Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Enig i det du sier:-) Veldig kjekt å høre andres erfaringer og opplevelser!

Når det gjelder legeattesten, så må jo den sendes før en får svar ang opptak! Den sendes sammen med omslagsarket i slutten av mars! Det er blant annet denne som gjør om du kommer på opptak eller ei...

Jeg bare lurer på hvor lenge den "gjelder", så jeg ikke må stille opp hos legen to ganger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i det du sier:-) Veldig kjekt å høre andres erfaringer og opplevelser!

Når det gjelder legeattesten, så må jo den sendes før en får svar ang opptak! Den sendes sammen med omslagsarket i slutten av mars! Det er blant annet denne som gjør om du kommer på opptak eller ei...

Jeg bare lurer på hvor lenge den "gjelder", så jeg ikke må stille opp hos legen to ganger:P

Har hørt at legeattesten kun er gyldig i 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at legeattesten kun er gyldig i 1/2 år.

Har og hørt det!

Ellers ser jeg ikke helt poenget med å begynne å tenke på legeskjema nå allerede, bestill en time i februar eller noe, altså om 4 måneder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja det er litt lenge til søknaden, men sist jeg skulle ha erklæring så måtte jeg vente i nesten 2 måneder før jeg fikk gjennomført alt... Altså hørselstest osv.. :-) I tillegg til at jeg gjerne vil ha prosessen i gang igjen! hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å følge med lønnskampen videre nå! Syns det begynner å bli kritisk...

Mye spennende egentlig:

Å høre om deres fysiske fremgang

Å høre om dere greier å forbedre konkurransepoengene (hvis det trengs)

Å se om nemda greier å gjennomføre opptaket på en god måte på så kort tid

Hva snittet blir for å komme på oppptak

Hva snittet blir for å få studieplass

Til alle søkere - START NÅ, ikke vent til etter jul

Hilsen en som søker for 4.gang. 1.gang- ikke nok poeng for opptaksprøver, 2.gang- feilet fysiske tester 3.gang- kvalifisert, men 46 konkurransepoeng var ikke nok. 4.gang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest123_*

Dere som har søkt tidligere. Hva var grunnen til at dere ikke kom inn? Var det karakterer som stoppet dere, eller var det opptaksnemda? Har dere isåfall bedt om begrunnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den begrunnelsen man får er et eller flere av de punktene som er den "kriterie" listen nemden går etter.

Muntlig og skriftlig framstillingsevne

Trygghet i intervjusituasjonen

Motivert og reflektert i forhold til politirollen

Modenhet, herunder empati og vurderingsevne

Naturlig myndighet og naturlig autoritet

Målbevisst og initiativrik

Vurderingsevne

Bevissthet om egne positive og negative sider

Da er et eller flere punkter dratt frem der nemden mener du ikke nådde opp.

Mer får du ikke vite.

Klager du videre får du beskjed om at klagen går igjennom (du får en plass) eller at de ikke ser at nemden har gjort noen feil i sin vurdering av deg som søker.

Når du da søker neste gang igjen - så hjelper det IKKE å bare ha forbedret / bevistgjort de "manglene" du hadde ved sist opptak - men også vise de andre punktene.

Dvs. hvis du fikk at du ikke nådde opp pga bevissthet om egne positive og negative sider - så kan du få neste år at du ikke har naturlig myndighet og autoritet, dette selv om de ikke påpekte dette ved sist opptak.

Så 100% må ytes ved intervjuet HVER gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på intervju ble jeg opplyst om at jeg hadde få konkurransepoeng, og det var det jeg fikk som svar etter å ha klaget. Da ringte Gunnar Klem og fortalte at intervjuet var bra, men at det var kun karakterene som var for dårlige.

Dette var noe jeg visste på forhånd, at de var svake. Men det var likvel godt å høre at intervjuet hadde fått fint=)

Da vet man at man gjorde noe rikitig... God følelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hos meg, karakterene var for dårlige, det ble jeg fortalt både når jeg leverte egenerklæring og på intervjuet. Men det å høre at "man var god nok" etter intervjuet gjorde at jeg nå forbedrer vitnemålet mitt, så blir spennende å se hvordan det hele ender til sommern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heidi_*

fy faen.. skulle liksom ta opp samfunnsfag i dag,har 4 fra før av.. i dag ble d 2 gitt! .. takket være en jævlig ukul sensor som spurte om alt som IKKE stod i boka!!.. hater den nye reformen,forberede seg en halvtime først,funker ikke ass.. jaja . må si jeg har mistet litt troa på meg selv,med tanke på at jeg har to flere muntlige eksamener denne uka :|

greide ihvertfall 1 mer rep på benken i går da.. så nå greier jeg 2 x 35,juhu!

cheer me up :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen.. skulle liksom ta opp samfunnsfag i dag,har 4 fra før av.. i dag ble d 2 gitt! .. takket være en jævlig ukul sensor som spurte om alt som IKKE stod i boka!!.. hater den nye reformen,forberede seg en halvtime først,funker ikke ass.. jaja . må si jeg har mistet litt troa på meg selv,med tanke på at jeg har to flere muntlige eksamener denne uka :|

greide ihvertfall 1 mer rep på benken i går da.. så nå greier jeg 2 x 35,juhu!

cheer me up :(

Glem dagens eksamen å fokuser på de som kommer :jepp:

2x35 er 2 gang mer enn det jeg tok i fjor på denne tiden! Og jeg klarte opptaksprøven i mars!! Neste år begynner opptakene i mai - så cheer up!!!

Synes du er godt i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen.. skulle liksom ta opp samfunnsfag i dag,har 4 fra før av.. i dag ble d 2 gitt! .. takket være en jævlig ukul sensor som spurte om alt som IKKE stod i boka!!.. hater den nye reformen,forberede seg en halvtime først,funker ikke ass.. jaja . må si jeg har mistet litt troa på meg selv,med tanke på at jeg har to flere muntlige eksamener denne uka :|

greide ihvertfall 1 mer rep på benken i går da.. så nå greier jeg 2 x 35,juhu!

cheer me up :(

Hvordan er snittet ditt fra før da? Husk, selv om det skulle skjære seg, kan du ta fag du ikke lykkes med nå til våren!

Stå på med treninga, snart klarer du 10-15-20 rep! helt opp til deg!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen.. skulle liksom ta opp samfunnsfag i dag,har 4 fra før av.. i dag ble d 2 gitt! .. takket være en jævlig ukul sensor som spurte om alt som IKKE stod i boka!!.. hater den nye reformen,forberede seg en halvtime først,funker ikke ass.. jaja . må si jeg har mistet litt troa på meg selv,med tanke på at jeg har to flere muntlige eksamener denne uka :|

greide ihvertfall 1 mer rep på benken i går da.. så nå greier jeg 2 x 35,juhu!

cheer me up :(

Synes dette er dårlig holdning jeg for en som har tenkt å bli politi :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pia_*
Synes dette er dårlig holdning jeg for en som har tenkt å bli politi :sjenert:

Alle kan ha en dårlig dag, og folk som vil bli politi er ikke supermennesker. De er helt vanlige.

Heidi, bare stå på med treningen! Jeg og var deppa i førsten når jeg ikke klarte mer enn 1/2 rep på benken.. Men med regelmessig trening så går det fortere fremover enn du tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ha en dårlig dag, og folk som vil bli politi er ikke supermennesker. De er helt vanlige.

Heidi, bare stå på med treningen! Jeg og var deppa i førsten når jeg ikke klarte mer enn 1/2 rep på benken.. Men med regelmessig trening så går det fortere fremover enn du tror :)

Det var ikke mangel på rep i benken jeg tenkte på, det kan trenes opp. Men jeg synes måten det her snakkes om sensor på ikke egner seg for en som skal inn i denne etaten.

Er det virkelig slik at sensor har spurt om ting som ikke står i pensum, hvorfor reagerte ikke læreren da? Og er det virkelig slik at en har fått bare pørsmål som ikke er pensum må en jo så klart klage. Men det må gjøres umiddelbart.

Det er den generelle holdningen jeg ikke anser som passende i etaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så flott at det ble startet en tråd for 2009! :nigo:

Litt synd at jeg ikke har funnet den før nå da.

Tar meg friheten til å fortelle litt om meg selv, interesserer det dere ikke, trenger dere ikke å lese altså.. :gjeiper:

Jeg heter da Silje, og er 87 modell :)

Jeg bor i den lille byen Halden i Østfold ("harrybyen" ved svinesund).

Her jobber jeg skift på en fabrikk, som kanskje ikke er et veldig givende og "pluss i boka" yrke for politihøgskolen, men det er altfor godt betalt til å gi opp for å gå på skole. Savner egentlig skolen for tiden, men det er andre faktorer som påvirker også.. :) Blandt annet en kjæreste med sosial angst, en hund, en katt, og MASSE regninger! ;)

:trene:

Har ikke et fast treningsprogram, bortsett fra at jeg tar alle fysiske tester hver mandag. Jeg har laget mange fine plakater som henger på soverommet, hvor jeg krysser av hver mandag hvor jeg ligger ann! Det er veldig inspirerende!

Min største svakhet er svømming...

Har slitt med vannskrekk i mange år, men jeg tok et svømmekurs i fjor som hjalp meg veldig. Ligger for tiden på 2,58min, så det er langt igjen.. :)

Ligger på 10 reps i benken, 1,82 i lengde, 26,5 runder i kondisjonstesten, sliter litt med bom'en (4 reps), men alt i alt er jeg optimistisk! Klarte forresten, for første gang, dykkingen idag uten svømmebriller! Så jeg er veldig fornøyd!

Har et lite spørsmål (kommer sikkert flere etterhvert).

Noen som vet om det er lov til å bruke svømmebriller under svømmetesten? Vet at det ikke er lov under dykkingen. Takk for fantastisk tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, velkommen og lykke til silje :)

Sitter her å leser på siste eksamenen min før jul jeg, fått to seksere til nå, men tviler på det går like bra i dag. Men er da godt på vei til å få et "trygt" snitt, skal ikke stå på karakterene denne gangen i alle fall :D

noen av dere andre som har tatt opp fag? Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mangel på rep i benken jeg tenkte på, det kan trenes opp. Men jeg synes måten det her snakkes om sensor på ikke egner seg for en som skal inn i denne etaten.

Er det virkelig slik at sensor har spurt om ting som ikke står i pensum, hvorfor reagerte ikke læreren da? Og er det virkelig slik at en har fått bare pørsmål som ikke er pensum må en jo så klart klage. Men det må gjøres umiddelbart.

Det er den generelle holdningen jeg ikke anser som passende i etaten.

Det er da lov å være skuffet, og komme med ytringer så lenge det ikke er personangrep osv. Og vi som sitter her er da ikke politimenn/kvinner ennå, så den holdningen er jo ikke etatens.

Skjønner at man blir skuffet, og da ytrer man seg ofte mindre smart. Stå på og jobb videre!

Hei, velkommen og lykke til silje :)

Sitter her å leser på siste eksamenen min før jul jeg, fått to seksere til nå, men tviler på det går like bra i dag. Men er da godt på vei til å få et "trygt" snitt, skal ikke stå på karakterene denne gangen i alle fall :D

noen av dere andre som har tatt opp fag? Hvordan har det gått med dere?

Leser på siste eksamen før jul jeg også. Har hatt 3, de siste ukene og skal ha min siste på mandag. Har ikke trent siden 21.november, da jeg ikke har hatt overskudd under lesingen. Hvordan kombinerer dere trening og eksamenslesing? Jeg personlig synes det er vanskelig, og gleder meg til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Skjønner at man blir skuffet, og da ytrer man seg ofte mindre smart. Stå på og jobb videre!

Leser på siste eksamen før jul jeg også. Har hatt 3, de siste ukene og skal ha min siste på mandag. Har ikke trent siden 21.november, da jeg ikke har hatt overskudd under lesingen. Hvordan kombinerer dere trening og eksamenslesing? Jeg personlig synes det er vanskelig, og gleder meg til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...