Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Huff, det hørtes ut som en fæl (men samtidig litt søt) drøm. Jeg tror alle kommende bruder har noen slike drømmer av og til. :fnise:

Du er heldig som har snø du! :jepp: Vi har også snø, og den har ligget i nesten en HEL uke! :overrasket: Jeg synes det blir så lyst og fint med snø, jeg. Men så bor jo jeg i Norges (nesten) verste regnhull også da, så bare det ikke regner er jeg fornøyd. :fnise: Men sol og sommer er aller best, må si meg enig i det. Jeg og min kjære tenker litt på bryllupsreise for tiden, det er så deilig å drømme seg bort til hvite strender og blått hav. :sol:

Ååå! Dere er heldige som skal på bryllupsreise til sydligere breddegrader. Blir nok ikke råd til slik luksus her i gården. Men vi har bestemt oss for å ta det igjen senere. :) Vi klarer ikke å reise fra barna våre, så det blir nok en eller annen tur med barna. Først og fremst må vi komme oss til Zambia å besøke familien til min kjære igjen. Men det er helt greit for meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Afrika, det høres så innmari eksotisk ut :) er det fint i Zambia?

Ønsker deg og din en god helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zambia-tur for å besøke familien til din kjære høres jo veldig koselig og spennende ut. :) Så hyggelig for dem å få litt tid med barna deres også. Har du vært der flere ganger? Du blir vel godt kjent med landet og kulturen når du kjenner folk der, og at din kjære er derfra.

Da vi var i Kenya bodde vi hjemme hos bekjente, og man får jo en helt annen opplevelse da. :jepp:

God helg. Får håpe sola smelter litt av all snøen da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Afrika, det høres så innmari eksotisk ut :) er det fint i Zambia?

Ønsker deg og din en god helg :hug:

Jeg har bare vært i Zambia én gang for noen år siden. Fantastisk reise. Vi var der i én måned og bodde både hos familie og på hotell. Fikk med oss safari o.l. Bl.a. så vi Great Victoria Falls i Livingstone på grensen til Zimbabwe. Helt utrolig og en av jordas underverker! Zambia er veldig slik jeg forestilte meg Afrika. Det grenser ikke mot havet og er ganske tørt. Men allikevel ganske spektakulært. Vi fikk sett både luksus og slum, og jeg satt igjen med masse sterke inntrykk etter turen. Vi ønsker med tid og stunder å drive prosjektarbeid der nede. Det er en av verdens hardest rammete land av HIV/Aids og det er masse foreldreløse barn og mye fattigdom. Men landet er fredelig og vakkert, så jeg er trives veldig godt der nede.

Ellers har vi hatt en stille og rolig helg. Feiret Valentine med en nydelig flaske rødvin på deling og masse kos og kyss. :kristin::sengekos: Og i dag måtte jeg gjøre opp for gamle synder og trene. :trene: Trente sammen med forloveren min og hun begynner å planlegge utdrikningslag. Vet hun er flink til sånt, så jeg er veldig spent. :) Hun kommer til tirsdag for å spise middag hos oss og da blir det nok litt mer bryllupssnakk. :skravle: Nå skal jeg ut på kjøkkenet og lage kyllingwok til middag....nam, nam!

By the way: 6 MÅNEDER IGJEN! :hoppe:

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skya::strix: Under 6 måneder igjen! :strix::skya:

Det hørtes koselig ut med tur til Afrika da. :jepp: Spesielt når du har en som kan ta deg ''bakveien'' inn, litt utenom turistghettoen liksom. (nå vet jeg jo ikke hvor mye turisme det er i Zambia da, men du forstår vel hva jeg prøver å si... :fnise: )

Fortsatt god mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skya::strix: Under 6 måneder igjen! :strix::skya:

Det hørtes koselig ut med tur til Afrika da. :jepp: Spesielt når du har en som kan ta deg ''bakveien'' inn, litt utenom turistghettoen liksom. (nå vet jeg jo ikke hvor mye turisme det er i Zambia da, men du forstår vel hva jeg prøver å si... :fnise: )

Fortsatt god mandag! :klemmer:

Takk! Ja, det er litt annerledes å reise når dit når kjære er med. Slipper blant annet å betale turistpriser på alt som er mye mer enn orginal zambisk pris. :) Det turisme på enkelte steder, men ikke over hele landet. Mest der man finner typiske naturreservat og luksushoteller. Ellers veldig lite...

God mandag til deg også! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg trøtt! Våknet 04.15 av en lys våken tulle som lå i vuggen ved siden av meg. Hun hadde tydeligvis litt vondt i magen, for i løpet av en times tid skiftet jeg to bæsjebleier. :klaske: Hun skrek ikke, men lå å "sang" og sovnet ikke før kl. 06-tiden. For å ikke vekke storesøster så holdt vi oss på soverommet med døren igjen. Og når vi endelig sovnet så gikk det ikke mer enn en drøy time så kom storesøster luskende inn på rommet. Da sov hun minste, men det varte ikke lenge når storesøster stakk hodet opp i vuggen. Jeg hadde vanskelig for å tro at det var sant akkurat der og da, og hvis noen hadde nevt at morgenstund hadde gull i munn da så hadde jeg nok blitt litt aggressiv. :slår: Sånn er småbarnslivet. Men jeg er nok litt trøttere enn vanlig i dag. :Gjesp:

Ellers så driver jeg å surfer rundt etter utstyr for å binde blomster da. Jeg skal ikke lage brudebuketten selv, men moren til forloveren min er tidligere blomsterdekoratør og har påtatt seg den oppgaven. Det blir både billigere og enklere siden hun bor rett borti gaten for mamma og pappa hvor jeg skal overnatte i forbindelse med bryllupet. Jeg tror jeg kommer til å bestille fra wedshop.se eller fra www.ebay.co.uk. På den svenske har de nemlig en bryllupspakke som inneholder det meste hun trenger for å binde blomstene. Skal ha hovedsakelig roser i buketten. Det blir enten kremfargete og/eller gammelrosa/grønne roser. Har lyst på helt rund bukett, men jeg tror jeg og kjolen kler bedre en dråpeformet bukett. Noe a la dette kanskje:

Bukett 1

Bukett 2

Bukett 3

Bukett 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som om du har hatt en travel morgen. :fnise:

Så bra at du slipper å bestille bukett fra butikk da, det kan bli en dyr fornøyelse. *grøss* Tanten min, som er blomsterdekoratør, skal lage mine. Da kjøper vi kun inn blomster, og hun fikser resten. :hoppe:

Bukettene var kjempefine alle sammen, men nr. 2 likte jeg aller aller best. :rødme: Nyydelige farger på de rosene altså. :Nikke:

Ha en fortsatt fin torsdag Honey! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i Zambia én gang for noen år siden. Fantastisk reise. Vi var der i én måned og bodde både hos familie og på hotell. Fikk med oss safari o.l. Bl.a. så vi Great Victoria Falls i Livingstone på grensen til Zimbabwe. Helt utrolig og en av jordas underverker! Zambia er veldig slik jeg forestilte meg Afrika. Det grenser ikke mot havet og er ganske tørt. Men allikevel ganske spektakulært. Vi fikk sett både luksus og slum, og jeg satt igjen med masse sterke inntrykk etter turen. Vi ønsker med tid og stunder å drive prosjektarbeid der nede. Det er en av verdens hardest rammete land av HIV/Aids og det er masse foreldreløse barn og mye fattigdom. Men landet er fredelig og vakkert, så jeg er trives veldig godt der nede.

Ellers har vi hatt en stille og rolig helg. Feiret Valentine med en nydelig flaske rødvin på deling og masse kos og kyss. :kristin::sengekos: Og i dag måtte jeg gjøre opp for gamle synder og trene. :trene: Trente sammen med forloveren min og hun begynner å planlegge utdrikningslag. Vet hun er flink til sånt, så jeg er veldig spent. :) Hun kommer til tirsdag for å spise middag hos oss og da blir det nok litt mer bryllupssnakk. :skravle: Nå skal jeg ut på kjøkkenet og lage kyllingwok til middag....nam, nam!

By the way: 6 MÅNEDER IGJEN! :hoppe:

Zambia høres ihvertfall utrolig fint ut, selvom menneskene er rammet av fattigdom og aids. Håper dere får til å drive noe prosjektarbeid der nede :Nikke:

:duskedame: for treiningen!

Ang brudebuketten så likte jeg godt bukett #1 ;) Den var innmari vakker.

Forresten så lurte jeg på om du har fått mansjettknappene du bestilte til din kjære? Jeg har ikke fått de jeg bestilte av den selgeren nemlig, begynner å bli lenge siden...

:hug:

Glemte å :danser: for at det nå er under 6 måneder igjen :hoppe:

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at søvnbehovet må settes litt til side til tider når man har småbarn. ;)

Akkurat det ser jeg ikke fram til. :fnise:

Jeg likte bukett 1 og 3 best. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Honey :vinke:

Småbarnslivet kan være en prøvelse ja :)

Må si jeg likte bukett nr.1 veldig godt! Synes den var kjempefin!

Lykke til videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En stund siden jeg har vært her inne å skrevet på dagboka nå. PC-problemer pluss mye å gjøre på hjemmefronten har gjort sitt til at jeg ikke har vært her inne så mye. Men jeg har ikke tenkt noe mindre på bryllup for det. Siste nytt når det gjelder bryllupet er at jeg har endelig fått prøvd brudekjolen! Som tidligere nevnt så kjøpte jeg den brukt mens jeg enda var høygravid i fjor høst. Jeg har faktisk ikke prøvd den siden jeg stod i Kristins brudesalong i Lillestrøm i oktober 2007. Så jeg var ganske spent åssen den skulle sitte nå etter å ha vært gravid en gang til. Jeg hadde ikke rett undertøy, men bortsett fra det så satt den veldig fint. Mamma og alle de som så meg synes jeg var kjempefin. Jeg driver å trener en del og går en del ned i vekt etter hvert, så noe særlig mer enn ti kilo til kan jeg nok ikke gå ned før bryllupet for at kjolen skal sitte fint. Jeg må forøvrig legge den opp fem centimeter og ellers få renset den, så er den i boks. :)

Ellers så har vi hatt besøk av sønnen til kjære som er tolv år og i går var vi ute å fant dress til han. Det blir en vanlig svart dress og hvit skjorte som vi spriter opp med en fint slips. Han har også fått sko, så da er antrekket hans snart i boks. Vi mangler bare antrekket til minstemor som vil være nesten ett år.:)

Har begynt å få etterlysninger på invitasjonen, så vi har bestemt at i løpet av denne uken skal de være sendt ut. Jeg har bare igjen å skjære til og å lime noen invitasjoner til. Jeg mangler litt papir også som jeg må få kjøpt denne uka.

Og til alle dere bryllupsdamer: GRATULERER MED KVINNEDAGEN! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kjolen satt fint etter både graviditeter og slanking/trening :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig

Ikke gjort

Under planlegging/produksjon

Antrekk til meg:

Brudekjole

Sko

Ørepynt

Diadem

Slør

Korsett

Truse

Strømper

Armbånd

Neglisjè til bryllupsnatten

Skredder til å legge opp kjolen

Antrekk til brudgom:

Bestilt leie av sjakett

Sko

Skjorte til sjakett

Mansjettknapper

Brudepiker/svenn:

Kjoler til de to største brudepikene

Strømper til de to største brudepikene

Kjole til minstejenta

Sko

Strømpe til minstejenta

Underskjørt til brudepikene

Dress til sønnen til samboer

Pynt til håret til jentene (sommerfugler)Hvem som skal fikse håret til de to største jentene

Blomster

Ringpute?

Tralle/vogn til å dra minstejente i?

Vielsen:

Booket kirke

Solist

Kirkeprogram

Avtale sanger med solist

Sende papirer til folkeregisteret

Pynt og blomster til kirken

Festen:

Bestilt lokaler

Laget gjesteliste

Bestemt meny/drikke

Pynt og lys

Musikk

Bryllupskake

Andre kaker

Gjestebok

Barnevakt

Laget invitasjoner

Laget festprogram

Toastmaster (broren min)

Annet:

Blomster

Frisør

Fotograf

Transport til/fra kirke

Hotell/overnattingsalternativer

Min forlover

Samboers forlover

Sende invitasjon og søknadspapirer om visum til Zambia

Gifteringer

Hair-extension

Vippe-extension

Innkjøp av sminke

Nå har jeg oppdatert lista. Litt mer grønt i alle fall, men jammen meg mye som skal gjøres og kjøpes. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :vinke:

Syns du begynner å få masse grønt jeg!! Dette blir bra!! :hoppe:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny uke, nye muligheter. I går fikk jeg ordnet med frisør til den store dagen. :) Hun skal ha 1500-2000 kr for en brudepakke som inkl. prøvetime, lunsj, sminke og håroppsett. I den pakken er lunsjen beregnet for meg og min forlover, og forlover trenger bare betale 3-400 kr for å sette opp sitt hår. Så hun ordner oss begge to og vi får dagen sammen til disposisjon hos frisøren. Det blir koselig. Hun driver salong alene hjemme i en del av huset sitt og er naboen til foreldrene mine. Hun ordner mamma på håret og jeg vet hun er veldig flink til det. Dessuten veldig praktisk siden jeg skal overnatte hjemme hos mamma og pappa natten til bryllupet. Og forloveren min som er barndomsvenninnen min skal overnatte hjemme hos sine foreldre rett i nærheten. Så jeg satser på å få en koselig mimrekveld dagen før og en god natts søvn (selv om jeg ikke helt har troen på det) hjemme i mitt gamle hjem.

Og det er deilig at vi skal ha vielse så sent som kl.15 så slipper det å bli så stressende om morgenen. Når vi er ferdige hos frisøren så er planen at forloveren min og jeg skal bli hentet i bilen vi har bestilt for å så kjøres til kirken. Her skal pappa og småjentene vente i i forgangen, og forloveren min skal hjelpe meg med å rette på kjole og slør før hun setter seg oppe ved alteret sammen med min kjære og hans forlover. Ååååå, jeg gleder meg!

Ellers så SKAL invitasjonene bli ferdig i begynnelsen av denne uken og sendes ut i løpet av slutten av uken. Er ganske mye småplukk, så jeg er glad når jeg blir ferdig med de. Men det blir bra da.

Eldstefrøkna er syk i dag så i dag blir det innedag. Men det er tåkete og kaldt ute allikevel og jeg er trøtt og uopplagt av en del netter uten noe særlig sammenhengende søvn i det siste. Men jeg skal prøve å få kommet meg på treningen når kjære kommer hjem i ettermiddag. Jeg fikk ikke trent i går slik jeg pleier på søndager. Det ble spinning på lørdag da, men jeg pleier å ta en styrkeøkt på søndager også. Så jeg tror jeg skal komme meg avgårde å trene litt etterpå. Har mor-barn-trening i morgen, men det avhenger litt av om eldstejenta blir frisk eller ikke. Nå ser jeg bare frem til det skal bli skikkelig vår og sol slik at vi kan være masse ute og gå tur på skogen, leke og kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og oppdaterer meg litt!

Så herlig å ha fikset frisør da. Og alt det andre du har fått fikset siden sist. Det begynner å bli mye grønt på lista di nå! :Nikke:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med frisøren da :jepp:

Jeg har også bestemt meg for at invitasjonene SKAL bli ferdige denne uka :fnise: Får se hva tiden bringer da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som noen dum pris for brudepynting og forloverpynting det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...