Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg skrive litt underveis ettersom vi planlegger bryllupet vårt den 15.08.09, både for min egen del og for å kanskje dele noen erfaringer underveis. Vi har egentlig planlagt bryllup to ganger før, men begge har blitt gledelig avlyst av to graviditeter. Ikke like lett for alle å planlegge slikt serru. :) Men nå tar vi en pause fra babylaging og satser fullt på bryllup. Med to barn i huset er det litt mindre på budsjettet enn opprinnelig, men vi skal nok få det til for det. Vi har i alle fall to nydelige brudepiker nå, som skal ledsages av deres eldre kusine på 9 år når dagen kommer.

Vi gifter oss etter 11 år som kjærester og 10 år som samboere. Skulle gjerne ha giftet meg med han før, men det har vært en del som skulle stables på plass først. Bl.a. har både han og jeg hatt krevende utdannelse bak oss. Vi ser absolutt ikke på det som en bakdel å kjenne hverandre såpass, og jeg tror ikke det blir noe mindre romantisk selv om vi er et gammelt par. Jeg er like, om kanskje ikke mer, forelsket i han i dag enn for ti år siden. Vi sa det senest til hverandre i helgen.:) Han er unik i mine øyne og han beviser hver dag hvilken god venn, elsker og pappa han er. Han har et hjerte av gull og stiller opp for meg og familien i tykt og tynt. Han er en sånn person for meg som jeg vanskelig kan se hvordan jeg skal klare meg uten. Og nå skal vi bli mann og kone og gi hverandre den ultimate kjærlighetserklæringen.

Det er i dag 10 mnd og 1 uke igjen og noe har blitt gjort til tross for en barnefødsel i september. Her er det som har blitt gjort:

- Booket restaurant. Skal avtale møte og se litt nærmere på lokaler og meny.

- Bestilt kirke. Kl.15.00 står vielsen.

- Kjøpt kjole. Fikk tak i drømmekjolen brukt i riktig størrelse til en kjempebra pris.

- Kjøpte gifteringer. Hans i glatt gult gull, og min er lik men med diamanthjerte.

- Avtalt via mail med en fotograf.

- Bestemt farger. Det blir brunt, gull, elfenbenshvitt med innslag av sølv, strass og perler.

- Bestemt og fått ja fra min forlover.

- Mer eller mindre satt opp budsjett.

- Satt opp foreløpig gjesteliste. Vi blir 35-40 stk tilsammen.

Tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye mer frem til januar siden jeg har en nyfødt, en toåring, en dåp og en jul å ta ansvar for fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surfer og surfer rundt på internett etter inspirasjon og det er jo egentlig et hav av det der ute. Tenkte jeg skulle føye til noen internettsider jeg synes gir meg de beste ideène så langt:

Ditt bryllup - tror de skal over til å hete klikk.no

Bryllupsweb

Kreativt bryllup

Confetti

E-bay

Something blue

Optimalprint

The Knot

Wedding Channel

Project wedding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:vinke: Velkommen inn i de bryllupsdagbokskrivendes rekker :)

Og gratulerer med forestående bryllup! Syns det ser ut som om du har mye på plass jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Velkommen inn til oss :jepp: Blir spennende å følge planleggingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! :helen:

Tror jeg kommer til å flette inn litt slankedagbok her også. Er jo en ganske fin gulrot med bryllup mtp vektreduksjon. Skal ned betydelig i vekt, men jeg har ikke lyst til å si hvor mye før jeg vet åssen det går fremover. Jeg har jo nettopp født et barn, og har en toåring fra før, så det med trening og kosthold må bli en del av ukeplanleggingen for å få det til å gå.Jeg har i alle fall bare 3 kg igjen før jeg veier det samme som før gravid. Så med mer amming og trilleturer så forsvinner nok de av seg selv. Skal begynne å trene ordentlig igjen når jeg er friskmeldt etter komplikasjonene etter et keisersnitt.

Gleder meg i alle fall masse, masse, masse til bryllupet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :velkommen:

Gøy med et nytt ansikt her i bryllupsdagbøkene!! Imponert over at du har ordnet så mye allerede, selv med barnefødsel, et barn fra før og alt!!

Skal bli gøy å følge med her videre!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :velkommen:

Gøy med et nytt ansikt her i bryllupsdagbøkene!! Imponert over at du har ordnet så mye allerede, selv med barnefødsel, et barn fra før og alt!!

Skal bli gøy å følge med her videre!! :klem:

He, he! Ja, jeg er ganske energisk når det kommer til bryllupsplanlegging. :) Ikke mye som stopper denne dama her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart å tenke på at det i dag er akkurat 10 måneder igjen! :danser: Jeg har nettopp avsluttet et svangerskap, men dette bryllupet blir jo som å gå å vente på nytt igjen. Jeg har aldri vært så nært mitt eget bryllup selv om vi har prøvd å planlegge det to ganger før. Så nå føles det mer realistisk. Jeg kikket på brudekjolen når jeg var hjemme hos foreldrene mine sist og det sitrer i kroppen når jeg ser på den. Jeg gleder meg så himmelsk mye å vise meg frem til mannen min i den. Jeg er sikker på han kommer til å dåne. :) Han roser meg alltid når jeg gjør meg ekstra fin, og denne dagen kommer jeg jo til å være så ekstra fin som han aldri har sett meg før. Jeg får sommerfugler i magen av å tenke på det, og jeg blir mer og mer forelsket i mannen min for hver dag som går. Han er så nydelig og snill. :yvonne:

I dag har vi fått ordnet barnedåpsdato til veslemor, så den 28.12.08 blir dagen hun skal døpes. Pappaen er katolikk så det blir katolsk dåp slik som med storesøster. Det er en vakker og verdig seremoni. Vi har vært inne på tanken å gifte oss i den katolske kirken også. Men akkurat når vi skal gifte oss så betyr min barndomskirke så mye for meg at jeg klarer ikke helt å se noe annet alternativ. Der har jeg blitt døpt, konfirmert, begravet mine kjære, feiret jul, sunget i kor osv. og mange ganger når jeg har sittet i kirken har jeg sett meg selv gå oppover kirkegulvet som hvit brud. Det dumme er at vi må betalte 4000 kr for å gifte oss der siden vi bor i nabokommunen. Var ikke noe rom for forhandling der i gården gitt. Men skulle vi giftet oss i kommunen der vi bor måtte vi ordnet mer rundt transport og alt i alt så blir det hipp som happ hva vi valgte prismessig.

Jeg tenkte jeg skulle bestille dåpsinvitasjoner på www.optimalprint.no og så vurdere om det blir bryllupsinvitasjoner derfra også. Jeg var i alle fall veldig fornøyd med julekortene jeg bestilte i fjor. God kvalitet og farge på kortene, og et stort pluss for prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg fikk skrive en ordentlig handleliste for de konkrete tingene slik at jeg kan krysse av underveis som det kjøpes inn. Neste post på programmet er å få ordnet trykksakene, sjekke litt rundt brudepikekjoler, sjekke utvalget av leiedresser på brudesalongen i byen, avtale med frisør og handle de tingene som er bestemt underveis. Vi skal ha tre brudepiker på 1, 3 og 9 år, hvorav de to minste er våre egne. Greit å ha hun eldste til å passe på.:) Skal prøve å vente til etter jul med å handle litt for jeg regner med at f.eks. pensko til herre bl.a. vil være på salg da. Ellers så svirrer planleggingen i hodet på meg hele tiden, og jeg klør i fingrene til å komme skikkelig i gang. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å skrive lister og planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sitter jeg å tenker på hvordan vi traff hverandre for ti år siden. Det var i begynnelsen av november. Jeg var 19 år og bodde på hybel i Oslo sentrum. Det hele startet med at jeg traff en fyr som det ble litt av og på med, og jeg var litt betatt av han. Men vi ble enige om ganske raskt at vi bare passet sammen i sengen. *kremt*. Han synes jeg var en kjempeålreit jente og synes jeg fortjente bedre. En dag lurte han på om jeg var villig til å stille opp på blinddate med en god kamerat av han. Jeg var ganske lunken til å begynne med og visste ikke helt om jeg stolte nok på han til å gå med på det. Synes det virket så desperat. Men etter mye overtalelse så gikk jeg med på at han kunne gi telefonnummeret til han så skulle jeg heller vente å se om denne kameraten hadde mot nok til å ringe meg.

Det tok ikke mer enn et par dager så ringte denne kameraten meg som skulle vise seg å bli min livsledsager.:) Han hadde verdens deiligste stemme. En dyp, sexy og mandig stemme som trengte seg langt inn i sjelen min. Vi snakket så bra sammen, og etter et par telefonsamtaler så avtalte vi å møtes en kveld etter jobb utenfor Oslo City. Vi visste bare litt om hvordan den andre så ut, så det var bare på sjans vi skulle kjenne hverandre igjen. Jeg og en venninne dro til byen før daten for å shoppe litt, og det ble en del impulsinnkjøp av ren nervøsitet husker jeg. Når omsider klokkeslettet nærmet seg så stilte jeg meg opp utenfor Oslo City, og det jeg husker best var at det var en reklameplakat for Bamsemums ved møtestedet vårt hvor det stod "Blinddate?"også var det bilde av to Bamsemums på date.:) Når han dukket opp kjente jeg han igjen med en gang. Han var liksom den blideste gutten i mils omkrets, og det strålte av han. Han kjente meg igjen med en gang også, så det må nok ha vært skjebnen. Vi gikk en tur og tok et glass øl. Det ble mye prating den kvelden, og vi traff hverandre rett i hjertet. Jeg trengte litt betenkningstid allikevel siden han hadde en liten sønn og var noen år eldre enn meg. Men vi tok èn dag av gangen, og det var ikke mange dagene vi ikke så hverandre. Følelsene vokste for hver dag som gikk og selv den dag i dag vokser følelsene for hverandre.

Vi har hatt våre opp-og nedturer, men det har hele tiden vært kjærlighet. Ingen av oss er store bråkmakere, så de helt store krangelene har det ikke vært. Krisen kom etter tre år, men vi ordnet opp i det også og siden har vi kommet styrket ut av det. Jeg føler stor trygghet når jeg nå skal si JA til å gifte meg med denne mannen som har blitt far til mine to små nydelige jenter og som er min beste venn, elsker og kjæreste. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Titter innom i boka di, da jeg ikke har vært her før. Det høres ut som du har funnet deg en god mann å dele livet med :Nikke:

Gratulerer så mye med en liten en og forestående :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg smått kommet i gang med planlagt trening. Var tilbake i treningsstudioet i går for første gang etter fødselen. For å ikke ta i så hardt så var jeg på en mor-barn-time. Moderat/lett aerobic vil det si. Synes jeg ble god og svett, så jeg skal holde meg til den timen èn gang i uken. Når formkurven stiger skal jeg begynne med litt spinning og diverse igjen også. Har gått ned til startvekta mi før graviditeten, så jeg er godt fornøyd med det. Men det er fortsatt maaaange kilo og ta av. Men jeg vet at så fort jeg har begynt å trene så renner i alle fall de ti første kiloene av ganske fort. Jeg må faktisk begrense vektnedgangen så jeg ikke får for stor kjole. Målet er å komme inn i kjolen på det minste som er ca str 46. Dvs to størrelser mindre enn i dag. Men en dag skal jeg bli størrelse 42, men det er nok en stund etter bryllupet. Jeg er ganske høy og godt proposjonert, så kommer nok til å være ganske fornøyd når jeg er str 46.

Går og er veldig i tvil om jeg skal velge et "finger-tip" langt ivoryfarget slør med perler i som jeg allerede har kjøpt, eller om jeg skal investere i et silkechiffon-slør a la Mette Marit-slør? Det silkechiffon-sløret er koster 1100 kr, og det er jo en del penger. Men jeg tror begge slørene blir fine til kjolen. Kjolen min er stroppeløs, har høyt liv, lang i snittet, A-formet med langt og tung slep som ligger flatt. For at det lange sløret skal bli fint bør det ligge rett innenfor kanten på slepet, for kanten er veldig fin med flotte perlebroderier og bør derfor ikke dekkes til selv om sløret er veldig gjennomsiktig. Jeg prøvde bare med "finger-tip"-slør i brudesalongen, så jeg vet det passet fint. Jeg tror jeg må ta en tur i en brudesalong å høre, eller se på om de har begge typer slør så jeg får sammenliknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har vi endelig fått ordnet klær til samboer! Han ville ha sjakett og vi var en tur på brudesalongen i forrige uke og fikk prøvd det. Helt på impuls egentlig, men det ble kjempebra! Skulle jo egentlig vært mest rettferdig for han at jeg ikke fikk se han før bryllupsdagen, men han trengte litt hjelp og synes det var greit at jeg ble med. Jeg fikk velge vesten han skulle ha inni, og siden jeg vet hvordan brudekjolen ser ut så ble det lettere å for meg å vite hva som matchet. Vesten hans går i gyldne toner som passer helt perfekt til kjolen min. Han kunne ikke ha blomstrete vest siden det ville slått ihjel mønsteret på kjolen min, så det ble et enkelt men elegant mønster. Han kunne fått mye dress for de pengene det koster å leie sjakett hvis han hadde kjøpt dress, men vi er enige om at han som brudgom bør skille seg litt ut fra de øvrige mannlige gjestene på bryllupsdagen. Vi betalt et forskudd på dressen og skal hente og kjøpe skjorta en av de kommende dagene, så da har vi fått unna litt der.

Det var nok skjebnen som ville oss dit for jeg fant også brudeskoene mine samtidig. Siden jeg har litt gylden kjole så har det vært vanskelig å finne sko som ikke er for hvite, men jaggu så fant jeg et par som var helt riktig farge til kjolen! I tillegg var designen akkurat som jeg drømte om. De er gyldne i fargen, spisse i skotuppen, hælkappe med binding rundt ankelen og draperte stoffstykker over skospissen. I tillegg fikk jeg de til halv pris! Så i stedet for 1200 kr ble det 600 kr for de. Også har jeg fått ordnet veske. Fant en til 99 kr! Avlang firkantet veske i gullsateng med strassbrosje i låsen. Helt riktig til kjolen den også, og jeg er så glad jeg slapp så billig unna med en så dum ting. Hadde nok ikke prioritert det hadde jeg måtte betalt 5-600 kr for det. Kommer nok ikke til å gå med den så mye, men det er greit å ha sminke og diverse på ett sted som er lett tilgjengelig.

I tillegg begynner bryllupsinvitasjonene å ta form i hodet mitt. Det blir gullkort med innlegg i off-white som bindes sammen av en gulltråd. På forsiden skal jeg ha et dekorstoff i creme med gulltråder som er revet som en firkant og oppå det hele skal det festes et hjerte som er laget av ståltråd i gull og perler. Har ikke prøvd å lage de enda, men jeg samler på utstyret for å lage de. Håper de blir like bra som oppi hodet mitt. Også skal jeg bruke hvite sommerfugler med gull på som et lite tema i dekorasjonene, håret til brudepikene o.l. Det begynner å ta mer og mer form nå og det er en lettelse. Gleder meg til å begynne å lage alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Kjempefin historie om hvordan dere traff hverandre!! :hjerte:

Har du kjøpt slør enda?? Hvis ikke bør du sjekke ebay, MYE penger å spare på det!! :jepp:

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg har faktisk bestilt det sløret jeg har på e-bay. Det er ivory, fingerspiss langt med perler på. Eneste jeg synes er at det er litt for lyst til kjolen min som er ganske gylden, men det kan hende det blir bedre når jeg får prøvd det på. Det "Mette-Marit" sløret de hadde i brudesalongen var i alle fall altfor tett og hvitt i stoffet, så det må bli et i tyllstoff. Jeg håper det jeg har viser seg å passe best, for det kosta ikke mer enn en hundrelapp eller noe.:) Latterlig billig på e-bay i blant. :fnise:

I dag fikk jeg også vite at storebroren min skal ha barn sammen med samboeren sin og at termin er i juli. Håper bare det ikke blir tett opptil bryllupet vårt. Vet ikke akkurat termindato siden jeg har fått høre det fra min mor som forsnakket seg. I tillegg skal søsteren til samboer ha barn i mars og siden de bor i utlandet er ting litt usikkert i forhold til mulighet for å komme i bryllupet vårt. Synes det blir litt trist om det blir frafall av de nærmeste, men det er jo livets tilfeldigheter. Bryllupet vårt har blitt avlyst to ganger pga våre egne to graviditeter, så denne gangen skal ingenting stoppe det i alle fall. Vi får ta det som det kommer og bare være glade på deres vegne. Det er jo superkoselig med familieforøkelse, så det er jo en gledens nyhet! Håper heller de føler seg i stand til å komme med baby, enn å ikke komme i det hele tatt. Vi skal jo ha med våre egne barn på 1 og 3 år, så det er jo allerede småbarn tilstede. Så sånn sett gjør det ikke noe.

Må få med at jeg sitter å trer perler på metalltråd i kveld som en liten start på invitasjonene. Skal gudskjelov ikke ha flere enn 25 stk. Det blir litt shabby-chick stil på de siden det ikke er lett å vri de som et perfekt formet metallhjerte. Men jeg tror det blir bra sammen med alt det andre som skal danne invitasjonene. Også har jeg funnet en del fint på Mad About Jewellery. Der skal jeg bestille armbånd og ørepynt i alle fall.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Heihei!

Tenkte jeg måtte titte innom her! For en søt historie dere har. Kjenner jeg ble litt småforelska bare av å lese den :) Blir spennende å følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...