Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Da er ribba fortært og pakkene åpnet. Alt i alt en vellykket jul med glade barn og mette voksne.:) Fikk overstått dåpen til minstejenta i går også, og det var en flott og verdig dåp. Siden min kommende mann er katolikk så døper vi jentene i den katolske tro. Jeg har aldri vært så veldig aktiv i den norske kirken, men det er noe ekstra spesielt ved den katolske kirken og jeg synes det er så fint at jentene blir døpt der. Vi var veldig usikre på hvilken kirke vi skulle velge til bryllupet, men vi valgte min barndomskirke siden jeg følte det var der jeg tilhørte og vi skal jo også ha festen rett i nærheten av den kirken så det ble den mest praktiske løsningen også.

Jeg hadde to venninner som faddere til dåpen og de fikk sett brudekjolen min for første gang i går. Det var så gøy å vise den frem og alle synes den var helt nydelig! :) Fortsatt like vanskelig å se på den uten å ha lyst til å ta den på. Men det skal ikke skje før jeg har tilbrakt et par måneder i treningsstudio. Spesielt med tanke på all julematen. :spise:

Fikk et lite bidrag til bryllupskassa i jula også, så etter nyttår skal vi ut å kjøpe skjorte og sko til brudgom. :)

PS! Det ble høye støvletter på meg i julegave! To par svarte. Ett par partystøvletter med høye heler og ett par i ekte skinn med litt flatere hel og grov såle til mer hverdags. Superfornøyd!

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere hadde en koselig jul ;)

Synes det er flott at dere døper barna deres, selvom det er i en kirke du ikke har din tro i ;)

Gleder meg til å se deg i kjolen din, når du føler for å prøve den igjen da ;)

Grattis med nye støvletter :nigo: Alltid godt å få noe man har bruk for og har ønsket seg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare snike meg inn i kveld og hviske høyt:

JIPPI! VI SKAL GIFTE OSS I ÅR!!! :strix:

Gikk bare å gledet meg til å si det i går. :) Vi hadde en stille og rolig feiring hos foreldrene mine og eldstejenta sov over der. Så vi fikk en etterlengtet stund sammen når vi kom hjem uten å bli avbrutt av en hoppende toåring klokka åtte om morgenen. :rødme: Minstejenta er en rolig baby som har et godt sovehjerte, så hun merker vi knapt nok selv om hun sover rett ved siden av oss. :) Våknet opp som et nyforelsket par i dag, og det var en god følelse når vi nå går inn i året hvor vi skal bli mann og kone. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Det hørtes ut som en veldig god start på det nye året :hjerte:

Tenk at det er i år vi skal gifte oss :strix: Den setningen har vært mye brukt her i dag, tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er i år vi skal gifte oss :strix: Den setningen har vært mye brukt her i dag, tror jeg :ler:

I know! :fnise: Følte liksom jeg bare måtte si det jeg også. Jeg regnet med det var bedre å si det her enn noe annet sted.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i byen å kjøpte diademet jeg lenge har gått og tenkt jeg skulle kjøpe. Slik ser det ut, bare det er kremfargete perler og gull i bøylen (se på tiara 01 på nettsiden). Sammen med sløret og ørepynten jeg skal ha tror jeg det blir kjempebra. Sløret er ivory-farget med påsydde perler og i ørene har jeg dråpeformete perler.

Hadde i første omgang tenkt å kjøpe skjorta til sjaketten til samboer i går og overraske han med denne. Vi bestilte skjorta for to måneder siden og jeg tenkte at jeg egentlig burde vært der for lenge siden å hentet den. Men når jeg kom for å hente den i går så var den ikke kommet enda (!) :overrasket: Damen i brudesalongen unnskyldte seg med antakeligvise tomme varelager og at de ikke hadde prioritert saken siden det var så lenge til bryllupet. Jeg er av den typen som liker å ha god tid på meg og at det er godt med alt som er unnagjort, så jeg ble selvsagt skuffet. Men jeg fikk i alle fall diademet og er fornøyd med det. Prøvde det på meg flere ganger i går kveld.:rødme:

For å kompensere med skjorta så tror jeg vi skal snart ut for å se etter sko til brudgom i stedet da. Finner vi det så hadde det vært godt. Da er vi ikke langt unna å ha alle klærne til oss på plass i alle fall. Da er det bare undertøy (og skjorta selvsagt) igjen og alle klærne til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig søt tiara :rødme: Lurer på om jeg må skaffe meg en tiara jeg også :)

Takk! Ja, den sitter veldig godt på hodet og føles ikke ut som et blikkfang på hodet. Er litt diskrè på en måte, samtidig som den er prikken over i´en.:) Jeg skal ha en kjole med masse perlebroderier over brystet og da blir det ikke halskjede i fare for at det blir litt "too much". Gleder meg til å se helheten. :) Trodde etter å ha sett meg rundt at jeg ikke ville ha tiara, siden jeg synes det kanskje var litt avlegs. Men nå angrer jeg ikke ett sekund.

Det ble ikke kjøpt noen sko til brudgom i går da men. Vi fikk sett litt og hun som solgte sko der vi var sa at det kom til å komme mer tilbud fremover. Så da bestemte vi oss for å vente en uke til å se om det kommer noen av de skoene han likte på salg.

I dag rydder vi julepynten ut av huset og nå føles det så tomt. :sad: Men det skal bli godt å komme i gang med andre prosjekter enn jul også. :) Mest av alt bryllupet selvsagt. Traff tilfeldigvis kokken på den restauranten vi skal ha bryllupsfesten i går på butikken (han er samboer til søsteren til forloveren min). Så jeg skal ringe han å avtale når jeg vil komme å snakke meny, lokaler o.l. Tror jeg tar en telefon til uken gitt. Har bare gått å ventet på å se nærmere på det. :)

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den tiaraen var bare nyydelig!

Og med det sier jeg godt nyttår til deg! Vi skal gifte oss i år! :strix: (Det var noe av det første jeg sa etter at rakettene var skutt opp... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Grattis med tiara! Den var kjempeflott ;)

Så rart at ikke skjorten til din kjære var kommet ennå :klø: Får håpe de får opp farten med den nå da :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige tilbakemeldinger på tiaraen! :)

I går gjennomførte jeg årets første treningsøkt. Det var en styrketime med instruktør og kalles for mor-barn-trening. Kjenner godt at jeg har brukt muskler jeg ikke ante jeg hadde i dag. Men ikke så ille som jeg fryktet i og med at jeg har vært litt passiv på treningsfronten etter alle strabasene i kjølvannet av fødselen. Men nå er jeg i gang i alle fall. Skal på spinning til lørdagen, og jeg gruer meg litt allerede. Har drevet litt spinning før, men det var før jeg ble gravid med nummer to. Litt spent på formen min på det området nå. Det er bra trening i alle fall, så jeg får tenke positivt. Det er ikke bare, bare å dra på trening med to små barn på slep. Men jeg tror i alle fall hun største koste seg i barneparken. Hun går jo ellers ikke i barnehagen, så hun får glede av å bli med ting vi gjør i hverdagen.

På bryllupsfronten så tok jeg mot til meg å ringte hun som vi vil skal være solist i vielsen vår. Men hun svarte ikke og jeg la igjen beskjed på tlf.svareren. Dette var på mandag og hun har ikke ringt meg tilbake. Jeg har litt telefonskrekk, så jeg skal se om jeg får mannet meg opp til å ringe henne senere i dag for å høre.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Så bra du er i gang med trening :duskedame: Skjønner at det er en utfordring å finne muligheter med trening med to små barn, så bra at det er et tilbud for barnepass!

Og lykke til med etterfølgelsen av solist-dama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Så flink du er som har begynt treningen :nigo: Kommer til å bli riktig så smekker og lekker tenker jeg ;)

Har litt telefon angst jeg også :fnise: Merkelig nok, for jeg tar massevis av telefoner i løpet av arbeidsdagen, men når jeg skal ringe noe som gjelder meg selv får jeg helt angst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt telefon angst jeg også :fnise: Merkelig nok, for jeg tar massevis av telefoner i løpet av arbeidsdagen, men når jeg skal ringe noe som gjelder meg selv får jeg helt angst..

Ja, det er litt rart det der. :klø: Har også jobbet på booking-telefon en gang i tiden og i jobben jeg har nå er jeg også på tråden hele tiden. Kanskje det er fordi det blir så personlig? Har ikke ringt enda. Har ikke funnet riktig tidspunkt. Minste har vært mye våken og sutrete i dag og hun eldste har hengt på meg som en klegg, og da passer det ikke med telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er å trene! Skal komme i gang igjen nå jeg også, må bare bli frisk igjen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er sant det du sier med personlige telefoner :fnise:

Du får prøve å ringe en dag ungene ikke er like tilstedeværende i bakgrunnen ;)

Lykke til med telefonen ihvertfall, dette klarer du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som er i gang med trening! :duskedame:

Jeg liker heller ikke sånne telefoner. Foretrekker ofte mail. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! :duskedame: Nå har vi fått booket solist til bryllupet vårt! Hun ringte meg i går kveld, men jeg rakk ikke telefonen. Så da ringte jeg tilbake med èn gang. Og hun stilte gjerne opp (for totusen kroner) den 15.august. :) Det var litt hyggelig å snakke med henne for det viste seg at hun gikk i mammapermisjon akkurat som meg, og hun husket meg fra koret vi sang i sammen når jeg var barn. Hun er noen år eldre enn meg og en sopran som er verdig å bøye seg i støvet for. Hun synger rett og slett som en engel :engel: , og tårene kommer til å sprette bare ved å høre på henne! :cry3: Hun kommer til å sette en flott ramme rundt vielsen vår, og få alle i en romantisk stemning. :yvonne: Ååååh! Dette blir bra. Nå er det bare å finne hvilke to sanger hun skal synge. Noen forslag? IKKE "You raise med up". Ikke fordi den ikke er fin (for det er den når rette personen synger den), men den er liksom litt "oppbrukt" i mine øyne. Dessuten passer den best til en mannlig sanger synes jeg.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...