Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke med 1rm. Det er antall reps du klarer med henholdsvis 60 kg for gutter og 35 kg for jenter, hvor 18 reps gir 1 poeng (beste resultat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer ikke med 1rm. Det er antall reps du klarer med henholdsvis 60 kg for gutter og 35 kg for jenter, hvor 18 reps gir 1 poeng (beste resultat).

Blir testet i 1RM i GU3. 110KG = 60 poeng som er beste resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir testet i 1RM i GU3. 110KG = 60 poeng som er beste resultat.

Det stemmer sikkert! Men med tanke på opptaksprøvene er det antall reps med 60 og 35 kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert! Men med tanke på opptaksprøvene er det antall reps med 60 og 35 kg! :)

.. noe Artaniz kjenner til fra fjorårets opptak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.....:

I går var jeg å testet meg på løpetesten. Var veldig spent på hvordan det skulle ende, siden dette var første gang i år. I tillegg til se om den treningen jeg driver med(intervaler o.l) fungerer og gir resultater.

Løpingen gikk veldig bra. Klarte å løpe inn til en 2`er. Ikke langt unna 1`ern heller. Så det var veldig gøy og ikke minst bra. Slipper å teste på 1-2 mnd. Så da er det bare å fortsette vanlig løpetrening.....

* Svømming: Har testet meg en gang. Og det gikk rimelig greit(4 i karakter) Er ikke så veldig glad i svømmingen egentlig. Dykkingen er ikke noe problem i vert fall.

* Bom: Kjører øvelsen annen hver dag, og ligger godt ann til å få en 1 i karakter der. Noe som er målet.

* Benkpress: Løfter 30kg nå, men prøver meg også på 35kg noen ganger. Håper på å klare 8 løft på opptak.

* Stillestående lengde er ikke min sterkeste side, men håper på en 4 i karakter, om jeg ikke ender opp med en 5`er da..

Heldigvis er det lenge til opptakene starter. Deilig med god tid!!!

Hvordan går det med dere andre??

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Sitter hjemme og er utrolig irritert for tiden. Sliter mye med skader og sykdom. Har fått en strekk i skulderen, liten brist i et ribbein og er på bedringens vei etter en lang forkjølelse. Regner med å ha falt noe tilbake fysisk, men som du sier: deilig med god tid.

*Benkpress: klarer 60 kg (gjorde det før skaden :S)

*hang ups: lå på mellom 7 og 8.

*løping: har ikke testet øvelsen

*svømming: går på et svømmekurs for å lære crawl. Usikker på om jeg skal gå for bryst eller crawl. Noen synspunkter?

*stille lengde: satser på karakteren 4 eller 3.

Utrolig kjedelig å ha de greiene nå!! jaja.

Søknadsprosessen: Har fylt inn søknaden, men har ett spørsmål: Skal jeg krysse av for tidlig opptak? eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du er på bedringens vei :)

Jobber og prøver her også, men har fått endel tilbakeslag den siste tiden. Har aldri vært syk før, men har fått det jeg vil kalle relativt mange ting på rappen nå, og det ene har avløst det andre. Nå er forøvrig siste tuben med kortison tom, og jeg er i gang igjen :)

Har en kompis i Oslo som hjelper meg med motivasjonen, da jeg føler at jeg henger litt etter. Har uansett bestemt meg for å gjøre det jeg kan fremover, og yte mitt beste ved et eventuellt inntak. Er litt usikker pga karakterene mine og det at jeg er 30 år, selv om jeg har rimelig mye som også burde avgjøre.

Så vi får håpe og be om at en drøm gjennom hele livet faktisk blir oppfylt :)

Er i den "heldige" situasjonen av at jeg jobber med folk som er vel .. .ønsker ikke å utdype det, men uansett så har jeg tilgang på endel reoler og lignende, noe som gjør at jeg hele tiden kan trene på kroppshev, med betaling :D

Har også en kran hvor jeg trenger "flytende kroppshev", så tror dette bør gå greit. Tråler finn om dagene og ser etter en pressbenk, da det er litt for mange boler der jeg trenger, som ligger på benken 24t i døgnet, uten at andre får tilgang.

Vel. da var det sagt, så nå står en god salat for døren :D

forøvrig så trenger du ikke å krysse av for tidlig opptak.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er løpetesten unnagjort for første gang i 2009.. og jeg er der jeg var på denne tiden ifjor!:/

*26 runder - 6p..... opptaket i fjor sprang jeg på en 4er

aiai.. bra det er lenge til opptak...

jeg SKAL opp på 2er eller 1er.. !!! jeg må ha troen

tror det er lurt å ha fulgt med litt den her høsten og vinteren på lønnskampen i politiet, og reflektert litt rundt hvordan samfunnet ser på politiet nå.. osv..

er ikke utenkelig at opptaksnemda har lyst på din mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er lurt å ha fulgt med litt den her høsten og vinteren på lønnskampen i politiet, og reflektert litt rundt hvordan samfunnet ser på politiet nå.. osv..

er ikke utenkelig at opptaksnemda har lyst på din mening:)

Og ikke minst debatten om hijab :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst debatten om hijab :gjeiper:

ikke minst!

ja til bruk av sombrero i politiet:)

Tror dere det har noen betydning hva som står på 1.2.og3. ønske på søknaden?

Blir det feks mindre lavere karakterkrav i Bodø, om det er mindre søkere dit? eller hvordan funker det ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravene er vel 100% identiske, men så vidt jeg har fått forståelsen om av Tommy Lillefjære på PHS, er det vanskeligst å komme inn i Oslo, rett og slett fordi flesteparten vil dit. Jeg for min del bidrar med en plass, for jeg har søkt:

1) Kongsvinger

2) Bodø

3) Oslo

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg er ny her. Fantastisk tråd. Har nå lest meg gjennom alle;D

Jeg har ett spørsmål. I år har jeg hørt at de legger sammen karakterene dine fra ALLE år på vgs. Ikke kun siste årets standpunkt og eksamener. Stemmer dette?

Isåfall ligger jeg litt bedre ann, i og med at jeg var temmelig skolelei siste året.

Noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg er ny her. Fantastisk tråd. Har nå lest meg gjennom alle;D

Jeg har ett spørsmål. I år har jeg hørt at de legger sammen karakterene dine fra ALLE år på vgs. Ikke kun siste årets standpunkt og eksamener. Stemmer dette?

Isåfall ligger jeg litt bedre ann, i og med at jeg var temmelig skolelei siste året.

Noen som vet

Er standpunktkarakterer som teller. Dvs det du har på vitnemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er standpunktkarakterer som teller. Dvs det du har på vitnemålet.

Kan vel forøvrig også nevnes at slik har det alltid vært...

Det som derimot ER nytt i år, og som du sikkert blander hellemelle, er det at tidligere var det snittet av eksamen og standpunkt (i de fagene du hadde tatt eksamen i) som ble tatt med i det store regnestykket. Eks: du hadde tre i standpunkt i 2mx og fikk fem på eksamen --> slår sammen, deler på to = firer. Deretter tok du kun den ENE snittkarakteren med når du regnte ut snittet.

NÅ derimot, teller alle karakterer likt og hver for seg (både eksamen og standpunkt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens!

Er bare innom å hilser på! :D Jeg deltok endel på tråden Politihøgskolen 2008, og kom inn. Er midt oppe i oppgaver og styr nå. Sitter å skriver på en oppgave i strafferett nå. Kjempegøy... hehe.

Ser noen sier at det er lettere å komme inn i bodø enn i oslo. Dette stemmer ikke. De tar inn alle de vil ha, og fordeler så plassene. Er Ikke lettere å komme inn noen av plassene. Eller, dvs slik har det hvertfall vært. Vet ikke om dette er endret nå som PHS har opptak via SO.

Ellers, masse lykke til til dere alle!

De av dere som kommer inn kan glede dere, dette året har gått sinnsykt fort, og jeg har lært utrolig mye. Har vært masse dyktige forelesere innom skolen og ukene blåser avgårde. Snart er det sommer og eksamen. Neste uke har vi eksamen i livredning i vann.. Noe jeg ikke tror går min vei, men men...

Uansett. GOOD LUCK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kelly_*
Hei hei folkens!

Er bare innom å hilser på! :D Jeg deltok endel på tråden Politihøgskolen 2008, og kom inn. Er midt oppe i oppgaver og styr nå. Sitter å skriver på en oppgave i strafferett nå. Kjempegøy... hehe.

Ser noen sier at det er lettere å komme inn i bodø enn i oslo. Dette stemmer ikke. De tar inn alle de vil ha, og fordeler så plassene. Er Ikke lettere å komme inn noen av plassene. Eller, dvs slik har det hvertfall vært. Vet ikke om dette er endret nå som PHS har opptak via SO.

Ellers, masse lykke til til dere alle!

De av dere som kommer inn kan glede dere, dette året har gått sinnsykt fort, og jeg har lært utrolig mye. Har vært masse dyktige forelesere innom skolen og ukene blåser avgårde. Snart er det sommer og eksamen. Neste uke har vi eksamen i livredning i vann.. Noe jeg ikke tror går min vei, men men...

Uansett. GOOD LUCK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_kelly_*

Sukk, ble litt feil ovenfor..

Det jeg da lurer på er om hvordan jeg skal regne ut gjennomsnittet når jeg har tatt 3 år idrettsfag, 1 år helse og sosial, så 1 år ambulanse (alle vgs) ?

Idrettsfag karakterene kunne vært bedre gitt..mens de andre er på topp..

Gjelder kun karakterene fra idrettsfag, eller regner man sammen ALLE vgs-karakterene og deler på fagene? Selv om det er forskjellige studieretninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun det siste året som gjelder, det året som gjorde at du fikk studiekompetanse + evt. fag som du ble ferdig med de tidligere årene.

For eksempel jeg som gjorde meg ferdig med matte og engelsk det andre året på videregående, jeg brukte den avsluttende karakteren jeg fikk i hvert av de fagene, altså den siste karakteren jeg fikk (2.klasse karakteren)

Håper det hjalp deg noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kelly_*

Er det gjennomsnittsregning fra alle vgs-årene eller kun det siste som gjelder?

Er det alle årene sliter jeg, men om det kun er fra siste året har jeg ihvertfall sjans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kelly_*

Takker for svar! :)

Ja, da blir det nok idrettsfag-årene siden det var da jeg fikk generell studiekomp.

Jeg var elendig de to første årene, men siste året tok jeg meg sammen..så her blir det ny utregning gitt..igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...