alt før jeg svart!! sånn går det!

men mange sliter med vonde knær fordi de er overvektige også! ja ja..

jeg skal skjerpe meg og lese ting nøye gjennom før jeg svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips...her er jeg også.......:) fort gjort å bruke litt døtid på KG ja..Det har jeg i grunnen alltid gjort, men er her oftere nå enn tidligere pga denne boken! Morsomt! Er nesten mer avhengig av dette enn facebook:)

Joda nå er jeg i gang med litt oppussingsprosjekter i stua. Håper virkelig å få det til. Man blir virkelig litt lei av det samme hele tiden. Håper på en knall lønning imorgen og at det er penger igjen etter betalte regninger. Da blir det litt ny fresh i stuen!

Jeg må nok bare droppe joggingen, åkke som!! Det er virkelig ikke noe for meg. Så det er oppløftende å høre Bolledeig at du gikk ned 15 kg uten å jogge. Men er veldig nysgjerrig på hvordan du klarte det og på hvor lang tid? Du har kanskje en egen bok jeg kan sniktitte litt på etter råd... Det var hvertfall inspirerende å høre.

Uten tvil vil jeg bli en som får alle mulige skader av å jogge. Hehe...Det er er ikke til å tvile på engang, jeg kommer til å ligge halvveis dø etter tre hundre meter. Jeg har en elendig kondis og allti hatet å løpe generelt. (det til tross for at jeg var den som løp 1200 meteren på barneskolen raskest, men det ble med det også). Nei så det utsetter jeg ikke kroppen min for. Da må nok noen skrape meg opp av asfalten i så tilfelle. Hehe...

Ministepper er noe dritt ja...Da er det noe dritt det jeg har, for det er en slik ministepper! Hehe..Jaja..Du sier noe, kanskje jeg ikke gjør det riktig? Vel, jeg blir svett, jeg kjenner svetten renne, og pulsen øker...Noe riktig gjør jeg vel..forhåpentligvis :O)

Snakker om flaks, min vennine ringte idag. De hadde ryddet på loftet og funnet en romaskin som jeg kunne få overta. Så den skal forsøkes å hentes i helgen. Så skal jeg ro ro ro min båt! Det må vel også være en god trening for ben og rumpe? Det er visstnok en sånn stooor maskin som kommer til å ta stor plass i stuen, men men hva gjør man ikke. Tror dere det er en grei trening?

Hva angår appelsinfarmen min så spiser jeg rikelig med omega 3, skrubber huden i dusjen og etterpå med egen krem. Jeg trener jo, og har endret kostholdet så det må jo gå riktig veien der også.. Håper jeg. Men lurer på hvor lenge jeg må vente... Skulle ønske noen kunne si:

"jøss hva har skjedd med deg, du har blitt tynnere, fått strammere kropp og null appelsinhud" DET hadde reddet dagen altså!!!! Det er drømmen, da skal jeg være litt fornøyd med meg selv, inntil det: skal jeg stå på!!!

Mulig jeg blir lei maten i lengden ja, men enn så lenge går det faktisk bra! Gleder meg til neste måltid og koser meg med den type mat jeg spiser for tiden. I morgen skal jeg ha besøk av broren min og han hadde ønske om pannekaker..Ikke min favoritt nei...Vi får se om det blir det eller om det blir noe annet:) Er som sagt handledag imorgen så får hamstre inn litt ny forsyning av grønt og diverse. Også var det snakk om noe kesam eller noe i forhold til dessert. Dette skulle jeg også se litt på....

Ja kom gjerne med andre gode forslag til diverse måltider som er sunne som jeg kan leve på;)

Hm...har jeg husket alt nå da????? Så gøy at så mange besøker siden min:O) Alltid gøy med besøk og diskusjoner.. Jeg lærer jo også masse. Det setter jeg stor pris på!

Nå får jeg tusle i seng. Samboer har gjort det tydelig klart at nå er det natta, han slo av tvn, slukket lysene og der satt jeg alene igjen i mørket ja... Så får tusle etter. Nå er det snart helg! Mon tro om det blir en lengre tur i helgen da, istedenfor jogging og trening. Drømte om svømming også, men får se hva tiden strekker til:)

Nå tusler jeg til sengs og håper at lønningskontoret setter inn en real fet lønn på kontoen min!!

Natti natt folkens Sweet dreams og takk for gode råd og støtte

og du... det kommer til å bli en dag der folk synes du har blitt strammere og "null" celulitter :) det er jeg sikker på, for du virker veldig motivert nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig: det gir masse inspirasjon det du forteller og resultatene dine:)Takk for det... Jeg skal kjempe til siste slutt!

Stella K: snill du!! Ja jeg mener og tror jeg er litt inspirert og motivert nå ja! blir jo enda mer av det når man kan rapportere her inne, får skryt og kritikk og lese om andre som faktisk har klart det!

Ble ikke stepping idag...Orket rett og slett ikke, nå har det vært trening hver dag så unnet meg fri idag for å ikke gå lei! Kan heller "glede" meg til mandagen! Men det ble noen knebøy og utfall bare for å ha gjort det og testet det - for det er ikke noen gøy trening!! hehe... Men det er gjort!

Jepp kan skrike ut når jeg trenger noen gode råd til lunsj, middag og annet jeg:)

Nå skal jeg skifte på sengene og støvsuge dem, det er kjedlig det!!! Men det må gjøres. Også får jeg heller titte innom senere idag..

:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...