Gå til innhold

*snuppis* sin "bli sunnere" dagbok


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Reduserte håndtak ----> fettforbrenning ----> kardio :Nikke: Er det ikke bare styrketrening du holder på med nå? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reduserte håndtak ----> fettforbrenning ----> kardio :Nikke: Er det ikke bare styrketrening du holder på med nå? :klø:

usj.....Jeg har hoppetau, stepper og romaskin. Kan jeg bruke noe av dette? Jeg sliter med å løpe og jogge. for det første hater jeg det og for det andre så har jeg en benskade som gjør at jeg ikke skal løpe for mye;( Det vil aldri i livet funke..Og dårlig med sånn trening når man ikke er medlem av et treningssenter og kun har stuegulvet å boltre seg på.

Hmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo supert med en romaskin :tommelopp: Så fint at du sa ja takk til den da :) Man MÅ ikke jogge, selv om det er bra trening det og! :) Like greit å la være med benskade da. Hva slags benskade forresten? Knær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har hatt en alvorlig kneskade i begge kneskåler som har gjort at de ikke tåler like mye belastning. Går greit å løpe og slikt, men skal helst ikke løpe lengre strekninger... og jeg hater å løpe så det er forsovidt helt greit ¨å holde seg laangt unna den formen! Men er romaskin en god trening for håndtakene altså? Må ærlig innrømme at den romaskinen aldri kom i bruk, men den står nå der og viser det seg at dette er en god trening så skal jeg ro ro til fiskeskjær jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin ja... DET skulle jeg gjerne hatt! Et av de få appartene jeg virkelig klarer å pushe meg selv på!

Str 34??? Det tror jeg ikke jeg har sjangs i havet til å komme inn i!! Kjenner jeg blir litt missunnelig, jeg vil også!! Men, har vel ikke vært den str siden jeg var 14 eller noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helt ærlig, DET har ikke jeg heller...Str 34 altså....Men denne fikk jeg på meg, jeg må dog hoppe litt for å dra selve buksen på meg. Skal langt fra skryte på meg at buksen sklir på av seg selv nei LANGT DERIFRA..Der er litt gymnastikk å få den på..MEN det er akkurat det jeg skal gjøre noe med.Når den først er på, så ha jeg skikkelig skikkelig håndtak og valker rundt og dette skal også gjøres noe med...så langt jeg klarer....... Men at jeg kommer inn i den, er jo et stort steg for meg som alltid har bruk 38 i bukser. Nå er de altfor store, så jeg er nok mer en 36 nå, og 34 når jeg legger godvilja til :gjeiper:

Men buksen er langt vekk, det er langt fra pent med en slik bukse og stooore valker over buksetoppen, da funker det dårlig med en kort topp hvor alt tyter igjennom. SÅ nei dette er det nye målet mitt! Når jeg det, DA skal jeg være fornøyd!

Idag ble det faktisk et hardkjør av en trening! (hadde buksen kjært i minne) jeg fikk aldri helt tak i denne videoen som ble anbefalt av Kalliope, men søkte litt på youtube og fant en 5 minutters video her og kjørte gjennom den engang..SKal si deg ben og armer gikk til hver sin kant ja.. Så rett og slett dumt ut :sjenert: Jeg satte så på selve musikkvideoen, Erik Prytz Call on me, og danset og spratt litt rundt til denne. Så tok jeg trappa..Løp den opp og ned sikkert ti ganger, også tok jeg det nederste trinnet og løp intensivt opp og ned. Skal love deg jeg kjente blodsmaken i munn, trodde jeg skulle kollapse av pustebesvær! DET sier litt om hvor dårlig kondis jeg har. Jeg kunne garantert pushet meg mer, men jeg orket rett og slett ikke. Der er jeg nok litt for dårlig!! Det er ulempen med hjemmetrening alene..

Så fant jeg et par videor på youtube som jeg fant ut var fantastiske;=) Legger link til dem..Disse fulgte jeg slavisk:

De er av grei lengde og rette øvelser for meg..Kan anbefales å ta en titt på den siden for det finnes mange flere øvelser med henne, og hun er veldig flink! Hun forklarer godt og snakker ikke så mye utenom!!! Skal teste flere videor neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt litt tid på å finne de rette videoene på youtube og jeg tror jammen meg jeg fant noen fantastisk fine!!!! Denne damen er bare toppen altså!!! Jeg skal kjøre litt hardkjør fremover i henhold til trening (lett å skrive, men vi får se...Skal gjøre et forsøk)

Her er noen videoer jeg skal PRØVE å kjøre gjennom. Tanken var alle på en gang men vi får se....

Starter med cardio trening:

Denne er 10 min

Denne er også 10 min

Så da har jeg 20 min cardio klart;)

Så øvelse videoene:

Litt mage:

10 minutter

litt rumpe og hofter:

1o min

litt mer mage

10 min

rumpe:

7 min

7 min

armer:

9 minutter (litt usikker på om denne blir prioritert)

Også er det en hel 15 minutters video, men tror ikke jeg kjører gjennom denne dersom jeg kjører de andre. En ide er å kjøre de ovenstående i en trening, også kan jeg avveksle med denne videoen en annen dag slik at treningen ikke blir helt lik hver dag...

15 min..

Skal ikke love at jeg orker samtlige hver dag gitt..Men skal bruke disse videoene litt fremover;) Sleng dere på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Da var det gjort! Kjørte gjennom alle videoene bortsett fra den 15 minutters videoen. Det var en lang og god trening som jeg føler på meg vil kjennes imorgen. Kjenner litt fra i går, men idag var en enda tyngre økt!! ;)

Dette gjør godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppis har vært oppslukt av shopping de siste dagene!!! Fikk nemlig lønn her og da tok det virkelig bare helt av!!!Huff a meien, kan noen ta bankkortet mitt og legge det høyt høyt oppe et sted?? :gjeiper:

Idag har jeg ikke trenet, av den enkle grunn...Skulle i butikken og handle en ny bukse og kaffemøte;) Fine med handleturen var at jeg fikk en bukse istr 27;) Like fornøyd enda!!!

Trente i går og regner med å få til noe imorgen også!

Nettopp spist is i solen og årets is er kåret!!! Hennig Olsen med smoothies jordbær og pære. 60% frukt og 3-.1%fett! SUPER god og dette er sommerens is uten tvil!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med shopping og små bukser da!!! Ang det bankkortet kan jeg godt "passe på" det jeg... :lur:

Tenkte å prøve noen av videoene du har funnet etterpå :hallo:

De så bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe vet om flere som sier seg frivillig til å oppbevare kortet mitt ja....

Mariajenta, gi meg et pip om hva du synes om videone da;) Få høre;)

Inazone, ja det trengs hvertfall nye bukser ! Det er ikke til å tvile på, så bruker det som en grunn når jeg drar kortet;) Alle grunner er gode grunner da gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariajenta, gi meg et pip om hva du synes om videone da;) Få høre;)

Syns de var bra jeg :) Tok ikke alle, eh, husker ikke hvilke jeg droppet, men var vel en av de for mage og rumpe (kan jo ikke bli for bikinifin ;))

Hadde glemt hvor morsomt det var å trene med ball, så skal absolutt ikke se bort ifra at jeg tar en økt neste uke også!

God helg!!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Ja jeg synes de er kjempe bra hvertfall! Dessverre ble det ikke trening på meg idag. Sambo er syk og det er skikkelig krangel på hjemmefronten med familie! Bare bråk! Så var litt små kaos her i morres. Nå bruker jeg bare fredagen på å roe meg litt ned og prøve åhente meg inn igjen :tristbla:

Blir nok ikke så mange øvelsene til uken heller, da blir det påskeferie og jeg reiser vekk et par dager. Tror ikke det er så populært å ta med seg treningsballen på jentetur;) Men det skal ikke glemmes;)

Ja tenk, helg igjen;) Laaaaaang helg for min del som har fri lenge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna en treningsøkt før fredagskvelden tok meg! Gjorde unna 4 stk videoer;) Det synes jeg var en bra start på helgen!!

:O) fikk påskeegg av min kjære idag (litt tidlig) men det må nok åpnes litt etterpå....Frykter en liten smell til uken altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå måtte jeg virkelig lete frem dagboken min gitt...Langt ned hadde den kommet :tristbla:

Men her er jeg......... Har vært på påskeferie og dermed har det blitt lite aktivitet her inne. Men nå er jeg tilbake. Men aktiviteten er det vel så som så med. Har nok blitt litt påskekos med tanke på godteri, men allikevel i reduserte former, men mer enn normalt og kanskje lovlig (?) for min egen del. Har fått trent bittelitt, men heller ikke på langt nær så mye som normalt.

Men er veldig i påskemodus kjenner jeg, så nyter påskeferien jeg..også kommer jeg sterkere tilbake når hverdagen kommer igjen:)

GOD PÅSKE FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei snuppa. Jeg har blitt enig med meg selv om at det er greit å være litt vill og gal i påsken, og skal tillate meg selv å spise usunne greier ;) Så ostepop, oreo-cookies og øl venter på meg. Nyt påsken, og tenk at det er hverdagen som teller!! :tommelopp:

God påske!! :kaklehone::sol::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå du aner ikke hvor glad jeg er for ¨å høre det Miss Shorty!!! Hehe, det var dagens visdomsord!

Akkurat kommet hjem etter en lang sosial dag med venniner, og det ble med en liten sjokoladehare istad. Jeg har jo ikke hivd innpå heller. På mandag ble det to kanelboller, og en kvikklunsj. På tirsdag ble det dog noen kokosboller og en kvikklunsj. På onsdag ble det ikke noe godis, så vil ikke si at jeg har "tatt helt av" heller.... Men litt dårlig samvittighet får man jo når det ikke blir trening.

Men det skal sies, jeg har ordnet meg slik at jeg kan se treningsvideoene på tven, så nå skal det bli enklere:)

Ja snart er hverdagen her igjen, og da skal vi stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig skikkelig dårlig med påskesol her gitt...Ble lovet det jeg og så for meg en skikkelig herlig soledag i hagen nå som snøen også endelig har smeltet, men den gang ei...

Så her går det i vårrydding! skal rydde litt i boden og få ut møbler og kose meg med det;) Da er jeg jo også i aktivitet!!

Lurer på om jeg skal ta meg en bytur ikveld;=) Vi får se hva dagen vil med meg.

God langfredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var påskeaften unnagjort. Ble en middag med 15 stk samlet og kjempe koselig det! Mye mat og kake. Klarte meg med et bittelitte kakestykke og forholdsvis grei porsjon med mat. Dessverre ble det litt godis. Jeg må innrømme, jeg føler meg "fanget" av denne godisen så det skal bli godt å komme til hverdagen igjen!!!

Digg med fri, men allikevel føler jeg meg som en unnasluntrer når det ikke trenes eller spises sunt!

God påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...