Gå til innhold

Uoffisiell julekalender


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Den julegaven jeg husker best, er babydukken (av det store slaget) som jeg fikk da jeg var 4-5 år, hadde ønsket meg en slik ganske lenge :)

Fikk bilde av min store flamme fra ei veninne den julen jeg var 13, det var vel den beste gaven det året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke riktig. Har ikke fått noen symbolske gaver tidligere i livet mitt. Har vært sånt som playstation, kamera, videokamera osv. Men hvis jeg skal plukke ut en...Så er det gaven jeg fikk fra kjæresten min forige jul! :) Et flott sølvsmykke med et nydelig hjerte, og parfyme. I år tror jeg nok gaven blir enda bedre! Har misstanke om ring! Og det blir første gangen jeg får ring hos noen! Gleder meg som et lite barn! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har stort sett det de trenger, derfor oppfordrer blant annet Framtiden i våre hender folk til å gi ikke-materielle gaver eller opplevelser. Gir du noe sånt? Hva ville du i så fall gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på det. I år gir jeg "ting" til alle. Men jeg kjøper ikke nødvendigvis alle gavene. Til f.eks. besteforeldre baker jeg ulike kaker og konfekt som gis bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bort tid til flere i år. Altså en liten fysisk ting, der den egentlige gaven er at den har tatt meg lang tid å lage og at den er veldig tilpasset mottakeren. Forsøker å unngå å kjøpe skapfyll til folk, og kjøper jeg ting så vil jeg at det skal være nyttige bruksting.

Men geiter og sånn vet jeg ikke helt om jeg har sansen for... syns i grunnen at humanitær hjelp og julegaver ikke bør være enten eller. Man kan ta seg råd til begge deler. Jeg kutter heller i andre ting enn julegavene hvis jeg ikke har råd til å hjelpe/gi uten å foreta kutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg liker å gi bort ting som f.eks gavekort på kino, abonement på tjenester ol.

Ellers liker jeg også å gi "forbruksvarer" som spiselige ting, baderomsprodukter jeg vet mottakeren bruker osv. Slik blir det i alle fall ikke skapfyll av.

Humanitær hjelp og støtte til orgnisasjoner gir jeg også, men det har ikke noe med julegaver å gjøre for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir bort tid til flere i år. Altså en liten fysisk ting, der den egentlige gaven er at den har tatt meg lang tid å lage og at den er veldig tilpasset mottakeren. Forsøker å unngå å kjøpe skapfyll til folk, og kjøper jeg ting så vil jeg at det skal være nyttige bruksting.

Har gjort det samme som Kvist :) Det er ikke mange som ikke får hjemmelaget av meg i år. Kjære skal få et gavekorthefte med opplevelser som vi kan gjøre sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så flink til å gi ikke-materielle gaver som jeg sikkert burde vært, men forsøker iallfall å kjøpe ting folk trenger eller ting som kan brukes opp. Fotokalendere og julebakst er gjenganger til de eldste i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt bort hjemmelagde julekaker og tid. Det hender jeg avtaler med venner at vi heller skal ta en bakedag, en cafétur eller lignende istedenfor å kjøpe gaver til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å gi en gave, og lager mye selv.

Har ikke helt sansen for å gi en geit o.l til andre, men støtter gode formål og kjøper gjerne en geit eller noe i den duren til meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bort noen opplevelsesgaver og noen gaver med litt spesielle matvarer og krydder som jeg vet mottakeren blir glad for. Donasjoner i andres navn gir jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her markeres den ikke på annen måte enn at jeg setter på Lucia-cd-en til Bodø Ungdomskor. Jeg vurderer å bake lussekatter, men vet ikke helt hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi feiret lucia i barnehagen i går, med lucia tog og foreldre frokost.. Så i dag har vi ingen planer om å feire så veldig mye...

Men har planer om å pakke inn noen julegaver i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen Lucia markering. Når barna var små - var det utrolig koselig med markeringen i barnehagen - men nå er det bare en vanlig førjulsdag.

(Men jeg har pakket inn resten av julegavene - og skal pusse sølv -så litt juleforberedelser har det likevel blitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi markerer ikke Lucia lenger, men tidligere pleide vi å bake lussekatter som alle ungene i nabolaget delte ut til naboene mens de sang Luciasangen. Veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...