Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle som har kommet inn på phs i år :) spennende....

Har bare et par spørsmål jeg håper noen kan svare på... Har lyst til å søke phs neste år, men jeg har stryk i 2 fag fra videregående. skal bruke dette året til å ta oppigjen de to fagene.. kan jeg søke phs neste år da og ettersende nye eksamens karakterer til våren?? eller må jeg vente helt til 2011 med å søke??

håper noen vet :)

Det kan du. Fristen for ettersending av karakterer er 1.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gejst

Hvis det bare er 2 fag du trenger å ta..

Så melder du deg opp nå og tar eksamen i desember..

Da har du iallefall vitnemål før 1. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alva_*
Ingen vits i å søke om du ikke har minimum 4,5 i snittkarakter fra vgs.

Takk for svar... Jeg har ikke regnet ut snittkarakteren min siden jeg mangler to fag.. det er desverre to fag jeg sliter med, så tror jeg må bruke et år på å ta de opp igjen.. skal forbedre noen andre fa også.. så jeg rekker ikke å bli ferdig til jul.. men hvis karakterer kan ettersendes innen 1. juli så er det jo ikke noe problem... jeg har en god del alders poeng også ;) ellers så blir 2011 det store året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Bodyglove og Gullfisk - og seff alle dere andre!!!

Kom inn i år jeg også - så nå gleder jeg meg som bare det til skolestart!

Ha en forsatt flott sommer.. Hos meg skinner solen selv om regnet øser ned

:bolledeig:

Gratulerer! Var på tide! :)

Bare "synd" du går når jeg er i praksis da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Var på tide! :)

Bare "synd" du går når jeg er i praksis da ;)

Takker :)

Ja tok 1 år da.. Men helt klart verdt å vente på den plassen!!! :nigo:

Du skal nok se at vi løper på hverandre en dag!!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Ja tok 1 år da.. Men helt klart verdt å vente på den plassen!!! :nigo:

Du skal nok se at vi løper på hverandre en dag!!

:jepp:

Jada, skal jo innom skolen noen ganger i løpet av andre klasse, så kan jo være jeg løper på deg i gangene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... Jeg har ikke regnet ut snittkarakteren min siden jeg mangler to fag.. det er desverre to fag jeg sliter med, så tror jeg må bruke et år på å ta de opp igjen.. skal forbedre noen andre fa også.. så jeg rekker ikke å bli ferdig til jul.. men hvis karakterer kan ettersendes innen 1. juli så er det jo ikke noe problem... jeg har en god del alders poeng også ;) ellers så blir 2011 det store året :)

du må ha generell studiekompetanse før 1. mars, kun forbedringer som kan ettersendes. Ergo MÅ du ta fagene før jul. Jeg foreslår at du sørger for å få ståkarakter nå til jul, og tar de på nytt til sommeren dersom det skulle skjære seg helt :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har kommet inn! Jeg kom inn i Kongsvinger! Har funnet leilighet, og drar med både dame, hund og katt på flyttelasset! Tjoho! Forøvrig kom jeg inn med bare 4,2 i karaktersnitt.. Så det er ikke umulig! ;)

Fortsatt god sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gratulerer alle som har kommet inn! Jeg kom inn i Kongsvinger! Har funnet leilighet, og drar med både dame, hund og katt på flyttelasset! Tjoho! Forøvrig kom jeg inn med bare 4,2 i karaktersnitt.. Så det er ikke umulig! ;)

Fortsatt god sommer alle sammen!

Gratulere. Jeg skal også til kongsvinger! Moro at du kom inn selvom snittet ditt var lavere enn poenggrensa. Da har du nok noen egenskaper etaten ønsker seg :nikk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gratulere. Jeg skal også til kongsvinger! Moro at du kom inn selvom snittet ditt var lavere enn poenggrensa. Da har du nok noen egenskaper etaten ønsker seg :nikk:

Eller har tilleggspoeng for alder..

Karaktersnitt og konkurransepoeng er jo ikke det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari:)
Ingen vits i å søke om du ikke har minimum 4,5 i snittkarakter fra vgs.

Jeg er ikke endig med deg her...

Jeg kom inn på PHS i Oslo uten at jeg hadde 5,0 i snitt. Jeg kom inn under "individuell vurdering". Nemnden fant meg egnet, selv om snittet mitt ikke var høyt nok. Er ei jente på 22 år, karaktersinnt på 4,78. En kompis av meg som også søkte Oslo og hadde samme karaktersnitt som meg lå på venteliste, plass 288....

Jeg hadde gode referanser og attester fra tidligere jobber (jobbet i politietaten og fengsel). Samt at jeg stod på venteliste i fjor, søkte på nytt i år og viste stor progresjon i fysikken. Nemden legger ikke bare vekt på karakterer.

Stå på alle som ikke kom inn i år. Ta en jobb som er relevant og tren godt. (og selvfølgelig, ta opp karakterer om du kan..!)

Hilsen en stk happy jente, som starter i Oslo 17 august!! Hurraaa!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mari:)
Jeg er ikke endig med deg her...

Jeg kom inn på PHS i Oslo uten at jeg hadde 5,0 i snitt. Jeg kom inn under "individuell vurdering". Nemnden fant meg egnet, selv om snittet mitt ikke var høyt nok. Er ei jente på 22 år, karaktersinnt på 4,78. En kompis av meg som også søkte Oslo og hadde samme karaktersnitt som meg lå på venteliste, plass 288....

Jeg hadde gode referanser og attester fra tidligere jobber (jobbet i politietaten og fengsel). Samt at jeg stod på venteliste i fjor, søkte på nytt i år og viste stor progresjon i fysikken. Nemden legger ikke bare vekt på karakterer.

Stå på alle som ikke kom inn i år. Ta en jobb som er relevant og tren godt. (og selvfølgelig, ta opp karakterer om du kan..!)

Hilsen en stk happy jente, som starter i Oslo 17 august!! Hurraaa!! :D :D

EDIT: Jeg har ikke et karaktersnitt på 4,78, men konkurranse poeng på 4,78! Karaktersnittet mitt er mye lavere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen en stk happy jente, som starter i Oslo 17 august!! Hurraaa!! :D :D

Gratulerer til deg og alle andre som kom inn! Vi sees i Oslo 17 august! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gratulerer til deg og alle andre som kom inn! Vi sees i Oslo 17 august! :D

Du har vel heller 47,8 i konkurransepoeng.. ikke 4,7..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!!!

Helt enig med Mari!!

Det lønner seg å prøve å søke uansett hvor mye poeng man har. Man vet aldri hva nemda ønsker seg.

Da jeg søkte i fjor visste jeg at jeg hadde for dårlig karakterer, men jeg prøvde uansett. For å vise at man er interissert og villig!! og det er viktig. Nemda ser hvem som prøver seg igjen år etter år, og tilslutt kommer man inn.

Hvis man ikke kommer inn, anbefaler jeg å starte på et studie/jobbe med noe som er relevant i forhold til politiutdanningen.

Man bør være målrettet med det man driver med!! Og det vil lønne seg til slutt.

Under intervjuet i fjor spurte de meg om hva jeg kom til å gjøre, hvis jeg ikke kom inn. Og da svarte jeg: sykepleiestudiet.

Noe jeg også startet på... Det så de i år også at jeg hadde gjort..

Kjenner en annen som har startet på et studiet, også har personen sluttet etter kort tid. Har ikke visst hva han/hun har lyst til å gjøre...Det avslører at man kan være litt "rotete"...

Et råd: HA EN PLAN PÅ DET DU VIL!!! Det er mulig man må ta noen veier utenom for å nå målet, men tilsutt klarer man det...

Til fremtidige PHS søkere: Stå på og vis vilje og mot!!! Det går tilslutt!!!

Mvh

En fornøyd og stolt 88 jente som snart er GU1 student i Bodø....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zil-yeah

Noen som har søkt studielån ennå? Hva skal man skrive der de spør: "Før opp avslutningsmåned og -år for graden/fagstudiet du er i gang med, eller planlegger"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut hva poenggrensen ble i år? Har det vært like stor økning på PHS som andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...