Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Hei alle sammen. Relativt ny til KG og denne tråden.

Jeg skal søke politihøgskolen nå i 2010, og har noen spørsmål til dere som har søkt tidligere. Hvilke dokumenter må jeg sende inn etter at SO har sendt meg "mappen"?, i tillegg til Vitnemål og legeerklæring da selvfølgelig. Studerer i utlandet så jeg må ha alt klart nå før jeg drar tilbake. Flott at det finnes forum hvor man kan prate sammen og spørre hverandre spm, jeg har iallefall fått et bilde på hvordan opptaksprosessen er, takke være dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Relativt ny til KG og denne tråden.

Jeg skal søke politihøgskolen nå i 2010, og har noen spørsmål til dere som har søkt tidligere. Hvilke dokumenter må jeg sende inn etter at SO har sendt meg "mappen"?, i tillegg til Vitnemål og legeerklæring da selvfølgelig.

http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Soknadsprosess/

Er vel kanskje forandret litt siden jeg søkte, men jeg la også ved følgende papirer utenom de to som alt er nevnt:

- Dokumentasjon fra øyelege (etter laseroperasjon)

- Hørselstest. (Måtte til egen øre/nese lege for å få den riktige dokumentasjonen da min fastlege ikke hadde mulighet for å sjekke dette)

Ellers er det vel greit å huske at diverse lege dokumentasjon gjerne har en gyldighetstid på 6 måneder eller mindre.

Lykke til med opptaket. Du vil ikke angre på studievalget ditt!

Ps. Kanskje greit med en ny tråd for dere som skal søke i 2010? :)

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Wenche_*

Hei!

Jeg bare lurte på hva slags erfaring det er lurt å ha i forveien av opptak? Dere som skal søke/har kommet inn, hva har dere av utdanning/jobberfaring?

Går ut av vgs nå til våren med generell studiekompentanse, og har som mål å komme inn på politihøgskolen i løpet av en fem-års tid.

Trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre de neste årene, men vil gjerne gjøre noe som kan hjelpe meg under politiutdanningen, for ikke å snakke om når jeg er ferdig utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare lurte på hva slags erfaring det er lurt å ha i forveien av opptak? Dere som skal søke/har kommet inn, hva har dere av utdanning/jobberfaring?

Går ut av vgs nå til våren med generell studiekompentanse, og har som mål å komme inn på politihøgskolen i løpet av en fem-års tid.

Trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre de neste årene, men vil gjerne gjøre noe som kan hjelpe meg under politiutdanningen, for ikke å snakke om når jeg er ferdig utdannet.

Selv hadde jeg 3 år som vekter. Hjalp meg mye med tanke på konflinkhåndtering, kontakt med alle typer mennesker osv.

Dette er vel egentlig ikke noe det er en fasit på, men hva du selv vil. I klassen min har vi så forskjellig bakgrunn på folk som det kan bli: Alt fra folk som har jobbet som ufaglært politi, folk uten annen "erfaring" enn vgs, håndverkere, mm.

Fag jeg vil tro det er greit å ha vært innom i forkant vil være f.eks. psykologi, juss og sosiologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Wenche_*

Takk for svar :-) Jeg har sett litt på årsstudium i krisehåndtering. Studiet er et løp på to år, og foregår i Rena.

Tror du/dere at dette kunne vært noe å gjøre i forkant av politihøgskolen? Er det noen som har erfaring med studiet i krisehåndtering?

Setter stor pris på linker og slikt til studiene du artaniz nevnte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Jeg har sett litt på årsstudium i krisehåndtering. Studiet er et løp på to år, og foregår i Rena.

Tror du/dere at dette kunne vært noe å gjøre i forkant av politihøgskolen? Er det noen som har erfaring med studiet i krisehåndtering?

Setter stor pris på linker og slikt til studiene du artaniz nevnte! :)

Uten å legge for mye i hendene på deg, så ville jeg tatt en kikk på fagplanen for de forskjellige studieårene. Her kan du få en liten oversikt over fagene som det blir undervist i på politihøgskolen.

Å ha tatt noe av dette kan gjøre at du slipper å ta disse under utdannelsen, samtidig som studiepoengene kan brukes i videre opprykk på karrierestigen i politiet.

Fagplanen kan du finne her

Viser forøvrig til

2010 tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...