Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Gratulerer med vel overstått 30-årsdag! :bursdag: Det hørtes ut som en veldig fin dag. :jepp: Og jeg kan nesten ikke forestille meg nærmere 80 roser!

Merkelige svar fra noen inviterte gjester. Men som dere sier, de som virkelig ønsker å feire dere kommer. :Nikke:

Så fint det ser ut til å ordne seg med kjolen. :hoppe:

Og så er jeg litt nysgjerrig på hvordan det går med husplanene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! Husplanene er lagt litt på is, siden rekkehuset vi så på gikk langt mer over takst enn vi var interessert i å betale. Så nå er det ikke så mye interessant på markedet og vi prøver å konsentrere oss om bryllupet først og fremst. Hadde blitt en smule mer å gjøre enn jeg hadde likt tror jeg, dersom vi måtte ha flyttet oppi det hele.

Vi får se til høsten hva det blir til.

Legger ut litt bilder av kjolen min. Ikke så godt å se når den bare henger på en henger, men allikevel...

bryllup

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! I dag har sydama mi vært her sammen med kjolen. Hun har tråklet sømmen som hun skal sy for å legge den opp, og jeg var mer enn villig til å prøve den på igjen i dag for å se om det var riktig lengde.:) Og den sitter så fint på nå som den er riktig lengde! Jeg blir helt tårefylt hver gang, og det blir mer og mer virkelig nå. Nå er det bare to gjester som ikke har svart og fristen går ut den 15.juni. Det er foreløpig fem som ikke kunne komme og 36 er foreløpig på gjestelisten. Jeg gleder meg som en unge! :) Jeg må bare rense kjolen og kjøpe strømper så er alt av klær til meg i boks.

Har vært i kontakt med solistdama også, og vi har bestemt 1 av 2 sanger. Det blir "Time after time" med piano til. Vi er mer usikre på sang nummer to. Liker flere, bl.a. "Ave Maria", "Kjærlighet" /Sissel K., "Always there"/Secret Garden.... Har heller ikke bestemt inn- og utgangsmarsj. Tror det blir "Here comes the bride"/ Lohengrin inn og "Bruremarsj frå Telemark" eller "Midtsommernatts drøm" ut.

Fremover må kjære og jeg øve mer på bryllupsvalsen. Vi har lekt litt med tanken på å ta en humoristisk vri på den. Vi tenkte å starte rolig og plutselig gå over til en selvkomponert dans til litt mer funky musikk. Men vi kommer nok til å velge det "trygge". Jeg har et ønske om å danse etter Alicia Keys sin "If I ain`t got you". Den er fin og går i valsetakt. Vi får se.

Ha en fin dag alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at brudekjolen bare blir finere og finere! :hjerte:

Time after Time er jo kjempefin, da. :Nikke: Vi har også tenkt på Ave Maria til trompetsolo i kirken, den er bare nyyydelig! :rødme:

Jeg også gleder meg noe forferdelig. Synes det er godt å ha de sommerfuglene i magen nå som forberedelsene herjer som verst. Ellers hadde jeg vel blitt sur, bitter og stressa over hele bryllupet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kjolen blir enda bedre nå som du får lagt den opp :strix: Du kommer til å ta helt pusten fra mannen din når du går opp kirkegulvet, det er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kjolen blir enda bedre nå som du får lagt den opp :strix: Du kommer til å ta helt pusten fra mannen din når du går opp kirkegulvet, det er jeg sikker på :)

Jeg føler meg mer og mer sikker på det i alle fall.;)

Har fått ordnet litt småting i går også. Småting kan faktisk stresse meg ganske mye dersom jeg ikke har fått det i boks. Jeg kjøpte glasslysestaker som skal være pynt på middagsbordet. Det er en litt høye tynne glasslysestaker i to forskjellige høyder hvor jeg skal bruke kremfargete stakelys opp i. Er ikke redd for at det kommer til å skygge for utsikten til folk, da det skal bare stå et par på hver side av hoveddekorasjonen på hvert langbord. Resten av bordet skal pyntes med eføygirlander, blomster, perletråd og sommerfugler. I tillegg fikk jeg kjøpt meg ny leppestift og lipliner på parfymeriet. Sverger til Clinique. Gode produkter og fine priser. Liker fargene de har på sminken sin også. Sjekket på strawberrynet.com etterpå, og der kunne jeg kjøpt det samme for over halve prisen. :kjefte: Men siden jeg var så utålmodig, så får jeg bare finne meg i det. Men kommer til å kjøpe pudderet Stay Matte/Clinique og mascaren Diorshow der i alle fall. Nå skal resten av papirting, strømper og sko til jentene kjøpes inn. Håper jeg får ordnet det i helgen. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at du får ordnet det du skal i helgen :) Og det er alltid surt når man finner ut av at man kunne spart masse penger, men du får spare penger neste gang isteden :jepp:

Ha en super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en helg skal jeg si dere....! Ganske overrasket ble jeg kuppet på treningssenteret av venninnene mine på lørdags morgen. Rett etter avsluttet spinning-time kom flere av de inn med champagne-brus og like t-skjorter. De knipset bilder og alle på i spinning-gruppa klappet for meg.:) Jeg måtte kjøre hjem og ta meg en dusj, men fikk bare en knapp halvtime på meg.

Så ble jeg hentet av en venninne som kjørte meg til forloveren min sin leilighet i byen. Der var det reker og hvitvin på menyen. Vi hadde gjett-hvem-pakken-er-fra og forklaring på historien bak gaven. Veldig koselig med litt mimring. Deretter bar det videre. De hadde laget en liksom-ambulanse i papp hvor det var plass til flere av oss inni. Jeg skulle være sjåføren foran og de andre skulle følge etter. Foran og bak gikk det et par stykker med ropert og bærbar cd-spiller. Første stopp var i et lys-kryss hvor det var tut-så-tar-jeg-en-sup. Jeg kommer aldri mer til å drikke pære-cider og moscato for å si det sånn. Folk tuta i ett sett!

Vi sjanglet videre mot byen i strålende vær og folkefest på torget siden det var markedsdager, barnas-grand-prix osv. Det var m.a.o. en skikkelig utepils-dag i byen med masse folk og flere utdrikningslag. På torget stilte vi oss opp med stand hvor jeg først skulle portrett-tegne folk. Alle måtte betale 5 kr. Jeg er en habil tegner, men dette ble 2-sekunders karikaturer med promille-fakter. :fnise: Og siden jeg er sykepleier fikk jeg også i oppgave å ta helsesjekk av folk. Utstyrt med stetoskop tror jeg alle fikk diagnosen enten hjertesorg eller nyforelsket. :) De som trengte sprøyte fikk en shot. :) Jeg var ikke akkurat edru på dette tidspunktet og det ble både ufrivillig bading i fontene og tur tilbake til leiligheten til forloveren min jeg ikke husker så mye av.

Da vi kom tilbake måtte jeg legge meg flat på sofaen å spise potetgull. Orket ikke en dråpe mer. Så det gikk noen timer med bare cola, vann og paracet. Vi hadde masse god grillmat som jeg nesten ikke smakte på. Men når jeg kom mer til meg selv igjen så hadde vi en artig fest med dansing på terrassen, quiz, mimring, prating, drikking og ellers masse kos!

Men så ble det litt dumt på slutten da vi bestemte oss for en bytur. Plutselig var vi litt oppløste, men de kjøpte flere drinker til meg så jeg hadde det knall med dansing og masse møter med folk. Men det tok litt av, så det ble ganske vilt og galt. Jeg hadde ikke penger, mobil eller nøkler. Og i den tilstanden jeg var i så endte jeg på nachpiel og min kjære fikk ikke kontakt med meg. Han var rimelig bekymret og med all god grunn. For jeg kom ikke i kontakt med han før langt utpå søndags morgen, og siden jeg hadde vært på nachpiel med gutter ble han ikke glad. Så vi har hatt noen vanskelige dager nå etterpå. Men vi kommer oss gjennom dette. Skulle gjerne ha dratt hjem i taxi ved to-tiden, men får ikke gjort noe med det nå. Dessuten så var det en som holdt kontakten med meg dagen etter og viste følelser for meg. Så det hele er en surrealistisk opplevelse. Jeg elsker jo mannen min over alt på jord og det er drømmemannen min. Slik har det tenkt til å være også. Jeg må innrømme at jeg ble sjarmert i senk, men det hadde jeg aldri tillatt i edru tilstand. Uff! Jeg er ganske deprimert over situasjonen og håper min kjære kommer over dette så han virkelig ikke plages med dette nå som vi skal gifte oss. Buhuuu! :grine:

Men vi har hatt noen virkelige fine samtaler i kjølvannet av dette også. Vi har satt masse adjektiver på hverandre i positiv forstand. Og vi har vel aldri snakket om hvor mye vi betyr for hverandre. Jeg har vel egentlig fått hele bryllupstalen på forskudd. :) Vi er ikke perfekte og nå har vi fått snakket om hvilke ting vi kan jobbe med videre. Men alt i alt elsker vi hverandre over alt på jord, og det er jo limet i et hvert forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et herlig utdrikningslag, selv om avslutningen ikke var helt som den kunne ha vært. :troest: Din kjære høres ut som en veldig forståelsesfull fyr da, og det er godt at alt begynner å gå tilbake til normalen (det høres ihvertfall slik ut). :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig utdrikningslag :jepp: Moro at du skulle gjøre så masse sprell i byen, kunne tenkt med å se de tegningene :fnise:

Synd å høre at det ble en så kjedelig avslutning på det hele, Etter å ha lest om ditt utdrikningslag er jeg nå veldig glad for at jeg hadde mobilen min med meg på hele mitt utdrinknigslag.

Uansett så er det flott at du og din kjære har fått snakket godt ut og at alt er bra igjen :kose:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja, det alt går så meget bedre nu. Siden jeg skrev sist har jeg gjort litt av hvert. Meg og kjære har fått nytt liv i forholdet og jeg har fått bryllupstalen på forskudd mange ganger. Tenk at jeg er så heldig som får en så flott mann som elsker meg så mye og går gjennom ild og vann for meg?!

Av bryllupsaktiviteter kan jeg nevne følgende:

- dekorarkene som jeg skulle brukt til festprogrammene har gått ut fra Panduro sitt varelager. Ergo jeg har ikke nok og kan ikke bruke de. Må tenke nytt, og det er ikke så lett. Jeg finner nok en løsning til slutt.

- Har laget forslag til kirkeprogram. Gjenstår bare å få godkjenning av presten før jeg printer de ut. Blir veldig fine.

- Kjolen er ferdig tilpasset. Har sendt den på rens. Skal sy på noen perler når den er ferdig renset.

- Har sjekket ulike bryllupskaker og har funnet ut at det holder med en to etasjer. Den skal lages i helt hvit marsipan med kremfyll. Bestilling skal skje de nærmeste dagene.

- Har fått kjøpt strømper til meg. Nå er alle klærne mine i boks så fort kjolen er tilbake fra rens og perlene er påsydd.

- Forloveren til kjære snakker om å bruke sjakett han også. Synes dette var en fin gest, men snakket med brudesalongen som anbefalte da at han skulle ha en nøytral grå/svart vest inni så man skiller tydelig hvem som er brudgommen. Viktig at brudgommen føler seg spesiell også. Evt. er forslaget at forloveren bruker vanlig svart dress men skaffer seg vest, kravat og smokingskjorte til å ha inni som matcher bryllupsfargene våre.

Eller har vi satt en plan på å få oversikt over hvem som trenger overnatting, taxi o.l. slik at vi kan samkjøre dette mest mulig. For de fleste er stedet vi skal være et stykke hjemmefra, så derfor er det greit å organisere dette.

Skal også lage spilleliste denne uken slik at vi får samlet all musikken vi trenger til festen på i-poden. Må bestemme bryllupsvalsmusikk. Jeg vil ha Alicia Keys "If I ain`t got you". Vi får se hva vi blir enige om.

Skal også få snakket litt mer med torgmannen som skal bestille blomstene, slik at det blir en endelig bestillingsliste.

Har tusen små detaljer å tenke på og ting som skal bekreftes, bestilles, avtales osv. Siden det er fellesferie snart så føler vi at det meste bør snart være ordnet. Men er det bare gøy! :)

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bare innom med en kjapp oppdatering i sommervarmen. Har laget ukeplaner fremover da jeg synes det var litt mye å holde oversikten over nå i innspurten. Det anbefales! I dag skal jeg hente kjolen fra renseriet og kjøpe brudepikeskoene til eldstejenta vår. Mamma var snill og ordnet sko til niesen vår på 9 år i går. Hun skal også være en av brudepikene og det så lenge mørkt ut på skofronten. Det er nesten ingen butikker som har pensko til små og store jenter for tiden! Så jeg begynte å få litt hetta. Godt jeg har en mamma som ordner opp. :) I tillegg skal jeg få sendt attesten til kirken i dag og på torsdag kommer kjæres forlover til byen for å velge seg dress. Det blir antakeligvis leie av smoking. Håper også å få bryllupskakebestillingen i boks denne uka. Jeg må også ta en tur til torgmannen for å gjøre om litt på bestillingen av blomstene. Jeg hadde i utg.pkt. tenkt Sweet Avalanche roser som er svakt rosa roser med litt svakt grønt i kantene. Men jeg tror jeg går for kremhvitt i stedet. Grunnen til dette er at forloveren min skal ha lyseblå kjole med sølvpynt og jeg synes det ble litt for mye pastellfargekræsj med tanke på at min kjole er gull, champagne osv. Prøver derfor å tone det ned litt med kremhvitt som base for det meste også kan forloveren min slappe av litt for at hun valgte en farge hun selv mente ikke matchet meg. Men jeg er ikke opptatt at jeg skal bestemme hva de andre skal gå med, og derfor anbefalte jeg henne å kjøpe den kjolen hun følte seg mest fin i. Og hun var helt nydelig i den lyseblå halterneckkjolen. :) Det blir bra uansett!

Trener hardt for tiden, og det gir veldig bra resultater. Synes det er deilig å trene og for første gang siden jeg gikk på ungdomsskolen går jeg nå i bikini på stranda. :) Kjære synes jeg har blitt så fin og nå ville han starte å trene også. Han har egentlig en veldig fin kropp afrikaner som han er. Så på han kommer vi nok til å se raske resultater. Gleder meg til å trene sammen med han. :)

I dag skal jeg ut på stranda sammen med ungene, mamma og niesen. Det skal bli såååå deilig! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her.. :sjenert:

Så fint å lese om at du og din kjære har funnet ordentlig tilbake til hverandre etter den litt uheldige avslutningen på utdrikningslaget. Og nå begynner bryllupet virkelig å nærme seg!! :hoppe: Du er superflink som har gått ned så mye, det krever virkelig viljestyrke! :hakeslepp:

Kos deg i sola!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere har funnet tilbake til hverandre igjen, og at det gikk bra til slutt.

Vi har ikke lenge igjen nå. Begynner med nedtelling av dager snart jeg nå tror jeg. Bar 1 og en halv måned igjen nå. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cypress: Takk! Det har krevd sin innsats hele veien. Nå skal kjære og jeg fortsette på treningsveien sammen, så det skal bli gøy.

Maye: Ja, nå går tiden virkelig fort. Vi har jo bare noen få uker igjen. Nå er det liksom noe som skal ordnes nesten hver dag. Det blir så spennende fremover nå. :)

Jeg fikk hentet nyrenset brudekjole i går, og nå er den vakrere enn noen sinne. :) Jeg er dypt forelsket i den kjolen. Jeg fikk også kjøpt brudepikesko til eldstejenta, stakelys til festen og dressokker til kjære. Nå gjenstår bare undertøy til han igjen og påsying av noen perler så er klærne våre i boks. I tillegg så må vi kjøpe en skjorte til sønnen hans og pynt til håret til brudepikene. Tror jeg skal ta meg en tur til byen enten i dag eller morgen for å snakke med blomstermannen på torget. Det er nok en varm og solfylt sommerdag, så på en eller annen måte må den nytes! :) Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du er så fornøyd med kjolen din.

Jeg er superfornøyd med min jeg også, og gleder meg til jeg får den ferdig tilpasset. det er en del småting som må gjøres med den. :)

begynner faktisk å få litt nerver jeg nå, kjenner spenningen i kroppen på at det bare er 6 uker igjen.

Kjære tenker mere og mee på bryllupet han også, og det er så gøy å høre hans tanker om det hele.

Kos deg i finværet, jeg skal en tur på nille å kjøpe telys og sandkakeformer jeg skal ha lysene i.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du er så fornøyd med kjolen din.

Jeg er superfornøyd med min jeg også, og gleder meg til jeg får den ferdig tilpasset. det er en del småting som må gjøres med den. :)

begynner faktisk å få litt nerver jeg nå, kjenner spenningen i kroppen på at det bare er 6 uker igjen.

Kjære tenker mere og mee på bryllupet han også, og det er så gøy å høre hans tanker om det hele.

Kos deg i finværet, jeg skal en tur på nille å kjøpe telys og sandkakeformer jeg skal ha lysene i.

:klemmer:

Kjenner helt klart på nervene for tiden jeg også! Er en anelse spenning i kroppen. Egentlig litt surrealistisk alt sammen og skjønner ikke helt at jeg skal ha på meg brudekjolen som jeg er så dypt forelsket i. Vi prøver å øve bryllupsvals så ofte vi kommer på det og vi er i bryllupsmodus hele tiden egentlig nå. Han driver å ordner med gjestene sine og prøver å få på plass forloverklær osv. Jeg er kjempeimponert over engasjementet til kjære. :) Han legger bl.a. mye mer omtanke i bryllupskaken enn meg. :fnise:

I går satt jeg og fiklet med festprogrammene. Lager alle selv, og det er litt av en jobb! Angrer noen ganger på at jeg ikke bestilte de ferdigtrykte. Men det blir sikkert bra og jeg kommer sikkert til å bli fornøyd når alle er ferdige. Godt det ikke blir mer enn ca. 40 stk å lage.

Fikk ordnet bestilling av blomster av torgmannen i forrige uke også. Det blir kremhvitt for alle pengene. Har bestilt 100 kremhvite roser, en del grønt, orkideer, lisianthius, gladioler og muligens marikåpe i stedet for brudeslør. Jeg skal ha dråpeformet bukett med hovedsakelig roser, hjerteranke, perler og orkideer. Brudepikene skal bare ha hver sin håndbundne rosebukett. På de supersmale bordene skal det stå en hoveddekorasjon på midten av hver "tarm" som gjestene sitter ved. Denne dekorasjonen blir ganske smal og det skal stikke ut lange eføy-girlandere utover midten av bordet hvor det skal bindes litt blomster og sommerfugler inn. På hver side skal det stå to stakelysestaker i glass i ulik høyde med kremhvite stakelys. På hovedbordet er det brudebuketten som skal utgjøre dekorasjonen og samme lysestaker på hver side som på de andre bordene. Ved hver kuvert skal det ligge et festprogram og stå et bordkort. Noe mer blir det ikke plass til. Tenkte kanskje å lage noe pynt til både baren og kakebordet. En liten blomsterdekorasjon og et par lys på hvert sted bør holde til dette.

Denne uken er målet at bryllupskaken skal være bestilt og endelig gjesteliste skal være på plass. Har fått dobbeltbekreftet både bryllupsbil, overnatting og blomstene, pluss at frisøren ringte og jeg har nå fått en prøvetime 4.august. I tillegg skal alle festprogrammene være ferdige. Nok å gjøre med andre ord.:)

En liten skuffelse må jeg komme med og det er at min eneste bestefar har takket nei til bryllupsinvitasjonen. Ikke ønsker han å komme bare i kirken heller selv om vi spurte om det. Han er blitt godt oppi åttiårene men ganske sprek allikvel. Han bor hjemme og klarer seg selv. Jeg vet han ikke liker selskaper, men han kunne godt kommet i kirken synes jeg. Men det er selvsagt valgfritt og jeg kommer ikke til å mase på han. Det er et par familiemedlemmer som har skuffet meg med tilbakemeldinger i fht bryllupet. Jeg trøster meg med at de som virkelig ønsker det kommer, og de som ikke vil kan like gjerne holde seg hjemme. Det ser faktisk ut til at det er mer venner enn familie som kommer og vennene våre er mer engasjerte og spente på våre vegne. Det synes jeg noen ganger er rart å tenke på. Kjære skjønner godt jeg er lei meg innimellom. Hans familie skulle mer enn gjerne ha vært her, men pga avstander, visumsurr o.l. kan de ikke. Men,men...det blir nok bra til slutt. Det er mye føleleser oppi en sånn prosess som bryllup er, så man merker det litt ekstra noen ganger når det ikke går som planlagt.

Jeg har en febersyk unge hjemme i dag, så i dag blir vi inne. Været er grått og kroppen er slapp så det er like greit.

Ha en fin dag alle sammen!

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da. Henger litt etter jeg ser jeg. Har ikke begynt å tenke på festprogrammet ennå.

Den bordpynten hørtes stunning ut. :dåne:

Blir sikkert kjempeflott

Så leit å høre at bestefaren din ikke kommer. Jeg skjønner at det kan virke litt sårt.

Dere får sikkert ei flott feiring av dagen uansett.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...