Gå til innhold

"Jeg har 2 kroner, hvis det hjelper noe"


Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Gjest Gl@mB@be

Jeg må si jeg irriterer meg grønn over kunder som når de skal betale sier at de har 2 kr, eller 3 kr, eller hva det måtte være for å få beløpet rundt og presterer å si "hvis det hjelper noe!" Hva i alle dager skal det hjelpe for?? Dere vet at vi har tilgang på vekslepenger hvis vi skulle trenge det?? Kan dere heller ikke bare si som sant er, at DERE SELV ikke ønsker å ha masse mynt? Hvorfor late som det er for å være snill mot meg? Jeg gjennomskuer deg! Så det så! Spesielt ille er det når folk skal betale med masse smått rett før stengetid - det blir bare ekstra for meg å telle opp. Sånn, måtte bare få ut litt aggresjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig jeg da. Likte det når kundene spurte så jeg slapp å stå å telle kronestykker i vekslepenger. Og ja, jeg gjør det selv for å få igjen en femmer fremfor feks tre kronestykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Jeg kjente igjen hele frustrasjonselementet. Men det forekommer stort sett rett før stengetid!

Når jeg selv bruker denne frasen, er det som regel når Han/Henne bak disken har nevnt noe om at det er dårlig med veksel, og spurt om jeg har noe mindre eller akkurat.

:skratte: men jeg lo godt når jeg leste utblåsningen din, så takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd mange ganger når jeg skal betale, at den som sitter i kassa spør om jeg har mynt, så de kan runde av kjøpesummen.

Antar det er fordi butikken ikke har mye veksel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i matbutikk manglet vi vekslepenger hele tiden, fordi sjefen var en fjott som ikke klarte å bestille småpenger. Så jeg ble bare glad uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Der jeg jobbet var det faktisk ikke alltid vi hadde ubegrenset tilgang på vekslepenger, og da var det en stor hjelp når kunder lurte på om jeg ville ha slik at jeg slapp å gi tilbake masse små mynt.

Jeg spørs faktisk om det samme selv jeg, og jeg gjør det ikke fordi jeg synes det blir spesielt tungt å bære på mynter (de legger jeg ut med jevne mellomrom hjemme), men fordi jeg vet hvor jævlig det er å stå og ikke ha vekslepenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be

Hvis den som sitter i kassa spør så blir det noe helt annet. Jeg spør hvis jeg trenger det, sier jeg ikke noe så betyr det at jeg har det jeg trenger ;)

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Dessuten er saken den, kjære venner, at etter noen år bak kassa blir man rimelig rask til å finne frem vekslepengene. Ofte må jeg legge tilbake det jeg har funnet frem fordi kunden plutelig har 2 kr. Arg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

la nå jenta få ut frustrasjonen!!!

Du har sikkert "teite problemer" på din jobb også...

Noenganger blir man jo bare så lei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
TS, hvis du sitter og blir aggressiv for sånne småting, sier det mest om deg selv. Skjerpings.

Jeg er jo selvfølgelig blid og hyggelig mot kunden uansett, men inne i meg koker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er saken den, kjære venner, at etter noen år bak kassa blir man rimelig rask til å finne frem vekslepengene. Ofte må jeg legge tilbake det jeg har funnet frem fordi kunden plutelig har 2 kr. Arg!!

Å, tenk så fælt! Må du legge tilbake penger i kassen! Det er jammen synd på deg du.

Seriøst: Kanskje du skal finne deg ny jobb?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
:skratte:

la nå jenta få ut frustrasjonen!!!

Du har sikkert "teite problemer" på din jobb også...

Noenganger blir man jo bare så lei!!

Takk kjære venn!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den som sitter i kassa spør så mye det noe helt annet. Jeg spør hvis jeg trenger det, sier jeg ikke noe så betyr det at jeg har det jeg trenger ;)

Og i dette innlegget viser du at du er mye viktigere enn kundene dine, for du bestemmer hva kundene dine skal gjøre. De skal gi deg mynt når du trenger det, men de må IKKE våge å gi deg mynt om du ikke spør etter det.

Penger er penger, og ønsker jeg å bli kvitt mine småpenger så har du bare med å ta i mot de. Du er der for kundene dine, og da har du med å gjøre jobben din. Og ja, jeg blir utrolig irritert på mennesker som deg, som bare må klage i hytt og pine. Stakkars deg som må telle litt småmynt

Dagens utblåsning :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Og i dette innlegget viser du at du er mye viktigere enn kundene dine, for du bestemmer hva kundene dine skal gjøre. De skal gi deg mynt når du trenger det, men de må IKKE våge å gi deg mynt om du ikke spør etter det.

Penger er penger, og ønsker jeg å bli kvitt mine småpenger så har du bare med å ta i mot de. Du er der for kundene dine, og da har du med å gjøre jobben din. Og ja, jeg blir utrolig irritert på mennesker som deg, som bare må klage i hytt og pine. Stakkars deg som må telle litt småmynt

Dagens utblåsning :ler:

Jada, det er helt greit! Jeg veksler gjerne for kunden hvis denne spør om dette direkte. Det jeg irriterer meg over er når kunden later som det er for å "hjelpe" meg! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk kjære venn!! :ler:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke godtar at dette bare er en ren frustrasjonstråd ..Du trenger ikke ny jobb, men kanskje en real fest med alle du jobber med, slik at dere kan skrike ut av dere alt om de forbanna dumme kundene

:hoho:

Alle arbeidsgrupper har sånne "problemområder"

I helsevesenet klager jo alle over den gamle damen på sykehjemmets dement avdeling som ringer på HELE natten kun for å få et glass vann etc... FEKS :) DET betyr ikke at man ikke bryr seg om om vedkommende og går til rommet hver eneste gang nettopp med vannglasset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hvis jeg skal ha noe for 82 kroner og betaler med en hundrelapp og to kronestykker skal jeg ha igjen en tjuer. Hva er dumt med det?

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Jeg ser vikrlig ikke problemet. Hvis jeg skal ha noe for 82 kroner og betaler med en hundrelapp og to kronestykker skal jeg ha igjen en tjuer. Hva er dumt med det?

Igjen: det er ikke noe galt i det. "Problemet" oppstår med frasen: "hvis det hjelper noe!" Dropp den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen til det er at det j*vla butikkpersonalet maser om de to kronene hver gang jeg gir de lapper. Hadde jeg ville betalt 152,- så hadde jeg gitt 152,- og ikke 200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...