Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

For en merkelig kake-dame? :klø: Jeg trodde folk stort sett syntes det var litt "stas" å få hjelpe til jeg. Jeg opplevde i hvert fall ingen sure miner fra noen jeg ba om kake fra. Skjønner godt du vurderer bare å be henne glemme hele greia..

Så bra med dj! Det er nok lurt å ha en person som tar ansvar for musikken, slik at ikke folk bare går og bytter sang litt sånn på måfå. Og hvis han syns det er moro å holde på med, så er jo ingenting bedre enn det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også at denne tanta virket litt merkelig :riste:

Her går det unna ser jeg, og tenker tilbake at for noen uker siden var jeg i den samme stressende tiden ;) Nyt dagene fremover mot bryllupet - selvom det kan virke som stress der og da, for jeg merker at jeg savner den biten med å planlegge og tilrettelegge for bryllupet :kose:

Dj er nok ikke dumt, vi brukte kun en mp3 spiller som ingen andre enn jeg gikk å skiftet musikk på - riktignok gikk den på random men av og til er det greit å kunne tilrettelegge en dans eller to ;)

Ha en fin dag :klem:

Ps.. Fremdeles på signingsferd for den nye boka mi, den gamle forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det bare mer og mer på bryllupsfronten hver dag. I dag har vi vært til samtale med presten. Den foregikk i kirken hvor vi skal ha vielsen. Og det sitret i kroppen under hele samtalen. :) Vi gikk igjennom ritualet og det føltes så bra å være der sammen med kjære. :hjerte: Det er en nydelig kirke og en humoristisk og koselig prest. :)

Etter samtalen kom fotografen vår og han må få litt skryt i dag. Han hadde reist mange mil for å se på lokaler og miljø som vi kan ta bilder i. I tillegg tok han prøvebilder av oss og ungene hele tiden mens vi pratet sammen. Vi reiste rundt i byen der vi skal være og ble godt kjent. Vi følte oss som kjendiser for en dag med fotograf på slep. :fnise: Han ville til og med komme og ta bilder mens jeg skulle til frisøren før vielsen, selv om dette ikke er avtalen. Så det skal bli gøy.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt dårlig tid i går når jeg skrev, så det ble litt brå avslutning. I dag har jeg fått fikset litt småting. Ble godt over halvveis ferdig med kirkeprogrammene i går kveld. Skal legge ut bilde senere. Ble veldig fornøyd med de i alle fall! Manglet noen og har bl.a. vært ute å kjøpt ark til det i dag. I tillegg har jeg fått tak i perletråder o.l. til bordpynt og brudebuketten. Fikk også kjøpt kartong til å lage bordkart til å henge opp ved inngangen til middagslokalet. Jeg skal lage ferdig resten av kirkeprogrammene etterpå, slik at de blir ferdig. Skal starte på festprogrammene også slik at jeg får de ferdig før helgen da jeg skal til foreldrene mine. Hadde tenkt til å ta de med dit så jeg har alt samlet der vi skal være under bryllupshelgen.

Vi øver stadig vekk til bryllupsvalsen og terper slik at den skal sitte godt til vi må til pers. Tror vi begynner å få taket på det.

Til søndagen skal vi ha planleggingsmøte slik at alle involverte får oversikt over hva som skal skje på selve dagen. Har tenkt til å printe ut en kjøreplan til alle og delegere litt oppgaver på de tingene vi trenger hjelp til i forkant. Vi skal også avtale hvem som skal sove hvor, hvem som trenger skyss o.l. Jeg føler jeg har full kontroll, men min mamma er nok litt stressa og har mista litt overblikket. Så møtet kommer nok til å bidra med å roe henne ned. :)

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en tur for å ønske god kveld :) Ser ut til at det meste er ordnet nå, så bra at fotografen ville ta bilder når du er hos frisøren også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært produktiv. Jeg har fått laget bordkart i stort format som skal henge ved inngangen til middagssalen. Da brukte jeg bare stor kartong i gull som jeg limte navnlapper som var printet ut i skrifttypen som går igjen i trykksakene våre. Veldig enkelt, pent og delikat.

Og så er kirkprogrammene helt ferdige. Her kan man se det ferdige resultatet.

Jeg har også fått tak i fine bordkortholdere i gull. Her kan man se de. Det er den som heter bordkortholder hjerte gull et stykke ned på siden. Jeg fikk 30 av de til sterkt redusert pris, men måtte kjøpe de 13 jeg manglet til full pris i en annen butikk.

Festprogrammene er også snart i boks. Har som mål å bli ferdig med de til i morgen. Har printet ut alle sidene som skal være inni. Det er bare monteringen som gjenstår. Ble veldig fornøyd. Legger ut bilde senere.

Vi hadde også bryllupsmøte i går med familien min og forloveren min. Storebror skal være toastmaster og han tar gudskjelov oppgaven på alvor. Han virker til å ha full kontroll. Og mamma er ganske stresset over alt som skal gjøres, men alt i alt er det ikke så fryktelig mye som faller på henne. Men hun tar nok inn over seg alt jeg har å gjøre også, og blir derfor litt småstresset. :) Jeg hadde laget kjøreplan til alle, og selv om det virker litt smånevrotisk så tror jeg det er en stor fordel å lage detaljerte lister med alt som skal gjøres så man ikke mister oversikten. I morgen skal jeg og forlover til prøvetime hos frisøren, så det skal bli veldig spennende. :)

I dag plaskeregner det, så det blir nok en innedag på oss i dag hvis ikke været snur. Litt kjipt at kjære har begynt på jobb igjen etter ferien i dag. Men det er bare denne uka han skal jobbe, før han har to uker ferie i forbindelse med bryllupet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine kirkeprogram og borkortholdere du har fått ordnet.

Hørtes lurt ut med sånn planleggingstreff da. Her blir det ikke noe sånt treff tror jeg ikke, men tror alle har ting under kontroll alikevel nå.

Blir spennende de siste dagene nå. Nå er det ikke lenge igjen . :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine kirkeprogram. :jepp:

Nå nærmer dagen seg med stormskritt, men det ser jo ut som om du har alt under kontroll. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: for en helt fantastisk brudekjole du skal ha! Så bilde av den da jeg så på programmene du hadde laget :tommelopp:

Gleder meg til å se bilder av deg som brud, hvis det kommer i FB-gruppa :sjenert:

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine kirkeprogram. :jepp:

Nå nærmer dagen seg med stormskritt, men det ser jo ut som om du har alt under kontroll. :nigo:

Takk! Ja, det føles mest som jeg har kontroll, men plutselig oppstår det ting som setter meg ut av spill. Som f.eks. at eldstejenta har blitt smitta med lus i håret og måtte klippe av seg nesten alle krøllene sine i går for å få gredd igjennom det med lusekammen. :trist: Så nå har den vakre jenta mi kort krøllete afro i stedet for lange korketrekkere. Men hun er like søt da for det... :kgbaby: Også var det jo en stund usikkert om jeg hadde fått det også, så frisøren måtte komme hjem til oss i går for å sjekke meg før jeg fikk komme til henne på planleggingstimen som var avtalt i går. Men hun fant ingenting, så i går var forloveren min og jeg på prøvetime. Vi fikk farget og klippet tuppene begge to, også så vi på frisyrer som vi bestemte ville kle oss den store dagen. Hun driver salong hjemme i nabohuset hos foreldrene mine, så vi skal komme kl.10 om morgenen og være hos henne hele dagen uten at det er andre kunder der. Det er god service! :tommelopp: Hun serverer lunsj til oss også som en del av pakka. Dagen før skal jeg levere alle klærne mine og tilbehør som skal henge der til den store dagen. Også skal hun prøvesminke meg dagen før også.

Og som om det ikke var nok med lus, så oppdaget jeg når jeg kom hjem på kvelden i går at eldstejenta hadde rappet smykkeskrinet til minstejente og nå har jeg lett og lett i hele dag etter forsvunnene smykker. Det er alle dåpsgavene hennes utenom ett gullarmbånd som jeg fant i skuffen der boksen ble oppbevart. Jeg finner de ikke i det hele tatt, og kjære fikk litt pryl for at han ikke hadde passet på bedre! :kjefte: Men jeg er mest lei meg. :trist: Det var smykkene som hun skulle bruke i bryllupet bl.a. :(

Så nå leter jeg, roter og rydder om hverandre, fryser sengetøy og diverse, vasker sengetøy og håndklær i ett sett OG gjør alt som skal gjøres i forbindelse med bryllupet og passer på barna hele dagen alene. :sukk: Gleder meg til kjære har ferie igjen f.o.m. helgen.

Og Maye, jeg er helt sikker på at det går fin fint uten et planleggingsmøte også.;) Klem til alle! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykkene kom til rette etter maaaange timers leting i går. Under lakenet på kjære sin side i sengen vår. :klaske: Så lettet at jeg gråt.

Nå sitter jeg egentlig litt å venter på at alt skal begynne å skje. Får ikke gjort så mye produktivt når jeg er alene hjemme med barna. Har en veldig aktiv jente som snart er 3 år, og hun som snart fyller 1 år må passes på hele tiden. Så jeg gleder meg til helgen når kjære har ferie igjen.

Denne uken er det egentlig bare festprogrammene jeg har som mål å bli ferdig med, og jeg monterte 10 stk i går. Nå gjenstår bare 30, og det rekker jeg på et par kvelder. I tillegg må jeg sende inn annonse til avisene og hente en pakke på posten.

Nå skal vi snart ut i sola og nyte finværet! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. ikke greit med så mye uforutsette ting som skjer da. J

eg oppdaget lus på gutten her for noen uker siden jeg også.

Ble litt overrasket for har aldri hatt det i hus før. Men etter en kur, forsvant den ene lusen som hadde klekket ut, og noen egg, så nå er alt bra.

Hadde litt panikk for at jeg hadde fått det også, men ha sjekket med kam en masse ganger nå, og finner ingenting. Heldigvis.

Så godt at du fant igjen smykkene. Skjønner fortvilelsen med å lete. Det er ikke gøy. Man vet jo liksom ikke hvor man skal lete heller da, og da blir man så hjelpesløs liksom. Bra det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. ikke greit med så mye uforutsette ting som skjer da. J

eg oppdaget lus på gutten her for noen uker siden jeg også.

Ble litt overrasket for har aldri hatt det i hus før. Men etter en kur, forsvant den ene lusen som hadde klekket ut, og noen egg, så nå er alt bra.

Hadde litt panikk for at jeg hadde fått det også, men ha sjekket med kam en masse ganger nå, og finner ingenting. Heldigvis.

Så godt at du fant igjen smykkene. Skjønner fortvilelsen med å lete. Det er ikke gøy. Man vet jo liksom ikke hvor man skal lete heller da, og da blir man så hjelpesløs liksom. Bra det ordnet seg.

Virker som mange har hatt det i sommer. For nesten alle vi prater med har hatt det eller kjenner noen som har hatt det i sommer. Har aldri hatt erfaring med det selv heller, så jeg ble ganske rådvill i starten. Men det ser ut som vi har fått bukt med det, og jeg sprayer meg med forebyggende spray i håret så jeg ikke skal få den skiten oppi håret mitt.

Fikk telefon fra frisørdama mi i går og hun sa jeg skulle få 500 kr i rabatt dersom jeg ordnet sminken på egenhånd. Det er jeg egentlig glad for. Ikke bare for å spare penger, men fordi jeg tror jeg sminker meg best selv og jeg har dessuten en venninne som jobber med det som skal komme å hjelpe mamma og tar meg i samme slengen. Men jeg gjør hovedjobben selv og får bare venninna mi til å velge riktige produkter for meg og å komme med tips.

Nå sitter jeg bare å teller timer til kjære skal komme hjem. Da har han ferie igjen og vi skal ta fatt på de siste forberedelsene sammen. :hjerte: Vi skal vaske ned leiligheten slik at den er klar til å ta i mot gjester fra fjern og nær. Vi skal trene. Vi skal brette gaveesker og fylle de med bamsemums. Vi skal montere resten av festprogrammene. Vi skal hente gjester på flyplassen. Vi skal handle. Vi skal øve bryllupsvals. Vi skal kjøre ting og tang til restauranten vi skal ha festen. Og sikkert masse annet jeg ikke kommer på i farten. Men vi skal ha det gøy og nyte det. :) Jeg gleder meg masse, masse, masse! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om denne talen forresten?

Kjære B , kjære mamma og pappa og kjære alle sammen.

Ja, alle gode ting er tre er det noen som sier og det stemmer i alle fall for oss denne gangen. For de som ikke visste det har bryllupsdatoen blitt satt to ganger før denne. Den første var den 9.september 2006…A så dagens lys 1.september 2006.*kremt* Den andre ble satt til 20.september 2008…..L ble født den 8.september 2008. Så når vi skulle sette en tredje dato var det med en viss skepsis blant de nærmeste tror jeg. Men nå er vi her da, uten baby i magen eller noen fødsel nært forestående. Noen ganger spiller skjebnen en et puss og man blir sittende litt forundret tilbake. Men vi er ganske glade for å kunne dele denne dagen sammen barna våre, selv om barnevakt ikke var så lett å få tak i på en dag som denne. De fleste barnevaktene sitter jo her sammen med oss.

Jeg vil gjerne takke alle sammen for at dere kom for å dele denne viktige dagen sammen med oss. Det setter vi stor pris på . Jeg vil også rette en stor takk til brødrene mine som enten har hjulpet til med kjøring hit og dit eller tatt toastmasterrollen på strak arm. Og ikke minst vil jeg takke mamma og pappa. Uten dere hadde ikke denne festen vært mulig. Dere beviser nok en gang hvor rause og snille dere er. Dere stiller alltid opp for oss, og jeg vet ikke om vi noen gang kan klare å gjøre opp for oss. Men jeg skal love at vi skal gjøre vårt beste og prøve å være der for dere den dagen dere skulle trenge det. Vi er så glade i dere!

Og så til hovedpersonen, B. Endelig er dagen her! Nå er jeg kona di. Man skulle tro at man ikke skulle trenge å gifte seg når man har vært samboere i ti år. Men jeg vil våge å påstå at det er med enda større sikkerhet man sier JA til hverandre når man kjenner hverandre så godt som vi gjør. For vi kjenner hverandre bedre enn noen andre. Du er ikke bare kjæresten min, men også min beste venn. Jeg glemmer ikke den dagen du ringte meg og jeg hørte den dype, glade stemmen din i andre enden av røret. For det var slik det startet. Takket være en felles venn som spleiset oss, så tok du mot til deg og ringte meg for å avtale en date. Etter et par samtaler på telefonen møttes vi en mørk novemberkveld i 1998 utenfor Oslo City. Vi visste ikke på forhånd hvordan den andre så ut, men jeg skjønte med en gang jeg så deg at det måtte være deg. Kanskje var det ubevisst, men jeg tror ikke det var så lett for meg å overse smilet ditt som lyste opp i kvelden. Når du smiler så smiler du med hele ansiktet og det gjorde du mest av alt denne kvelden. Og grunnen til at dere har fått bamsemums i dag er det en liten historie til. Den samme kvelden som jeg stod utenfor Oslo city la jeg merke til store reklameplakater med bamsemums på, hvor en viste en bamsemums med bind for øynene og det stod blinddate som overskrift. Denne hang rett ved møtestedet vårt, og det er rart å tenke på symbolikken. B spiser ikke mye godteri, men er det noe han liker så er det bamsemums. Og ikke nok med det, men den er jo brun utenpå og hvit inni. Så kanskje det betyr noe også? Jeg vet ikke, men jeg velger å tro at skjebnen nok en gang spilte oss et puss.

Jeg kunne beskrevet deg med så mange rosende adjektiver at vi kunne stått her til i morgen, for du er så flott på alle mulig måter. Er det et ord jeg står igjen med når jeg skal beskrive deg så er det ; snill. For det sier alt om deg. Du er tvers igjennom snill mot meg og alle rundt deg. Jeg vil også takke deg for den du er. Takk for at du er så kjærlig mot meg, takk for at du elsker meg, takk for at du er den beste pappaen jeg kunne fått til barna mine, takk for at du stiller opp på det meste, takk for at jeg har fått blitt en del av den nydelige og snille M-familien, takk for at jeg fikk bli kjent med Ma, takk for at du lærer meg så mye om livet, takk for at du baker brød en gang i uka, takk for at du ikke klager når jeg drar deg med rundt i den tiende klesbutikken, takk for at du holder ut skravlingen min om kvelden når vi har lagt oss, takk for at du støtter meg på alle måter, takk for måten du tok deg av meg når jeg hadde det tøft etter fødselen av L, takk for at du tilgir alle feilene mine, takk for alt du er og takk for at du vil dele resten av livet sammen med meg. Du er mitt hjerte, min sjel og grunnmuren i livet mitt. Uansett hva jeg gjør og hvor jeg er så er du der i tankene mine hele tiden. Takk for at du gjør meg så lykkelig. Jeg elsker deg!

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talen din var helt fantastisk nydelig :snufs: Tror nok at din kjære B kommer til å bli kjempeglad og ikkeminst stolt over å ha fått deg som kone :strix:

Bare en liten ukes tid igjen nå :hoppe:

Ha en fin siste helg som ugift kvinne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk søte dere! Godt å høre at talen falt i god jord. :) Vi skal prøve å markere denne helgen som den siste som samboere og sette en liten spiss på den i morgen med litt ekstra kos. :yvonne: Jeg elsker å feire alt som feires kan! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk! Nervene er nok der. Men jeg skjønner liksom ikke at det er til lørdagen det braker løs. Begynner kanskje å forstå litt til fredagen eller noe sånt? :klø: I dag har jeg vært ute sammen med mamma og fått på plass litt av det siste som skulle handles inn. Kjøpte litt musserende, vin, blomster og planter til å pynte med hjemme, masse mat og drikke så vi har noe å by alle gjester som skal bo hos oss denne uka, litt kosmetikk, snacks til festen og bamsemums til gaveeskene på bordet. Vi tviholder på håpet om fint vær, for nå har vi bestemt oss at hvis det er opphold så skal vi danse til "Tir na noir" på bryggeplattingen utenfor festlokalet. Det er en stor og rund platting midt på brygga som egner seg godt til en vals. Håper virkelig det lar seg gjennomføre siden dette da blir en av dagens små overraskelser til gjestene.

Jeg har blitt skikkelig forkjøla og er ikke så veldig god form, men jeg kommer meg nok litt mer til hektene etter hvert. I morgen blir det den store vaskedagen, pluss at jeg skal bake litt boller for å putte i fryseren som "kaffemat". I tillegg skal skjorter strykes og sjaketten til kjære hentes. :hjerte: Han kommer til å bli såååå fin! :hoppe: Jeg må også få skviset inn en treningsøkt hvis jeg er i bedre form i morgen. Nok å gjøre med andre ord! ;) Men vi bare gleder oss til hele uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...