Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #121 Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig tragisk. Og kritikkverdig. Men kan det ha noe å gjøre med erfaring? 16-årsgamle jenter har opptrådt som selvmordsbombere før, og det mange ganger... Jenta var på Palestinsk område. Det er veldig få 16 års gamle jenter som ønsker å sprenge sine egne venner.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #122 Skrevet 30. desember 2008 ... Det er heller ikke riktig at Israel til stadighet har utvidet sitt territorium. Etter krigene både i 48, 67 og 73 okkuperte Israel store områder av militære grunner. Det meste av dette - Sinai, golan-høydene, Sør-libanon m.v. har de senere trukket seg tilbake fra mot forsikringer om fred. ... ... Ta en titt på kartet og se hvilke områder som Israel fikk tildelt. Legg deretter et "matpapir" med dagens områder som Israel har okupert og vurder selv om Israel har tilegnet seg VESENTLIG større områder. Kart og info som viser Israels ekspansjon på Palestinske områder
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #123 Skrevet 30. desember 2008 Og du er fortsatt for feig til å svare på mine spørsmål. Hvorfor var det ingen av de som krever disse områdene i dag, som krevde dem da Jordan og Egypt okkuperte dem? Palestinerene har krevd disse områdene hele tiden (se kartet i mitt innlegg ovenfor). Dessverre er ikke Israel villig til å gi disse områdene tilbake til Palestinerene. Kartet jeg henviser til viser at det ikke var jødiske bosetninger i disse områdene. Likevel krever de å beholde dem. Er det ikke på tide at du åpner øynene for hva som skjer og at jødene slutter å kave til seg landområder og naturressurser fra Palestinerene.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #124 Skrevet 30. desember 2008 Jeg nevnte i et innlegg at Israelske soldater skjøt og drepte en 16 års gammel jente da hun gikk langsmed Skammens Mur (på Palestinsk side) og lyttet til musikk fra sin Ipod. Etter at hun var skutt med flere skudd går en Israelsk offiser bort til den døde jenta og skyter ytterligere 5-6 skudd i den livløse kroppen (for å forvisse seg om at hun var død). Senere ble den samme offiseren frikjent på alle punkter fordi Israelske myndigheter mente at han hadde lov til å skyte den forsvarsløse jenta. Hun hadde ikke stoppet på kommando fra en fremmed mili¨ærmakt som hadde okupert hennes land (hun hørte på musikk isteden ). Dette er måten Israel håndterer sin farlige fiender. 16-års gamle jenter skytes med kaldt blod mens de går fredlig å lytter til musikk i sitt eget land. Å påstå at målet ikke var å drepe faller på sin egen urimelighet. Offiseren tømte pistolen sin i den døde kroppen for å være sikker på at hun var død. Denne 16-års gamle jenta. Ha du en link som bekrefter denne historien?
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #125 Skrevet 30. desember 2008 Det finnes deler til datamaskiner som blir laget i Israel. Hvis man boikotter, så blir nok saktens du uten pc engang du også. Tror du virkelig på dette selv ???????????? Sannsynligvis kan både India, Thailand, Kina, Taiwan og Sør Korea bygge fabrikker som produserer dette både billigere og bedre enn Israelerene. Fabrikkene ligger der de ligger av rent politiske grunner.
KR-øst Skrevet 30. desember 2008 #126 Skrevet 30. desember 2008 (endret) Ta en titt på kartet og se hvilke områder som Israel fikk tildelt. Legg deretter et "matpapir" med dagens områder som Israel har okupert og vurder selv om Israel har tilegnet seg VESENTLIG større områder. Kart og info som viser Israels ekspansjon på Palestinske områder Araberne har tilegnet seg 640 ganger arealet som Israel sitter igjen med i dag. De har tatt store deler av Midtøsten og nesten hele Nord-Afrika. Endret 30. desember 2008 av KR-øst
KR-øst Skrevet 30. desember 2008 #127 Skrevet 30. desember 2008 Palestinerene har krevd disse områdene hele tiden (se kartet i mitt innlegg ovenfor). Dessverre er ikke Israel villig til å gi disse områdene tilbake til Palestinerene. Kartet jeg henviser til viser at det ikke var jødiske bosetninger i disse områdene. Likevel krever de å beholde dem. Er det ikke på tide at du åpner øynene for hva som skjer og at jødene slutter å kave til seg landområder og naturressurser fra Palestinerene. Du hevder at palestinerne krever disse områdene, og du hevder at israelerne krever dem. Men jeg spør deg, hvilhet land er dette som Israel har okkupert, og hvem har de okkupert dem fra? Dette er et aktuelt spørsmål siden ingen krevde disse områdene da Jordan, Egypt og også Syria okkuperte dem?
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #128 Skrevet 30. desember 2008 Araberne har tilegnet seg 600 ganger arealet som Israel sitter igjen med i dag. De har tatt store deler av Midtøsten og nesten hele Nord-Afrika. Fortsett med denne form for argumentasjon, og du vil se at den mikroskopiske troverdigheten Israel og dets alierte sitter igjen med vil forsvinne som dugg for solen.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #129 Skrevet 30. desember 2008 Ha du en link som bekrefter denne historien? Israel asks to exhume Palestinian girl Not guily. The Israeli captain who emptied his rifle into a Palestinain schoolgirl Israel: Killing of Palestinian girl provides snapshot of a brutal regime Gi meg beskjed om du trenger flere linker. Problemet er at Israel aksepterer denne typen henrettelser av barn og unge og straffer ikke eksekutørene.
Gjest Koala Skrevet 30. desember 2008 #130 Skrevet 30. desember 2008 Israel kontrollerer et større område enn det FN ga dem rett til i 1948. Teknisk sett er det altså en okkupasjon.
Gjest cr Skrevet 30. desember 2008 #131 Skrevet 30. desember 2008 Poenget er at en slik virkelighet er fullstendig uforenlig med dine påstander. Ikke noe annet. "Problemet" som du opplever endrer seg tydligvis iløpet av debatten. At Palestinerene formerer seg til tross for massenedslaktingen er jo bare bra. Det er det samme som hele vesten forsøker å få til hele tiden. Forskjellen fra Palestinerene og israelerene er at at Israel importerer befolkningsøkningen. Å si at "palestinerene har det så bra i sine flyktningeleire at de har klart å formere seg" viser hvilke intensjoner du har mht det palestinske folket. Det virker nesten som om du er misunelig på Palestinerene som er mer fruktbare enn Israelerene.
KR-øst Skrevet 30. desember 2008 #132 Skrevet 30. desember 2008 Fortsett med denne form for argumentasjon, og du vil se at den mikroskopiske troverdigheten Israel og dets alierte sitter igjen med vil forsvinne som dugg for solen. Jeg så på NRK-nyhetene nå nettopp at en rakett fra Gaza hadde truffet en barnehage i Israel i kveld. Denne barnehagen lå ikke ute i ødemarken, hvor du påstår at araberne sender sine raketter. Heldigvis var det ingen barn der da raketten traff. Denne raketten gikk lenger inn i landet enn de har truffet tidligere. Det er bare tull og propaganda at disse rakettene er hjemmelagde. Du kan kanskje fortelle oss hvorfor disse menneskene har råd til alle disse rakettene, men ikke til mat til folket?
Gjest farge Skrevet 31. desember 2008 #133 Skrevet 31. desember 2008 Israel kontrollerer et større område enn det FN ga dem rett til i 1948. Teknisk sett er det altså en okkupasjon. Feil.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #134 Skrevet 31. desember 2008 FNs beskrivelse av konflikten. Nøytral og informativ. http://www.globalis.no/Konflikter/Palestina
Kitsune Skrevet 31. desember 2008 #135 Skrevet 31. desember 2008 Takker for link, gjest. Jødene har jo alltid vært et jaget folk, så jeg kan godt skjønne at de vil ha et eget landområde de også. Verden skylder jødene en unnskyldning.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #136 Skrevet 31. desember 2008 FNs beskrivelse av konflikten. Nøytral og informativ. http://www.globalis.no/Konflikter/Palestina Men "glemmer" tilfeldigvis palestinernes selvmordsaksjoner og rakettangrep mot israelerne...
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #137 Skrevet 31. desember 2008 Ser at "Far til 2" fremdeles bruker samme store forbokstav. Men nå er det inkonsekvent. På engelsk bruker man jo gjerne stor forbokstav når man vil få det ordet til å være mer viktig. Slik jeg tolker det mener "Far til 2" at palestinere er viktigere enn israelere. Jeg ser også at han selfølgelig ikke støtter Israel på noen måte slik denne tråden var ment til å gjøre. Jeg har fått med meg at "Far til 2" hater Israel, israelere (jøder og arabere) og han er i samme kategori med dem som sikkert synes det er greit at jødene blir uttryddet og Israel utslettet. "Far til 2" behøver ikke å lage ørten posteringer for å svare på hver enkelt- hvorfor ikke være litt smart og lage én postering hvor han tar med alle de han vil svare på? Hvorfor gjøre alt så vanskelig?
Gjest Ulva35 Skrevet 31. desember 2008 #138 Skrevet 31. desember 2008 La det ikke være noen tvil om hvor grusomt det er med drap av sivile på begge sider. Men hvorfor er Hamas så feige at de gjemmer seg der sivilbefolkningen befinner seg? Tyder dette på at de bryr seg om sitt folk? Dette har flere ganger kommet frem i media. Selv om media er flinke til å skyte på Israel og fremstille dem som de store synderne. Har ikke Irsael lov til å forsvare seg? Som et kristent land ligger de midt mellom bare muslimske land som vil utslette dem fra jordens overflate. Dette har også kommet fram flere ganger. På nyhetene både på TV2 og NRK i går kom det frem at Israel ønsket en våpenhvile slik at de fikk fram humanitær hjelp, men Hamas avslo det. Vil de ikke at deres folk skal få hjelp? Jeg er ikke for krig og drap av sivile, men det er lov å stille seg noen spørsmål. Det har også kommet frem at mange palestinere ikke ønsker Hamas og deres tankegang om å utslette Israel fra jordens overflate. Desverre er det disse uskyldige det går utover ettersom Hamas er feige nok til å gjemme seg blant uskyldige.
KR-øst Skrevet 31. desember 2008 #139 Skrevet 31. desember 2008 FNs beskrivelse av konflikten. Nøytral og informativ. http://www.globalis.no/Konflikter/Palestina Jeg vil ikke påstå at denne var helt nøytral. Størrelsen på området som ble tildelt Israel,var mye mindre enn det de har oppgitt her. Faktisk bare 10 % av det de først var forespeilet. En annen ting som er verdt å merke seg når det gjeldet FN. Ca en tredel av alle deres resolusjoner er rettet mot Israel. Og så forteller de at Israel er det landet som har brutt flest av disse. Ja, det er vel derfor at de har overlevd. Araberne som de feilaktig kaller palestinere, de har ingen mulighet til å bryte slike FN-resolusjoner, fordi de blir aldri rettet mot disse. Det kom ikke fram i denne fortellingen. Men så var da også FN med på å utforme denne beskrivelsen. Og siden de er en av Israels verste fiender, kan ikke en slik skrivelse bli hverken nøytral eller troverdig. Det stod jo også at de var alliert med Libanons- og Syrias fredsstyrker. Det var selvfølgelig også derfor Syria fritt kunne transportere våpen og ammunisjon inn til Israels motstandere i Libanon.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #140 Skrevet 31. desember 2008 Størrelsen på området som ble tildelt Israel,var mye mindre enn det de har oppgitt her. Faktisk bare 10 % av det de først var forespeilet. Hva sikter du til her?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå