Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Så flink du er som prøver deg på festprogram selv ;) Det høres jo ut som det kan bli riktig så flott ihvertfall :jepp:

Kjipt at torsoletten ikke satt som det skulle, men alt fra ebay kan ikke være like fantastisk. Høres ut som du får løst det hele med en god og snill mann som sier seg villig til å betale for ordnentlige saker ;)

Ha en flott helg i :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Undertøyssaken har ordnet seg! I dag skal jeg gå ned til byen med snuppene for å hente og betale undertøyet i brudesalongen. Jeg var innom å prøvde det på lørdag og det satt bare helt perfekt! Torsoletten koster ca 1300,- og trusa 255,- + strømper som jeg ikke vet prisen på. Men så fint som det satt og så nydelig som det var så er det verdt hvert eneste øre. :) Min snille kjære betaler alt. Og det jeg kjøpte på e-bay er sendt tilbake da selgeren sa hun skulle refundere alle utgifter jeg hadde hatt på det. Sånn sett var det en positiv selger.

Jeg har også hentet hjem brudekjolen. Så nå henger den på klesskapsdøra i kjoleposen sin. Håper bare kjære ikke sniktitter på den når jeg ikke er hjemme. :fnise: Skal få en nabodame til å se på den og vurdere om hun kan hjelpe meg med å legge den opp. Trenger nemlig å legge den opp ca fem centimeter. Også må den renses når det er gjort. Etter det igjen så skal den tilbake til foreldrene mines hus for å henge der frem til bryllupet.

Var en tur på Ikea i går også. Så litt på bordpynt, men jeg kjenner jeg er litt rådvill når det kommer til bordpynting. Problemet er at det er så smale bord at det nesten bare er plass til tallerkene til gjestene når de skal sitte ansikt mot ansikt. Tenkte kanskje på bare å lage lange blomstergirlandere som danderes med forskjellige levende lys innimellom og ha en stor hoveddekorasjon på hovedbordet foran oss siden vi bare skal sitte på den ene siden. Skal snakke med hun som skal ordne blomstene om det lar seg gjøre.

Var hovedsakelig på Ikea for å kjøpe seng til eldstesnuppa. Og det ble det. Skal snart logge av for å sette i gang med montering av seng, gardiner og annet fint som skal pynte opp rommet hennes. Så skal minstesnupp overta sprinkelsenga etter storesøster siden hun har begynt å reise seg opp og det ikke er helt trygt med vugge lenger. Broen min har fått begge vuggene vi hadde for å bruke til babyen deres som ventes i juli. :) Godt at det kommer til nytte andre steder. Dessuten fikk jeg melding at en av mine gode venninner fikk ei jente på søndag. Gratulerer så mye til henne! Gøy at andre får barn også. Har frem til nå nesten vært den eneste med barn i min omgangskrets. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å finne undertøy som sitter fint på! :hoppe: Tror jeg også må bite i det sure eplet og dra til en dyr butikk/brudesalong for å kjøpe. :klaske:

Ha en kjempefin onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet undertøyet og jeg føler meg som one-million-dollar i det! Har ikke vist det til min kjære og han vil heller ikke se. Men han vet det er full-pakke under brudekjolen, så nå gleder han seg litt ekstra. Jeg stresser litt ekstra selvsagt og har lagt inn det store støtet på treningsstudioet. Hadde spinningtime i stad, og jeg kjenner meg snart klar for å avansere til hi-timer med litt høyere puls. Har gått ned 45 kilo fordelt over noen år nå, men nå går jeg ned cirka 0,5-1 kg i uka noe som er sunn vektnedgang. Prøver å spise vanlig mat, men holder meg unna snop og unødvendige kalorier. Koser meg litt i helgene med is, bocca-sjokolade og Biler (elsker de!). Trener nå totalt tre ganger i uka + gåturer hver dag.

Var også innom hobby-butikken å kjøpte med litt ark og pynt slik at jeg kunne lage en prøve av et omslag til festprogram. Jeg ble kjempefornøyd og skal ta bilde slik at dere får se. Skal prøve å ha en "rød tråd" i kirkeprogram, bordkort og festprogram. Laget nesten alle bordkortene i går også. Føler bryllupet tar skikkelig form nå. I tillegg fikk jeg spørsmål om gaveliste fra noen gjester i dag, og det også fyller opp følelsen av at det nærmer seg. Nå må mor gå å legge seg skal hun klare en ny dag i morgen. ;) God natt til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du fant noe som virkelig får deg til å føle deg vel! Det er ingen bedre følelse enn det! :rødme:

:duskedame: Jøss, du er jammen meg flink til å trene! Skulle ønske jeg hadde hatt din selvdisiplin. :fnise: Jeg synes det er veldig viktig å ha en sunn vektnedgang, da ser jeg for meg at vekten ikke bare spretter opp igjen bare du ser på et McDonald's skilt. :fnise:

Bilder vil vi gjerne se! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festprogram og bordkort

for de som vil se. Ble ganske fornøyd. Inni festprogrammet skal det være meny, bordkart med beskrivelse av alle gjester, velkomst- og takk-for-maten-sang (etter påtrykk fra den eldre garde), morsomme bordvettregler og kanskje noen dikt eller ordtak om kjærlighet. Det ble ikke noe særlig å spare på å lage de selv, men jeg synes det er gøy å lage det selv så da blir det slik. :)

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig fine de programmene blir! Så flink du er! Jeg er imponert!! :jepp:

Så fint at det ordnet seg med undertøyet forresten. Syns så synd på deg da du fikk de slappe greiene fra ebay... Det var ikke dårlig at selgeren ville ta det tilbake da!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cypress! Ble ganske fornøyd med de selv. :)

Jeg er ikke helt e-bay-venn for tiden. På fredag fikk jeg sløret jeg bestilte og det eneste som stemte med det var at det var "cathedral-length". Men ellers så var det hvitt i stedet for ivory, to-lags i stedet for ett lag og råklipt i kantene i stedet for satengkant. Så det er godt jeg ikke roter med sånt i siste time. De skal prøve å sende meg et nytt som passer den beskrivelsen jeg ønsker, men jeg har ikke store forventninger. Jeg har et slør fra før som jeg egentlig er fornøyd med, bortsett fra at det går ned til rumpa og jeg har plutselig et ønske om et katedral-slør. Fått det for meg at jeg blir litt delt i to av det andre sløret og at katedral-slør passer bedre til kjolen. Sikkert bare nok en detalj jeg tenker over og som ikke vil ha noe å si når alt kommer til alt. Skal ikke stresse altfor mye med det, men det hadde vært gøy å fått sett hva som passer best til kjolen. Fikk også noen underskjørt til brudepikene som ikke var helt perfekte, men de skal tross alt være under kjolene og vil ikke synes noe særlig. Skal gjøre litt om på de, men det viktigste er at de gjør jobben sin med å fylle ut under skjørtet på kjolene.

Ha en fin dag alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at undertøyet sitter fint ;) Kan tenke meg at mannen din blir fornøyd da han får se deg i det :hjerter:

:klappe: Du er jo kjempeflink til å lage ting selv :jepp: Skulle ønske jeg hadde dine kreative evner!

Godt å høre at trening og slikt også går bra, stå på :duskedame: Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at undertøyet sitter fint ;) Kan tenke meg at mannen din blir fornøyd da han får se deg i det :hjerter:

:klappe: Du er jo kjempeflink til å lage ting selv :jepp: Skulle ønske jeg hadde dine kreative evner!

Godt å høre at trening og slikt også går bra, stå på :duskedame: Du er flink!

Tusen takk for så hyggelige ord! Det har vært en stor hjelp å ha bryllupet som gulrot for veien til en ny og bedre kropp, men planen er jo å fortsette de gode rutinene etter festen er over. Jeg trives med treningen og den sunnere maten, og siden jeg har holdt på over så lang tid så vet jeg at jeg ALDRI kommer til å falle tilbake på de dårlige vanene igjen. Alt er mye bedre nå. Det var faktisk så rørende å få på seg en kjole i vanlig størrelse med glidelås i siden og uten stretch i stoffet at jeg faktisk felte en liten tåre. Jeg tror jeg kommer til å stråle rundt på 17.mai. :):flagg::smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :hoppe: Du kommer til å bli kjempelekker :jepp:

Høres ut som om du har en langvarig "plan" på det hele og det er jo den beste løsningen, selv kommer jeg også til å fortsette å trene m.m etter bryllupet :jepp:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager program selv. :)

Og så herlig med de flotte resultatene av treningen. :duskedame: Når du får på deg det lekre undertøyet ditt i tilegg så blir vel mannen din helt :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager program selv. :)

Og så herlig med de flotte resultatene av treningen. :duskedame: Når du får på deg det lekre undertøyet ditt i tilegg så blir vel mannen din helt :wow:

Du skal ikke se bort i fra det! ;) Han er i alle fall spent.

Har hatt en strålende 17.mai i fantastisk vær hvor det faktisk smakte godt med is. :is: Jeg føler jeg har blitt kvitt litt av sosial angsten jeg hadde før etter at kroppen har blitt mindre og selvtilliten større. Og det er jo bra. :) Har skeiet litt ut i helgen, men det er jo egentlig det som er filosofien min. At jeg kan kose meg litt som andre når anledningen er riktig og at jeg kan spise alt bare i mindre porsjoner. Men det blir nok en ekstra tur på treningen i ettermiddag for det så jeg føler meg litt bedre igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner stresset kommer over meg litt snikende for tiden når jeg leser andre dagbøker jeg fulgt her det siste året og ser hvordan det nærmer seg for alle og hva som er ordnet og ikke minst IKKE ordnet! Hovedsakelig så er det noen ting som henger over meg som MÅ ordnes de neste par-tre ukene. Det er forlovererklæringene og ekteskapsprøvingspapirene som skal sendes inn. I tillegg må vi få ordnet oss en I-pod så vi kan begynne å laste ned musikk til festen. Jeg har 30-årsdag til neste torsdag så det kunne jo vært lov å ønske seg en slik en kanskje? I tillegg så skal sko til brudepikene på plass og jeg skal øke treningen litt mer. Har trent 3 dager i uken, men skal få til 4 hvorav 3 er spinning og 1 er styrketrening. Også må jeg begynne å tenke på make-up til å ha i vesken, strømper, lage festprogram og kirkeprogram, bordpynt, avklare med blomsterbinder og blomsterhandler om hvilke typer blomster osv...puh! :sukk: Men det faller vel på plass etter hvert.

Har i alle fall fått gravert gifteringene. Inni min står det "Amor vincit omnia, 15.08.09, B" (B er forbokstaven i navnet hans). Føler den setning sier det meste da den betyr "kjærligheten overvinner alt".

Har forøvrig skaffet oss litt mer å ordne enn vi strengt talt trengte nå siden vi har vært i kontakt med banken ang kjøp av større bolig. Bor i en liten blokkleilighet i 6.etg nå som er relativt lettsolgt, men ønsker oss et rekkehus pga barna. Siden barna ikke går i barnehage og er mye hjemme hadde det vært fint med en egen hage. Så vi har hatt megler på besøk og hun gav oss en prisantydning vi er ganske fornøyd med, men vi må kjøpe oss noe annet og sitter derfor å venter litt på å sette i gang salgsprosessen før vi finner noe passende. Jeg har egentlig mest lyst til å vente til etter bryllupet, men vi har sett oss ut ett rekkehus som vi skal på visning på til søndag. Synes jeg ser oss overta 1.august 14 dager før bryllupet! :overrasket: Så vi får se om ballen fortsetter å rulle, eller om vi skal bare la det ligge litt på is. Litt spennende er det i alle fall.

Ha en kjempefin Kr.Himmelfartsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart ut å gjøre det jeg er best på: nemlig shopping. Det er nok ikke jeg som skal grave i lommeboka, men jeg skal i alle fall bli med mamma å se på kjoler til bryllupet. :) Og jeg synes det er minst like gøy som å se etter kjole til meg selv. Jeg var overraskende rask med å bestemme meg den gangen jeg kjøpte brudekjolen, så jeg føler liksom på en måte at jeg ikke fikk prøvd så mange kjoler jeg ønsket. Men det ville nok bare ha forvirret meg mer. Jeg gleder meg masse, masse til å se hva mamma ender opp med. For meg så er det veldig viktig at mamma og pappa får en så god opplevelse som mulig av bryllupet, da det er de som betaler festen. Jeg skal f.eks. prøve å legge det opp til slik at de får minst mulig med barnepass å gjøre. Der skal jeg heller alliere meg med gode venninner som gjerne har lyst. Skal ha ei bekjent til å komme å hente barna etter middagen bl.a. slik at vi får slappet av og tatt oss en god fest etterpå. Og da slipper mamma og pappa å reise hjem til hus med barn i som kanskje vekker de tidlig dagen etter også.

Håper mamma finner kjolen med stor K i dag så hun slipper å lete for mye etter det. Jeg gleder meg i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordner seg, det er egentlig bare "småting" som må ordnes til bryllupet deres nå sånn jeg ser det, gi det et par dager så er alt unnagjort skal du se ;)

Håper din mor fant seg en fin kjole i dag, om du finner bilde så vil jeg gjerne se :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den siste tiden har vært hektisk. Mye fridager med aktiviteter med familie og venner og en gjennomført tredveårsdag har gjort meg litt fraværende fra KG. Det var ikke noe grue seg til å fylle 30 år. Selve dagen var forrige torsdag og da gikk det stille og rolig for seg. Jeg og jentene var hjemme og forberedte litt kaker og vasket. Mamma kom med verdens største rosebukett etter jobb. Det var 1 rose for hver kilo jeg hadde mistet og det var derfor nesten 50 (!). Når min kjære kom hjem hadde han favnen full av røde roser og her var det selvsagt 30 stykker. :):dagens-rose::hjerte:

Dagen etter feiret jeg med resten av familien. Da serverte jeg nachos og masse kaker. Jeg fikk i-pod med festestrikk til trening, en del penger som skal gå til spinning-sko og nye klær, en Finn Schjøll-vase, stettefatet Galakse fra Hadeland Glass og et nytt sykkelhjul siden jeg manglet et som har blitt stjålet. Veldig fornøyd med gavene. På lørdag reiste vi på en familiegård til en venninne hvor vi lå over, grillet, solet oss, kjørte firehjuling og ungene badet og lekte i gresset. :) Søndag ble det hjemreise på ettermiddagen og kvelden ble tilbragt på balkongen med et glass vin sammen med kjære. På mandag var det nok en strålende dag med grilling hjemme hos foreldrene mine. Alt i alt en perfekt 30 årsfeiring og pinsehelg! :)

Når det gjelder bryllupsplanlegging så gjenstår det en stor ting og det er å legge opp og rense kjolen. Den er for lang og det er visst litt vanskelig (les:jobb) å legge den opp. I tillegg er jeg spent på om renseriet klarer å rense den uten å løsne altfor mange flere perler siden en del er løse fra før siden det er en brukt kjole. Skulle ønske nå at jeg hadde kjøpt en simplere kjole og at den var ny slik at bryllupssalongen kunne tilpasset den. Liker ikke å ha sånne stressfaktorer, men det løser seg nok. Skal prøve å starte på syingen hos n abodama denne uka.

Sender inn alle skjema i dag eller morgen også, så nå er det i boks. Jeg sender inn navnendringsskjema nå også slik at det kommer nytt navn på vigselattesten etter at bryllupet er over. Jeg tar hans etternavn. Foreslo at han skulle ta mitt som mellomnavn slik begge jentene våre har og jeg kommer til å ha, men det var han ikke utelukkende positiv til så da lar vi det være. Har ikke noe i mot å ta hans etternavn, så det er helt greit. Jeg er nok litt gammeldags der og synes løsningen vår er mest riktig. Men jeg ville gi han alternativet med å bruke mitt navn på en måte også. Men det er selvsagt valgfritt og jeg ønsker ikke presse han til noe.

S.U. går ut om 1 uke og jeg mangler fortsatt svar fra en del tanter og onkler. Er det noen som melder frafall så ser det ut til at det blir min egen familie. Og det er kanskje litt rart. Ene skyldte på mangel på barnevakt selv om det er over to måneder igjen å ordne det på (?!). En tante sa hun kanskje ikke var helt i form den dagen (?!). Akkurat som det er noe hun kan si nå? Litt dumt om det blir flere frafall, for vi har ikke akkurat invitert så veldig mange. Det vil liksom merkes at noen ikke kommer mer enn om vi hadde invitert 150 personer. Men jeg blåser i det, for jeg skal gifte meg med mannen i mitt liv selv om det ikke var noen tilstede. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en super bursdagshelg :strix: Så flink du er som har gått ned så mange kilo :hakeslepp: Må si det var søtt av moren din å gi deg så mange roser som symbol på det :)

Ang dårlige svar til bryllupet så har vi også fått endel merkelige svar.. Noen som plutselig skulle reise bort m.m.. :riste: lurer på om de som svarer slikt tror at vi er dum? :ler:

Men gift blir du med mannen din uansett :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med MaiL. Kjempeflink er du! :tommelopp:

Huff, det er virkelig mange merkelige svar som svirrer rundt her inne. :fnise: ''Kanskje ikke helt i form den dagen''. :klø: :riste: Skulle tro at hun mener dere er stokk dumme. :ler: Jaja, uansett har dere de som virkelig vil dele dagen deres til stede. Det er mitt positive lyspunkt når slike teite ''avbestillinger'' kommer. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte Belle og MaiL! Ja, jeg tenker som dere når det gjelder rare tilbakemeldinger. Det sørgelige er at det kommer fra ens egen familie. Hun som svarte det med dårlig form er ei tante med litt svingende helse, men jeg mener allikevel at hun ikke kan svare noe slikt før dagen er der. Også kan hun jo legge opp til at det blir så komfortabelt som mulig så hun ikke blir så sliten evt. Mamma og pappa bor rett i nærheten og er villig til å hjelpe de med overnatting slik at de slipper å reise hjem på natten. Men jeg legger meg ikke opp i det, for som du sier Belle så er det de som virkelig ønsker å feire sammen med oss som til slutt kommer allikevel og det er en betryggende tanke.

Og til dere begge to: DET ER JO IKKE LENGE IGJEN JOOOO! :hakeslepp: Herregud som tiden flyr!

PS! Snakket med damen som skal hjelpe meg å legge opp kjolen i stad, og hun skal begynne på den til mandag. Nå må jeg bare huske å ringe til renseri/brudesalong i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...