Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Palestinerne fortjener alt de opplever nå! Min støtte er hos Israelerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palestinerne fortjener alt de opplever nå! Min støtte er hos Israelerne.

Hva har Palestinerene gjordt for å fortjene å bli brutalt morda?

Skrevet
Hva har Palestinerene gjordt for å fortjene å bli brutalt morda?

Valgt ledere som er dedikert til å utslette Israel.

Slik blir konsekvensene.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet (endret)
Jeg tviler sterkt på at han hadde sendt en slik melding hvis det hadde vært omvendt- at israelere hadde blitt bombet slik..."Aldri opplevd noe så fryktelig"- jeg synes å høre om mye verre tilstander andre steder, men det er vel hovedsakelig så mye om dette i nyhetene her om dagen fordi det er et "vestlig" land. Hadde det ikke vært det, hadde det vel ikke vært så mange som hadde brydd seg. Det er vel bare å se på det som skjedde mellom tutsier og hutuer. Hvor mange gadd å bry seg spesielt mye med det? Var det noen? Jeg synes noe blir hauset skrekkelig mye opp kun fordi det er Israel. Hadde en eller annen arabisk stat bombet et annet land hadde det antakelig bare vært en liten notis i avisen. Men siden det er Israel er det mange, mange sider. "The Big Bad Wolf". Men jeg lurer nå egentlig på hvem som er det.

Det er ingen som tvinger deg til å bo her.

:fnise:

Det er vel unødvendig av meg å påpeke at du bommer. Grovt.

Endret av Nigo-san
Skrevet
Jupp. Demokrati er noe jævla dritt :ironi:

Her har Vesten med USA i spissen krevd at det skal avholdes demokratiske valg for å "avløse" marionettestyret i de palestinske områdene, og når palstinerne på lovlig måte går hen og velger Hamas til å representere seg og sine interesser, så skal de bombes tilbake til steinalderen med amerikansk finansierte våpen. Sånt kaller man dobbeltmoral.

Det er ikke dobbeltmoral å forvente at en stat både er demokratisk og sivilisert.

Har aldri skjønt logikken i å skulle mene at noen kan si at "fordi jeg er sivilisert behøver jeg ikke være demokratisk", eller "fordi jeg er demokratisk behøver jeg ikke være sivilisert".

Skrevet
Det er ikke dobbeltmoral å forvente at en stat både er demokratisk og sivilisert.

Har aldri skjønt logikken i å skulle mene at noen kan si at "fordi jeg er sivilisert behøver jeg ikke være demokratisk", eller "fordi jeg er demokratisk behøver jeg ikke være sivilisert".

Du har et poeng der.

Men jeg kan ikke forstå at det er "sivilisert" å drepe 500 Palestinere fordi 4 Israelere ble drept.

Jeg forstår heller ikke at det er "sivilisert" å okkupere" palestinerenes område så lenge en hel verden forteller deg at det du gjør er galt.

Jeg kan ikke forstå at det er "demokratisk" å jage et folk fra skanse til skanse.

Skrevet

"Palestinerne" kan jo bare slutte med å bombe og skyte raketter, så ordner alt seg til slutt...

Skrevet
Jupp. Demokrati er noe jævla dritt :ironi:

Her har Vesten med USA i spissen krevd at det skal avholdes demokratiske valg for å "avløse" marionettestyret i de palestinske områdene, og når palstinerne på lovlig måte går hen og velger Hamas til å representere seg og sine interesser, så skal de bombes tilbake til steinalderen med amerikansk finansierte våpen. Sånt kaller man dobbeltmoral.

Jeg kan ikke fatte og begripe at mennesker med et nogenlunde godt utviklet moralsk kompass kan sitte og gi Israel støtte etter den måten palestinerne har blitt behandlet på. Palestinerne er stuet sammen i et fengsel i eget land og lever i en humanitær situasjon totalt hinsides vår fatteevne, og måten Israel har reagert på disse rakettangrepene vil sende den palestinske sivilbefolkningen i en om mulig enda vanskeligere situasjon. Bare ved å se på den disproporsjonale bruken av vold og sivile tap, så innser man at det er nærmest latterlig å kalle dette en forsvarskrig. Jeg gremmes og jeg skjemmes når mennesker åpenbart står last og brast med Israel enten fordi USA gjør det (FrP-ere), eller fordi en eldgammel eventyrbok sier at jødene har en eller annen gudegitt rett på disse landområdene (kristne nyttige idioter). Det skrudde ved nettopp disse to relaterte momentene, er at for at de kristne skrullehuene skal få oppleve profetien om Jesu 2. tilbakekomst, så forutsetter dette at jødene omsider utryddes eller konverteres: "Vi støtter dere gjerne akkurat nå, men bare så lenge dere dauer seinere når vår fantasivenn omsider kommer tilbake til oss". Ethvert tenkende og rasjonelt menneske må jo se den komplette galskapen i dette her!

Denne konflikten, som så mye annet av verdens faenskap skyldes britene, vil sannsynligvis ikke bli løst før Israel får det som de egentlig vil, nemlig at palestinerne er jaget ut eller drept slik at de kan ha hele dette "gudegitte" landet sitt for seg selv. Det Israel driver med nå har i hvert fall ingenting med å skape fred å gjøre, og de er villige til å destabilisere regionen enda mer en den allerede er bare for sin egen snevre og barnslige agenda. Og de kan tillate seg å gjøre det også, for Onkel Sam og andre kronidioter er som alltid villig til å vaske dem i ræva etterpå.

Politikere, journalister, zionister og religiøse fjols vrenger og vrir på sannheten akkurat slik de føler det for godt. Er det egentlig rart ungdommen, som er vår fremtid og vårt håp, mister troen på at denne verden - og de idealene vi setter så høyt - er noe å kjempe for? Om ikke annet sender vi et flott og viktig budskap til omtrent halvparten av Gazas befolkning: Denne halvparten er nemlig barn og unge på under 18 år.

:klappe:

Skrevet
Jeg regner med at du begynte å skrive et svar, før du leste hva jeg skrev. For det første, så støtter jeg Israels rett til selvforsvar. Så det at du spør om jeg mener at Israel bare skal godta, stryker vi bort. Svaret er; selvfølgelig ikke.

For det andre, det som skjedde under andre verdenskrig skjedde da. Det går an å utvikle seg. For hver gang det er en krig så tenker vi "aldri igjen", men jaggu gjør vi akkurat det samme igjen, nettopp fordi vi tenker "ja men i 1945 gjorde vi sånn og det gikk jo greit".

Hvorfor skal proposjonalitet bare gjelde for Israel? Jeg mener at det skal gjelde for alle. At det ikke har blitt gjort før, betyr ikke at jeg bare mener det skal gjelde for Israel. Og du kan snakke om ønsker om utslettelse fra begge sider. Araberne sier at israelerne ønsker å utslette dem (se på hva som skjer akk nå) og israelere mener at araberne vil utslette dem. Det er sikkert ideelt for begge parter, om de forblir det eneste folket der.

Så en oppsummering for deg, siden du gikk glipp av alle mine poeng: Jeg støtter Israels rett til selvforsvar. Jeg driter i hva som ble gjort før, nå er nå og vi trenger løsninger nå. Jeg hadde ingenting imot flyangrepene siden jeg vet at de fleste drepte var Hamas-medlemmer og man må regne med sivile tap i krig.

Over 400 døde i løpet av uke med luftangrep er allerede mye, når så mange av dem er barn (ja jeg vet at flertallet er Hamas) i forhold til noen døde israelere på 8 år virker ubalansert i mine øyne. Og ubalanse er urettferdig.

Min løsning krever at man kommuniserer. Om ikke med hverandre, så med andre land. De skulle ha tatt imot våpenhvileforslaget (som både Israel og Hamas avviste).

Hva oppnår vi med dette nå? Ja, mange terrorister har blitt drept. Israel viser at de ikke tar imot daglige angrep fra Gaza. Vel og bra det. Kanskje funker dette om et par uker også. Så får vi til en våpenhvile der Hamas gir seg med rakettangrepene. Supert. Then what? Blir det fred? Tror du ikke at den tiden det er stille da, så driver terroristene og ruster opp? Blir flere? Sintere?

For meg, fins det ingen enkel løsning. Men det finnes forverrende tiltak.

Det finnes en eneste løsning på denne konflikten, men enkel er den nok ikke.

Israel har aldri gått til angrep på noen uten først å ha blitt angrepet selv.

Løgnen om at de stadig vil vinne nye terreng, vises tydelig ved at de overlot Gaza til araberne, inkludert alle terrosistene.

De har heller ikke jaget ut noen arabere fra Judea og Samaria, selv om de muslimske araberne stadig terroriserer de kristne araberne og raserer deres hjem. I dag finnes det bare en liten brøkdel av de kristne araberne igjen i disse områdene. Disse tør selvfølgelig ikke muslimene å leve sammen med.

Den eneste løsningen på denne konflikten, må være at verdenssamfunnet setter inn et like stort press på araberne som de gjør på israelerne.

Men dette ser det ut til at de enten bare er for feige til, eller ikke har noe ønske om å stoppe denne galskapen.

Den dagen ingen angriper Israel, er det fred i området. Iallfall med israelerne.

Dette vet alle.

Skrevet
...

Den eneste løsningen på denne konflikten, må være at verdenssamfunnet setter inn et like stort press på araberne som de gjør på israelerne.

Men dette ser det ut til at de enten bare er for feige til, eller ikke har noe ønske om å stoppe denne galskapen.

...

Kansje vi kan være enig i dette.

Verdenssamfunnet må legge like mye press på begge parter.

Verdenssamfunnet må støtte begge parter like mye økonomisk og militært og la begge parter behode de grensene som ble satt i 1948.

Kansje du er på glid KR-øst til å innse at likeverdighet både mht fordeler og ulemper vil være det eneste som gir stabile forutsetninger for fred.

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Verdenssamfunnet må støtte begge parter like mye økonomisk og militært og la begge parter behode de grensene som ble satt i 1948.

Kansje du er på glid KR-øst til å innse at likeverdighet både mht fordeler og ulemper vil være det eneste som gir stabile forutsetninger for fred.

Har du lest Hamas`grunnlov?

Les alle punktene - men spesielt punkt 13 i del 3 - Strategi og metoder:

13. Hamas setter seg mot alle "såkalte fredsløsninger og internasjonale konferanser for å løse det palestinske problem".

"Det er ikke noen annen løsning på det palestinske problem enn Jihad."

Eller hva med punkt 16 og 17:

16. Hamas må være aktive i utdanningen av ungdom, og følge med på "fienden".

17. "Muslimske kvinner spiller ingen mindre rolle enn menn i denne frigjøringskrigen; de føder menn og spiller en viktig rolle i å rettlede og undervise den [nye] generasjonen."

Hamas beskylder "fiendene" for å ødelegge muslimske kvinner med "filmer, utdanning, kultur" osv.

"Når Islam vil ta tilbake muligheten til å rettlede muslimer, vil de utrydde organisasjoner som er fienden til menneskeheten og Islam."

Det nytter ikke at dere er på gli så lenge Hamas regjerer ..

Skrevet
Veldig usakelig innlegg. Hvis det var omvendt, eller hvis det var ett anna land.

No er det sånn at Israel har gått til krig mot Gaza. Og slakter sivile. Alt som rører seg, kvinner, barn, gammle som unge.. Israel har okupert Palestina i mange ti år. Gaza er ei lita landstripe på 4 mil og bor 1,4 mil mennesker. Israel har stengt dei inne der og no går dei inn å dreper dei en etter en. Og med USA i ryggen får dei holde på.

Det er umeneskelig uansett om de er arabere eller hadde vært kristne eller jøder.

Mener du virkelig at araberne ikke vil være i Gaza?

At det er israelerne som tvinger dem til det?

Skrevet

Der tar du skammelig feil.

Jeg tror ikke du får innpass hos araberne om du snakker til dem om likeverd med israelerne. Jeg vil heller advare deg mot å gå inn på et sånt tema til disse.

Du er vel ikke i den villfarelse at noe som helst kan få araberne til å godta Israel som egen lovlig stat?

Skrevet
Det finnes en eneste løsning på denne konflikten, men enkel er den nok ikke.

Israel har aldri gått til angrep på noen uten først å ha blitt angrepet selv.

Løgnen om at de stadig vil vinne nye terreng, vises tydelig ved at de overlot Gaza til araberne, inkludert alle terrosistene.

De har heller ikke jaget ut noen arabere fra Judea og Samaria, selv om de muslimske araberne stadig terroriserer de kristne araberne og raserer deres hjem. I dag finnes det bare en liten brøkdel av de kristne araberne igjen i disse områdene. Disse tør selvfølgelig ikke muslimene å leve sammen med.

Den dagen ingen angriper Israel, er det fred i området. Iallfall med israelerne.

Dette vet alle.

Meg du siterte her.

Jeg er helt enig med deg i at verdenssamfunnet må sette et like stort press på araberne som israelerne. Jeg syns ikke at det er nok at den ene parten trekker seg tilbake.

Er Israelerne et fredelig folk som kun forsvarer seg selv? Really? Nei, dette vet ikke alle. Dette mener DU. Og JEG mener at at det bør være mulig å føre et såkalt selvforsvar på en annen måte. Det er så teit at enkelte holder fast ved at Israel forsvarer seg selv. That ship has seiled.

Tror du virkelig det blir fred av at Hamas slutter å skyte raketter? Det er ikke utskyting av raketter som er problemet, det er GRUNNEN til at det skjer. Og akkurat det, er det delte meninger om. Dermed blir det ikke fred av at Hamas slutter å skyte raketter.

Btw, jeg leste overskriften "USA ber om våpenhvile" et eller annet sted, og rakk ikke å lese den før PC'n streika. Noen som vet hvor den ligger?

Skrevet
Der tar du skammelig feil.

Jeg tror ikke du får innpass hos araberne om du snakker til dem om likeverd med israelerne. Jeg vil heller advare deg mot å gå inn på et sånt tema til disse.

Du er vel ikke i den villfarelse at noe som helst kan få araberne til å godta Israel som egen lovlig stat?

Men la oss prøve.

La begge parter bli likeverdige. La begge få like store pengeoverføringer. La de få de samme mulighetene til utdannelse, reise og levestandard forøvrig. La de få de samme mulighetene mht militærmatriell og militær kompetanse.

Ville Israel gå inn for en slik likeverdighet ???

(I så tilfelle er vi nærmere en løsning)

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Skrevet
Jeg tror det er du som må våkne, og kanskje begynne å argumentere heller enn å slenge ut en liten påstand her og en liten påstand der.

Israel misbruker sin makt i forhold til beboerne i Gaza på mange måter, blant annet ved å stenge grensen slik at forsyninger ikke kommer frem. Dette, i likhet med skammens mur, er et stort brudd på menneskerettighetene, eller mener du noe annet?

Mener du at det er en menneskerett for folk i ett land å få tilgang til nabolandet? Forsyninger kan jo sendes f eks via Egypt?

Skrevet
Men la oss prøve.

La begge parter bli likeverdige. La begge få like store pengeoverføringer. La de få de samme mulighetene til utdannelse, reise og levestandard forøvrig. La de få de samme mulighetene mht militærmatriell og militær kompetanse.

Ville Israel gå inn for en slik likeverdighet ???

(I så tilfelle er vi nærmere en løsning)

Nå er vel de fleste araberland ganske rike og ligger jo i det området.

Israel har litt over 7 millioner innbyggere og av disse er ca 1,5 millioner arabere. Jordan har over 6 millioner innbyggere, Libanon 4, Iran 65 og Egypt 81 millioner.

Israel er tross alt mindre i størrelse enn staten New Jersey og har færre innbyggere enn Sverige.

Dog er det mange fra Israel som er flinke og så gjør at nasjonens innbyggere har en grei levestandard. Ja de mottar en god del støtte fra USA, men palestinerne mottar også ekstremt mye fra Europa.

Er virkelig Israel så gigantisk som en ser for seg?

Skrevet

Innbyggerne på Gaza stripen får mer u-hjelp enn noe annet folkeslag i hele verden. Med den støtten de får har de mer enn nok penger til å få slutt på uvitenheten blandt egen befolkning. Men tror dere Hamas vil dette ? Selvfølgelig ikke, de tar de pengene og bruker det til egen agenda. Et opplyst folk hadde jo vært den største trusselen mot deres eksistens, ikke Israel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...