Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Når vi er inne på dette temaet, må jeg ty til litt råd og inspirasjon..Har tidligere kjøpt frosne bær og tinet dem i håp om at de skulle være som ferske, hvilket slår feil hver gang. Spesielt jordbær blir skikkelig klissete og våte og langt fra gode og bare knaske på den måten. Men det lønner seg kanskje bare å lage smoothies av frosne bær?

Eller har noen andre gode oppskrifter også? Tar gjerne imot;) Er jo sååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

De blir vasne ja. Jeg pleier å

1) tine dem sånn halvveis, ta en sukett oppi kanskje en spiseskje med kokende vann så den løser seg opp, og mose jordbærene sammen med dette. Blir kaldt og godt, og litt sorbet-aktig (aktig, ja)

2) Varme bærene helt opp i en kjele, og servere med enten litt vaniljesaus eller vaniljekesam, for eksempel.

3) Bær kan spises halvfrosne også, som "snacks"

Også selvsagt smoothier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyrte på med halvfrosne bær og litt juice og det ble litt sånn sorbet ja.Veldig godt;) Tror nesten det blir godt anyway jeg..mmmmm også blir man faktisk mett;) Kunne kanskje bare levd på dette jeg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare en ting, imorgen finnes det ingen alternativer da må jeg bare bli støl! Ble ikke så lang treningsøkt idag, MEN den var hard nok ja! Det var kun mage mage mage.....Det kjentes ja! Var helt ødlagt! Denne sideløften med ball, den kjennes ja! Men jeg klarte virkelig ikke å løfte kroppen uten å støtte meg med den ene armen i bakken. MEn det kjentes for det altså.....Må jo være bedre enn ingenting:)

Ellers så er jeg litt opphengt i bikinier om dagen! og kroppsfasong!

Noen må hjelpe meg. jeg aner ikke hvilken kroppsfasong jeg har, pære, timeglass eller hva....men sett på noen bikinier med litt forskjellig form og lurer litt på hva slags bikinier som gjør at man ikke ser tykk ut. Det er jo veldig forskjell. Jeg husker da jeg var mindre skulle jeg absolutt gå i sånn bikinibukse fra H&M men etterhvert innså jeg at dette ser man tykk ut i. Det er noen favoritt stringer jeg har hjemme, de ser jeg faktisk tynnere ut i..Av en eller anna merkelig grunn....

http://www2.victoriassecret.com/commerce/o...&rfnbr=6062

en slik en ser jeg for meg er en bikiniunderdel som gjør at man ikke ser tykk ut.

MENS

http://www2.victoriassecret.com/commerce/o...&rfnbr=6062

denne derimot gjør at man virker tykkere...

Kan dette stemme eller er jeg på villspor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer veldig an på kroppsfasong. Det gjelder å få en balanse og fokusere på områdene som er smale/brede i forhold til resten av kroppen.

Ellers kan jeg anbefale bøkene til Trinny & Susannah fra "What not to wear" - de går nøye innpå dette med kroppsfasong og hvilke plagg man bør bruke og unngå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily1

Hei Snuppis... tok meg en tur innom deg! :)

Har ikke så mye å bidra med, men må bare si meg veldig enig med Mischa, Trinny og Suhannahs bøker er veldig informative. :)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooo.... Sååå fine begge to, på hver sin måte! Må si jeg er veldig glad i knytte på siden av buksen, for da slipper jeg alt stress med at det tyter på sidene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal se etter disse bøkene da..;) Vil veldig gjerne lære litt mer om slike ting!

Ja de varkjempe fine begge to, men jeg tror (på meg selv hvertfall) at dette med knytingen gjør at jeg ser tykkere ut. Men jeg skal gå til anskaffelse til denne boken jeg, og lese litt. Enda litt tid igjen til bikinikjøp;) Selvom våren snart er her. Jo det tror jeg....... Pus har statt i gang den sterke sterke røytingen sin og det er et sikkert tegn!

Ble god trening idag, men ble litt ekstra mat i dag også. Var på besøk og der ble det servert og jeg kunne heller ikke si nei denne gangen. Men jeg spiste ikke alt, det skal være sagt. Spiste det jeg følte jeg måtte for høfflighetens skyld!

Imorgen skal det også trenes, mage mage mage..Men jeg håper virkelig jeg er støl!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mariajente;)

Ja nå er dagens trening unnagjort også. Det blir veldig konsentrert rundt magetrening denne uken. Lurer litt på om det er en god plan, ta mage en uke, rumpe og lår en annen uke også blande det den tredje uken??? Ikke vet jeg... ;) Vi får bare prøve.

HVor herlig er det ikke når solen skinner? Idag er det studiedag og lang jobbkveld så får ikke nytt solen idag, men imorgen skal jeg unne meg litt sol etter treningen;) Mitt mål denne uken er trening hver dag.... :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjallabais...Da er mye av studiene unnagjort for idag...Og snart venter jobben. Lurer på om jeg skal være så flink å støvsuge litt før jeg drar på jobb...... Mon tro om jeg gidder....Nå som solen skinner så burde det gjøres for alt av hår ol synes så godt. Også lurer jeg litt på om noen gidder å vaske vinduene mine?? gud aiemen de ser ikke ut!!

Men det er herlig med sol:) Hehe

Mat fortært idag:

To grove skiver med omega 3 brød. en med vita hjertegod leverpostei og en med sild og løk. Vann til!

En tallerken med havregrøt og eple vann til!

En kopp grønn te.

en tallerken med salat før jobb skal også inn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei-.

Ny day, nye muligheter...Ikke helt i slaget i dag, men det kommer seg nok nå som solen titter frem! Planen er å ta med seg skolebøkene ut i solveggen og kose seg;) FØr jobb vel og merke!!

Ble litt magetrening idag også, ikke fult så lenge og hard men litt!! Er støl i siden og det er en god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen en utrolig kjedlig dag! sitter på jobben, og aldri i mitt liv har timene gått så elendig sakte!! Virker som om klokken aldri rører på seg! Forferdelig når det er sånn! Jeg kjenner pengene brenne i lommeboken og har lyst til å komme meg ut av bygget og inn i en butikk for å svi av litt.... Men det ser dårlig ut:(

Men det har vært en herlig vårdag da, og visstnok skal morgendagen bli like bra! Kjempe digg! Det går bare en vei nå, frem mot bikinisesongen og da er det bare å stå på!

Spiste mer normal middag idag, det vil si ris med tikka masala blanding og føler meg egentlig stappa..Ingen god følelse:( Kroppen er nok vant itl å spise salat og lett mat og føles rimelig stappa og tjukk ut når det kommer mer vanlig mat inn. Det liker jeg ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei

Nå er det litt kjedlig her inne gitt..........

Vel dagens oppdatering! Skole og jobb idag og! Men også litt sol skal trykkes inn i mellom! Lurer på om jeg skal få tatt med meg bøkene ut i solen etterpå. Er litt vanskelig å lese i sola, ender alltid med at jeg legger dem fra meg. MEN det er jo ikke hver dag det er så herlig vår vær, så må nyte det mens man kan! Love meg selv at jeg skal lese om jeg skal sitte i solen!!!

Dagen startet med litt magetrening. Leste noe i går (mens jeg satt å kjedet livet av meg på jobb) om at man ikke skal ta de samme øvelsene hver dag for da blir musklene vant til det og det gir ikke den optimale effekten som man ønsker å oppnå! Derfor testet jeg ut noen andre øvelser idag.

Dette er øvelsene jeg tok, flere gjentakelser av til det svei skikkelig:

Sykling, dvs at jeg tar annet hvert ben rett ut og bøy samtidig som jeg sideveis treffer motsatt albue mot kne. Dette kjentes på magen ja!

Så tok jeg å lå strakt ut, og reiste opp armer og ben slik at de nesten møttes på toppen. Det også var tøft.

Istedenfor å ha ball, tok jeg sideveis planken uten...Holdt så lenge jeg klarte og gynget litt for å ta i.

Vanlig planke...

:)

To knekkebrød med brunost og et glass vann er spist;) Kjøpt en ny dose med smoothies blanding som jeg skal kose meg med senere idag:)Salat til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å stå på! Blir inspirert av det :enig:

Takk for klem, trengte det. Utrolig kjip dag i går, pluss at jeg fikk mensen i dag. Pleier ALDRI overreagere på den tiden av mnd heller :gjeiper: Men, en god natts søvn, støtte fra gode venner og sol hjelper, så i dag føles det bedre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så godt å høre; )

Ja det hjelper med sol faktisk! Helt utrolig men litt sollys gir litt ekstra glede og bedre humør generelt sett. Dessuten er det lov å syte og klage litt og reagere når man får de røde tantene på besøk! Hehe.....

Nå har jeg sittet to timer ute i solen og kosa meg. JA jeg var faktisk flink til å lese samtidig. Men glad jeg smurte meg med solkrem for jeg fikk skikkelig skille, så vær obs:; smør dere solen tar nemlig mer enn vi tror i disse dager! Men utrolig digg. OGså har jeg hjulpet plantene mine litt, rettelse; buskene...Stakkars små de lå jo begravet under den tunge snøen så gravde dem frem slik at de får rettet seg opp ! Lurer på hva i all verden jeg skal finne på for å få all denne snøen til å smelte *ler* Like før jeg henter bøtter med vann og heller over! Hahahaha.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter på jobb..Blæ blæ blæ

Noen som vet om det finnes egne treningsvideor med fitnessball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada snuppis klarte å holde målet sitt! det fristet ikke med trening idag når hodet verket og slo som bare det...Men for å klare det målet jeg hadde satt meg om litt trening hver dag så var det bare å fyre løs! (Det henger litt sammen med, at jeg faktisk publiserte det her inne på treningsdagboken min, og da måtte jeg stå for det - så boken har sine veldig gode fordeler).

Endelig fredag! Solen skinner ikke, det var nedtur!! Men, noen timer på jobb nå så er det endelig helg igjen:) Lever for helgene!! Men lever langt i fra for regningene :kjefte: Der føyk alle pengene rett ut av vindu ja..En eneste knapp og pengene er vekke!!

Spiste havregrøt til frokost idag! mmmm det er virkelig godt altså, MEN jeg snakket med en vennine igår og hun sa at jeg måtte ikke finne på å spise havregrøt når jeg slanket meg ! Det var altfor mye kalorier i det! Stemmer dette? Trodde det var både sunt og smart å få i seg jeg...Ble skikkelig bekymret nå om jeg har gjort alt feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Du har jo fine resultater! Om det har "for mye kalorier" kommer jo helt ann på hvor mye du bruker. Og det virker da som du får brukt det opp! Er ikke bra å sulte seg heller... Tror ikke du gjør noe galt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lissom kuttet ut andre ting fordi jeg trodde havregrøt var virkelig sunt og bra for helsa! Skikkelig i tvil her...Men jeg skjønner meg jo ikke helt på dette med kosthold heller da så skal ikke uttale meg så veldig!

Forresten, en god side jeg fant på nettet da jeg søkte etter treningsvideo med ball, her er det mange fine videor av ulike øvelser:

http://speedmonster.blogg.no/trening.html

Verdt å ta en titt.

Solen lot vente på seg her i gården, så det ble husvask i stedenfor! Fått i meg en smoothie, med anans, mango og banan..(var ikke så god) ! Snart blir det litt salat! ;) Mmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...