Gå til innhold

"Jeg har 2 kroner, hvis det hjelper noe"


Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Gjest Gl@mB@be
Dette utsagnet synes nå jeg sier enda mer om deg som butikkansatt. Det får da være måte på til ansvarsfraskrivelse. Dersom salatene - som DU selger - er dårlige, så skal man ikke få klage til deg?! Du jobber i butikken og representerer den, og man må da kunne forvente at dersom varene dere selger har dårlig kvalitet, må man kunne henvende seg til personalet. Det får da være måte på til dårlig serviceinnstilling!

Selvfølgelig kan man henvende seg til meg! Men å kjefte på meg har lite for seg, og det er ikke min skyld. Jeg kan nemlig ikke være på to steder samtidig: sitte i kassa OG undersøke salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gl@mB@be
Jeg sier som regel bare 'faktisk ikke!', jeg, hvis det ikke hjelper meg! Men det er svært sjelden, for som regel går det mye mer veksel ut enn jeg får inn igjen. Og det er mye greiere å sørge for å få inn litt mynt av kundene, enn å ringe på veksel og få f.eks. en rull med 50 kronestykker... Det er irriterende å telle ved oppgjøret!

Det jeg syns er verst med kunder som betaler med mynt, er at jeg kanskje må telle opp 30 kronestykker mens der er en lang kø med mennesker som blir irritert over å måtte vente... Hurra for betalingskort! :ler:

Ja hurra for kort! :ler:

Skulle ønske jeg torde si "nei" eller "det hjelper ikke", men føler det blir for frekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler oftere 50-lapper enn jeg mangler mynt, nettopp fordi så mange vil veksle.

Da får du sørge for å ha nok femtilapper da :sarkasme:

Hvis du har så lite veksel så burde du sørge for å ha litt mer tilgjengelig. Hvis man, når man ser at man har for lite veksel, må dra i banken for å ordne dette, ja da burde du vurdere og gjøre ting litt annerledes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Hva sier du da når de spør deg om du skal ha 2 kroner "om det hjelper"?

Jeg sier bestandig ja, med mindre jeg faktisk ikke har det kunden ønsker å få tilbake. Jeg ønsker å si nei, men gjør det jo selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Da får du sørge for å ha nok femtilapper da :sarkasme:

For den venta jeg ikke på i grunn ;) Dette var også for å få fram et poeng. Jeg har bestanding nok veksel, poenget var at jeg oftere må be om å få lapper enn mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bestandig ja, med mindre jeg faktisk ikke har det kunden ønsker å få tilbake. Jeg ønsker å si nei, men gjør det jo selvfølgelig ikke.

Hvorfor ønsker du å si nei? Servicemedarbeider var du sa du?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Jeg sier bestandig ja, med mindre jeg faktisk ikke har det kunden ønsker å få tilbake. Jeg ønsker å si nei, men gjør det jo selvfølgelig ikke.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de sier "om det hjelper deg" mens de egentlig vil hjelpe seg selv. Jeg tror de aller, aller fleste av oss faktisk tror at det hjelper deg og at vi vil være snille og greie med deg i kassa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Hvorfor ønsker du å si nei? Servicemedarbeider var du sa du?...

Hva jeg tenker inni meg har vel null å gjøre med hvordan jeg faktisk gjør jobben min? Klart jeg ønsker å si nei hvis jeg renner over av mynt, men jeg gjør det jo ikke likevel. Er ikke det å være serviceinnstilt vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker inni meg har vel null å gjøre med hvordan jeg faktisk gjør jobben min? Klart jeg ønsker å si nei hvis jeg renner over av mynt, men jeg gjør det jo ikke likevel. Er ikke det å være serviceinnstilt vet ikke jeg.

Nei, du yter service fordi du må - ikke fordi du er serviceinnstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Jeg tror ikke nødvendigvis at de sier "om det hjelper deg" mens de egentlig vil hjelpe seg selv. Jeg tror de aller, aller fleste av oss faktisk tror at det hjelper deg og at vi vil være snille og greie med deg i kassa. :)

Ja jeg ser ikke bort i fra at noen faktisk mener å hjelpe :) Og det er absolutt helt greit. Men jeg har faktisk mange eksempler på kunder som først spør om det hjelper, og hvis jeg antyder at jeg ikke trenger, f.eks rett før stengetid, så sier de likevel at de vil så gjerne bli kvitt mynten sin. Det er dette som er så irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Nei, du yter service fordi du må - ikke fordi du er serviceinnstilt.

Og forskjellen i praksis, det vil si det hvordan kunden opplever meg, er...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Ja jeg ser ikke bort i fra at noen faktisk mener å hjelpe :) Og det er absolutt helt greit. Men jeg har faktisk mange eksempler på kunder som først spør om det hjelper, og hvis jeg antyder at jeg ikke trenger, f.eks rett før stengetid, så sier de likevel at de vil så gjerne bli kvitt mynten sin. Det er dette som er så irriterende.

Ja, jeg skjønner. Det er sikkert sånne som føler seg dumme om du sier nei, så må de ha en unnskyldning for at de spurte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forskjellen i praksis, det vil si det hvordan kunden opplever meg, er...? :klø:

Du påsto at du var serviceinnstilt, noe du ikke er. Du gjør det fordi du , hvis ikke blir sannsynligvis ikke sjefen din spesielt fornøyd med jobben du gjør.

I praksis spiller det ikke så stor rolle, men hvis du tror kunder ikke merker forskjell på en som gjør jobben sin fordi h*n må og en som gjør den fordi h*n er genuint serviceinnstilt så tar du veldig feil. Dette igjen går ut over ryktet til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Ja hurra for kort! :ler:

Skulle ønske jeg torde si "nei" eller "det hjelper ikke", men føler det blir for frekt..

Kanskje du kan si "Nei, jeg trenger ikke, men jeg kan gjerne gjøre det om det hjelper deg!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chrizzy
Du påsto at du var serviceinnstilt, noe du ikke er. Du gjør det fordi du , hvis ikke blir sannsynligvis ikke sjefen din spesielt fornøyd med jobben du gjør.

I praksis spiller det ikke så stor rolle, men hvis du tror kunder ikke merker forskjell på en som gjør jobben sin fordi h*n må og en som gjør den fordi h*n er genuint serviceinnstilt så tar du veldig feil. Dette igjen går ut over ryktet til butikken.

I mange, mange tilfeller så er man bare hyggelig fordi man må, er jo ikke rent lite tilfeller der man har mest lyst til å be kundene dra seg innst inn i hælv..., kan jeg tenke meg til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Ja, jeg skjønner. Det er sikkert sånne som føler seg dumme om du sier nei, så må de ha en unnskyldning for at de spurte :ler:

Jeg vet ikke helt det, det er mer som en ordre enn et sprøsmål fra disse jeg har i tankene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Kanskje du kan si "Nei, jeg trenger ikke, men jeg kan gjerne gjøre det om det hjelper deg!" :)

Ja dette var jo egentlig et godt forslag, så lenge man sier det med glimt i øyet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Ja dette var jo egentlig et godt forslag, så lenge man sier det med glimt i øyet! :)

Ja, nemlig, tror det går helt fint jeg :) Så kommer du de i forkjøpet, da er det ikke like irriterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...