Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #61 Skrevet 30. desember 2008 Det hadde de nok gjort også, om ikke araberne hadde angrepet dem fra dag 1. Kansje det ville vært bedre å begrense sitt eget område fremfor å importere folk for å senere påstå at de trengte enda større område ?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #62 Skrevet 30. desember 2008 (endret) hvis du bomber boligområder i Libanon, skyter raketter mot folk som laster opp bilene med tomater (libanonkrigen i 2006) eller bomber verdens tettest befolkede område (den enorme flyktningeleiren som kalles Gaza) så gjør de ikke dette uten at de med vitende og vilje vet at folk blir drept. Når de sender inn helikoptere og jagerfly eller med kaldt blod skyter på barn som går tur (lytter til musikk på Ipod'en) så gjør de ikke dette uten at de vet at barn kan bli drept. Ok, jeg har vært uenig med deg, men har beholdt respekten inntil nå. Nå synes jeg du blir usaklig. Hold deg for god til å bry deg med gjester som ikke snakker om temaet. Jeg synes det virker veldig som om du er et offer for nettopp den ensidige vinklingen man her i Nord-Europa blir utsatt for. Det er nesten vanskelig å bebreide folk, for dersom man sluker rått alle beskrivelser som havner i norske medier, kan man jo ikke unngå å sympatisere med "de stakkars palsetinerne". I en tysk avis leste jeg en dyptpløyendeF.eks. artikkel som handlet om hvordan palestinerne bevisst legger sine militære, strategiske bygninger i boligfelt. For eksempel rett ved en skole. Artikkelen var ganske skremmende. Jeg skulle gjerne funnet den, men avisa var i papirformat og jeg husker ikke når det kan ha vært. Endret 30. desember 2008 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #63 Skrevet 30. desember 2008 Å antyde at Israel bryr seg om hva andre mener er derfor bare tull. Den der er jeg svært, svært uenig i.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #64 Skrevet 30. desember 2008 Jeg så en dokumentar på tv, jeg husker ikke hvilken kanal, for et lite år siden. Den varte i halvannen time, og vekslet mellom hverdagsbeskrivelser hos palestinske familier og jødiske familier. Alle hadde historier å fortelle, om drepte barn, fedre, mødre. Alle fortalte de om redsel, om innskrenket bevegelsesfrihet, om en fortvilt situasjon. Jøder på lik linje med palestinere. ... ... Jeg håper ikke du så dette på norsk TV for vi er alle advart om at norsk presse ikke er objektiv mht pressedekningen.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #65 Skrevet 30. desember 2008 For meg er Palestinerene likeverdig med Israelere (og alle andre folk for den saks skyld). Men jeg skal forsøke å huske at Palestinere OG isralere ikke skrives med stor bokstav. Da er vel du en slik en at du setter koranen foran bibelen i alfabetet og skriver Nordmenn, Norske og Svensker også da? I norsk skole lærer man om: Egennavn: Er substantiv som viser til bare ett eksemplar, og egennavn skrives med stor forbokstav. Eks. Andreas, Vestfold, Sandefjordsveien. Fellesnavn: Er substantiv som viser til noe eller noen som det gjerne kan finnes mange eksemplarer av, og de skrives med liten forbokstav: gutt, fylke, firma, gate, kvinne. Noen ganger kan vi være i tvil om et ord skal ha stor eller liten forbokstav. Høytider, titler, nasjonalitet, ukedager, og månedsnavn har liten forbokstav: Pinse, kronprins, amerikansk, lørdag, juli.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #66 Skrevet 30. desember 2008 ... ... I en tysk avis leste jeg en dyptpløyendeF.eks. artikkel som handlet om hvordan palestinerne bevisst legger sine militære, strategiske bygninger i boligfelt. For eksempel rett ved en skole. Artikkelen var ganske skremmende. Jeg skulle gjerne funnet den, men avisa var i papirformat og jeg husker ikke når det kan ha vært. Det er sikkert ikke uriktig. Men jeg håper du er like skeptisk til enhver motstandsbegelse (inkl Milorg under 2.verdenskrig) som gjorde det samme. Det du beskriver er en kjent metode for geriljakrig, og hvis motstanderen ikke kan løse det på annen måte enn å¨drepe en stor mengde sivile bør de isteden trekke seg ut.
Gjest Gjest_martin_* Skrevet 30. desember 2008 #67 Skrevet 30. desember 2008 Det er mange der ute som, på tross av hatkampanjen mot Israel og jøder, likevel ønsker å støtte landet. Her er en link til hvordan du kan utgjøre en forskjell. LINK Takk for tips.Må kjøpe for å støtte Israel
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #68 Skrevet 30. desember 2008 Nei, langt derifra. Men at araberne som feilaktig kaller seg for palestinere, at de sprenger israelske barn i lufta, det er selvfølgelig helt ok. Det har da heller ikke EU eller FN brydd seg med, så da er nok det rettferdig. Hvem sprenger hvem ??? Anwar balousheh mistet 5 døtre i Israles bombeangrep.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #69 Skrevet 30. desember 2008 Hvem sprenger hvem ??? 1 2 3 17 åringer 17 åringer 16 åringer 16 åringer 15 åringer 15 åringer 14 åringer 14 åringer 12-13 åringer 9- 10 åringer 5-8 åringer 3- 4 åringer 1- 2 år Yngre enn 1 år
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #70 Skrevet 30. desember 2008 Problemet er at det IKKE er "på samme måte". Det drepes sikkert 100 ganger flere sivile Palestinere enn det drepes sivile Israelere. Ta Sabra og Shatila, Ta krigen i Libanon i 2006 hvor de aller fleste var sivile. Hitill er det drept over 20 barn på Gaza, men inge Israelske barn. Det er ingen gjengjeldelsesaksjon Israel gjenomfører. Det er en utarming og en krig som har til formål å utslette Palestinerene. Hittil har Israel tatt så godt som ALLE landområder som Palestinerene hadde. Israel har tatt landområder fra Libanon, fra syria, fra Jordan og fra Egypt. Og enda er de ikke fornøyde. Samtidig forstår ikke Israels myndigheter og religiøste ekstremister hvorfor Palestinerene, Libaneserene, Syrerne, Jordanere og Egyptere ikke støtter deres krigføring. Riktignok synes det som om Israelske myndigheter er dumme, men så dumme er de ikke. Israels mål er å ha et totalherredømme over regionen på samme måte som Hitler ønsket et totalherredømme over et stor germansk rike. Og fremgangsmåten er ganske lik, men med den forskjellen at Israel har støtte fra verdens største krigsherre USA. Dette er helt sykt oppspinn fra ende til annen. Dersom Israel har formål å utslette palestinerne, er det forsøket så resultatløs at israelerne isåfall må betegnes som fullstendig talentløse. Av de opprinnelige ca. 700.000 palestinske flyktninger, er det nå over 4 millioner. De har ikke bare opprettholdt antallet, de har hatt det såpass bra i sine flyktningeleiere at de har hatt langt større befolkningsvekst enn de fleste nasjoner i verden.
Kitsune Skrevet 30. desember 2008 #71 Skrevet 30. desember 2008 Særlig til "far til 2" og div. gjest(er) som påpeker gramatikken. Les overskriften. Dette er en tråd til støtte for Israel. Gå gjerne inn i andre tråder og diskuter deres saker der. Det er svært uhøflig å komme inn her å rope og skrike.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #72 Skrevet 30. desember 2008 Særlig til "far til 2" og div. gjest(er) som påpeker gramatikken. Les overskriften. Dette er en tråd til støtte for Israel. Gå gjerne inn i andre tråder og diskuter deres saker der. Det er svært uhøflig å komme inn her å rope og skrike. Dette er et diskusjonsforum. Om man skal lage tråder som ikke er åpne for divergerende meninger så synes jeg man skal oppsøke andre fora
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #73 Skrevet 30. desember 2008 I en tysk avis leste jeg en dyptpløyendeF.eks. artikkel som handlet om hvordan palestinerne bevisst legger sine militære, strategiske bygninger i boligfelt. For eksempel rett ved en skole. Artikkelen var ganske skremmende. Jeg skulle gjerne funnet den, men avisa var i papirformat og jeg husker ikke når det kan ha vært. Det er slett ikke umulig. HAMAS er til en viss grad en gjeng gærninger med liten respekt for menneskeliv. Men når man snakker om "palestinerne" som om alle er enige om denne "strategien" - så er man alvorlig på villspor. Tror du familiene som har fått en politistasjon ved siden av huset er glade for det? Når hele familien blir utslettet i et bombeangrep? Jeg stiller meg spørsmålet om vi hadde akseptert at politiet i en gisselsituasjon hadde utslettet både gisseltakere og gisler i en gigantisk massakre - fordi gislene måtte jo regne med det når de oppholdt seg i nærheten av forbrytere....
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #75 Skrevet 30. desember 2008 Dette er helt sykt oppspinn fra ende til annen. Dersom Israel har formål å utslette palestinerne, er det forsøket så resultatløs at israelerne isåfall må betegnes som fullstendig talentløse. Av de opprinnelige ca. 700.000 palestinske flyktninger, er det nå over 4 millioner. De har ikke bare opprettholdt antallet, de har hatt det såpass bra i sine flyktningeleiere at de har hatt langt større befolkningsvekst enn de fleste nasjoner i verden. "Problemet" som du opplever endrer seg tydligvis iløpet av debatten. At Palestinerene formerer seg til tross for massenedslaktingen er jo bare bra. Det er det samme som hele vesten forsøker å få til hele tiden. Forskjellen fra Palestinerene og israelerene er at at Israel importerer befolkningsøkningen. Å si at "palestinerene har det så bra i sine flyktningeleire at de har klart å formere seg" viser hvilke intensjoner du har mht det palestinske folket. Det virker nesten som om du er misunelig på Palestinerene som er mer fruktbare enn Israelerene.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #76 Skrevet 30. desember 2008 Særlig til "far til 2" og div. gjest(er) som påpeker gramatikken. Les overskriften. Dette er en tråd til støtte for Israel. Gå gjerne inn i andre tråder og diskuter deres saker der. Det er svært uhøflig å komme inn her å rope og skrike. Det er ikke jeg som påpeker gramatikken og roper her inne. Det er noen som ikke klarer å holde fokus på saken.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2008 #77 Skrevet 30. desember 2008 1 2 3 17 åringer 17 åringer 16 åringer 16 åringer 15 åringer 15 åringer 14 åringer 14 åringer 12-13 åringer 9- 10 åringer 5-8 åringer 3- 4 åringer 1- 2 år Yngre enn 1 år Du behøver ikke nevne de samme barna flere ganger. Det er nok at ett barn er drept i utgangspunktet. Men at f.eks. 20 israelske barn er drept iløpet av 10 år betyr ikke at Israel skal kunne drepe 800 Palestinske barn slik de synes å ha gjort. Vi vet at Israelske tilhengere er flinke til å bruke internet til å fremlegge bilder og subjektiv informasjon på hva som har skjedd. Palestinerene har desverre ikke de samme mulighetene ettersom de ikke har internet (de blir til og med nektet nødhjelp som vann, mat, brensel og sykehus av Israel). Både skoler, kraftverk, sykehus, vannledninger, etc, etc blir bombet av Israel. Palestinerene har ikke lenger noe som helst av infrastruktur. Internet er for dem bare en drøm.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #78 Skrevet 30. desember 2008 Du behøver ikke nevne de samme barna flere ganger. Det er nok at ett barn er drept i utgangspunktet. Men at f.eks. 20 israelske barn er drept iløpet av 10 år betyr ikke at Israel skal kunne drepe 800 Palestinske barn slik de synes å ha gjort. Vi vet at Israelske tilhengere er flinke til å bruke internet til å fremlegge bilder og subjektiv informasjon på hva som har skjedd. Palestinerene har desverre ikke de samme mulighetene ettersom de ikke har internet (de blir til og med nektet nødhjelp som vann, mat, brensel og sykehus av Israel). Både skoler, kraftverk, sykehus, vannledninger, etc, etc blir bombet av Israel. Palestinerene har ikke lenger noe som helst av infrastruktur. Internet er for dem bare en drøm. Uten millioner av drepte tyske, italienske og japanske sivile så ville vi tapt andre verdenskrig. For å seire la vi aksemaktenes land fullstendig og totalt i ruiner og drepte flere unger enn du kan telle. Tyskland i 1945 var det reneste slaktehus der blodet fløt i elver. I forhold til antall drepte så var antallet lemlestede ti ganger så høyt. Uten alle disse ofrene så ville vi tapt. Nasjonalsosialismen og fascismen ville seiret. Vår overlevelse som demokratiske og frie nasjoner krevde denne grad av brutalitet.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #79 Skrevet 30. desember 2008 Uten millioner av drepte tyske, italienske og japanske sivile så ville vi tapt andre verdenskrig. For å seire la vi aksemaktenes land fullstendig og totalt i ruiner og drepte flere unger enn du kan telle. Tyskland i 1945 var det reneste slaktehus der blodet fløt i elver. I forhold til antall drepte så var antallet lemlestede ti ganger så høyt. Uten alle disse ofrene så ville vi tapt. Nasjonalsosialismen og fascismen ville seiret. Vår overlevelse som demokratiske og frie nasjoner krevde denne grad av brutalitet. Å sammenligne 2.verdenskrig med Israels totalt militært overlegne offensiv mot underlegne HAMAS(som skyter hjemmesnekra raketter) er vel noe virkelighetsfjernt.
Kraistin Skrevet 30. desember 2008 #80 Skrevet 30. desember 2008 Er det lettere å akseptere drap på sivile fordi de er Palestinere og ikke f.eks Nordmenn ? Hva om Israel hadde blåst et hotell fullt av skandinaviske diplomatfamilier i lufta. Ville vi fortsatt godtatt det ? Israel kviet seg i hvert fall ikke mot å bombe en FN-bygning i Khiam med fire drepte FN-observatører som konsekvens (2006). Kofi Annan mente angrepet skjedde med overlegg, noe som selvfølgelig ble avvist av USA når FNs sikkerhetsråd drøftet hendelsen. Ehud Olmert, daværende statsminister i Israel krevde unnskyldning fra FN siden mange mente angrepet var skjedd med overlegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå