Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for alle koselige tilbakemeldinger! :blomst:

Møtet i går gikk strålende.:) Foreldrene mine som ikke hadde sett lokalene før var imponerte, og nå gleder vi oss enda litt mer alle sammen til den store dagen. Kokken/restauranteieren kom med masse gode forslag og tips. Menyen blir som følger:

Forrett: Sjøkreps med salat/ferske asparges og en eller annen slags dressing jeg ikke husker navnet på. Til dette serveres ett glass hvitvin.

Hovedrett: Kalvermørbrad med portvinssaus, primørgrønnsaker (=sesongens grønnsaker) og urtebraisserte armandiepoteter. Til hovedretten serveres to glass rødvin.

Dessert: Mango- og champagnesuppe med marinerte lokale bær. Denne suppen blir servert brusende og når man spiser den bobler den i munnen.:)

De som vil kan velge øl i stedet for vin til maten. Ellers blir det valgfritt med mineralvann.

I tillegg ser festen slik ut:

Når vielsen er ferdig (ca.kl.16.00) og vi reiser avgårde for fotografering så går gjestene bort til restauranten som ligger like i nærheten av kirken. Her blir det servert kaffe, frukt og sjokolade mens de "mingler" litt en times tid.

Klokken 17.00 ankommer vi festen og da skal vi bli tatt i mot mens velkomstdrinken serveres. Her har vi bestilt musserende hvitvin og eplejuice fra en lokal eplebonde som alkoholfritt alternativ (festen holdes i en av vestfolds mens fruktrike kommuner). :)

Klokken 18.00-21.00 satser vi på å servere planlagt middag.

Etter dette blir det servert kaffe og cognac/likør og folk tar en liten pause etter dette igjen. Cirka kl.21.30-22.00 blir det skjæring av kake. Vi har enda ikke bestilt bryllupskake da vi ikke vet hvem vi skal velge til dette. Men vi bestilte en kransekake og waleskringle gjennom restauranten. Ved hver kuvert legges to bonger som gjestene kan bruke til valgfri drikke i baren når festen starter etter kakeskjæringen. Når kakeskjæringen er over drar barna hjem, og vi har litt dansing. Restauranten stenger skjenkingene klokka 02.30 så da regner jeg med at jeg og min kjære drar avgårde i taxi ved 01.30-tiden.

Jeg er veldig fornøyd med planen og det kjennes veldig deilig å overlate alt til andre. Mammaen til forloveren min er som nevnt "svigermoren" til kokken og hun skal levere blomsterdekorasjoner og sammen med jentene som jobber i restauranten så dekker de slik jeg kommer til å sette opp en tegning på. Så jeg slipper å tenke på masse jobb dagen før og på selve dagen.

I dag har jeg mer eller mindre bestilt transport som skal frakte meg, pappa og forloveren min til kirken og meg og min kjære + barna etter vielsen. :) Det er veteranbil med stil. Han skulle ha 3000 kr for oppdraget som vil ta 3-4 timer og jeg synes ikke det var så verst. Vi hadde egentlig tenkt å nedprioritere den posten, men nå blir alt annet så stilfullt så da må vi nesten ha bilen som prikken over i`en. :) Dessuten hadde bilen til mamma og pappa som er ganske ny blitt litt trang til den store kjolen min. :fnise: Veteranbilen er en limousine-type og har god plass i baksetet.:) Jeg har alltid drømt om å bli fraktet i en bil som folk snur seg etter, så nå kan det bli en virkelighet.:)

Nå har alt blitt så virkelig og jeg kjenner enda flere sommerfugler i magen. Jeg gleder meg vanvittig mye og det er gøy å se når min kjære blir like glad. Vi var begge like spente og fornøyde når vi sovnet på armen til hverandre i går kveld. :rødme:

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en kjempefin plan! :jepp: Og så gøy at dere har fikset bil og greier. :hoppe:

Menyen deres høres helt fantastisk ut, blir sulten her jeg sitter og leser den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en kjempefin plan! :jepp: Og så gøy at dere har fikset bil og greier. :hoppe:

Menyen deres høres helt fantastisk ut, blir sulten her jeg sitter og leser den. :fnise:

Ja, jeg gleder meg til å spise den menyen. Hovedretten er visst så mør at den smelter å tungen i følge min forlover som har spist den før. :)

Bilen er forøvrig en Princess Vanden Plas 1957 for de som lurer på det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere har vært :strix: Her er jo masse på stell :hoppe:

Den desserten hørtes innmari spennende ut :jepp: Må prøve det en gang tror jeg :sikle: Du minte meg faktisk på nå at vi snart skal bestemme meny vi også, skal ha møte med selskapslokalet/cateringen i februar en gang ;)

Synes dere er smart som sender ungene hjem etter kakeskjæringen. Det skal vi gjøre også :Nikke: Synes ikke de har noe der å gjøre når folk begynner å feste og får i seg litt godt å drikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Har hatt en dritthelg med masse hosting, feber, verk og alt mulig som følger en influensa. :forkjola: Men i dag har jeg i alle fall gjort noe bryllupsfornuftig. Jeg sendte en mail til kirkekontoret for å høre når vi måtte ha kirkeprogrammet klart og om det var noen andre som skulle gifte seg den datoen. Har sittet å tråklet litt med forslag til sanger, salmer o.l. Fant en lur måte å lage kirkeprogram på også.Slik ser de ut. Tenkte jeg skulle bruke litt stiv kartong i en passende farge som bakgrunn og lime programmet som blir skrevet ut på et fint papir og lime dette oppå. Knytes med en sløyfe slik som på bildet.

Min kjære har vært å kjøpt en trådløs printer i helgen også. Veldig deilig å slippe alle disse kablene. Vi har vært uten printer en stund, så det var deilig og høyst nødvendig nå som jeg skal komme i full sving med å lage trykksakene til bryllupet. :)

Merker på mamma at hun tenker mer og mer bryllup hun også og det er litt morsomt når folk rundt oss engasjerer seg. Vi snakker ofte sammen, og nå i det siste har vi pratet om bryllupet stort sett hver gang. .:) Hun hadde funnet ut at hun skulle spørre en nabo hjemme om å få leie/låne huset den helgen vi skal gifte oss. Han er enkemann og reiser på sjøen to uker av gangen i jobben sin. Når han har fri er han mye i Østerrike hvor han kommer fra og har ny kone. Han har huset her i Norge mest pga sønnen sin som har vokst opp og bor i Norge. Det er et stort hun med fire soverom og siden det er så mange gjester som kommer et stykke unna, så hadde det vært fint å tilby et overnattingssted. Vi skal ikke ha hotell bryllupsnatta, så leiligheten vår må nesten være tom den helgen.:) I tillegg må barna være hos mamma og pappa, så der blir det fullt hus. Er ikke så mange overnattingsalternativer i den lille byen vi skal gifte oss, så vi må være litt kreative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo fått masse mer på stell :strix: Effektiv du :jepp:

De kirkeprogrammene var jo kjempefine! Kan hende jeg må stjele idèen din kansje :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo fått masse mer på stell :strix: Effektiv du :jepp:

De kirkeprogrammene var jo kjempefine! Kan hende jeg må stjele idèen din kansje :lur::fnise:

Helt i orden at du snapper opp den idèen. :) Det er jo det som er fordelen med KG. Her kan vi gi og få masse tips! :) Tar det som et kompliment jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dere har fått ordnet :) Menyen hørtes kjempegod ut!

Takk! Ja, merker at jeg er et langt skritt nærmere bryllupet nå. Ganske lettet egentlig. I tillegg til det jeg nevnte tidligere i dag så har min kjære ordnet seg forlover i dag! :hoppe: Det er en gammel kamerat fra tiden vår i Oslo. Han ville gjerne være forlover men lurte på om han kunne slippe å tale i bryllupet. Noe han selvsagt skal få slippe. Det viktigste er at folk kommer og ikke at de takker nei fordi tale er påbudt. Han prater flytende britisk-engelsk, men jeg har vel egentlig aldri hørt han prate norsk? :klø: Vi får en ganske sammensatt gjestegruppe, så det skal bli spennende å se hvordan det blir. :) Han har norsk samboer som vi aldri har møtt. Vi skulle egentlig besøke de i helgen, men måtte utsette det til neste helg siden jeg er syk.

I tillegg er jeg ganske glad fordi mamma fortalte meg at de beregnet å betale hele festen. :overrasket: De hadde egentlig sagt en sum til oss, og vi regnet med at vi måtte ut med noen tusenlapper ekstra pga dyr alkohol. Jeg spurte henne hva hun hadde tenkt i fht tilbudet vi venter på fra restauranten. Da svarte hun at hun hadde regnet med å bruke 35-40 000 kr og at hun regnet med at det var tilbudet vi kommer til å motta fra restauranten. Det er 10-15 000 kr mer enn vi hadde forventet. Hun sa at det skulle de ordne og vi trengte ikke tenke på det. Sånn er det kanskje når deres eneste datter skal gifte seg? Ganske snilt i alle fall! Verdens beste mamma og pappa har jeg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en liten leterunde fant jeg deg :hoppe::hoppe:

Så utrooooolig fin kjole. Den var griselekker!!

Du har mye klart da. Her har ikke mannen vært å prøvd klær ennå.

Hmmm. begynner å stresse litt her nå*

Hjemmesiden deres var fin, jeg har også laget hjemmeside, men vet ikke om jeg vil legge ut link. Kan sende deg PM om du vil se. :)

Skal bli koselig å følge deg videre.

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten leterunde fant jeg deg :hoppe.:hoppe.

Så utrooooolig fin kjole. Den var griselekker!!

Du har mye klart da. Her har ikke mannen vært å prøvd klær ennå.

Hmmm. begynner å stresse litt her nå*

Hjemmesiden deres var fin, jeg har også laget hjemmeside, men vet ikke om jeg vil legge ut link. Kan sende deg PM om du vil se. :)

Skal bli koselig å følge deg videre.

:vinke: Koselig å se deg her inne i dagboka mi! Send meg gjerne en PM så jeg kan se hjemmesiden din. :) Hadde vært gøy å følge deg siden vi har samme dato. Jeg er nok litt tidlig ute med mye, men jeg er av den typen som liker å ha ting klart i god tid. Tåler dårlig mer stress en nødvendig skjønner du. ;) Jeg er også glad i lister, og for hver ting jeg kan krysse av så får jeg en enorm tilfredsstillelse. Også har det seg slik at jeg har to små barn jeg må ta meg av, og jeg tenker det lønner seg å få mye gjort mens hun minste er så liten at hun for det meste ligger i vuggen og vognen. Jeg er hjemme i mammaperm og har begge barna hjemme og passer på å få unna ting, for jeg vet aldri når jeg får tid neste gang.

I dag skulle jeg egentlig vært på mor-barn-trening slik jeg er hver tirsdag, men jeg er fortsatt ganske forkjøla. I tillegg er det 7-8 harde minusgrader ute. Orker ikke drasse ut ungene i søskenvognen, på bussen, av-og-på med masse klær og i tillegg være syk. Tror ikke jeg får så godt utbytte av treningen med denne dårlige formen. Får heller prøve å skvise inn en trening senere i uken dersom jeg blir frisk. Pleier å trene tirsdag + lør eller søn. Har tenkt å øke til tirs+tors+lør/søn når været blir litt bedre ute. Har gått fortere ned i vekt nå som jeg har vært syk, og siden jul har 5 kg forsvunnet. Totalt er 25 kg bort siden fødselen i september. Ganske fornøyd. Nå er det 7-8 kilo igjen til målet før bryllupet er nådd. Ser ut som jeg kommer til å gå ned litt mer enn det også, så det blir bare en bonus. :)

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært med trening! :hoppe: Og du har rett i at det ikke er det beste å trene når du er syk, tar bare lengre tid å bli frisk igjen da. Så jeg ønsker deg god bedring og en strålende tirsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj.. Så kjedelig at du har vært :forkjola: Håper formen kommer seg snart ;)

Så snille foreldre du har :hoppe: Alltid koselig når de ønsker å bidra litt med både penger og annen hjelp :Nikke:

Du har jo vært kjempeflink på trening og med vektnedgangen :jepp: Du kommer til å bli den fantastisk hotte briden på den store dagen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM blir sendt i dette øyeblikk. :)

Så flink du er til å trene da!!! :klappe: :klappe::klappe:

Håper jeg får ånden over meg til det snart jeg også. har planer om å begynne å gå til jobb når holka gir seg da. Det tror jeg blir bra. :)

Håper du snart blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM blir sendt i dette øyeblikk. :)

Så flink du er til å trene da!!! :klappe: :klappe::klappe:

Håper jeg får ånden over meg til det snart jeg også. har planer om å begynne å gå til jobb når holka gir seg da. Det tror jeg blir bra. :)

Håper du snart blir frisk.

Takk! Det var koselig å se hjemmesidene deres. Veldig bra laget. :tommelopp:

Jeg har funnet en søt (bokstavelig talt) ting som jeg skal bestille til barna i bryllupet vårt. Her er den. Skal skrive på navn og bryllupsdato på den. Ble på litt over 200 Nkr totalt med frakt. Synes den var litt artig for barna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...