Gjest Gjest_Neena_* Skrevet 2. januar 2009 #161 Skrevet 2. januar 2009 ... Og jeg er en alien. Norge har et indirekte demokrati. Folket bestemmer ikke.
Gjest Gjest_Neena_* Skrevet 2. januar 2009 #162 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Ja, det er jo saken med Vanunu et lysende eksempel på. Merkelig hvor mange antisemitter og Israelhatere som dukker opp i en tråd til støtte for Israel... Dere har masse andre tråder dere kan spre hatet deres på, men dere MÅ komme HIT og ødelegge. Dere klager på at andre er så flinke til å ødelegge...men dere stiller i akkurat samme kategori selv. Men jeg er ikke overrasket. Slike folk som dere MANGLER totalt evnen til å se hva dere gjør selv. Jeg vil si at den av dere som svarer på dette innlegget vil gjøre som forventet. Jeg forventer faktisk det av dumme folk. Endret 2. januar 2009 av Nigo-san
mann23 Skrevet 2. januar 2009 #163 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Problemet er delvis at Israel ikke aksepterer kritisk holdninger og innser at deres drapstaktikk ikke løser problemene på sikt. At de sender sine eksekutører rundt om i verden (f.eks. til Lillehammer) for å drepe folk de TROR kan være motstandere av Israels politikk viser en taktikk som garantert ikke vil vinne frem på sikt. Hvis vi tar med hva Inda, Kina og resten av Asia, vil jeg anta at det idag er 10 ganger så mange mennesker som er negative til Israel enn det er mennesker som støtter Israel. Israel skal med andre ord få en formidabel jobb med å drepe alle som motsetter seg Israels drapspolitikk. At de var på håret til å sende bombefly mot Iran viser bare at de er som smågutter: "Slå først slik at de andre bli redde". Forskjellen er at Israel "slår" ikke. De dreper. Og de dreper så mange som mulig slik at de som er uenig skal bli redde. Støtten til Israel er nesten ubegrenset i Kina, India, Sør Korea og Japan blandt befolkningen. Hilser en som jobber der og omgås nesten bare lokale mennesker der. Og ja, det er et nyhetstema på de stedene også. De eneste som virkelig støtter Araberne på disse stedene er venstreradikale, noe det er veldig få av. Jeg blir bare oppgitt av deg Far til 2. Jeg håper du lærer barna dine opp til å danne egne slutninger, for dine bør de ikke adoptere. Folkemord er jo noe du kunne tenkt deg, hva? Ps. Unntaket er jo i Muslimske deler av India, og blandt noen av de få muslimene i Kina Endret 2. januar 2009 av mann23
Kitsune Skrevet 2. januar 2009 #164 Skrevet 2. januar 2009 Det er jo helt utrolig at det beste eksemplet du har på at israelerne reiser rundt å tar livet av folk er et mystisk mord på Lillehammer i hva - 1974??!!?! Trenger vel ikke argumentere mer rundt den saken.. Lurer på hva du "Far til 2" gjør hvis den ene av unga kommer hjem å erklærer sin støtte til Israel? Neena: Har prøvd å påpeke det samme som deg. Men blir hver gang påminnet at dette er et forum, og da har andre rett til å komme å ødelegge. Sånn sett hadde det ikke vært nødvendig med hverken inndelinger i temaer eller overskrifter i trådene. Når det er sagt: LEVE ISRAEL!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #165 Skrevet 2. januar 2009 Norge har et indirekte demokrati. Folket bestemmer ikke. Det er den vanligste formen for demokrati i vestlige land. Representativt demokrati. Folket velger hvem som skal representere dem gjennom valg og lar de man har tillit til styre, som igjen vil si at vi indirekte styrer hvem som skal bestemme. Er det problematisk?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #166 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Merkelig hvor mange antisemitter og Israelhatere som dukker opp i en tråd til støtte for Israel... Dere har masse andre tråder dere kan spre hatet deres på, men dere MÅ komme HIT og ødelegge. Dere klager på at andre er så flinke til å ødelegge...men dere stiller i akkurat samme kategori selv. Men jeg er ikke overrasket. Slike folk som dere MANGLER totalt evnen til å se hva dere gjør selv. Jeg vil si at den av dere som svarer på dette innlegget vil gjøre som forventet. Jeg forventer faktisk det av dumme folk. Hvorfor så aggressiv? Og hvorfor kaller du de som med god grunn er svært skeptiske til Israel for antisemitter og Israelhatere!? Endret 2. januar 2009 av Nigo-san
Kitsune Skrevet 2. januar 2009 #167 Skrevet 2. januar 2009 Fordi det finnes minst fire andre tråder å være enige med deres likesinnede på. I stedet må dere komme hit, hvor vi ønsker å ha en fredelig diskusjon om støtte til Israel. Hva med å la oss være Israelvennlige i fred?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #168 Skrevet 2. januar 2009 Det er jo helt utrolig at det beste eksemplet du har på at israelerne reiser rundt å tar livet av folk er et mystisk mord på Lillehammer i hva - 1974??!!?! Trenger vel ikke argumentere mer rundt den saken.. Mystisk mord? Det var en likvidering utført av Mossad-folk.
KR-øst Skrevet 2. januar 2009 #170 Skrevet 2. januar 2009 Palestinerene har krevd disse områdene hele tiden (se kartet i mitt innlegg ovenfor). Dessverre er ikke Israel villig til å gi disse områdene tilbake til Palestinerene. Kartet jeg henviser til viser at det ikke var jødiske bosetninger i disse områdene. Likevel krever de å beholde dem. Er det ikke på tide at du åpner øynene for hva som skjer og at jødene slutter å kave til seg landområder og naturressurser fra Palestinerene. Så du mener at disse du kaller palestinere, krevde å få både Gaza, Samaria og Judea (Vestbredden) og Golanhøyden, da Egypt, Jordan og Syria okkuperte disse områdene? Så fortell meg hvorfor de ikke fikk dem fra disse okkupantene? Når de ikke fikk dem fra disse araberne, hvorfor tror de, og du, da at de kan få dem fra israelerne?
KR-øst Skrevet 2. januar 2009 #171 Skrevet 2. januar 2009 Støtten til Israel er nesten ubegrenset i Kina, India, Sør Korea og Japan blandt befolkningen. Hilser en som jobber der og omgås nesten bare lokale mennesker der. Og ja, det er et nyhetstema på de stedene også. De eneste som virkelig støtter Araberne på disse stedene er venstreradikale, noe det er veldig få av. Jeg blir bare oppgitt av deg Far til 2. Jeg håper du lærer barna dine opp til å danne egne slutninger, for dine bør de ikke adoptere. Folkemord er jo noe du kunne tenkt deg, hva? Ps. Unntaket er jo i Muslimske deler av India, og blandt noen av de få muslimene i Kina Israel har også en sterk og økende støtte i flere afrikanske land.
Brunhilde Skrevet 2. januar 2009 #172 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Fordi det finnes minst fire andre tråder å være enige med deres likesinnede på. I stedet må dere komme hit, hvor vi ønsker å ha en fredelig diskusjon om støtte til Israel. Hva med å la oss være Israelvennlige i fred? Hva med å la være å fortelle andre hva og hvor de kan diskutere? Så la oss som har de andre trådene få være i fred også da. Nei, la diskusjonen flyte, det er det som er interessant. Dere som er ensidig Israelvennlige kan opprette akkurat så mange tråder dere vil, og jeg forbeholder meg retten til å skrive hva jeg mener i hver eneste en av dem hvis jeg har lyst. Som dere kan være uenige i trådene som kritiserer Israel, ja så kan jeg, og andre med meg, være uenige i trådene som hyller. Endret 2. januar 2009 av Brunhilde
Gjest Gjest_Neena_* Skrevet 3. januar 2009 #173 Skrevet 3. januar 2009 (endret) VIVA ISRAEL!!! Endret 3. januar 2009 av Nigo-san
Kamikatze Skrevet 3. januar 2009 #174 Skrevet 3. januar 2009 Det verste for norske venstreradisser er at Israel driter tynt i hva de mener, og sikter mot Hamas' avfyringsområder, uansett hvem de gjemmer seg i skjørtene på. Og det gjør vel ingenting om det er skjørter? - Likestilling åssånn? Jeg håper Israel gjør hva som må til, for å hindre stadige rakettangrep mot sine sivile. Om det så er å utrydde hver eneste en av de som skyter på dem, inklusive slekta deres. Og så håper jeg de svarer med skarpe skudd mot steinkastingen, og ikke de dustete gummikulene som ikke hjelper. Da slutter de nok å kaste stein til slutt. Hvis ikke det hjelper med fredsforhandlinger og våpenhvile, så får de kvitte seg med problemet, en gang for alle. Det var mye enklere denslags, før i gammeltestamentlig tid. Men hvor lenge var Adam i paradiset?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #175 Skrevet 3. januar 2009 Alle som ikke er fornøyd med Israels krigføring er altså venstreradikale. Det virker logisk.
Kamikatze Skrevet 3. januar 2009 #176 Skrevet 3. januar 2009 Alle som ikke er fornøyd med Israels krigføring er altså venstreradikale. Det virker logisk. Nei, nynassene er visst heller ikke så begeistret for jøder. Beklager hvis flere føler seg bortglemt.
pinkybride Skrevet 3. januar 2009 #177 Skrevet 3. januar 2009 NEI jeg støtter IKKE Israel i denne saken. !!!!!! Alt det grusomme de har utsatt palestinerne for.... okkupert deres boliger, herjet og herset med dem i mange år nå. På tide verden lukker opp øynene for hva Israel og USA driver med...
Eskapisten Skrevet 3. januar 2009 #178 Skrevet 3. januar 2009 Det verste for norske venstreradisser er at Israel driter tynt i hva de mener, og sikter mot Hamas' avfyringsområder, uansett hvem de gjemmer seg i skjørtene på. Og det gjør vel ingenting om det er skjørter? - Likestilling åssånn? Jeg håper Israel gjør hva som må til, for å hindre stadige rakettangrep mot sine sivile. Om det så er å utrydde hver eneste en av de som skyter på dem, inklusive slekta deres. Og så håper jeg de svarer med skarpe skudd mot steinkastingen, og ikke de dustete gummikulene som ikke hjelper. Da slutter de nok å kaste stein til slutt. Hvis ikke det hjelper med fredsforhandlinger og våpenhvile, så får de kvitte seg med problemet, en gang for alle. Det var mye enklere denslags, før i gammeltestamentlig tid. Men hvor lenge var Adam i paradiset? Hei Kamikaze. Kunne ikke vært mere enig i det du sier her. Men jeg synes kanskje du er litt tilbakeholdende når det gjelder spørsmålet med å "kvitte seg med problemet, en gang for alle". Du har naturligvis helt rett i at dette var mye enklere i gammeltestamentlig tid, da Jahwe sendte sine krigere inn i fremmede landsbyer for å slakte ned barn, kvinner, gamle og alle de andre som ikke var Guds utvalgte, for på den tiden hadde de jo ikke alle disse irriterende og unødvendige tingene som internasjonal lov og journalister som kunne dokumentere begivenhetene ;-) (ja jeg vet at myndighetene i Israel prøver så godt de kan å forhindre journalister i å slippe inn i Gaza, men det er jo alltids en eller annen fjomp som allikevel greier å dokumentere det som verden ikke bør se). Så hvorfor ikke like godt ta skrittet fullt ut? Ta problemet til sin endelige (endløsnung?) og fulle konklusjon? Vi vet jo - som du selv sier - at gummikuler ikke hjelper, og at terroristene ikke kommer til å stoppe med å kaste stein på iraelere inne i de armerte tanksene eller slutte med å sende Qassam-raketter, og derfor synes jeg vi skulle ta lærdom av annen verdenskrig. Jeg vet jo at det gikk litt skeis den gangen, men var ikke det bare fordi de dumme amerikanerne bestemte seg for å bryte inn i konflikten og si at nok er nok? Vi får håpe at de ikke gjør den samme tabben denne gangen. Det er godt at vi pro-Israel-folk her på Kvinneforum har en fyr som deg til å vise alle venstreraddisene vårt sanne ansikt, så og si. De er jo nesten litt som terrorister de folkene der, kanskje de burde pelle seg ut av Norge og finne seg en annen stat? Jaja, vi får håpe på bedre tider. Keep up the good work. Snakkes.
Gjest Gjest_Milo Minderbinder_* Skrevet 3. januar 2009 #179 Skrevet 3. januar 2009 Folk blir sure - ja, desperat forbannet når de føler de blir okkupert og beleiret. Fakta er at Palestina blir det. Barn som hører på musikk blir skutt, og om du er palestiner og har en kikkert rundt halsen, så blir du arrestert for spionasje. Du leter desperat etter mat, og dersom du ikke får tak i diesel, så dør sønnen din som ligger i respirator hjemme. Folk blir like sure og desperate når de føler de blir utsatt for terrorisme. Fakta er at Israel blir det. Små barn blir drept av å plukke opp ting på gaten, eller de blir drept på bussen. Å vifte med boken - om det er bibelen, tora eller koranen - med påstander om at Gud "har fortalt oss", blir feil, ettersom at konsekvensene av det er hat, og ikke kjærlighet, som alle disse bøkene mener at Gud har. Før han stiger ned fra himmelen og sier "Hør....sånn gjør vi det", er verken bøkene eller Gud verdt noe, ettersom den eneste mennesklige omsettingen av budskapene i bøkene er hat og vold. Det er kun de kristne som kommer til himmelen. En prest fortalte meg det. Hvorfor er de kristne så jødevennlige, når det å være jøde betyr at man ikke kommer til himmelen, i og med at du ikke er kristen - det lukter litt "bruk og kast" av dette. Er du på den annen side ikke muslim, fortjener du å dø. Kjenner ikke helt til jødenes dogmer, men jeg ser jo at de er bevæpnet de også, samt at de nok helt sikkert vet hvorfor de hverken er kristne eller jøder. Alle, både jøder, kristne og muslimer, vil hevde at gud er kjærlighet, når alt kommer til alt. Kutt ut å bruke skriften som argument, når så sentrale biter av den ignoreres. Jeg har nesten lyst til å si at jeg, som ateist, nok er sikret en plass i helvete i henhold til dogmer i de fleste trosretninger - og jeg kommer til å dekke bord der med plass til tilfeldig forbipasserende jøder, muslimer og kristne, som valgte å omsette skriften i hatefulle handlinger. Bruker man bibel, tora eller koran til å hevde rett, har alle rett og alle feil. Da blir det et evig plunder og heft, og hatet og volden vokser.
Kamikatze Skrevet 3. januar 2009 #180 Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hei Kamikaze. Kunne ikke vært mere enig i det du sier her. Men jeg synes kanskje du er litt tilbakeholdende når det gjelder spørsmålet med å "kvitte seg med problemet, en gang for alle". Du har naturligvis helt rett i at dette var mye enklere i gammeltestamentlig tid, da Jahwe sendte sine krigere inn i fremmede landsbyer for å slakte ned barn, kvinner, gamle og alle de andre som ikke var Guds utvalgte, for på den tiden hadde de jo ikke alle disse irriterende og unødvendige tingene som internasjonal lov og journalister som kunne dokumentere begivenhetene ;-) (ja jeg vet at myndighetene i Israel prøver så godt de kan å forhindre journalister i å slippe inn i Gaza, men det er jo alltids en eller annen fjomp som allikevel greier å dokumentere det som verden ikke bør se). Så hvorfor ikke like godt ta skrittet fullt ut? Ta problemet til sin endelige (endløsnung?) og fulle konklusjon? Vi vet jo - som du selv sier - at gummikuler ikke hjelper, og at terroristene ikke kommer til å stoppe med å kaste stein på iraelere inne i de armerte tanksene eller slutte med å sende Qassam-raketter, og derfor synes jeg vi skulle ta lærdom av annen verdenskrig. Jeg vet jo at det gikk litt skeis den gangen, men var ikke det bare fordi de dumme amerikanerne bestemte seg for å bryte inn i konflikten og si at nok er nok? Vi får håpe at de ikke gjør den samme tabben denne gangen. Det er godt at vi pro-Israel-folk her på Kvinneforum har en fyr som deg til å vise alle venstreraddisene vårt sanne ansikt, så og si. De er jo nesten litt som terrorister de folkene der, kanskje de burde pelle seg ut av Norge og finne seg en annen stat? Jaja, vi får håpe på bedre tider. Keep up the good work. Snakkes. Godt å se du er enig. Men det er ikke gjensidig. Og det oppgulpet der likner ikke engang sarkasme. Sorry. Hvis "palestinere" i Norge oppfører seg som folk, skal de selvsagt behandle dem som folk. Men den dagen de begynner å skyte raketter mot norske barnehager, forbeholder jeg meg retten til å rive av dem hodet, og drite ned i halsen deres. Og gjemmer de seg da bak bestemor og avkommet sitt, får de vel greie seg uten... Endret 3. januar 2009 av Kamikatze
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå