Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

:strix: for mer grønt på lista. Dette går jo riktig vei!

Det hørtes ut som en bra frisør-ordning. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter litt med nettene og minstejenta for tiden, så jeg klarer ikke å oppdatere meg på alle bryllupsdagbøker her inne for tiden. Det er mye å gjøre på hjemmefronten for tiden og da blir selvsagt nettet nedprioritert. Men jeg må bare titte innom min egen dagbok i dag for å oppdatere littegrann. :)

I går sendte jeg ut så og si alle inivtasjonene i posten! Det er bare tre stykker som skal leveres personlig til noen kamerater av kjære som han får sørge for når han skal til Oslo i helgen. Jeg ville sende alle avgårde på likt slik at alle får de likt. Selv den ene broren min som bor i nærheten får den i posten. Synes det var litt koselig å gjøre det på den måten. Synes i alle fall selv det er gøy å få noe annet enn regninger i posten innimellom. :) Så nå er liksom mølla i gang. De som ikke visste de skulle bli invitert får nå vite det, og de andre får bare noe de har ventet på. :) Sammen med invitasjonen så sendte vi kort med adressen til hjemmesiden vår. Så det skal bli spennende å se om vi får noen tilbakemeldinger på den.

Tok en runde i byen i går og så blant annet etter brudepikekjole til minstejenta som trenger størrelse 1 år når vi gifter oss. Men det er så forbasket lite utvalg i den størrelsen når det gjelder selskapstøy, så jeg får bare ha litt is i magen og vente å se om det kommer noe mer nå som det nærmer seg 17.mai.

I tillegg fikk jeg bestilt blomster av blomsterhandleren på torget i går. Jeg får MASSE blomster for mye mindre penger enn budsjettert. Jeg hadde satt opp budsjett på 3500,- for hele festen, men nå ser det ut som det holder med 2000,-. Har bestilt 100 roser, litt orkideèr, grønt, brudeslør, hjerteranke. Dette kommer p omtrent 1500,-, men jeg skal si i fra at jeg trenger litt mer roser, noen strå, litt andre blomster og grener. Han var kjempesnill og var veldig interessert, så jeg er så glad det ordnet seg. Får som nevnt moren til forloveren min til å lage alle oppsatser, brudebukett o.l. Hun vil ikke ha noe for jobben, men jeg tenkte å gi henne et gavekort på Lindex for en grei sum (vet hun liker å handle der).

Kjenner jeg blir 1 kg lettere for hver oppgave som kan krysses av for. Nå skal jeg snart ut i den fantastiske vårsola med ungene! Ha en fin dag alle KG-bruder! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å få ting gjort :jepp:

Det er fullt forståelig at du må prioritere hjemme istedenfor å sitte på KG ;) Tror alle kan ha det sånn innimellom :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatert liste! ;)

Ferdig

Ikke gjort

Under planlegging/produksjon

Antrekk til meg:

Brudekjole

Sko

Ørepynt

Diadem

Slør

Korsett

Truse

Strømper

Armbånd

Neglisjè til bryllupsnatten

Skredder til å legge opp kjolen

Antrekk til brudgom:

Bestilt leie av sjakett

Sko

Skjorte til sjakett

Mansjettknapper

Brudepiker/svenn:

Kjoler til de to største brudepikene

Strømper til de to største brudepikene

Kjole til minstejenta

Sko

Strømpe til minstejenta

Underskjørt til brudepikene

Dress til sønnen til samboer

Pynt til håret til jentene (sommerfugler)

Hvem som skal fikse håret til de to største jentene

Blomster

Ringpute?

Tralle/vogn til å dra minstejente i?

Vielsen:

Booket kirke

Solist

Kirkeprogram

Avtale sanger med solist

Sende papirer til folkeregisteret

Pynt og blomster til kirken

Festen:

Bestilt lokaler

Laget gjesteliste

Bestemt meny/drikke

Pynt og lys

Musikk

Bryllupskake

Andre kaker

Gjestebok

Barnevakt

Laget og sendt invitasjoner

Laget hjemmeside

Laget festprogram

Toastmaster (broren min)

Annet:

Blomster

Frisør

Fotograf

Transport til/fra kirke

Hotell/overnattingsalternativer

Min forlover

Samboers forlover

Sende invitasjon og søknadspapirer om visum til Zambia

Gifteringer

Vippe-extension

Innkjøp av sminke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig og få ting gjort! :skya: Spesielt når det blir billigere enn hva du først trodde. :fnise:

Du finner sikkert noe fint til minstejenta når det nærmer seg 17.mai ja. Har de ikke noe da, har de aldri noe! Hun kommer til å bli så fin så. Forresten, har du sjekket litt på ebay? Der vet jeg at de har kjempemye fint og billig. :Nikke:

Ha en fin dag videre! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere (eller er det du? :fnise: ) til å ordne ting :jepp:

Ha en fin helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

:sukk: Her er jeg tilbake...endelig! Superdårlig samvittighet for at jeg har vært borte så lenge. Men det har vært veldig hektiske dager, og nå som endelig snøen er borte er vi ute 90 % av dagen. Minstejenta er mer og mer aktiv for hver dag også, så jeg har veldig liten tid til å sette meg ned med PCen. Jeg har null oversikt over dagbøkene til dere andre 2009-bruder, så jeg får sette meg ned å prøve å oppdatere meg litt.

Det har ikke skjedd så veldig mye nytt på bryllupsfronten her for tiden. Vi driver å venter på å få signert og sendt avgårde papirene til folkeregisteret, og ellers ordne musikkalternativ. Det står mellom mp3-spiller/PC med spilleliste eller få noen bekjente til å være DJ. Til bryllupsvalsen kunne jeg gjerne tenkt meg en som spiller torader mens vi danser vals på bryggen rett utenfor restauranten vi skal ha festen. Men vi kjenner ingen med torader, så den saken kan bli kostbar og ikke prioritert.

Har bestilt et par ting på e-bay også den siste uken:

Korsett

Slør

Underskjørt til brudepike

Jeg håper virkelig undertøyet sitter fint og er slik jeg ønsker, for da kan jeg ha spart 1500,-! Men jeg har ikke den store forventningen til det. Men siden investeringen var så liten, så er det verdt å ta sjansen. Jeg har egentlig et slør fra før som jeg bestilte på e-bay for lenge siden, men det er fingerspiss langt og jeg har en magefølelse på at det kjempelange sløret er et hakk finere til kjolen min siden kjolen har så langt slep. Hvis det er like fint som det ser ut som på bildet, tror jeg sikkert at jeg kommer til å velge det. Man får også en lengre siluett av langt slør, og det synes jeg er en fordel. Ikke dyrt er det heller, så jeg lider ikke noe tap ved å ha bestilt to slør. I tillegg sparte 300 kr på å bestille underkjørt til brudepikekjolene på e-bay. Så foreløpig er jeg storveis fornøyd. Gjenstår bare å se når tingene kommer.

Går også å funderer på å rett og slett bake bryllupskaken selv også. Har vel så vidt nevnt det før, men nå når jeg ser at det hadde vært en fordel å spart de 2000 kronene, så er jeg mer og mer inn i den tanken. De jeg har snakket med sier at jeg det er nok brudeparet selv som er mest opptatt av den kaken, og at de fleste gjester ikke bryr seg nevneverdig om åssen bryllupskaken ser ut. Mange smaker knapt på kake og er bare klar for festen. Ei venninne som giftet seg i fjor sa at de hadde altfor mye av både kaker, godteri og snacks. De hadde faktisk fortsatt litt igjen av potetgullet. :fnise: Ikke verdens undergang om vi ikke har designer-kake for min del i alle fall. :)

Sååå...dette var min lille oppdatering for denne gang, så skal jeg love å være her inne å skrive litt oftere fremover. For det trengs nok. :) Begynner å kjenne nervene komme nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Honey! Gøy å se deg tilbake her igjen!

:hoppe: for alt du har fått kjøpt. Undertøyet så kjempefint ut, det samme med sløret og underskjørtet. Så herlig å spare mye penger! :strix:

Er enig med venninnen din at de fleste har altfor mye kaker i bryllupet sitt. Vi skal ha 10 kaker i tillegg til bryllupskaken, kransekake, dravle (gomme) og lefser. :overrasket: Til 80 mann. :sjenert: Litt i overkant da jeg vet selv at de fleste vil bare feste videre etter at middagen er ferdig, de gidder og orker ikke så mye kake. Men jeg synes det er greit å ha litt av hvert slik at alle finner noe de liker. Vi betaler uansett ingenting for ekstra-kakene, de er det venner og bekjente som lager.

Har du funnet en fin kjole til minsten enda da? Husker du hadde litt problemer med det for en stund tilbake.

Ha en kjempefin fredag og en glitrende helg! :kose: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Honey! Gøy å se deg tilbake her igjen!

:hoppe: for alt du har fått kjøpt. Undertøyet så kjempefint ut, det samme med sløret og underskjørtet. Så herlig å spare mye penger! :strix:

Er enig med venninnen din at de fleste har altfor mye kaker i bryllupet sitt. Vi skal ha 10 kaker i tillegg til bryllupskaken, kransekake, dravle (gomme) og lefser. :overrasket: Til 80 mann. :sjenert: Litt i overkant da jeg vet selv at de fleste vil bare feste videre etter at middagen er ferdig, de gidder og orker ikke så mye kake. Men jeg synes det er greit å ha litt av hvert slik at alle finner noe de liker. Vi betaler uansett ingenting for ekstra-kakene, de er det venner og bekjente som lager.

Har du funnet en fin kjole til minsten enda da? Husker du hadde litt problemer med det for en stund tilbake.

Ha en kjempefin fredag og en glitrende helg! :kose: og :klem:

Tusen takk for koselig hilsen! Godt at jeg ikke hadde blitt helt glemt. ;) Jeg har egentlig funnet en kjole til minstejenta, men jeg har forsatt lovet meg selv en liten tur inn til Oslo før jeg er helt sikker på at det er den kjolen vi ender opp med. Men slik budsjettet ser ut nå (ganske sprengt kan man si), så er jeg nok nødt til å bruke den vi allerede har kjøpt. :) Den er veldig fin, men jeg er bare usikker på fargen siden det er rosa og grønt broderi på bryststykket. Men siden jeg nå har bestemt at det skal være rosa og grønne kronblader på rosene i buketten så kan det nok passe ganske bra allikevel. Har kanskje hengt meg for mye opp i at alt skal gå i samme farger som kjolen min, så nå kan det virke som om blomster og tilbehør kommer til å bryte opp litt med sine rosa og grønne toner. Kjolen min er besatt med perler, gull og strass med champagnefarget kjolestoff. Det blir nok bra til slutt, men jeg er ganske og kanskje for mye opptatt av detaljer, så jeg får prøve å slappe av litt.

Har hatt en liten prat med fotografen siden jeg skrev forrige innlegg her tidligere i dag og nå ser det i alle fall ut til at jeg MÅ bake bryllupskaka selv enten jeg vil eller ikke. Han er egentlig billigere fotograf enn de andre jeg har sjekket. Han skal ha 2000 kr for selve fotograferingen og det inkluderer forberedelser, fotografering i kirke og èn time etterpå + transport (som er ganske langt for han). Så den prisen er veldig grei og billig. Men så kommer Cd med alle rettigheter som koster 5500,- og forpliktelse til å fremkalle bilder etterpå (som vi ikke har fått konkret pris på enda). Så det som jeg trodde skulle bli ganske billig blir nå plustelig fort 10 000 kroner. Men han skulle være fleksibel med fremkallingen og vi trengte ikke kjøpe de dyreste fremkallingene o.l. Vi ber nok om faktura for selve fotograferingen først, også ser vi hva vi har råd til av fremkalling etter det. Men jeg har nå strøket bryllupskaka til fordel for fotograferingen på lista. :) Og mamma sa vi skulle klare å lage kaka selv, så da stoler jeg på det. Tror vi går for en lettlaget fromasjekake med frukt og sjokoladepynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ser ut til at det kan balle på seg med de fotograf utgiftene :hakeslepp: men bilder av sen store dagen må dere jo bare ha :jepp:

Synes du er flink til å tenke økonomisk, med både kakebaking og ebay kjøp :kose: Har vurdert å bake kaken selv jeg også, men tror ikke det blir noe av da jeg må bake endel andre kaker også ;)

Kaken dere skal lage høres forresten helt smaskens ut :sikle:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk MaiL for oppløftende ord! Ja, de forbaskede fotografi-prisene får meg rett og slett til å tenke at jeg har valgt feil yrke. Burde nok blitt fotograf i stedet for sykepleier med de prisene som er i dag. Men vi får betale det det koster, for vi er opptatt av at bildene er viktigere enn både kake og musikk i bryllupet. Hadde en stund et håp om levende musikk også, men nå kan jeg bare glemme det med mindre lottokupongen går inn på 7 rette de neste fire månedene. Så nå blir det dyr, men bra fotograf, hjemmelaget fromasjebryllupskake (eller sjokoladekake med mmf-trekk) og mp3-musikk fra anlegget i restauranten. Men gift blir vi jo uansett, og det er jo det viktigste. Dessuten skal jeg betale fotografen 1000 kroner nå slik at vi får unna litt på den posten. Alle monner drar og det er godt å ikke ha èn stor utgiftspost på slutten. Jeg sitter forresten å prøve-mekker hjemmelaget festprogram og kirkeprogram også. Dersom det blir bra, så skal vi prøve å spare inn noen hundrelapper der også. Tenkte å begynne tidlig for å slippe unna panikkangst når det nærmer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Har litt bedriten periode nå. Vekta går ikke like fort nedover for tiden selv om jeg er veldig flink med både mat og trening. Merker at det gjør meg litt i dårlig humør. Men jeg vet man kan møte sånne stagneringsperioder, og plutselig så løsner det igjen. Hjelper jo ikke akkurat på med tante Rød på besøk. :frustrert: I tillegg fikk kjære beskjed om å ta ut to uker ubetalt ferie (!) innen 31.august pga nedgangsperiode og innskjæringer på jobben. DET kunne vi godt ha spart oss for akkurat nå. Kunne det ikke heller kommet til høsten når bryllupet var over og jeg kunne tatt en ekstra vakt eller to for å dekke inn tapet?!

Og som ikke det var nok så var korsettet (eller torsoletten som det egentlig heter) som jeg bestilte fra e-bay bare et oppgulp av et blondestykke som jeg like gjerne kan kaste i søpla. Hadde ikke hold noen som helst sted. Var innom en undertøysbutikk i går og der skulle de ha 1500 kr for de som de hadde. Men jeg fant ingen som satt slik jeg ønsket. Men brudesalongen sa de hadde noen veldig bra til 1200 kr, så jeg skal ta en titt på de. Kjære sa han skulle betale for det da. :yvonne: Han skjønte sikkert hvor skuffet jeg ble over det e-bay greiene. :) Kunne selvsagt ikke forvente all verdens av noe som kostet 150 kr, men det kunne i alle fall vært slik at det kunne brukes til en annen anledning da. For det kan rett og slett ikke brukes, og bildet de bruker lyver skikkelig. I cupen på bildet ser det litt ut som det er push-up, eller i alle fall et stivt stoffstykke. Men i virkeligheten er cupen bare en slapp blonde som ikke er stivt nok til å holde noens pupper oppe.

Dagens lille utblåsning. Er litt nede i humøret for tiden, men det kan jo bare bli bedre så jeg får trøste meg med det. Er sikkert litt redd for å ikke se ut som jeg ønsker på den store dagen, og det gir meg litt nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ser ting litt lysere ut. Tror jeg er litt stresset for tiden da jeg får lite søvn, har aktive dager, mye å tenke på i fht økonomi, bryllup o.l. Men nå virker det som det er litt mer positivt i fht jobben til kjære i alle fall. Det hørtes ut som de skulle spre tapet av inntekt over syv måneder. Og da vil det jo ikke merkes så mye. Uansett kan jeg tjene litt ekstra når jeg begynner i jobb igjen. Vi har gjort noen endringer i selvangivelsen som forhåpentligvis skal gi oss litt større tilgodebeløp, og vi håper det skal dekke det meste av gjenstående utgifter til bryllupet. Jeg har i alle fall gjort en delbetaling på fotografen i dag, så den posten har i alle fall blitt litt mindre. Godt med alt som er unnagjort.

Sitter forøvrig å mekker litt på festprogrammet som skal ligge ved hver kuvert til bryllupsmiddagen. Tenkte å ha med meny, velkomstsang, sitater om kjærlighet, litt om hvem de forskjellige er, takk-for-maten-sang, morsomme bordregler litt takkeord på slutten, og andre ting dersom det dukker opp. Kom gjerne med tips om noen har. Har egentlig litt delte meninger om sangene, men jeg tror det er en forventning om at det skal være med så da får vi bare ta det. Føler ellers at det kanskje blir litt tamt hvis vi bare skal sitte rett opp og ned å ikke ha noen felles aktivitet rundt bordet. Tenkte det var greit å sette i gang med sånn småplukk som gjerne tar litt tid å lage. Tenkte å lage det som et A4-ark på høykant brettet på midten. Litt usikker på hvordan omslaget skal være enda.

Etterpå tror jeg at jeg skal ta med meg jentene til byen. Det er strålende sol og meldt om temperaturer opp mot 20 grader (!). Så vi skal nok kose oss riktig så bra i dag.:) Håper alle får en strålende 1.mai-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...