Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Ååååååå er jeg helt utenfor nabolaget??? Eget forum og greier..Det hadde vært super gøy å lese andre i samme situasjon ja...Det skal jeg få til;) får spørre pent..... Takk for tipset. Bare å la døren stå oppe, da dukker jeg nok innom dagboken din også Miss shorty;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann..Da sitter du med god bakgrunnsinformasjon ja! Da kan du vel ditt innenfor både kosthold og treningen! Så gøy å kunne. Skulle ønske jeg også kunne masse sånt. Men man må jo bare starte et sted, og det forsøker jeg å gjøre nå, og du hjalp meg godt igang. jeg er som sagt grønn på dette området så får ta med meg rådene jeg får også spør jeg litt itillegg;)

Hehe tørr jeg tenke på hvordan du ser ut da.. Du har nok drømmekroppen du da:) *misunne*

Tja..synes ikke den er så kjedlig selv jeg. Jeg elsker salat så det er ikke noe problem! Eneste problemet er at det ikke holder på metthetsfølelsen så lenge. Det går en time også er man sulten igjen!

Jeg er ikke så flink på matlaging generelt, og dessuten er jeg ikke særlig glad i grønnsaker. Forsøkt meg med noen wokblandinger med diverse tilbehør, men det er ikke helt dt jeg liker i grunnne... Salat er toppen egentlig, men skulle kanskje hatt litt mer ved siden av for å bli mett.

Frokosten er grei, knekkebrød er suuuper godt! Hvertfall med brunost og syltetøy! Brød er det ikke så mye av her i huset, for verken jeg eller sambo tåler det. Men det hender jeg går til innkjøp av noe klibrød og får i meg deT;)

Ellers så har jeg som sagt lært meg å like hacvregrøt men kan kanskje lære meg å ha oppi annet tilbehør. Søkte litt på Kg og fant noen råd.

Hender også det blir cultura med fitness og bananer;) Kjenner jeg ble sulten nå ja..Og det er to timer siden jeg spiste middag! Salat altså! Får bli litt kvelds når jeg kommer hjem etter jobb!

Desserter sier du?? Hehe artig at du sa det..Var ute på middag i går og skulle innom butikken for å se om jeg fant noe dessert jeg kunne ta med meg! Først passerte jeg kakedisken og fant ut at dette ikke var stede for å lete. Så kom jeg til dessert disken, men fant jo ingenting som kunne tilsi å være sunt!

Eneste jeg vet om er fruktkomplott som man selv lager. Men er jo ikke så godt uten krem og vaniljesaus og det som ellers hører med..

Alle gode råd tas imot siden du er så god på det området;) Kjempe snilt av deg altså!

Har du egen dagbok forresten?

selv hater jeg wok, foretrekker de rå :) ok, jeg trodde du bare lærte deg å like de tingene jeg... men hvis du liker de så er jo jo greit :) men husk å spis variert da :)

desserter finnes det masse godt av... men ikke sånne kaketing da ...

fruktsalat med vniliekesam er inmari godt :) smaker som vaniliesaus, men litt bedre faktisk,hi hi-... spør du meg da :)

eller hva med eple og kanel og cottage cheese og litt natreen (sprutesukker) over...

har mange forskjellig tips på mat...

finnes det noe her inne slik at vi kan blogge til hverandre uten at andre må lese. bare tenkte det ble veldig mye mellom deg og meg, så hvis du vil kan jeg hjelpe deg med dette opplegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann..Da sitter du med god bakgrunnsinformasjon ja! Da kan du vel ditt innenfor både kosthold og treningen! Så gøy å kunne. Skulle ønske jeg også kunne masse sånt. Men man må jo bare starte et sted, og det forsøker jeg å gjøre nå, og du hjalp meg godt igang. jeg er som sagt grønn på dette området så får ta med meg rådene jeg får også spør jeg litt itillegg;)

Hehe tørr jeg tenke på hvordan du ser ut da.. Du har nok drømmekroppen du da:) *misunne*

Tja..synes ikke den er så kjedlig selv jeg. Jeg elsker salat så det er ikke noe problem! Eneste problemet er at det ikke holder på metthetsfølelsen så lenge. Det går en time også er man sulten igjen!

Jeg er ikke så flink på matlaging generelt, og dessuten er jeg ikke særlig glad i grønnsaker. Forsøkt meg med noen wokblandinger med diverse tilbehør, men det er ikke helt dt jeg liker i grunnne... Salat er toppen egentlig, men skulle kanskje hatt litt mer ved siden av for å bli mett.

Frokosten er grei, knekkebrød er suuuper godt! Hvertfall med brunost og syltetøy! Brød er det ikke så mye av her i huset, for verken jeg eller sambo tåler det. Men det hender jeg går til innkjøp av noe klibrød og får i meg deT;)

Ellers så har jeg som sagt lært meg å like hacvregrøt men kan kanskje lære meg å ha oppi annet tilbehør. Søkte litt på Kg og fant noen råd.

Hender også det blir cultura med fitness og bananer;) Kjenner jeg ble sulten nå ja..Og det er to timer siden jeg spiste middag! Salat altså! Får bli litt kvelds når jeg kommer hjem etter jobb!

Desserter sier du?? Hehe artig at du sa det..Var ute på middag i går og skulle innom butikken for å se om jeg fant noe dessert jeg kunne ta med meg! Først passerte jeg kakedisken og fant ut at dette ikke var stede for å lete. Så kom jeg til dessert disken, men fant jo ingenting som kunne tilsi å være sunt!

Eneste jeg vet om er fruktkomplott som man selv lager. Men er jo ikke så godt uten krem og vaniljesaus og det som ellers hører med..

Alle gode råd tas imot siden du er så god på det området;) Kjempe snilt av deg altså!

Har du egen dagbok forresten?

synes det er gøy å kunne hjelpe.. som sagt så kan jeg jo litt om dette(uten å skryte,he he). men synes det er moro å kunne hjelpe de som trenger det :)

går det ann å bare blogge oss imellom? blir mye deg og meg her inne... Da kan jeg hjelpe deg ordentlig med opplegget ditt også hvi du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg:) tjoheiiii så gøy at jeg kom på riktig sted:) Miss shorty - jeg skal besøke deg imorgen. nå er det hjem fra jobb og inn i matfatet..Er suuuper sulten;)

Får lese meg litt til i dette nabolaget og se om jeg finner noen årleite naboer med gode råd;)

stella K, tar gjerne imot all hjelp jeg kan få;) Vet bare ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne. Veldig snilt av deg. Ikke meg imot å skrive her, da kan kanskje andre lære også, med mindre du vil det motsatte da... jeg vet ikke hvordan ellers? Eventuelt innboksen/PM? Men helt greit for meg å ta det her, da har jeg samlet alt på et sted. MEN det avgjør du:)

Nå er det hjem fra jobb! Magen skriker så må finne på noe sprell!

til fredagen blir det fruktsalat med kesam som du skrev, det hørtes godt ut ! Må vente til fredagen, for jeg er så rakafant at jeg måtte ha solgt rumpa mi for et eple..hehehehehe....

God kveld folkens og hyggelig å bli en del av nabolaget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg:) tjoheiiii så gøy at jeg kom på riktig sted:) Miss shorty - jeg skal besøke deg imorgen. nå er det hjem fra jobb og inn i matfatet..Er suuuper sulten;)

Får lese meg litt til i dette nabolaget og se om jeg finner noen årleite naboer med gode råd;)

stella K, tar gjerne imot all hjelp jeg kan få;) Vet bare ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne. Veldig snilt av deg. Ikke meg imot å skrive her, da kan kanskje andre lære også, med mindre du vil det motsatte da... jeg vet ikke hvordan ellers? Eventuelt innboksen/PM? Men helt greit for meg å ta det her, da har jeg samlet alt på et sted. MEN det avgjør du:)

Nå er det hjem fra jobb! Magen skriker så må finne på noe sprell!

til fredagen blir det fruktsalat med kesam som du skrev, det hørtes godt ut ! Må vente til fredagen, for jeg er så rakafant at jeg måtte ha solgt rumpa mi for et eple..hehehehehe....

God kveld folkens og hyggelig å bli en del av nabolaget:)

trodde ikke den første ble sendt, blind jeg.. så derfor jeg sendte to ganske like...

uansett... vi kan bare ta det her ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva gjør man på en tirsdagskveld om man ikke får sove og man ikke kan sette i gang husarbeide av hensyn til de som faktisk får sove...(lucky pigs) jo da sitter man på kg og koser seg......

Jeg burde egentlig sitte i skammekroken og skamme meg!!! Skamme meg skikkelig skikkelig! Jeg spiste en kebab!!! Egentlig var det ikke min feil..hehehe høres så mye bedre ut på den måten......Jeg skulle hente sambo på jobb, og vi var så sultne begge to. Også ble vi hetftet, det ble sent og ingen av oss holdt egentlig ut hele veien hjem, så vi stoppet på en skummel sjappe hvor vi fikk i oss en kebab..Fyyyyyyyyyyyyyy

Det blir straff!!! Så mye stepping at jeg svimer av!!! Dermed basta!!!! Dermed inkluderer straffen en ekstra treningsdag i uken!! Guuud å dårlig samvittighet jeg har! :(

Ja vi tar det gjerne her Stella K, (om det ikke gjør deg noen ting å dele med alle andre som tar innenfor og ønsker å lese, ikke at det er så mange egentlig...) Men ser ut som Miss Shorty ønsker å få noen råd også, :)

Så i hvilken ende skal jeg starte??? Du gidder garantert ikke lese heeeeele dagboka mi så en kort kort oppsummering om meg og mitt:

Jeg hadde et eeeeeeeeeeeelendig kosthold bestående av loff, brus, majones, biffer, sauser, pommesfrites, junk food, godis, potetgull uten stopp HVER dag!!! Jeg stappet regelrett i meg alt jeg kom over!

Trimme eller noe i den duren var farlig!!! HAter treningssentre og hater å bli sliten og svett!! *ler*

Jeg følte meg tjukk, feit, oppblåst og med dårlig samvittighet!

Dessuten var det stooor appelsinfarm på rumpa!

Mine mål var å starte et sunnere liv, uten altfor mye fokus på vekt, heller på å stramme opp litt og leve sunnere. Jeg vil si jeg har klart meg bra..Med tanke på maten og inntaket av det fetende! Sett vekk fra kebaben idag. Men dog er det lite i forhold til tidligere.

Jeg ønsker flat mage!! Strammere rumpe! Vekk med appelsinene, strammere legger og strammere lår! De disser nemlig!

Jeg ønsker ikke å være støttemedlem på et treningssenter. Det funker bare ikke for meg, dette med treningssenter altså! Istedenfor gjør jeg hjemmetrening. Har lastet ned pilates som jeg følger. Og gjør en del øvelser selv. Også innkjøpet av denne steppemaskinen da. Også blir det turer. Jeg leve rpå troen, : Litt er bedre enn ikke noe!

:O) Sånn..nå skal jeg tusle videre i nabolaget og se hvordan det står til med de rundt....;) Også håper jeg jon blund har tenkt å ta seg en tur snart! Natta;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen :)

ja nå har jeg blitt litt bedre "kjent" med deg... :)

så derfor har jeg noen spørsmål til deg også slik at jeg kan hjelpe deg på best mulig måte :)

og husk... hvis du vil ha personlige veiledere eller noe som kan hjelpe, så må du gå på et treningssenter(disse er kjempe flinke), men jeg kan som sagt hjelpe det så godt jeg kan. Jeg er som jeg nevnte ikke utdannet innen kosthold, men etter min bakgrunn som instruktør og mine interesser så kan jeg jo en del...

ok,da starter vi:

jeg forstår deg ikke helt, så derfor må jeg spørre noen oppklarende spørsmål...

du sier du spiser utrolig mye "dritt" mat(eller gjorde), og at du ser både tykk ut og ut som en appelsinfarm på rompa... men så sier du også at du IKKE vil ha fokus på vekt.

hmmm, her stopper det litt for meg.. hvis du synes du selv er tykk, så burde du vel kanskje fokusere på vekten også for å bli litt slankere??

men hvis du er fornøyd slik du er, så er selvfølgelig dette helt ok, men jeg må liksom vite hva jeg skal hjelpe deg med :)

du virker også litt lite motivert, så hvordan er det egentlig med motivasjonen?

hvis du sprekker innimellom så er du ikke motivert nok(tror jeg). for å klare å kjøre løpet ut, må man ha en plan/mål, og så må man bite tenna sammen og være selvdisiplinert. du må legge om kostholdet slik at du faktisk kan klare å leve sånn livet ut.. ellers vil du sprekke og gå opp igjen... så er du motivert?

isåfall så kan jeg hjelpe deg ...

jeg kan hjelpe deg med alt dette hvis du vil... men først vil jeg vite hva DU tenker om din egen vekt og dine mål :)

og husk, du blir ikke så stram og fin hvis du har mange ekstra kilo... (leste at du ville bli det)

jeg høres kanskje tøff ut i min tale, men sier det bare fordi jeg vil ditt beste og for å hjelpe... dette er sannheten og den går ikke ann å lure seg unna :)

håper du ikke ble mindre motivert... håper du orker dette her, for da kan jeg komme med både råd og tips slik at du trolig vil få ditt "drømme" utseende :)

men husk: sier det igjen... du MÅ være motivert for å kunne klare det :)

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste innlegget mitt en gang til... bare så du ikke missfortsår... når jeg sier "drømme" utseende, så mener jeg ikke modell utseende og sånn... men den figuren DU vil oppnå på deg og som er oppnålig!

bare sånn at det ikke blir noe kluss her,he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og god ettermiddag:O)

Veeeldig sent igang idag, forsov meg og greier..Men det skyldes nok at det ble sent i går kveld.Fikk jo aldri sove, også fant jeg ut at jeg skulle utforske mitt nye nabolag, og da fløy tiden:) Men jeg skal ha at jeg klarte å legge inn 20 minutter stepping idag da!!! Jeg er stolt av meg selv! Men det var litt straff etter kebaben i går også. Som jeg skrev tidligere, ifkk jeg etsvar på trenings og kosthold forum hvorav ei hadde begynt med stepping. Først 5 minutter den ene uken også økt til 20 etter en eller to uker..(husker ikke eksakt) Så jeg er stolt av meg selv som klarte 20 minutter etter tredje dagen. Det er bra til å være slappfisken meg. Men det svei godt i bena etterpå og jeg ble svett og god. Utrolig god følelse egentlig. (HEEEEELT utrolig at disse ordene kommer ut av meg -må nesten lese det flere ganger selv for å tro at det er meg) Hehe...

Så over til deg Stella K, skal prøve å besvare deg:)

"og husk... hvis du vil ha personlige veiledere eller noe som kan hjelpe, så må du gå på et treningssenter(disse er kjempe flinke), men jeg kan som sagt hjelpe det så godt jeg kan. Jeg er som jeg nevnte ikke utdannet innen kosthold, men etter min bakgrunn som instruktør og mine interesser så kan jeg jo en del... "

Treningssenter blir ikke aktuelt, ikke har jeg råd, ikke har jeg tid og ikke fikser jeg sånt heller. Men jeg ser jo poenget ditt! Jeg får heller stå på her hjemme og klare det på den måten. Nå er jeg jo så heldig som fant deg også:O) (utrolig takknemlig for at du er så snill som du er og "gidder" å dele kunnskapen med meg)

"ok,da starter vi:

jeg forstår deg ikke helt, så derfor må jeg spørre noen oppklarende spørsmål...

du sier du spiser utrolig mye "dritt" mat(eller gjorde), og at du ser både tykk ut og ut som en appelsinfarm på rompa... men så sier du også at du IKKE vil ha fokus på vekt.

hmmm, her stopper det litt for meg.. hvis du synes du selv er tykk, så burde du vel kanskje fokusere på vekten også for å bli litt slankere??

men hvis du er fornøyd slik du er, så er selvfølgelig dette helt ok, men jeg må liksom vite hva jeg skal hjelpe deg med :) "

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg FØLTE meg mer tykk og feit. En som er overvektig vil nok bli veeeldig fornærmet hvis jeg sier jeg er tykk og feit. For det er jeg nok ikke. Som jeg skrev langt tilbake i boken så har jeg alltid vært tynn som en høveflis. Det ligger lissom litt i familien det. Jeg har alltid kunnet spise det jeg vil spise uten å tenke på vekten. Alltid hatt en super tynn midje som enhver har misunnet meg for. Jeg er nok ikke feit. Men jeg føler meg stor og feit når jeg propper i meg all den usunne maten. Jeg lider heller ikke av noen spiseforstyrrelse, men har kanskje litt vrangforestillinger i forhold til min egen kropp, Jeg føler meg tjukk, og ser meg kanskje tjukkere enn jeg er..Men jeg er alikevel såpass våken at jeg kan innse at jeg er ikke tjukk i forhold til de som er overvektige. Vekten har økt med årene ja. nå husker jeg ikke eksakt hva jeg lå på da jeg startet her. 60 kanskje? Jeg veide meg en stund etterpå, og da var den nede i 56. Men, jeg stoler ikke helt på den vekten og har ikke veid meg etterpå, for jeg er litt redd for at jeg blir for opphengt i vekten. Det vil jeg unngå. Jeg har nok en tynn midje enda, men allikevel har jeg disse håndtakene som ødlegger for meg. Jeg fikk dessuten servert to store hofter da kroppen begynte å utvikle seg! Jeg ønsker meg en flat flat mage med markerte muskler, men allikevel ikke overdrevent! Også ønsker jeg å løfte opp rumpa litt, og strammet litt på hoftene og lårene for de disser godt! Men jeg er nok ikke feit!

"du virker også litt lite motivert, så hvordan er det egentlig med motivasjonen?"

Hm..mener du det? Jeg har vært en skikkelig av og på når det gjelder dette opplegget. Mange ganger forut har jeg prøvd, men sant skal sies...denne gangen har jeg lykkes. Aldri forut har jeg holdt ut så lenge (jeg startet 12 jan) og aldri forut har jeg faktisk sett resultatene selv. Men det har kanskje noe med at jeg tidligere var mye strengere med meg selv. Jeg nektet meg selv noe godt i helgene og dermed sprakk jeg fortere. Dessuten gjorde jeg nok feilen med å spise sjeldent. Da var det kun frokost og middag. Og jeg gikk sulten og fikk huepine!Da ga jeg opp. ikke så jeg resultatene heller. Trene gadd jeg heller ikke. Nå har jeg innsett at jeg blir eldre, appelsinene blir ikke borte av seg selv. Tvert om..Og dissingen og fettet på magen forsvinner ikke. Jeg vil dø av ett eller anna om jeg fortsetter med det kostholdet jeg hadde. Jeg ønsker å få en fin kropp til sommeren. Jeg reiser meg selv litt med tanke på at i sommer blir det syden, og det er noen år siden sist! Så jeg synes nok selv motivasjonen er bedre enn noen gang, men kanskje ikke helt på topp. Jeg er som sagt MATGLAD ! veeeeldig glad i mat! Ubeskrivelig glad i mat. Men nå har jeg klart å spise ofte, små måltider og da er jeg sjeldent sulten så det er kanskje det som gjør at jeg holder ut.....Men så klart, har du en dose ekstra motivasjon til meg så send den over:) hehe...

"hvis du sprekker innimellom så er du ikke motivert nok(tror jeg). for å klare å kjøre løpet ut, må man ha en plan/mål, og så må man bite tenna sammen og være selvdisiplinert."

Jeg er nok ikke så selvdisiplinert, dessverrre:( Du har nok riktig der! Men det er fordi jeg ELSKER mat!!!!

" du må legge om kostholdet slik at du faktisk kan klare å leve sånn livet ut.. ellers vil du sprekke og gå opp igjen... så er du motivert? "

Joda, som jeg skrev over, har jeg virkelig lagt om kostholdet. Jeg skrev tidligere hvordan kostholdet mitt var før. Kan kort gjengi:

Før startet jeg dagen (uansett dag) med kanskje en sjokoladebit, mens jeg lagde frokost. Frokosten bestod av to skiver loff med eventuelt kjøttpålegg og masse majones! Noe grønt fantes ikke overhodet. til frokost kunne jeg gjerne drikke et gladd iste, brus eller juice. Vann fantes ikke!

Så ble det små spising hele tiden, alt i fra kjeks, kaker, sjokolade, potetgull osv..Flere glass brus.

til lunsj var det feks en toast med masse ketchup, ost..Eller loff ja.. Gjerne brus ved siden av.

Middagen var en stooooor god porsjon, gjerne mer enn nødvendig. Ofte biffer, mye sauser, pommes frites, fløtegratinerte poteter. Brus!

Kvelds kunne ofte bli en hamburger, mcdonalds, kebab, loff, generelt sett junk!!!

Også er det dip, potetgull, brus, sjokolade og diverse til kos foran tvn;)

skjønner du??? Jeg hadde jo gått påen smell til slutt med alt det usunne! Jeg puttet konstant noe inn i munnen!

Nå er majonesen kuttet ut, det grønne har kommet frem. loffen er vekke. brusen er et glass eller to i helgen. Veldig sjeldent junkfood, lite sauser, aldri pommes frites, aldri hamburgere og veldig lite sjokolade. Potetgull kan jeg ikke huske sist gang. Og det går fint:)

"og husk, du blir ikke så stram og fin hvis du har mange ekstra kilo... (leste at du ville bli det)"

Stemmer;)

"jeg høres kanskje tøff ut i min tale, men sier det bare fordi jeg vil ditt beste og for å hjelpe... dette er sannheten og den går ikke ann å lure seg unna :)"

Vær tøff, vær hard mot meg!!!! Det kreves og det er kanskje det som må til!!! Som jeg tenkte i morres, nei jeg må steppe lenge idag!! Sånn at jeg kan "skryte" litt av det på Kg boka. Så denne treningsboken er til nytte!

"håper du ikke ble mindre motivert... håper du orker dette her, for da kan jeg komme med både råd og tips slik at du trolig vil få ditt "drømme" utseende :)

men husk: sier det igjen... du MÅ være motivert for å kunne klare det :)"

Ja takk, tar gjerne dette drømmeutseende;)

Sender gjerne over mål / treningsmetodene min også dersom du vil ha det å gå ut fra:) som sagt, er deg evig takknemlig for alle råd og tips! Og vær tøff mot meg! Skrik gjennom skjermen (haha)

Dette blir super spennende! jeg ble faktisk mer motivert nå!!! :)

Endret av *snuppis*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og god ettermiddag:O)

Veeeldig sent igang idag, forsov meg og greier..Men det skyldes nok at det ble sent i går kveld.Fikk jo aldri sove, også fant jeg ut at jeg skulle utforske mitt nye nabolag, og da fløy tiden:) Men jeg skal ha at jeg klarte å legge inn 20 minutter stepping idag da!!! Jeg er stolt av meg selv! Men det var litt straff etter kebaben i går også. Som jeg skrev tidligere, ifkk jeg etsvar på trenings og kosthold forum hvorav ei hadde begynt med stepping. Først 5 minutter den ene uken også økt til 20 etter en eller to uker..(husker ikke eksakt) Så jeg er stolt av meg selv som klarte 20 minutter etter tredje dagen. Det er bra til å være slappfisken meg. Men det svei godt i bena etterpå og jeg ble svett og god. Utrolig god følelse egentlig. (HEEEEELT utrolig at disse ordene kommer ut av meg -må nesten lese det flere ganger selv for å tro at det er meg) Hehe...

Så over til deg Stella K, skal prøve å besvare deg:)

"og husk... hvis du vil ha personlige veiledere eller noe som kan hjelpe, så må du gå på et treningssenter(disse er kjempe flinke), men jeg kan som sagt hjelpe det så godt jeg kan. Jeg er som jeg nevnte ikke utdannet innen kosthold, men etter min bakgrunn som instruktør og mine interesser så kan jeg jo en del... "

Treningssenter blir ikke aktuelt, ikke har jeg råd, ikke har jeg tid og ikke fikser jeg sånt heller. Men jeg ser jo poenget ditt! Jeg får heller stå på her hjemme og klare det på den måten. Nå er jeg jo så heldig som fant deg også:O) (utrolig takknemlig for at du er så snill som du er og "gidder" å dele kunnskapen med meg)

"ok,da starter vi:

jeg forstår deg ikke helt, så derfor må jeg spørre noen oppklarende spørsmål...

du sier du spiser utrolig mye "dritt" mat(eller gjorde), og at du ser både tykk ut og ut som en appelsinfarm på rompa... men så sier du også at du IKKE vil ha fokus på vekt.

hmmm, her stopper det litt for meg.. hvis du synes du selv er tykk, så burde du vel kanskje fokusere på vekten også for å bli litt slankere??

men hvis du er fornøyd slik du er, så er selvfølgelig dette helt ok, men jeg må liksom vite hva jeg skal hjelpe deg med :) "

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg FØLTE meg mer tykk og feit. En som er overvektig vil nok bli veeeldig fornærmet hvis jeg sier jeg er tykk og feit. For det er jeg nok ikke. Som jeg skrev langt tilbake i boken så har jeg alltid vært tynn som en høveflis. Det ligger lissom litt i familien det. Jeg har alltid kunnet spise det jeg vil spise uten å tenke på vekten. Alltid hatt en super tynn midje som enhver har misunnet meg for. Jeg er nok ikke feit. Men jeg føler meg stor og feit når jeg propper i meg all den usunne maten. Jeg lider heller ikke av noen spiseforstyrrelse, men har kanskje litt vrangforestillinger i forhold til min egen kropp, Jeg føler meg tjukk, og ser meg kanskje tjukkere enn jeg er..Men jeg er alikevel såpass våken at jeg kan innse at jeg er ikke tjukk i forhold til de som er overvektige. Vekten har økt med årene ja. nå husker jeg ikke eksakt hva jeg lå på da jeg startet her. 60 kanskje? Jeg veide meg en stund etterpå, og da var den nede i 56. Men, jeg stoler ikke helt på den vekten og har ikke veid meg etterpå, for jeg er litt redd for at jeg blir for opphengt i vekten. Det vil jeg unngå. Jeg har nok en tynn midje enda, men allikevel har jeg disse håndtakene som ødlegger for meg. Jeg fikk dessuten servert to store hofter da kroppen begynte å utvikle seg! Jeg ønsker meg en flat flat mage med markerte muskler, men allikevel ikke overdrevent! Også ønsker jeg å løfte opp rumpa litt, og strammet litt på hoftene og lårene for de disser godt! Men jeg er nok ikke feit!

"du virker også litt lite motivert, så hvordan er det egentlig med motivasjonen?"

Hm..mener du det? Jeg har vært en skikkelig av og på når det gjelder dette opplegget. Mange ganger forut har jeg prøvd, men sant skal sies...denne gangen har jeg lykkes. Aldri forut har jeg holdt ut så lenge (jeg startet 12 jan) og aldri forut har jeg faktisk sett resultatene selv. Men det har kanskje noe med at jeg tidligere var mye strengere med meg selv. Jeg nektet meg selv noe godt i helgene og dermed sprakk jeg fortere. Dessuten gjorde jeg nok feilen med å spise sjeldent. Da var det kun frokost og middag. Og jeg gikk sulten og fikk huepine!Da ga jeg opp. ikke så jeg resultatene heller. Trene gadd jeg heller ikke. Nå har jeg innsett at jeg blir eldre, appelsinene blir ikke borte av seg selv. Tvert om..Og dissingen og fettet på magen forsvinner ikke. Jeg vil dø av ett eller anna om jeg fortsetter med det kostholdet jeg hadde. Jeg ønsker å få en fin kropp til sommeren. Jeg reiser meg selv litt med tanke på at i sommer blir det syden, og det er noen år siden sist! Så jeg synes nok selv motivasjonen er bedre enn noen gang, men kanskje ikke helt på topp. Jeg er som sagt MATGLAD ! veeeeldig glad i mat! Ubeskrivelig glad i mat. Men nå har jeg klart å spise ofte, små måltider og da er jeg sjeldent sulten så det er kanskje det som gjør at jeg holder ut.....Men så klart, har du en dose ekstra motivasjon til meg så send den over:) hehe...

"hvis du sprekker innimellom så er du ikke motivert nok(tror jeg). for å klare å kjøre løpet ut, må man ha en plan/mål, og så må man bite tenna sammen og være selvdisiplinert."

Jeg er nok ikke så selvdisiplinert, dessverrre:( Du har nok riktig der! Men det er fordi jeg ELSKER mat!!!!

" du må legge om kostholdet slik at du faktisk kan klare å leve sånn livet ut.. ellers vil du sprekke og gå opp igjen... så er du motivert? "

Joda, som jeg skrev over, har jeg virkelig lagt om kostholdet. Jeg skrev tidligere hvordan kostholdet mitt var før. Kan kort gjengi:

Før startet jeg dagen (uansett dag) med kanskje en sjokoladebit, mens jeg lagde frokost. Frokosten bestod av to skiver loff med eventuelt kjøttpålegg og masse majones! Noe grønt fantes ikke overhodet. til frokost kunne jeg gjerne drikke et gladd iste, brus eller juice. Vann fantes ikke!

Så ble det små spising hele tiden, alt i fra kjeks, kaker, sjokolade, potetgull osv..Flere glass brus.

til lunsj var det feks en toast med masse ketchup, ost..Eller loff ja.. Gjerne brus ved siden av.

Middagen var en stooooor god porsjon, gjerne mer enn nødvendig. Ofte biffer, mye sauser, pommes frites, fløtegratinerte poteter. Brus!

Kvelds kunne ofte bli en hamburger, mcdonalds, kebab, loff, generelt sett junk!!!

Også er det dip, potetgull, brus, sjokolade og diverse til kos foran tvn;)

skjønner du??? Jeg hadde jo gått påen smell til slutt med alt det usunne! Jeg puttet konstant noe inn i munnen!

Nå er majonesen kuttet ut, det grønne har kommet frem. loffen er vekke. brusen er et glass eller to i helgen. Veldig sjeldent junkfood, lite sauser, aldri pommes frites, aldri hamburgere og veldig lite sjokolade. Potetgull kan jeg ikke huske sist gang. Og det går fint:)

"og husk, du blir ikke så stram og fin hvis du har mange ekstra kilo... (leste at du ville bli det)"

Stemmer;)

"jeg høres kanskje tøff ut i min tale, men sier det bare fordi jeg vil ditt beste og for å hjelpe... dette er sannheten og den går ikke ann å lure seg unna :)"

Vær tøff, vær hard mot meg!!!! Det kreves og det er kanskje det som må til!!! Som jeg tenkte i morres, nei jeg må steppe lenge idag!! Sånn at jeg kan "skryte" litt av det på Kg boka. Så denne treningsboken er til nytte!

"håper du ikke ble mindre motivert... håper du orker dette her, for da kan jeg komme med både råd og tips slik at du trolig vil få ditt "drømme" utseende :)

men husk: sier det igjen... du MÅ være motivert for å kunne klare det :)"

Ja takk, tar gjerne dette drømmeutseende;)

Sender gjerne over mål / treningsmetodene min også dersom du vil ha det å gå ut fra:) som sagt, er deg evig takknemlig for alle råd og tips! Og vær tøff mot meg! Skrik gjennom skjermen (haha)

Dette blir super spennende! jeg ble faktisk mer motivert nå!!! :)

ok, beklager at jeg ikke har lest nøye nok igjennom bloggene dine... men nå ser jeg at du ikke er så tykk som jeg trodde,he he...

da er jeg med :)

men selv om det ikke er vekten, så er det veldig bra at du er innstilt på å spise sunt :) da kommer håndtakene og appelsin stumpen din til å synes mindre :) og bare tenkt på all den gøggen du har innvendig, kroppen har jo ikke godt av det :9

så synes du er bra innstilt...

og en ting til... supert med den treningen :) du skal være stolt av deg selv! :) og det er jeg også...

det blir liksom veldig mye å svare på siden skriver ganske så mye...

så kom gjerne med et par konkrete spørsmål hver gang sånn at det blir enklere å svare :) for ellers blir det liksom litt mye... og for hvert svar og innlegg så blir det til slutt en hel blekke der du forhåpentligvis har lært mer :)

ja jeg vil gjerne vite hva du trener og hvor ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Stella K

Må innrømme jeg har vært innom å tittet etter svar i hele dag. Litt energisk og spent vettu, så kan jo konkludere sånn sett at det ikke er noe feil med pågangsmotet!

Huff sitter på jobb enda jeg:( Idag ble det havregrøt til middag, stor god porsjon med banan og eple! Også spiste jeg nettopp litt salat. Er jo omtrentlig et helt kjøleskap oppe i veska mi:)

Jeg måtte le litt, "gøggen" det var som gode gamle dager..Brukte det uttrykket masse da, og nå dukket det opp igjen!Men så riktig som det heter, det var nok myyyye gøgg inne i kroppen min ja.Håper og tror det er silt ut nå gjennom den siste perioden, for nå er det mye grønt og godt.

Jeg vet nesten ikke i hvilken ende jeg skal begynne å spørre jeg... Jeg er litt redd for dette md at kroppen går på sparebluss, men det har jeg kansjke fått svar på til å begynne med. synes du jeg spiser greit? Eller for mye/for ofte? Feil mat?

Jeg la en liste over hvordan jeg spiser litt høyere opp, gjengir gjerne om nødvendig!

Takk for at du er stolt over meg! Har levd skikkelig på den steppinga i hele dag jeg! Så stolt av meg selv også *ler* Men synes du det er bra? Eller en god start? Må det økes mer? Eller kan jeg holde meg til 20 min? Hvor mange ganger i uken tror du jeg skal satse på?

Ellers har jeg denne hjemmetreningen vet du..Skal lete frem innlegget mitt hvor det er beskrevet og poste det på nytt. Si hva du synes, må det mer ? Oftere?

:)God kveld Stella K og andre som måtte dukke innom boken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oversikt over mine spiserutiner..Noen kloke hoder der ute som kan komme med litt innspill?

Starter dagen med et glass vann og mine vitaminer. Så er det to stk fullkornsknekkebrød. Et med mild og god brunost og syltetøy på. Et med mager gulost og paprika. Vann ved siden av.

Så går det noen timer og jeg lager meg enten havregrøt med litt syltetøy og oppskjærte epler ELLER en bolle med cultura med fitness og korn. Vann med siden av.

Så kan jeg feks ta et knekkebrød med et av de ovenstående påleggene. Vann

Så er det middag. Da spiser jeg en stor og god bolle med salat og eventuelt kyllingbiter oppi. Vann ved siden av.

Til kvelds er det også en stor og god bolle med salat og eller grovt rundstykke. Vann!

Skal jeg kose meg på kvelden hender det at det blir litt frukt. Vann:O)

Jeg er sjeldent sulten og overspiser ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at idag kom jeg tidlig i gang med treningen! Fikk han ut av huset, på med musikken og frem med treningsballen og magetreneren. (en slik en man støtter hodet på og holder på med armene)

Jeg starter med å stå i trappetrinnet og vippe opp og ned, dette kjennes på leggen! Hvor mye trening det er i det vet jeg ikke, men det svir hvertfall! Eneste leggtrening jeg vet om på hjemmebasis! Så er det rockering til jeg kjenner pumpa slår!

Så legger jeg med ned og tar 30 situps med denne magetreneren, mens jeg har bena på ballen. Jeg startet med 20 den første perioden, og har økt til gradvis til 30. Etter denne serien, tar jeg føttene rundt ballen og løfter den opp og ned 30 ganger, samme økning her. Dette gjør jeg annen hver gang 3 ganger. Da har jeg trent litt mage, samtidig som løfting av ballen gjør at innsiden av lår, rumpe og mage får litt trening.

så legger jeg bena oppå ballen og løfter opp rumpa og strammer til. dette gjør jeg en 20 ganger. Så legger jeg bena rundt ballen slik at ballen holdes fast også løfter jeg opp og ned, dette kjennes på fleskepølsen nederst på magen. Serier a 2 stk både med ball og rumpeløft.

Så fjernes ballen og jeg legger meg sidelengs med magetreneren og tar skråsitups. Disse sliter jeg litt med og klarer bare to ganger 20. Kunne klart mer, men gjør så vondt:(

Så ligger jeg rett på rygg og løfter det ene benet strakt 30 ganger, annen hvert ben a serier på 3. Så tar jeg ti stk sirkler på hvert. Jeg legger meg sidelengs og gjør det samme, dette kjennes godt på innsiden ja. Her er det 30 ganger på tre serier. 20 sirkler. Samme gjøres på andre benet. Så snur jeg meg rundt, står på alle fire og løfter et ben strakt opp og ned slik at rumpa får litt trening, dette gjøes 30 ganger a tre serier på hvert ben. Også avslutter jeg med å bøye benet og ut igjen ti ganger på hvert.

legger meg så oppå ballen og tar planken og holder så lenge jeg kan. Til slutt tar jeg knebøy med ball på ryggen mot vegg. Dette kjennes. Jeg hater knebøy men er forholdsvis greiere med ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Målene, om du ønsker dem og, må jeg ta når jeg kommer hjem..kan dem ikke i huet:)

he he, jeg mente ikke målene på kroppen, men hvilke mål du hadde for dette opplegget. *knis*!!

synes det virker som du har et bra treningsopplegg... men jeg har enda ikke helt forstått alt. du vil trene masse og spise sunt og IKKE gå ned. det er nå greit:) men da må du nok belage deg på og spise mer i løpet av en dag. på den kosten du har nå, så vil du nok gå NED i vekt, og hvis ikke dette var målet, så ville jeg nok spist litt mer. kan gi deg tips om sunn mat du kan fylle på med hvis du er enig med meg...

for meg virker det jo egentlig ikke som du har noe sånn kjempe problem siden du har den kroppen du vil ha, men bare ønsker å leve litt sunnere.. og det er jo ikke vanskelig...selv om du er gald i mat! for det finnes masse masse god mat som er sunt!

så mitt spørsmål til deg igjen: hva konkret vil du jeg skal hjelpe deg med. det blir litt difust...

jeg kan gjerne komme med forslag til mat(men det virket jo som du likte det du spiste). treningen virker jo bra! step tar jo som sagt mye på rompa, og det fører jo til strammere rompe. utfall og knebøy er jo også gode øvelser :)

hadde du hatt et vekt problem og skulle hatt hjelp til å gått ned.. så kunne jeg hjulpet deg med både mat og trening og kalorimengde i forhold til dette... men det var jo ikke målet ditt...

tell me... gi meg målene dine i punkter (altså ikke kroppsmålene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste litt på på de første sidene dine..

der skriver du jo at du har tykke lår, armer som disser og masse appelsinhud...

og så skriver du at du også vil måle midje og sånn hver mandag...

da mener du vel at du vil slanke deg litt... etter jeg leste dette forstår jeg litt mer, og med dette kan jeg hjelpe deg...

for som du skrev i de siste innleggene så har det ikke virket som du vil gå ned i vekt...

du mener litt forskjellig her, så greit å få en oppklaring... ellers er det umulig for meg å vite hva jeg skal hjelpe deg med ..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud så irriterende! Nå hadde jeg skrevet en LANG melding også trykket jeg "Lagre" også hang hele nettet seg!! Jeg husker jo ikke alt, men gjør et helhjertet forsøk på å hente igjen alt jeg skrev....

Jeg er nok en liten velte/vinglepetter ja. Litt frem og tilbake. MEN du skal få høre grunnen! Grunnen er at jeg er veldig redd for å utviklie en spiseforstyrrelse. Jeg er ekstremt kroppsfiksert og opphengt i vekt og utseende. Det har jeg alltid vært, men i grunnen har jeg alltid hatt en super tynn flott kropp, inntil jeg ble litt eldre. Jeg ser jo mer på jentenes kropp en det sambo noen gang har gjort! *ler* Men jeg synes ikke det er riktig å ta opp et sånt emne her inne på et treningsforum. En spiesoforstyrrelse er ikke noe man tuller med, og heller ikke noe jeg med min kropp skal gå rundt med. For jeg har fått mye pryl gjennom tiden at jeg er så fiksert, for jeg er langt fra tykk! Og det blir ikke riktig at jeg skal være så besatt, når det finnes mange der ute som har et langt større problem enn meg! Jeg var på nippet til å få en slik sykdom en stund tilbake, heldigvis ble jeg stoppet! Jeg ønsker å unngå det nå, derfor tar jeg meg selv i å være altfor opptatt i vekten også får jeg frem noe annet. Men det stemmer jeg ønsker å gå ned litt. Vil nå drømmevekten på 54 53 kg. Men er litt redd vekten, derfor har jeg ikke veid meg på lenge!

Det ble ikke helt med målene heller hver mandag. Men sist gang viste det seg at jeg hadde redusert med noen cm her og der. Det hjalp på motivasjonen! Men jeg er veldig opptatt av å se resultatene og tenker vel på det hele tiden og vurdere meg opp og ned i speilet dag ut og dag inn. Jeg vil så gjerne se resultatene etter så lang tid.

Målene mine:

1: markert mage

2: stramme opp lårene slik at de ikke disser

3: samme med leggene

4: fjerne håndtakene

5: stramme rumpa

6: fjerne appelsinhuden

7: generelt sett være litt snillere med kroppen min med tanke på mat!

Jeg trives med den maten jeg spiser nå, men det kan nok tenkes at jeg går lei ja... Men nå som du vet målene mine, synes du jeg spiser riktig? Og hva med treningen? Idag ble det 20 min stepping igjen. MErkelige er at jeg ikke finnes støl, ikke noen gang etter stepping har jeg vært støl! Hva hjelper egentlig steppingen for? Konkret lissom? Og synes d u det andre treningsopplegget mitt er greit nok? Hvor ofte skal jeg satse på dettE? Hvor lenge av gangen ?

Så er det snart helg, i helgen unner jeg meg selv litt mer "mat" om jeg kan bruke det ordet. Det blir ofte besøk og da kan det ikke forventes at det blir servert kaninmat. Hehe.... Men jeg spiser aldri stappa mett slik som før i tiden. Dessuten er jeg veldig glad i cola. Men dette har jeg klart å bytte ut med pepsi max som jeg har hørt det ikke er noe sukker i og kan drikkes. Det blir litt av det i helgen også.

Også litt sjokolade da, det er nok ikke mye. Med tanke på at før spiste jeg gjerne en hel og enda litt til nesten hver dag så er de tnok ikke mye jeg tillater meg selv i helgen. Men allikevel sitter jeg med dårlig samvittighet for hvor mye. Men det er nok noe litt feil oppe i psyken min. hehe... Også er jeg redd for å spise litt fra fre til søndag. Det er nok ikke bra...

Så da vet du det;:) Nå er det noen timer før jobb, også er det lang helg! Hvor godt blir ikke det! Det ser jeg frem til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...