Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må ha noe som heter Skrivefruens kaffekaker. Det er en urgammel oppskrift fra min mormor (som døde før jeg ble født). Det er brune "pinner" med melis i midten. Kjenner ingen andre som lager dem. Det er en tradisjon jeg har hjemmefra, og som min datter nå også har lært seg å bake. Hun elsker disse kakene, så jeg håper de ikke går i glemmeboken i årene framover. De er virkelig kjempegode.

:nisseblunk:

Endret av Helene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 december

Jeg er tidlig oppe, så jeg poster dagens spørsmål i dag også:

Hva putter dere i julestrømpen til mann og barn?

(Bellatrix: Godt det går fremover, håper du ser nok til å endre overskriften.)

Jag ändrar den varje dag om det inte är gjort

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barnet" mitt er ikke et barn lenger, men 18 og nesten helt voksen, så i år kommer jeg til å putte oppi sokker, boxere, litt godteri og kanskje en tegneserie av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke julestrømpe vi. Har aldri vært vant til det jeg.. Ikke mannen heller, og så lenge han ikke klager så er det greit!

Julestrømpe - er det noe dere gir på julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke barn og lager ikke julestrømpe til hverandre, så den tradisjonen har blitt litt borte her hos oss. Men når jeg var barn (og i mange år etter søs og jeg ble mer voksne også), så ordnet mamma julestrømper til oss. De hang på dørhåndtaket vårt når vi sto opp 1. juledag og inneholdt som regel godteri og et par klementiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke gitt julestrømpe før, og siden sønnen vår bare er 3 måneder, så får nok ikke han heller i år ;)

Men når den tid kommer, så kommer jeg nok til å gi samme opplegget som mamma brukte til meg og broren min. Vi fikk som regel 1 marsipangris, noen andre småsjokolader, noe undertøy av noe slag (strømpebukse til meg som kunne brukes den kvelden. Boxere til bror.), 1 flaxlodd og 1 julehefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har verken mann eller barn, men er selv "barn", så kan jo skrive litt hva jeg selv pleier å få:

-Noen julehefter (Larsons gale verden, Nemi, Pusur, Donald)

-En gave (litt forskjellig hva jeg får. I fjor var det en parfyme og to genste, tror jeg:) )

-En haug med godteri

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpe har jeg aldri gitt min mann, og min sønn er bare 3 mnd, så det får vente til neste år.

I min barndom kom denne natt il første juledag, og ble fyllt av et vesen få utenom min familie kjenner (Skulle hatt Caos her nå, hun kjenner den nok også), nemlig julegeita. Så julegeita kommer nok med strømpefyll til Harald i årene som kommer, typisk klementiner, sjokolade og sånn, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt hjem er det ingen julestrømper, men jeg regner med at mannen kanskje vil at fremtidige barn skal få etterhvert. I hans barndomshjem henger nemlig strømpene til alle "barna" fortsatt med godterier i hver julaften morgen. Jeg har aldri vært vant til julestrømper da jeg var liten, men kalendergaven på julaften var gjerne litt større enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Jeg har hverken mann eller barn, men lager julestrømpe til meg selv og til min søster. I år skal hun få kroppslpleie produkter, ett sett undertøy og fine duftlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så koselig en tråd. :) Denne må jeg blande meg inn i. :)

Mht julestrømpe så har vi ikke det vi. Julaftenlomma på adventskalenderen er litt størrre enn de andre da, så den blir nok fylt med litt godteri. :)

Men jeg har litt lyst til å sy strømper... De er jo så koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet mitt får julstrømpe, og der putter jeg klementin, en marsipan, twist, popcorn, og selvfølgelig én av de større julegavene. Da prøver jeg å fritte ut familie og venner på forhånd hva som er inni gavene sånn at det kan være noe hun kan holde på med i løpet av dagen. Det var lettere da hun var yngre og fikk tegnesaker eller filmer. I år er denne enda åpen.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage julestroempe til sambo for foerste gang i aar. Vet ikke alt innholdet, men vet det blir noe sjokolade og noe andre greier. Men siden vi skal vaere hos svigers og de ikke har julestroempe, saa tkan det hende vi utsetter stroempen til vi er hjemme hos oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år får min kjære en julestrømpe fylt med sjokoladekarameller fra England, en stilig boxershorts, annet godteri jeg vet han liker, samt en bok.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok noe julesnop i sokken i år også, ja. :)

Men den er det jeg som må fylle, både til megselv og min kjære. Like greit, for da får jeg akkurat det jeg vil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier ikke å ha julestrømpe vi....

synes det er nok med alle gavene de får om kvelden...

pepperkaker, klementinere og snop har de jo tilgang på, da det som regel står fremme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...