Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God bedring Bellatrix!

Jeg har vanligvis bare kjøpt vanlige, enkle julekort på bokhandelen. Men i år blir det med bilde av Lillegutt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget kort i år. Mye jobb med det, men de ble fine. :)

Vanligvis pleier jeg å kjøpe julekort og sende.

Fin tradisjon. Jeg får nesten ingen "tilbake" men det gjør ikke så mye.

God bedring!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring.

Julekort: Jeg lager hjemmelagede kort. For første, men slett ikke siste, gang skal jeg lime inn bilde av guttungen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god bedring :)

har bestilt ferdige julekort fra japanphoto med et bilde av barna... Var å hentet de i dag faktisk, og skal poste noen av de de på mandag... :) (de som skal til det store utland)

Resten leverer vi til folk ettersom vi ser dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Super tråd Bellatrix :)

Ang julekort: stort sett bare e-cards. Pluss "gode gammeldagse julekort" til besteforeldre. Det blir bare to kort, så de kan jeg legge mye arbeid i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring Bellatrix, jeg kan hjelpe deg hvis det er greit.

Julekort sendes på mail. Er av den sløve typen som ikke greier å få ferdig sånne som må kjøpes frimerke til. Men jeg lager julekort med bilder og sender med pakker som skal langt av gårde og sender med julebrev... også skrevet på data'n. Dette bruker jeg ganske mye tid på, så det blir jo litt personlig det da.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Bellatrix, håper du snart blir frisk!! :blomst:

Jeg liker å lage mine egne julekort, men i år har jeg hele 30 stk jeg vil sende til. Tror jeg bare skal lage kort til de nærmeste og sende resten som ferdigkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke julekort lenger. De første årene etter at jeg hadde flyttet hjemmefra, så lagde jeg kort selv og sendte rundt.

Men helt ærlig - nå gidder jeg ikke lenger....

Tar heller en ekstra prat før jul med de jeg sendte julekort til tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke julekort. For å være helt ærlig aner jeg ikke hvem jeg skulle ha sendt til. Noen år spiller jeg inn egne julesanger og brenner CD-er med de og andre julelåter jeg liker og gir dem til vennene mine, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sendte jeg ferdige kort kjøpt på Nille.

I år håper jeg å få bestilt på elitefoto, med bilder av meg, samboer og pusen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5. desember

Hvordan pynter du middagsbordet på julaften? (Eller for dem av oss som ikke dekker bord selv, hvordan kunne du tenkt deg å gjøre det, om du skulle ha jul i eget hjem i år?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det enkelt, så den eneste pynten hadde nok blitt fine servietter. Det er dessuten ikke plass til så mye pynt på et bord med mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke jul i eget hjem. Jeg får derfor ikke pynte julebordet slik jeg gjerne ville gjort. Men, kanskje en gang?

Vi har et fint juleservise, og dekketallerkner i "gull" til, dette ville jeg selvsagt benyttet. Slik det er i dag bruker jeg gjerne en grønn duk jeg har som er gullfarget på baksiden, den skinner litt gjennom så det er en glitrende, grønn duk, perfekt til et julebord. Den er ikke så stor da, så om vi noen gang feirer jul i eget hjem kan den sikkert ikke brukes, fordi vi nok må ha større bord. Men jeg ville håpe jeg kunne finne en som gir noe av den samme effekten, en glitrende duk av et vis, alternativet ville være en rød en, tror jeg.

Jul er mye mat ja, men inspirert av hva mamma har begynt med, ville jeg ikke hatt maten på bordet jeg. Noen småting blir det jo, men kjøtt, poteter og grønnsaker står ikke på bordet. Det tas inn nok til at alle får forsyne seg, og så bæres det ut på kjøkkenet igjen så det får stå inne i ovnen på lav varme. Derved er bordet ryddig, og maten holder seg varm. Bordet fritt til litt pynt.

Mye pynt ville jeg likevel ikke hatt, men fine juleservietter ja. Men så ville jeg hatt noe pynt på bordet. Sitter her og ser meg rundt i stua og tenker på hva jeg ville satt der, og øynne faller på stallen. Ja, selve stallen ville jeg nok ikke satt der, men jeg tror jeg ville spredd figurene fra den utover bordlengden jeg, med krybba og Jesus og Maria midt på bordet, og de andre litt sånn ut mot kantene (på midten av bordet altså, mellom tallerknene og sånn) Tror det hadde vært fint på julaften jeg...

Åhh, hadde det ikke vært for at det hadde blitt veldig ensomt her, jeg, mannen og Harald, så hadde det vært kjekt å feire jul i eget hus. Et år skal vi gjøre det, men da skal vi invitere noen av familien til å feire sammen med oss. Om det blir i dette huset eller en annne plass aner jeg ikke, om og hvor vi evt flytter, og når det blir jul i eget hus er begge ukjente verdier, men en gang skal jeg feire jul i eget hus, tror det blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde første julen i eget hus i fjor. Da ble det dekket med hvit damaskduk, dekketallerkner i klart glass. Edme-serviset som jeg samler på og høye stetteglass. Hvite glattstrøkne tøyservietter og hvite lys og hvite telys i mange forskjellige staker og holdere i glass. Hadde også noen hvite fresia i små vaser.

Bordet var ikke veldig julete, men veldig vinteraktig og stilfullt. Maten ble sendt rundt på fat som så ble satt på en skjenk så de ikke sto i veien når vi spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

I min familie har vi ett pent hvitt servise med gullkant, så da blir det brukt. Egentlig så er hele familien med på å bestemme hvordan bordet ser ut, men det gjelder bare småting som lys og servietter. Ellers er mamma in control :ler:

Maten kommer på bordet alt på en gang, vi er en liten familie samlet på julaften så alt blir som regel spist i en kjapp første og andre omgang før vi går løs på kaker og julegaver. Er nok ikke så fint og sivilsert som hos andre, men vi koser oss for det om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid dekket med rød duk med bestemors hekleduk over. Hvite tallerkner med rød kant og en aldeles bedårende nisse .. sølvbestikk og lysestaker, røde lys og servietter og noen bitte små røde tresko.

Like koselig hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. desember

Hvordan pynter du middagsbordet på julaften? (Eller for dem av oss som ikke dekker bord selv, hvordan kunne du tenkt deg å gjøre det, om du skulle ha jul i eget hjem i år?)

Takk for oppgave. Jeg har øyekatarr og orker ikke så mye nett, i hvert fall ikke på kveld/natt/tidlig på morgenen for da har jeg øyesalve på øynene og slørete syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...