Gå til innhold

"Jeg har 2 kroner, hvis det hjelper noe"


Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

haha, har selv jobbet i dagligvare butikk. der måtte vi allti spørre etter 2 kroner eller va de enn skulle være, for at beløpet skulle bli mest mulig "helt" , men der jeg jobbet var det bare en liten butikk med søndagsåpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir da virkelig ikke sur på kunden der jeg sitter i kassa! Ja jeg tenker mitt (men det vet ikke du = kunden), men er alltid like blid.

Så du er påtatt hyggelig til kunden? Hvilken forskjell gjør det i forhold til at kunden er påtatt hyggelig da egentlig? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med det! ;) Igjen (føler jeg gjentar meg ofte her): hvis du faktisk mener å hjelpe så er det helt greit! Det er de som gjemmer seg bak frasen jeg ikke syns så mye om.

Men hvordan vet du hvordan kunden mener det da?

For jeg regner med at ikke ALLE du her snakker om, forteller deg at det egentlig er fordi de ønsker å bli kvitt småmynt.

Er du tankeleser? Jeg tør vedde på at dersom du møtte meg som kunde, så hadde du faktisk ikke visst om jeg informerte meg om mine vekslepenger fordi jeg lurte på om du ønsket dem eller fordi jeg ville blitt kvitt dem.

Er det slik at du kjenner alle kundene så godt at du VET hvem av dem som bare vil bli kvitt småmynten sin, så er jo det greit. Men da er det litt unødvendig å gå ut slik du gjorde i starten av tråden, der du ber oss alle som kunder, om å la være å si "dersom det hjelper", fordi du vil be om det om du skulle trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tulle_*

Dette må da være det største problemet som er tatt opp her på "Kvinne"siden?

UTROLIG TOSKETE, at dere nærer opp om en person med sånne personlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
jeg er kjempeenig, dersom vi kan ved å være høflige (hjertement eller bare som en standardfrase eller måte å kommunisere på) kan få ett annet menneske til å smile og kanskje tenke "så koselig", så burde vi gjøre det synes jeg!

Uansett om vi kanskje ikke synes den andre er noe annerledes en alle de drøssevis av andre vi treffer hver dag.

Og jeg ville smilt og syntes det var kjempekoselig med litt mer høflighet og gode smil, helt uten at det nødvendigvis på noe mer bak det en ren høflighet.

høflighet er mye viktigere en vi tenker over tror jeg.

Mulig jeg er rar, men når noen er så høflige og blide at det føles unatulig blir jeg bare utilpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare legge til en ting. Der jeg jobber så ser kunden min hvor mye veksel jeg har i kassa når kassa spretter ut. Og den er som oftest stappfull av alle mynt-enhetene. Og når man likevel kommer med "hvis det hjelper" da? Hvorfor?! Hvorfor ikke bare si at man vil bli kvitt myntene sine? Det er jo ikke det TS irriterer seg over. Hun irriterer seg over at de absolutt skal skjule seg bak den liksom høflige frasen. Og det -er- irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Så du er påtatt hyggelig til kunden? Hvilken forskjell gjør det i forhold til at kunden er påtatt hyggelig da egentlig? :klø:

Jeg har en jobb som innebærer at jeg MÅ være hyggelig, det utgjør en vesentlig forskjell mener jeg. Som privatperson i butikken stilles det ingen slike krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Jeg må bare legge til en ting. Der jeg jobber så ser kunden min hvor mye veksel jeg har i kassa når kassa spretter ut. Og den er som oftest stappfull av alle mynt-enhetene. Og når man likevel kommer med "hvis det hjelper" da? Hvorfor?! Hvorfor ikke bare si at man vil bli kvitt myntene sine? Det er jo ikke det TS irriterer seg over. Hun irriterer seg over at de absolutt skal skjule seg bak den liksom høflige frasen. Og det -er- irriterende.

Takk! Kassa spretter ut på den måten der hvor jeg jobber også, så det er lett å se at jeg har nok mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til en ting. Der jeg jobber så ser kunden min hvor mye veksel jeg har i kassa når kassa spretter ut. Og den er som oftest stappfull av alle mynt-enhetene. Og når man likevel kommer med "hvis det hjelper" da? Hvorfor?! Hvorfor ikke bare si at man vil bli kvitt myntene sine? Det er jo ikke det TS irriterer seg over. Hun irriterer seg over at de absolutt skal skjule seg bak den liksom høflige frasen. Og det -er- irriterende.

Nuvel, den gangen i tiden jeg jobbet på butikk syntes i alle fall jeg at det var arbeidsbesparende å gi igjen en femtilapp fremfor å telle opp 48 kroner i mynt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Men hvordan vet du hvordan kunden mener det da?

For jeg regner med at ikke ALLE du her snakker om, forteller deg at det egentlig er fordi de ønsker å bli kvitt småmynt.

Er du tankeleser? Jeg tør vedde på at dersom du møtte meg som kunde, så hadde du faktisk ikke visst om jeg informerte meg om mine vekslepenger fordi jeg lurte på om du ønsket dem eller fordi jeg ville blitt kvitt dem.

Er det slik at du kjenner alle kundene så godt at du VET hvem av dem som bare vil bli kvitt småmynten sin, så er jo det greit. Men da er det litt unødvendig å gå ut slik du gjorde i starten av tråden, der du ber oss alle som kunder, om å la være å si "dersom det hjelper", fordi du vil be om det om du skulle trenge det.

Tro det eller ei, men det er faktisk lett å se. Det er de samme kundene som kommer igjen og igjen, og man lærer faktisk ganske mye om hvordan personen er etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som innebærer at jeg MÅ være hyggelig, det utgjør en vesentlig forskjell mener jeg. Som privatperson i butikken stilles det ingen slike krav.

Er det rart unger ikke lærer normal folkeskikk når det finnes folk som mener man som privatpersoner ikke trenger å være høflige sier jeg bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er tidsbesparende å ikke telle opp 23287957128 mynter når jeg skal ta oppgjøret.

Da har du vel fyllt for mye veksel i kassa i utgangspunktet. De som kommer med noen kroner ekstra i løpet av dagen utgjør neppe så stor forskjell - det gjorde i alle fall aldri det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Er det rart unger ikke lærer normal folkeskikk når det finnes folk som mener man som privatpersoner ikke trenger å være høflige sier jeg bare..

Du vrir og vrenger så det holder. Selvfølgelig skal man være høflig som privatperson også, men man behøver ikke å være påtatt eller falsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Da har du vel fyllt for mye veksel i kassa i utgangspunktet. De som kommer med noen kroner ekstra i løpet av dagen utgjør neppe så stor forskjell - det gjorde i alle fall aldri det for meg.

LOL!

Så nå ha vi plutselig for mye veksel? Da trenger vi ihvertfall ikke "hjelp!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gl@mb@be - hoho

Sikkert ikke mye glamorøst å vare kassadame på minstelønn.

Du har sikkert lyst på en ekte Fendi, itedenfor den fake du har på bildet

La nå ikke oppgulpet ditt gå ut over kundene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vrir og vrenger så det holder. Selvfølgelig skal man være høflig som privatperson også, men man behøver ikke å være påtatt eller falsk.

Normal høflighet er normal høflighet, oppriktig ment eller ikke. For noen av oss i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar, men når noen er så høflige og blide at det føles unatulig blir jeg bare utilpass.

Der er vi nok rett og slett forskjellige, jeg synes høflighet er undervurdert og vil gjerne se mer av det. Har en bussjåfør som er supersøt, han smiler til alle, kommer med morsomme kommentarer når folk går av, som "vel hjem og ta godt vare på kjærligheten!" med glimt i øyet. Han sitter helt garantert ikke å mener spesiellt mye til hver enkelt, og noen synes kanskje slikt er teit, men personlig blir jeg i godt humør av ham, og slike som ham.

Takk! Kassa spretter ut på den måten der hvor jeg jobber også, så det er lett å se at jeg har nok mynt.

Kassa spretter ut i nærbutikken min også, likevel ser jeg ALDRI ned i den. Ser det faktisk ikke som en nødvendighet for meg å skulle sjekke om du trenger veksel, jeg spør deg jo om du trenger det.

Jeg synes det er tidsbesparende å ikke telle opp 23287957128 mynter når jeg skal ta oppgjøret.

ja, DA må vi nok bare slutte å gi dere småpenger, for det kan jo hende dere må telle ekstra veksel....

DETTE er ikke noe service-innstilling!!!

Jeg som kunde DRITER i hvor lang tid du må bruke på å telle opp, det er endel av jobben du får betalt for å gjøre! Skal jeg slutte å gi deg småpenger fordi du kanskje må bruke ekstra tid når du teller opp liksom? Er det du eller kunden som får betalt her egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Så nå ha vi plutselig for mye veksel? Da trenger vi ihvertfall ikke "hjelp!" :ler:

Om du har 23287957128 mynter i kassa ved oppgjør så har du vel feilberegnet litt ja, og da gjør vel ikke 20 mynter fra eller til så mye enten det er kunden som hjelper deg eller du som hjelper kunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...